DVDspelers kopen in de VS

Started by tan1415, May 28, 2003, 23:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tan1415

Hi,

Was effe aan het browsen en het viel me op hoe goedkoop de Pioneer 656a DVD speler in de Vs is.
In nederland is de beste prijs volgens mij €400,-
Terwijl in de VS dezelfde speler?! voor slechts $140 te koop is.
Volgens mij praten we over de zelfde spelers.
Modelnaam, uiterlijk en feit dat het alles kan afspelen.

Wat zijn de problemen als je een DVD speler uit de VS gaat kopen.
-110 ipv 220v
-NTSC ipv PAL
-R1 ipv R2
-Bedrijf weigert via internet te verkopen buiten VS.
-Geen europese garantie.

Zijn de problemen overkomelijk?
En maakt het de aankoop van DVDspeler uit VS financieel niet meer aantrekkelijk?


DoDo

Vergeet je invoerrechten en BTW niet... :-\

G.J. van ee

Inderdaad, vergeet de invoerrechten niet. Als er een pakketje langs de douane komt, en dat gebeurd gegarandeerd, dan worden er invoerrechten berekend. Deze kosten verschillen per produkt. Men kijkt doorgaans wat het zelfde produkt in Nederland kost en gaat op basis daarvan invoerrechten berekenen. Je zult zien dat het artikel vervolgens net zo duur is als in Nederland. Je betaald dan als extra wel de verzendkosten!

Hertog_Martin

Nou zelfs met BTW, hoge invoerrechten en 100 dollar verzendkosten zit je nog ruim onder die 400 hoor.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Btw + invoerrechten = 23%. Maar volgens mij geld dit pas bij 175 euro aan kosten. Check www.douane.nl eens ervoor.

Je moet inderdaad een regio hack zien te vinden voor het apparaat.
Garantie is altijd moeilijk vanuit Europa naar Amerika, dat word met svs subs ook leuk ... gaat ie kapot dan moet ie naa Amerika, duur geintje.
De amerikanen verkopen wel redelijk vaak naar Europa. De britse winkels doen hier vaak moeilijker over. Wel acceptere sommigen niet de creditcards uit Europa, dus moet je op een andere manier geld overmaken.

tan1415

Hoe zit het met de voltage verschil?

J.A.F._Doorhof

Voltage verschil is geen probleem, daar kun je een convertor voor kopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tan1415

prijs? En moet je het inbouwen of zo?

Ik vind het verschil toch wel erg belachelijk. 150 of 450....300%
Dat is toch wel belachelijk.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik denk dat het je achteraf tegen valt.

Je krijgt er gemiddeld tussen de 20-25% bij + shipping, dan moet de speler nog op 110V dat is een behoorlijke unit die je tussen de stroom aansluiting moet zetten, kosten weet ik zo niet maar ze waren altijd rond de € 20,00-€ 30,00.

Regiovrij maken is niet zo een probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

Het is nog erger..

die 20 a 25% komt over het bedrag+verzendkosten heen

Dus ff heel ruim nemen:
(100 dollar verzendkosten)

140+100x1.25x0.85+30=285

En dan zit je nog met garantie.


Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Point7

Ik stond ook op het punt een Panasonic beamer te bestellen uit de USA omdat de Dollar zo laag stond, maar had niet gedacht aan de douanekosten.
Als ik dat erbij zou tellen, dan was het verschil niet groot meer t.o.v. Duitsland.
Ik heb het dan maar in Duitsland gekocht. Zou uiteindelijk maar enkele 10tallen Euro duurder zijn.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2