Yes! Leica S2

Started by Jimmy Conway, September 22, 2008, 21:30:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s0000884

Quote from: Jimmy Conway on October 31, 2008, 14:28:00
Daar heeft ie toch geen tijd voor... te druk met reviews 'verkeerd' lezen... ;D
Ik zie van jou (helaas) veel niet-inhoudelijke posts. Jammer.

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2008, 15:24:47
S2 vind ik zelf niet interessant omdat het geen losse back is, ik wil ook graag film kunnen schieten.
En daarbij komt dat de sensor toch kleiner is dan wat ik nu heb.
En de prijs zal enorm hoog liggen zoals het er nu uitziet, ik koop nu top lensen voor rond de 300-900 euro die L glas doen verbleken.
Als ik de Leica koop moet ik een 2e hypotheek nemen :D
tja die naam... beetje belachelijk.

maar voor de echte grote jongens is dat allicht wel een leuk pose-item

J.A.F._Doorhof

het ligt aan wat je doet.
Voor het werk dat ik doe is bv het dynamisch bereik ZEER belangrijk, en de mogelijkheid om fijn detail in kleding gewoon perfect weer te geven zonder softheid.

Als je bv een foto ziet van een model met een wollen trui dan zie je onmiddelijk het voordeel van MF tov een DSLR.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s0000884

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2008, 16:35:24
MF tov een DSLR.
Even een hele andere vraag. Een MF als bijv. een Mamiya heeft toch ook gewoon een spiegel, zoeker(prisma) en 2-gordijnsluiter met ontspanner? Wellicht niet altijd AF en AE maar toch wel SLR? Of zit ik er falikant naast?

J.A.F._Doorhof

ligt eraan.
Een MF systeem gebruikt ook vaak leafshutterlensen, of wel centraal sluiters.
Dit geeft een totaal andere bokeh en de synchronisatie tijd loopt op naar bv 1/400 of 1/1000e

Ze hebben wel een spiegel, anders zie je niets :D
Prisma is een optie, ik gebruik in de studio meestal een WLF (Waste Level Finder) dat geeft een veel groter beeld en hoger contrast om scherp te stellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2008, 16:43:17
Een MF systeem gebruikt ook vaak leafshutterlensen, of wel centraal sluiters.
Dit geeft een totaal andere bokeh en de synchronisatie tijd loopt op naar bv 1/400 of 1/1000e

Waarom zou een LS lens een andere bokeh geven dan een lens zonder sluiter? Het enige wat ik kan verzinnen is dat de centraalsluiter dan meteen ook het diafragma is, wat de plaatsing in het objectief min of meer lastig maakt (dat kan dus op een minder gunstige positie zijn m.b.t. de bokeh).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

s0000884

#31
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2008, 16:43:17
de synchronisatie tijd loopt op naar bv 1/400 of 1/1000e
Prisma is een optie, ik gebruik in de studio meestal een WLF (Waste Level Finder) dat geeft een veel groter beeld en hoger contrast om scherp te stellen.
Dit vind ik dus hele gave voordelen van MF (zou voor mij veel zwaarder tellen). Betere zoeker wist ik wel, maar betere Xsync had ik niet gedacht, interessant. Maar goed je hebt dus altijd een spiegel voor de zoeker en een enkele lens die zowel voor scherpstellen, beeldcompositie als belichting gebruikt wordt. Dan is een MF toch altijd een SLR?

J.A.F._Doorhof

Normaliter is alles een SLR als je door een spiegel kijkt, maar het is algemeen gebruik om met een DSLR de 35mm en kleinere camera's aan te duiden.

@spotmatic.
Feitelijk is mijn RZ67ProII niets meer dan een zwarte doos met een spiegel.
Op de RZ kan ik alleen de sluitertijd instellen, verder niets.... nou ja en de ontspanner dan.
Op de lens stel je het diafragma in, en word ook de digitale achterwand via een kabel op aangesloten.

Focus gebeurt bij de RZ/RB serie via een bellows, maw de lens is PUUR de lens daar veranderd helemaal niets aan, door de lens verder of dichterbij de body te bewegen word er scherp gesteld.
Voordeel daarvan is dat je ENORM nauwkeurig kunt focussen (zijn 2 draaiknoppen, 1 voor grof werk en 1 voor fijn afstelling), door het enorme zoekerbeeld ben je binnen een paar dagen met de Manual focus behoorlijk snel, niet zo snel als AF maar het komt in de buurt.

Doordat de sluiter in de lens zit en de lens niet beweegt bij het focussen heb je feitelijk een ideale lens.
Het enige nadeel is dat je de belichting moet aanpassen naarmate je focust, je beweegt immers de lens weg van de body en dus loop je lichtverlies op, deze compensatie zit tussen de 0 en 1.5 stops.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway

Quote from: s0000884 on October 31, 2008, 15:27:53
Ik zie van jou (helaas) veel niet-inhoudelijke posts. Jammer.

Misschien heb je er overheen gelezen?  ??? :-\
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79128.msg1299775#msg1299775
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79128.msg1300109#msg1300109

Een inhoudelijk antwoord heb ik trouwens nog niet gezien van je...
Wel veel techno-geneuzel en meningen van anderen over apparaten die je nooit hebt gebruikt.
En als je de kans word aangeboden, dan sla je het af! Want je weet blijkbaar al hoe het zit...  :-X
QuoteDank voor het aanbod, maar ook al zie ik het verschil met middenformaat wel (op de monitor bij inzoomen) voor mij is handelbaarheid en gemak belangrijker.

s0000884

#34
Quote from: Jimmy Conway on October 31, 2008, 17:43:07
Misschien heb je er overheen gelezen?  ??? :-\
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79128.msg1299775#msg1299775
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79128.msg1300109#msg1300109
Een inhoudelijk antwoord heb ik trouwens nog niet gezien van je...
1. Hoe duur een lens is, is compleet irrelevant voor deze discussie.
2. Hoe middenformaat ontstaan is ergens in een verre geschiedenis volgens jouw uitleg, heeft niets met het technische doel van een groter beeldformaat te maken waar fotografen hun keuze op baseren. Het was neem ik aan wel duidelijk dat ik daarop doelde toen ik zei "het idee van midden formaat is".
Quote
Wel veel techno-geneuzel en meningen van anderen over apparaten die je nooit hebt gebruikt.
Wen er alvast maar aan dat ik fotokwaliteit kan beoordelen zonder met de camera van die specifieke foto die ik beoordeel zelf gefotografeerd te hebben.
Quote
En als je de kans wordt aangeboden, dan sla je het af! Want je weet blijkbaar al hoe het zit...  :-X
Ik bedank beleefd voor dat aanbod omdat het mij niet gaat om maximale beeldkwaliteit. Selectief hier overheen lezen en zelf er een dubieuze conclusie aan verbinden is typisch iets dat ik aanduid als een niet-inhoudelijke post. Net als operkingen als
Quote
knaag knaag
Ik krijg dan minder behoefte om op je posts in te gaan.

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 31, 2008, 17:07:34
Normaliter is alles een SLR als je door een spiegel kijkt, maar het is algemeen gebruik om met een DSLR de 35mm en kleinere camera's aan te duiden.

DSLR is voor digitaal toch? en gewoon SLR doelt in principe op kleinbeeld film dan

@s0000884 en jimmy conway: hoe oud zijn jullie eigenlijk?

SpeedyAndré

S5 is 5 jaar  ;D
Het maakt geen bal uit op welk forum hij post, ik zie alleen maar meer lege hulzen  :-\ :)
En oh ja, ik ben er al aan gewend hoor  :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jimmy Conway

Quote from: Gaetan on October 31, 2008, 18:37:27
@s0000884 en jimmy conway: hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Waarom knul? Wil je een date? ;D

s0000884

Quote from: SpeedyAndré on October 31, 2008, 19:17:39
S5 is 5 jaar  ;D
;D Fijn je hier te zien! Inmiddels ben ik 6!  ;D
Quote
Het maakt geen bal uit op welk forum hij post, ik zie alleen maar meer lege hulzen  :-\ :)
En oh ja, ik ben er al aan gewend hoor  :-*
Voor het geval je het nog niet wist: er zitten géén hoorbare verschillen tussen CD spelers  ;D Geef dat gelijk even door aan Arjen, Sodejuu en vooral Erikatn op dat andere forum, want ik kan mijn evangelische boodschap daar niet meer verkondigen maar ze móeten het weten!  ;D
Uiteraard mag Joris deze post verwijderen want dit is net als bovenstaande post gewoon threadjacking. Even serieus. Kom je nu *alleen* naar deze thread om te zeggen hoe vervelend je mij vindt? Wat hebben ze hier aan zo'n post?

s0000884

Quote from: Jimmy Conway on October 31, 2008, 19:36:36
Waarom knul? Wil je een date? ;D
Of een date met ons alle drie samen? Ik moet dan toch helaas teleurstellen.

Jimmy Conway

Quote from: s0000884 on October 31, 2008, 19:41:03
Of een date met ons alle drie samen? Ik moet dan toch helaas teleurstellen.

Flauw hoor, het gaat er toch een beetje op lijken dat je bang bent mensen te ontmoeten in het echie...
Wees een vent! ;D ;D ;D


Ik ben trouwens deze thread gestart, als grap bedoelt op het Yes! Canon 5D mk2 topic.
Tis maar dat je even weet dat ik niet aan threadjacking doe! ;D

Jimmy Conway