B110 stereo

Started by Guester, September 25, 2008, 20:28:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Hoe doet de Audiolab het op de Sonus Faber? Dacht dat je de combinatie verkocht had? De 8000SE en de 8000CDE. Wel mooi hoor, Sonus Faber
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Guester

#26
Het raakt nu allemaal een beetje ingespeeld maar het klinkt goed.
Wat me opvalt is de ruimtelijkheid, en de volging van instrumenten etc.
Ik miste in het begin wat warmte maar dat wordt nu steeds minder, denk door het inspelen.
Verder ben ik altijd benieuwd wat een nog betere combi zal zijn voor de sonus fabers.

Voorlopig maar wat spelen met verschillende kabels.

Bevallen ze jou ook nog steeds?
Sonos - Spotify

MLCinema

Ja, ben over de combinatie nog steeds zeer te spreken. Ook de combinatie met mijn Klipsch speakers bevalt me prima. In surround gebruik ik de 8000SE als eindversterker voor de fronts. Ook die combi gaat prima. En het geluid wat er in zit is heerlijk. Stereo is gewoon goed, de versterker heeft ook voldoende power. Als ik hem harder zet dan 25% van het volume word ik al bijna weggeblazen. Het geluid bevat voldoende diepte en ruimtelijkheid. Enige wat ik jammer vind is dat er geen ab zit bij de 8000SE.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Guester

Leuk te horen.

Power heeft hij inderdaad genoeg.
De Audiolab 8000se heeft geen servo op de potmeter zitten vandaar de handmatige volumeregeling.
De Audiolab 8000s heeft dat wel, maar op de 8000se is dit bezuinigd. Gelukkig zonder klankmatige verschillen goedkoper gemaakt.

Sonos - Spotify

MLCinema

Echt een super ding wat mij betreft. Ik wilde in eerste instantie de 8000s halen, maar die was er niet meer. De 8000SE past beter qua kleur. De cd speler is ook super. En het design is lekker spartaans. Viel die Bose 321 zo erg tegen dan? Veel :music:plezier in ieder geval.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Guester

Thnx en dat zal wel goed komen, verslavend om te blijven luisteren.

De Bose 321 beviel wel alleen hij blinkt in niets uit, hij doet gewoon z'n ding.
Muziek klinkt meer dan goed op de bose voor de niet audiofielen en voor films uit 2 (3) boxen is het ook leuk.
Maar zoals ik al zei eens een audiofiel altijd een audiofiel/muziekliefhebber, en om daar maximaal van te genieten heb ik gewoon een leuke set nodig. Tevens vind ik het leuke ermee bezig te zijn.

Dat heet hobby geloof ik  ;)

Nieuwe upgrades komen eraan:

de Xindak AC-03 interlink besteld en de SC-01 en de PC-03 om te proberen.

Tevens BBG gecontacteerd voor eventueel de AH tjoeb kabel.
Maar misschien doorsparen  ::) voor een setje Nordost Blue Heavens.


Sonos - Spotify

Guester

#31
Foto van de huidige opstelling:

Sonos - Spotify

R


Guester

Raadseltje voor jou: welke lamp is dat?  ;)
Sonos - Spotify

R


Guester

 :biggrin: ja een gele (boven en een blauwe (onder).

Het is een designlamp van een bekend merk...

Sonos - Spotify

Alex Groningen

Ziet er prachtig uit zo op de foto.Mooie set hoor.

R

Geen idee, ik zie alleen maar een gloed.

Guester

#38


That's the one.
Sonos - Spotify

Guester

Quote from: Alex Groningen on February 18, 2009, 18:24:40
Ziet er prachtig uit zo op de foto.Mooie set hoor.

Dank je, ben er zelf ook erg blij mee. Mooi om naar te kijken en te luisteren.
Sonos - Spotify

R


Guester

Sonos - Spotify

MLCinema

Hahaha, super droog, ik heb mijn set op een vergelijkbaar blok staan. Ook een kubus met een opening aan de voorzijde. Ziet er lekker strak uit O0
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

R


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Guester

Quote from: Marc.Visser on February 19, 2009, 09:02:25
Hahaha, super droog, ik heb mijn set op een vergelijkbaar blok staan. Ook een kubus met een opening aan de voorzijde. Ziet er lekker strak uit O0

Ik zag het ;) bij jou mogen ze wel iets meer opvallen :)

Ben ook een beetje op zoek naar een "echt" audiorack ála target etc. 2 of max. 3 plateau's.
Niet zo makkelijk te vinden.
Sonos - Spotify

Guester

Sonos - Spotify

S@m

Quote from: willem_tdi on February 19, 2009, 15:16:19

Ben ook een beetje op zoek naar een "echt" audiorack ála target etc. 2 of max. 3 plateau's.


Tabula Rasa misschien een mooie optie...?

Guester

Ja die had ik ook al eens voorbij zien komen. Wel mooi maar toch niet geheel mijn smaak. Wat ik wil weet ik eigenlijk nog niet. Maar eens goed over nadenken en met de waf bespreken   ;). Die is gelukkig niet moeilijk  :).
Sonos - Spotify

Guester

Sonos - Spotify