DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Started by DD2, October 2, 2008, 23:39:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DD2

zoals je ziet staan de speakers voor het scherm nu,....   ;D

sporthaas

Het ziet er gelikt uit.
Wat kost een intreekaartje?

DD2

Zal trouwens nog even wat oude foto's posten van de HT ruimte in mijn vorige huis,...  dat is er ook nooit echt van gekomen.












DD2

Die bank is weg helaas....    :D

had eventueel wel gepast maar dan had ik er steeds overheen moeten springen..  ;D

DD2

#29
Updateje van het nieuwe project:

raam is gisteren geplaatst.. kacheltje staat lekker het laatste vocht uit de ruimte te stampen..

scherm zit in elkaar (staat tegen de linker muur aan) en staat te wachten om bestraalt te worden..  ;D

morgen schilderen hoop ik..  


sj0er-D

heb je dan niet ontzettende de neiging om die spots in het plafond te drukken? ;D

DD2

Quoteheb je dan niet ontzettende de neiging om die spots in het plafond te drukken?

Geduld geduld.. haha..   ::)  :P

MLCinema

Uh, kijk ik heel scheel of had je in je vorige ruimte heel veel speakers :-[.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Quote from: Marc.Visser on October  9, 2008, 23:07:49
Uh, kijk ik heel scheel of had je in je vorige ruimte heel veel speakers :-[.

7.1 of 7.0 volgens mij (weet niet zeker het het in een sub is onder het scherm) ;)

Atmoz


Vette bios in je vorige huis 8)
Echt super chille om daar een film te kijken O0

Hopelijk wordt je nieuwe HT ook zo relax!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

DD2

QuoteUh, kijk ik heel scheel of had je in je vorige ruimte heel veel speakers .

Lijkt meer dan het is..  had net de 803's naar achteren geplaatst.. de 603 stond even in de weg.. ;)  dus die stond daar opgesteld..  foto's zijn vlak voor de verhuizing genomen.. ik draaide gewoon 5.1 zonder de 603's



QuoteHopelijk wordt je nieuwe HT ook zo relax!!

Dat hoop ik zeker!!   ben nu aan het schilderen.. dat is alweer een heel ander gezicht..  lekker donker..    :P 8)

LittleNinja

#36
D,

Eén van mijn ideeën hoe ik het plafond zou aanpakken zie ik in jouw topic voorbij komen. 8)
Ofwel: Ik ben het in ieder geval eens met je aanpak! Het ziet er goed uit zo ver. Ik begrijp het raam. Het maakt de ruimte comfortabeler en optisch groter.

Wat zijn de werkelijke binnenmaten van de garage? En ervaar je dit als groot genoeg? Volgens mij is het prime te doen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Robbo

Vloerstaanders tegen de muur aanplaatsen en er vervolgens heel dicht op zitten is niet echt bevorderlijk voor een goed geluidsbeeld.

In deze ruimte komen sides en rears vast beter toch hun recht als je ze wat minder groot neemt en tegen de wand of aan het plafond monteert.   (net als in je vorige ruimte overigens).  Heeft tevens als voordeel dat je niet tegen de speakers aanloopt, wat je makkelijk doet in een smalle ruimte.

DD2

#38
De ruimte voelt wat smal aan idd..  iets breder was beter geweest echter met kleine hangende speakers ed hoop ik dit op te lossen idd..  de lengte is wel prachtig.  mijn vorige ruimte was 5m x 4,5 meter..   nu zit ik 2,80 Meter x 6,20 Meter..  

hoe het geluid ed gaat klinken weet ik nog niet.. op dit moment oogt alles redelijk goed qua maat maar als de spullen erin staan dan zal ik nog wel even een update geven.. ;)  

DD2

#39
De verf zit op de muren inmiddels..  




Hier is de kleur goed op te zien.. een beetje antraciet/ navy grijs




De deur moet nog afgedekt worden met een plaat met isolatie..

Gordijnen zijn reeds besteld..  zwart velours, speakers stonden erg in de weg in huis..  ??? ::) ::) dus een deel is reeds gepromoveerd richting de Bios..  ;D



Achterwand..  onderkant moet nog dichtgezet worden. Isolatie zit er in (even afknippen nog met de blikschaar die ik moet lenen)  




DD2

#40
Nu ben ik aan het twijfellen wat ik op de vloer zal doen...  

donker hout met een klein vloerkleed...

of gewoon zwart tapijt,....


Hout staat wel luxe vind ik..    de bank die erin komt is donker bruin leer, dat op een zwart tapijt op een bruine vloer?  

of gewoon compleet zwart.. daar kan je niet fout mee gaan ook..

helppppp   ;D


even snel wat kleurcomposoties gemaakt..

zwart...:






DD2

#41
Of met een houten vloer...





LexiconLogan

hahaha mooi gedaan...ik zeg zwart ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

DD2

#43
en qua geluid?  wat s wijsheid..  heb al velours hangen aan de voor en achterkant straks..   dan nog een compleet tapijtvloer erbij..  dempt dat niet teveel?

DD2

Heb er maar even een Poll van gemaakt.. ;)   ;D

ben benieuwd

LittleNinja

Ik heb gestemd op hout.. Al zou ik het zelf niet al te donker maken en gewoon een groter zwart kleed neerleggen.

Ga je nou die Matrix neerzetten of die 803's in de foto?? Als het die laatste zijn in die kleurstelling zou ik voor zwart ( of donker ) tapijt gaan.

Wat betreft de geluidsargumentatie zou ik je verwijzen naar "Thingman". Hij is zonder meer de expert op dit gebied.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DD2

#46
QuoteGa je nou die Matrix neerzetten of die 803's in de foto?? Als het die laatste zijn in die kleurstelling zou ik voor zwart ( of donker ) tapijt gaan.

Wat betreft de geluidsargumentatie zou ik je verwijzen naar "Thingman". Hij is zonder meer de expert op dit gebied.

Matrixen staan in verkoop die passen niet naast het scherm  :P

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79479.0

wil als eerste stap naar de N804 of N803 in cherry ook, N-HTM1 heb ik reeds en dan achter 4x een 805 om te beginnen wellicht.   Vind het Nautulis design in combi met de cherry red kleur ronduit geweldig, luxe uitstraling.

hoekie

Hoi,

Ik zou voor zwart gaan!
Maar het is door de wanden en plafond al donker genoeg.
Niet een optie om een ander kleur tapijt te nemen ? Zoals je in onze garage kunt zien hebben wij voor aubergine gekozen.
Ik denk dat het met een andere kleur het geheel nog strakker maakt.

Succes met je keuze!

Groeten uit India.

LittleNinja

#48
Quote from: ddouwstra on October 14, 2008, 23:08:03
Matrixen staan in verkoop die passen niet naast het scherm  :P

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79479.0

wil als eerste stap naar de N804 of N803 in cherry ook, N-HTM1 heb ik reeds en dan achter 4x een 805 om te beginnen wellicht.   Vind het Nautulis design in combi met de cherry red kleur ronduit geweldig, luxe uitstraling.

In dat geval zou ik ook voor tapijt gaan.

Overigens zou je misschien 2x Nautilus SCMS kunnen kiezen. Die zijn gemaakt voor wand montage en nemen dus minder ruimte in dan de 805's.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MLCinema

Ik zou gaan voor hout, zwart is gelijk weer zo zwart ;D. Voor demping zou je er dan idd nog een kleed gedeeltelijk over heen kunnen leggen, maar het geeft toch meer sfeer denk ik.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |