DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Started by DD2, October 2, 2008, 23:39:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Garmir

Quote from: ddouwstra on October 14, 2008, 22:34:44
Nu ben ik aan het twijfellen wat ik op de vloer zal doen... 

donker hout met een klein vloerkleed...

of gewoon zwart tapijt,....


Hout staat wel luxe vind ik..    de bank die erin komt is donker bruin leer, dat op een zwart tapijt op een bruine vloer? 

of gewoon compleet zwart.. daar kan je niet fout mee gaan ook..

helppppp   ;D

Ikzelf ben een voorstander van houten vloeren, het straalt niet alleen meer luxe uit, maar heeft ook nog een goed gevoel van warmte.
Je gaat daar dan een tapijtje op leggen dat zal garantie de geluidsweergave verbeteren, maar daar gaat de essentie van de mooie vloer wel verloren.

En bovendien zeg je dat er een bruin lederen zetel boven op dat tapijtje gaat komen. en als kers op de tomaat zijn je speakers ook in een of ander roodbruin.
Als je dit gaat combineren met elkaar, dan gaat dit echt een cacafonie van bruintinten worden, en gaat dit niet echt een mooi geheel vormen.
Mijn docenten op school (Ik doe een hogere opleiding interieurvormgeving) zeggen dikwijls als je verschillende tinten van kleuren wilt mengen, moet je dit bewust doen. Echter als je hier niet even over na gedacht hebt en toch doet heb je 9 kansen op 10 dat het niet mooi is aan het eindresultaat. En ze benadrukken als je in deze situatie met verschillende houtsoorten gebruikt, dat je extra moet opletten, want hier loop he nog vlugger in mis.

Nu ga ik me zelf een beetje tegen spreken, en ga ik je aanraden voor vast tapijt te gaan. Al hoe wel ik liever een houten vloeren zie zal dit in jouw geval een betere keuze zijn.
En wat je kleurkeuze zou betreffen over het vast tapijt, daar heb ik ook mijn twijfels bij, maar hier ga ik niet verder op in gaan.


groeten
garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

euzzie

#51
Ik zou ook voor hout kiezen ... vind combinatie hout en vloerbedekking tegen muur erg mooi .... zie plaatje van mijn eigen garage HT


DD2

QuoteOverigens zou je misschien 2x Nautilus SCMS kunnen kiezen. Die zijn gemaakt voor wand montage en nemen dus minder ruimte in dan de 805's.

Thanks,.  dat is idd een betere keuze..

Garmir,   ik denk dat je daar een heel goed punt hebt idd.. teveel verschillende soorten hout/bruin tinten dat gaat niet werken waarschijnlijk.. 

Bedankt voor de tips! Even overleg gehad met een vriend van mij ook en gezien het feit dat de vloer erg koud is en ook niet overal helemaal recht plus dat ik wat kabels weg wil kunnen verwisselen in de toekomst, denk ik dat het een zwart kort tapijt gaat worden. Vrijdag weer verder met klussen dan ga ik de definitieve keuze maken.


DD2

Quotezie plaatje van mijn eigen garage HT

Damned, dat ziet er ook heel mooi uit idd...   O0   pfff..  ik ga er nog 2 nachtjes over slapen..   ;D

DD2

QuoteEn wat je kleurkeuze zou betreffen over het vast tapijt, daar heb ik ook mijn twijfels bij, maar hier ga ik niet verder op in gaan.


nu maak je me wel nieuwsgierig natuurlijk....   8)

Garmir

#55
Quote from: ddouwstra on October 15, 2008, 17:27:23

nu maak je me wel nieuwsgierig natuurlijk....   8)

Wel kzal het toch maar doen dan zeker :p

Zwart is nogal een zware overdonderde kleur en vrij kil. Ik ga er volledig op akkoord dat je de muren waar je op projecteerd zwart gaat maken, de reden weten jullie allemaal wel,

Maar als je al zeer donkere muren hebt zoals in jouw geval dat Het plafond, zijwanden en achterwand in dat zeer donkergrijs hebt en je je voorwand in zwart gaat zetten. en je wil dan je vloer met diep zwart tapijt doen, dan ga je een gevoel loze ruimte creƫren en als je wat claustrofobisch bent ga je garantie dit gevoel te weeg brengen.

Zal je maar een voorbeeldje geven, steek iemand in een ruimte zoals een Doca dit is pikzwart, geen greintje kleur ofzo. Wel die persoon zal er niet lang in willen zitten enkel voor eventueel zijn foto's te ontwikkelen en dan er weer uit...

Een donkerkleurig tapijt mag zeker, maar pak dan eentje met een kleurtint in, bijvoorbeeld een zeer diep donkerblauw of een aubergine achtige kleur zoals een voorgaand member al gezegd had. Of een ander kleur naar je eigen smaak :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

LittleNinja

Garmir,

Om niet teveel off topic te gaan stuur ik je even een PM..

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maartje


Eerlijk gezegd
  ;D

Jouw HT uit de vorige woning zag er wel heeel gezellig uit !

En wat je nu aan het bouwen bent ziet er oneindig veel beter uit dan bij mij thuis  :-[

MAAR . . . . is het niet een klein stapje terug ?

gr

M
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

DD2

#58
Moet nu weg.. zal zsm even meer foto's plaatsen.. (ga naar Katie Melua vanavond..  ;D)  ff kijken of ze in het echt ook zo knap is..

ff snel een foto.. het is redelijk af..


Atmoz


Ziet er prachtig uit 8)
Alles mooi zwart. Perfecte ruimte om een film te kijken!!
Mooie bank en vloer ook :o
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

DD2

#60
nog even een paar shotjes genomen, ben er niet zo goed in.. zal een vriend van me met een breedbeeld lens even vragen zsm..  ben erg blij met het eindresultaat.




DD2

Katie Melua zag er in het echt ook zo leuk uit trouwens..   en wat een stem..  normaal valt een concert vaak tegen tov de thuiservaring. Hier was dat echter niet het geval.. prachtig geluid..!  heb van elke minuut genoten.

DD2

#62
Nog even een vraag mbt aansluiten van de apparatuur trouwens.  Moet alles nou wel of niet geaard worden? Ik heb het gevoel dat als ik alles geaard aansluit ik juist last van ruis krijg, en kan niet iets ontdekken van earthlift bijv..  (wel op de sub, echter werkt dat maar een heel klein beetje)

heb nu dus alles zonder aarde aangesloten, heb echter nogsteeds een 50Hz brom over mijn sub.  De stroomtoevoer en signaalkabel lopen ook langs elkaar over 6 meter.. wellicht dat het hier mee te maken heeft (heb de stekkers al omgedraaid dan wordt het erger). vandaag maar even stoeien of ik dat nog weg kan krijgen.


DD2

#63
QuoteZiet er prachtig uit
Alles mooi zwart. Perfecte ruimte om een film te kijken!!
Mooie bank en vloer ook

Thanks!  ben erg blij met de vloer ook..  zwarte tapijt valt gelukkig niet tegen..  gen reflectie ook.. ;) heerlijk...

QuoteEen donkerkleurig tapijt mag zeker, maar pak dan eentje met een kleurtint in, bijvoorbeeld een zeer diep donkerblauw of een aubergine achtige kleur zoals een voorgaand member al gezegd had. Of een ander kleur naar je eigen smaak

Lees nu je tip pas.. ;)  het is toch helemaal zwart geworden dus..  staat erg mooi vind ik zelf gelukkig..  de muren komen nu meer naar voren waardoor de ruimte breder lijkt, en het zwart matched weer met de achtergrond..

QuoteMAAR . . . . is het niet een klein stapje terug ?

Qua afmeting van de ruimte wel helaas, qua opzet en goede bouwwijze en ook kwaliteit van de apparatuur (hoop nieuw) is dit weer sprongen voorruit..

Rob_Dingen

Hoi David

Ziet er goed uit complimenten.
Welke projector heb je nu?

Rob

DD2

Rob,

Bedankt!

Draai nu met een JVC RS1

DD2

Ben nog even aan het rommelen geweest met verschillende aanlsuitingen qua stroom voor de apparatuur, het lijkt er nu op dat wanneer ik mijn Sub op een aparte groep zet tov de rest van de audio, ik de bromtoon dan kwijt ben.  Terwijl ik toch een aparte (schone) groep voor alle audio gebruik. De Sub zit nu op een bestaande groep welke al aanwezig was in huis.. 

erik s.

Quote from: ddouwstra on October 19, 2008, 10:51:50
Nog even een vraag mbt aansluiten van de apparatuur trouwens.  Moet alles nou wel of niet geaard worden? Ik heb het gevoel dat als ik alles geaard aansluit ik juist last van ruis krijg, en kan niet iets ontdekken van earthlift bijv..  (wel op de sub, echter werkt dat maar een heel klein beetje)

heb nu dus alles zonder aarde aangesloten, heb echter nogsteeds een 50Hz brom over mijn sub.  De stroomtoevoer en signaalkabel lopen ook langs elkaar over 6 meter.. wellicht dat het hier mee te maken heeft (heb de stekkers al omgedraaid dan wordt het erger). vandaag maar even stoeien of ik dat nog weg kan krijgen.



altijd maar 1 onderdeel van de keten aarden, anders gaat je signaal via de aardedraad lopen ipv via je interlinks en je hebt kans op een aardlus.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Sonic Circle

Quote from: ddouwstra on October 20, 2008, 09:35:42
Rob,

Bedankt!

Draai nu met een JVC RS1

Mooi HT, complimenten!

Welke projector had je eerst, en hoe bevalt de HD1 (ook tov je vorige)?

Maartje

Quote from: ddouwstra on October 19, 2008, 23:28:34
Qua afmeting van de ruimte wel helaas, qua opzet en goede bouwwijze en ook kwaliteit van de apparatuur (hoop nieuw) is dit weer sprongen voorruit..

Daar zeg je niets teveel


Die speakers passen trouwens toch mooi zo ??
alleen maar 16:9 films kijken en je hebt nergens last van  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

MLCinema

Ga je de B&W's toch houden? Staat wel erg strak zo hoor! Heb je er last van tijdens het kijken of valt het wel mee?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DD2

QuoteDie speakers passen trouwens toch mooi zo ??

QuoteGa je de B&W's toch houden? Staat wel erg strak zo hoor! Heb je er last van tijdens het kijken of valt het wel mee?

Speaker stond net voor het scherm.. niet storend trouwens maar ook niet ideaal

Was bang dat het geluid zwaar overkill zou zijn, dat viel echter heel erg mee! ruimtelijkheid (stereobeeld) was echter wel achteruit gegaan. Speaker toch verkocht, hij is gisteren opgehaald.

Ben nu aan het kijken wat ik ervoor in de plaats ga zetten..  ieg niet over 1 nacht ijs, wil wel een meerwaarde tov de 801 hebben (blijft toch een geweldig geluid vind ik). Idee was om een N-804 te nemen, die wil ik echter wel eerst goed beluisteren. Die HTM-1 is in combi met de parasound waarschijnlijk? toch wel redelijk aanwezig in het hoog. De 801 compenseerde dat weer mooi, maar de klank kwam daarmee ook niet overeen wat weer storend is in 5.1

MLCinema

Hmmm vervelend man :-\! Aan de andere kant, zo blijf je wel lekker met de hobby bezig, wat ook niet onbelangrijk is. Ach je moet maar zo denken, het totaal plaatje zal er waarschijnlijk wel goed uitzien, zeker als het met zorg uitgezocht is. Voorlopig even 3.1 luisteren? Succes met de keuze voor de speaker en met het tweaken, de ruimte leent zich iig erg mooi als HT. Keuze voor de vloer overigens al gemaakt?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DD2

vloer ligt er in.. zwart tapijt, zie foto.. ;)

Speakers,   heb nu even de oude 602 uit de woonkamer ingepikt en die staan achter.. de 803 staat nu tijdelijk als front.

DD2

*spam*
moet gelijk nog even een puntje van ergernis richting Microsoft kwijt ;)  HDMI kabel aanlsuiten op de XBOX tegelijk met de digitaal uit voor het geluid gaat niet met de oude kabels..  de HD-AV kabel bijv is domweg te dik dus je kan niet HDMI en de HD-AV kabel tegelijk gebruiken..  net een nieuwe kabel gehaald voor geluid welke naast de HDMI aansluiting te gebruiken is... 50 euro..   >:(  is het dezelfde stekker maar dan met de verdikking aan de andere kant..   hoe bedoel je geldklopperij.  en de HD-AV kabel is 30 euro....  fijn stukje voorruit denken...
*spam* 

;)