Teamspeak

Started by FlÜber, October 2, 2008, 12:14:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FlÜber

Zit met het volgend probleem.

ik probeer een Teamspeak servertje op te zetten. Heb de software ingesteld. Kan zelf wel inloggen maar een ander buiten m'n netwerk niet.

Kan er iemand mij vertellen hoe je de routerconfig doet.

De instellingen die ik in mijn router zet zijn:

Ip 192.168.1.100, poort die ik openzet is 8767 UDP

Ze loggen in met m'n eigen ip die ik van chello heb.. niet die van mijn router..
..het lukt maar niet dat er mensen op m'n server komen.


Ik hoor het wel..

Gr,


Sk

De volgende poorten moet je forwarden naar je eigen intern IP nummer. Beter geef je in je router ook een vast ip adres aan je systeem.

8767 UDP
14534 TCP
51234 TCP.

Als je nergens de optie TCP of UDP ziet, doe dan gewoon poort 8767 etc invoeren. ('Both' betekent overigens zowel TCP als UDP.)

Config opslaan in de router.. eventueel rebooten.

Je publieke adres geven aan een testpersoon.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

FlÜber

#2
Quote from: Sk on October  2, 2008, 12:19:44
De volgende poorten moet je forwarden naar je eigen intern IP nummer. Beter geef je in je router ook een vast ip adres aan je systeem.

8767 UDP
14534 TCP
51234 TCP.

Als je nergens de optie TCP of UDP ziet, doe dan gewoon poort 8767 etc invoeren. ('Both' betekent overigens zowel TCP als UDP.)

Config opslaan in de router.. eventueel rebooten.

Je publieke adres geven aan een testpersoon.

Ok, dankje.. Ik ga, als ik thuis ben meteen doen..
Ik heb alleen poort 8767 open gezet, ik wist niet eens dat ik andere poorten open moest zetten
Een vast Ip is denk ik niet zo slim omdat ik om de zoveel tijd een ander Ip van Chello toegewezen krijg.. Zoja, moet ik dit instellen bij internet opties en op m'n router?

Gr,





Sk

Quote from: FlÜber on October  2, 2008, 14:01:13
Ok, dankje.. Ik ga, als ik thuis ben meteen doen..
Ik heb alleen poort 8767 open gezet, ik wist niet eens dat ik andere poorten open moest zetten
Een vast Ip is denk ik niet zo slim omdat ik om de zoveel tijd een ander Ip van Chello toegewezen krijg.. Zoja, moet ik dit instellen bij internet opties en op m'n router?

Gr,


Je zei dat je een lokaal ip adres had van 192.168.1.100. Word deze automatisch toegekend door DHCP? zo ja dan kun je beter een statisch ip adres gebruiken. Want anders krijg je het probleem dat als je interne ip adres veranderd dat niemand meer bij je teamspeak server kan. Dit kun je doen dmv een ip adres te reserveren op basis van je mac adres van je netwerkkaart. Dit kun je dan in de router invullen. Lees anders de manual van je router door.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

FlÜber

Quote from: Sk on October  2, 2008, 14:15:33
Je zei dat je een lokaal ip adres had van 192.168.1.100. Word deze automatisch toegekend door DHCP? zo ja dan kun je beter een statisch ip adres gebruiken. Want anders krijg je het probleem dat als je interne ip adres veranderd dat niemand meer bij je teamspeak server kan. Dit kun je doen dmv een ip adres te reserveren op basis van je mac adres van je netwerkkaart. Dit kun je dan in de router invullen. Lees anders de manual van je router door.

Ja, deze wordt automatisch toegewezen door DHCP.
Ik ga vanavond een vast Ip in m'n router zetten op basis van m'n mac.. deze had ik al gecloned..

Igg bedankt voor je hulp..

Gr,


FlÜber

#5
Het is gelukt!

Heb een een statc ip ingevoerd en de de poorten opengezet en hij deed het gelijk!

Dank!!!

Mag een slotje op deze topic..

gr

Sk

Quote from: FlÜber on October  3, 2008, 14:18:23
Het is gelukt!

Heb een een statc ip ingevoerd en de de poorten opengezet en hij deed het gelijk!

Dank!!!

Mag een slotje op deze topic..

gr

Ow Yeah!

Slotje kan jezelf.. Linksonderin volgens mij.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

FlÜber