CANON EOS40D EF-S17-85 of CANON EOS450D + EF-S 18-55 IS

Started by Sk, September 22, 2008, 21:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 30, 2008, 22:01:44
Zal wel wat scherpteverlies optreden bij de "goedkoopste" van de twee. Of je het ziet is een tweede.
Je hebt toch de 17-85? Of ben ik gek?
UV-filter wordt eigenlijk vooral gebruikt als bescherming voor je dure glaswerk. Of het echt nodig is verschillen de meningen over :)

Je bent gek  ;D

Ik heb de Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

#76
Edit.
Ik ben gek ;D
edit van een edit: crosspost ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 30, 2008, 22:03:01
Edit.
Ik ben gek ;D
edit van een edit: crosspost ;D

Ik zal eens gaan nadenken en rond lezen of die duurdere polarisatiefilter het waard is om te kopen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Neuh. Zou ik zeker niet doen.
Waarschijnlijk is het oplossend vermogen van zo'n duur filter hoger dan dat van je lens. Dus zou volgens mij alleen maar zonde van het geld zijn.
Persoonlijk ben ik tevreden met mijn pola filter van B&W. Een slimline circulair pola. Werkt aangenaam, en was qua prijs enigzins in het midden van de door jou genoemde. Het lag meer richting de goedkopere :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 30, 2008, 22:09:50
Neuh. Zou ik zeker niet doen.
Waarschijnlijk is het oplossend vermogen van zo'n duur filter hoger dan dat van je lens. Dus zou volgens mij alleen maar zonde van het geld zijn.
Persoonlijk ben ik tevreden met mijn pola filter van B&W. Een slimline circulair pola. Werkt aangenaam, en was qua prijs enigzins in het midden van de door jou genoemde. Het lag meer richting de goedkopere :)

Oke duidelijk! Ik zal erover nadenken in iedergeval. Heeft die zonnekap ook hetzelfde effect als bepaalde filters waarbij je lichtsterkte verliest? gebruik je hem alleen buiten of ook gewoon binnen?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Zonnekap gebruik je om in sommige situaties ongewenste lichtinval in je lens te voorkomen. Bijvoorbeeld de zon die je recht tegen in fotografeert ;) Het doet voor de rest niets met je lichtsterkte of je scherpte. Ik heb hem er standaard opzitten op mijn 17-85.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: Chrisje op de Fiets on October  1, 2008, 18:06:29
Zonnekap gebruik je om in sommige situaties ongewenste lichtinval in je lens te voorkomen. Bijvoorbeeld de zon die je recht tegen in fotografeert ;)

Eeuuuuuuhhhhhh. Hebben ze zonnekappen nog niet behandeld op je school?  ;D ;D ;D

Hier een verhaal wat wel klopt:
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/lens-flare.htm

VlisChris

QuoteLens flare is created when non-image forming light enters the lens and subsequently hits the camera's film or digital sensor.
Eerste zin. Ik kan non-image forming light toch gewoon lezen als ongewenst lichtinval?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.