The Legacy Subwoofer

Started by Onne, October 2, 2008, 13:59:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

#25
Quote from: atmoz on October 27, 2008, 20:28:00
Ja:
Om een screenshot te maken van alleen het actieve venster kun je "ALT" + "Print Scrn" gebruiken ;)
(naar aanleiding van deze post...)
Mvg,
Atmoz
Bedankt  :)

---
Net de Reckhorn a401, Monolith pootjes en een set spikes binnen gekregen + een baspoort in een ander pakketje.



















Moet die baspoort nog ingewaxed worden of is het gewoon de flensjes erop en klaar?
Ik voel namelijk nog wel een soort braampje maar dat is heel minimaal.

Straks foto's!



Onne

#26
Ik weet de exacte maten !

Binnenzijde:
B 380 x H 540 x D 530

Buitenmaten:
B 468 x H 628 x D 618

H met pootjes is 698

Big boy !

jslaman

Is dat de aeroport jetset 100 baspoort?

Onne


jslaman

#29
Quote from: Onne on November 26, 2008, 13:18:33
Klopt !

Ik wil binnenkort beginnen met een DIY sub op basis van SVS PB10 ISD componenten (woofer en versterker). Hiervoor heb ik een 7cm basreflexpoort van 22.8cm lang nodig. De jetset 70 leek me hiervoor geschikt, maar is deze poort op elke gewenste maat te maken?

Hoe staat het trouwens met de vorderingen van The Legacy?

Onne

#30
Quote from: jslaman on November 26, 2008, 13:26:17
Ik wil binnenkort beginnen met een DIY sub op basis van SVS PB10 ISD componenten (woofer en versterker). Hiervoor heb ik een 7cm basreflexpoort van 22.8cm lang nodig. De jetset 70 leek me hiervoor geschikt, maar is deze poort op elke gewenste te maken?
Hoe staat het trouwens met de vorderingen van The Legacy?
Hij bestaat uit 3 delen, de buis kun je op gewenste lengte zagen, en die flensen plak je erop en zien er ook erg netjes uit verder!

Plannen voor de Legacy liggen klaar, vandaag een nieuwe borenset gehaald. Binnenkort maar eens hout laten zagen !

dutchman79

Wat is het lang stil rondom je project ?

Ben nog steeds erg tevreden over je vorige bouwsel dat ik toen overgenomen heb .... O0

Onne

Klopt, kan de inspiratie niet vinden sinds dat 2 andere hobby's al mijn aandacht opslokken in de tussentijd!

Maar,

Vanaf 23 juni 2009 gaat mijn vriendin 1.5 maand op vakantie (Trans Siberië Express ) dus dan ga ik de Monolith bouwen!
Dit keer echt !  ;)

yorkie13

5 tot 6 weken de tijd
dat moet lukken
moet lukken, wel foto's plaatsen natuurlijk

Onne

Volgens mij is er iets met die woofert,

Ik krijg per 7 juli de sleutel van een redelijk nieuw appartement waar ik ga samenwonen met mijn vriendin .....
Dus dat wordt eerst schilderen en wat dingen klussen voordat de bouw begint! Tevens is mijn vriendin nu op vakantie voor 6 weken dus als het goed komt zij in een nieuw huis als ze terug is!! Wel de ruimte om audio te laten ademen, woonkamer is 28 m2.

To be continued!


Onne

Speakerstands naar eigen ontwerp voor B&W DM602,  :D






PS: Let niet op die rare muur met kast ervoor dat is iets tussen mij en de verhuurder en een kleine lekkage.

Wat zouden jullie doen met de speakerstand, de hoeken aan de voorzijde afronden ja of nee???
Ik ga zo dat vogezand halen waar ik ze vol mee stort,

Onne

#36
Ik ga zo even vogelzand kopen, er past 9.07 liter in elke speakerstand. Lekker zwaar dus!
Spikes had ik al en zijn goedkoop,
Houtwerk was  12.50 inc zagen.
Lijm was           4.50 
vogelzand 25L   7.30
Total spend : 24.30

Binnenkort heb ik nog MDF grondverf nodig,
En spuitbussen met zwarte lak.
Dat zal wel het nodige kosten!




Onne

#37
Sodeju!! Ik heb er 1 gevuld met vogelzand en helemaal verlijmd+schroeven in elkaar gezet!!! 20.3 KG op de weegschaal   :headbanging:


Kleur wordt zwart, eerst MDF grondverf dan netjes schuren en aflakken met zwart of spuiten....
Nog steeds twijfel ik over het afronden van de 2 plateau's aan 1 zijde, maar toch heeft het wel wat!
Dat gebeurd uiteraard nog voor het gronden,

De andere stand is een heel eind klaar maar m'n vogelzand is op .... en hij zit nog niet helemaal vol. To be continued!






Onne

Toch net even de zaag erin gezet + schuurpapiertje!!



Onne

#39





Ik ben erg tevreden, ze zjin niet een 1 op 1 kopie van elkaar maar dan hebben we het over milimeters.
De afronding vind ik perfect passen bij de B&W speakers en het geheel kan al bijna in de grondverf!!

Ik ga wat houtplamuur gebruiken om de verzonken schroeven weg te werken en daarna alles nog even schuren.
Plankjes zitten bijna naadloos tegen elkaar dus veel schuren hoeft gelukkig niet. Eventueel met de grondverf in 2 lagen
is er ook nog wel wat oneffenheid weg te werken. Lakken heeft wel mijn voorkeur want dat kan ik thuis doen of in de berging.

De ene standaard weegt nu 20.2 kg en de andere 20.5 kg , dus goed zwaar en helemaal dood qua klank!!  O0

Ian G

ziet er goed uit  :)

Ondertussen al gespoten of gelakt? Ben benieuwd naar het resultaat (aangezien ik mijn eigen metalen stands ook wil "verkleuren" van zilver naar zwart).




Onne

Om mezelf aan te sporen:



Vrijdag avond ben ik vrij, ga ik naar de Gamma voor 1.5 plaat MDF in 22 mm.
Moet alleen even een medewerker vinden die het belang snapt van op de mm nauwkeurig zagen!!


yorkie13

Ga je geen bracing toepassen ?

Onne

Ik denk 1 plank bracing, verticaal over de breedte die een stukje over de subwoofer heen loopt. Is niet ingetekend maar wel bedacht. Maar de wanden zijn al wel 44 mm dik MDF he (wordt verlijmd en geschroefd).... weinig bracing nodig gok ik.
Maar het kan prima hoor, dus waarschijnlijk wel.

Die baspoort is 10cm doorsnede he, is dat dan verlies van inhoud of is ie zo groot dat je m toch mee mag rekenen met de inhoud?

yorkie13

als je de +/- 95 liter netto aan houdt en hierin de baspoort plaats zit je
goed.
de lengte van de baspoort is echter wel belangrijk.
Hiermee tune je het laag.

De reckhorn subamp heeft ook genoeg mogelijkheden om het laag in je ruimte goed te krijgen.

Onne

Quote from: RA SUBS on January 13, 2011, 10:53:11
als je de +/- 95 liter netto aan houdt en hierin de baspoort plaats zit je
goed. de lengte van de baspoort is echter wel belangrijk.
Hiermee tune je het laag.
De reckhorn subamp heeft ook genoeg mogelijkheden om het laag in je ruimte goed te krijgen.
Inhoud zit met deze afmetingen op 108 liter, daar gaat een magneet en brace vanaf.
En eventueel een baspijp als je dat meerekend. Baspijp van 45cm is gewoon mogelijk.
Zat ruimte binnenin.

Ik heb nog 1 twijfel puntje, Als de baspijp zo lang is, moet deze binnenin worden vastgemaakt aan iets ?
Anders moet er een horizontale brace komen (ipv verticaal) waar je de baspijp doorheen laat lopen.
Dat is bij de originele Monolith ook zo, 

Interficior

Quote from: Onne on January 13, 2011, 11:23:10
Ik heb nog 1 twijfel puntje, Als de baspijp zo lang is, moet deze binnenin worden vastgemaakt aan iets ?
Anders moet er een horizontale brace komen (ipv verticaal) waar je de baspijp doorheen laat lopen.
Dat is bij de originele Monolith ook zo, 

De ruimte die de baspoort in beslag neemt telt niet mee voor het interne volume.

Het is wel verstandig om de baspoort in te klemmen in twee kanten. Als je hem echter laat uitlopen in een plank (net zoals bij de voorkant) wordt de lengte wel wat "langer", zoals gezien voor het systeem.
Take it or lease it

sphere

Ga je nog neopreen of tochtband gebruiken onder de wooferrand? Zo ja waar haal je dat dan, ik kan zelf nog wel wat gebruiken  :sigh:
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Onne

Tochtband van de gamma/praxis. Gewoon in het rondje plakken en de schroeven draai ik er doorheen.
Ik heb nog nooit lucht gevoeld langs een speakerrand.

german

Volgens mij moet je BR pijp een vrije ruimte van ca 10cm tot de binnenwand houden.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.