CANON EOS40D EF-S17-85 of CANON EOS450D + EF-S 18-55 IS

Started by Sk, September 22, 2008, 21:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rikske

Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS

Dit is volgens mij een nieuwe lens, misschien beter eerst wat reviews hierover afwachten?

VlisChris

Gelijk gereleased met de 50D meen ik?
Bereik is wel erg fijn. Zeker als je niet al te vaak wilt wisselen, en nog zoekt wat je favoriete bereik is 8)
De Nikkor versie is een bestseller in ieder geval.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 23, 2008, 20:48:35
Gelijk gereleased met de 50D meen ik?

Klopt  :)

Quote
Bereik is wel erg fijn. Zeker als je niet al te vaak wilt wisselen, en nog zoekt wat je favoriete bereik is 8)
De Nikkor versie is een bestseller in ieder geval.


Wat bedoel je met de Nikkor versie? Verder is het een Micro motor en geen USM is dit heel erg? Als ik het goed begrepen heb is de USM sneller maar weet niet of dit nodig is. Kun jij hier iets zinnigs over zeggen?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Nikkor = lenzen van Nikon.
Micromotor zegt me niets. USM kan handig zijn ja. Het scheelt nogal in snelheid met focussen en met het geluid. Maar dat geluid zal het probleem niet zijn. En de snelheid van niet-usm lenzen hoeft niet dramatisch te zijn. Een van mijn mooiste maritieme foto's is gemaakt met een haperende autofocus die er 8 seconden over deed om van de ene focusstand naar de andere te komen ;) En dat terwijl mijn object absoluut niet stillag. Dus ook het ontbreken van de USM zou voor mij geen al te groot probleem vormen eerlijk gezegd. Vooral eerst eens iets leuks kopen en er mee leren spelen. Dan ga je vanzelf merken wat je anders wilt. En mocht dat na verloop van tijd een leuk lijstje geworden zijn kun je altijd nog overstappen. Maar ik zou zeker niet te duur beginnen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik voor de genoemde Canon lens ga  :)

Volgende vraag

Voldoet dit geheugenkaartje? 8 GB Extreme IV

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=18796

Edit: Iemand suggesties voor een leuke tas voor de camara + lens?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Zal ook daar eens mijn licht over laten schijnen ;)
Persoonlijk zou ik niet snel voor zulke grote kaarten gaan. Het gaat niet vaak fout, met geheugenkaarten die er mee ophouden, maar geloof me: dat wil je ook niet met zulke grote hoeveelheden foto's. Wat is er mis met 2 kaartjes meenemen van 4? Dat beetje wisselen is het probleem waarschijnlijk ook niet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 23, 2008, 22:04:43
Zal ook daar eens mijn licht over laten schijnen ;)
Persoonlijk zou ik niet snel voor zulke grote kaarten gaan. Het gaat niet vaak fout, met geheugenkaarten die er mee ophouden, maar geloof me: dat wil je ook niet met zulke grote hoeveelheden foto's. Wat is er mis met 2 kaartjes meenemen van 4? Dat beetje wisselen is het probleem waarschijnlijk ook niet ;)

Bedankt! 2X 4 GB staat in de winkelwagen. Een extra accu erbij is altijd handig.. maar welke van de 2?

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=10877

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=13649

Edit: mmm zo te zien zijn het beide geen oplaadbare. Toch maar voor deze dan?

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=230

De 2de is een aanbieding die nu evenveel kost als de eerste. Die maar doen?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

#32
Geen ervaring met die 2 accu's.


Quote from: Spacebass on September 22, 2008, 22:56:11
YES!!! Doel bereikt!  ;D  8)

Het is net als met HT/Stereo allemaal niet zo simpel. Je hebt er gewoon het meest aan om zelf onderzoek te plegen.

Helaas space ;) Is die toch gaan bestellen...
Maar, heb je de camera nu al in handen gehad? Heb je hem kunnen vergelijken met Nikon/Sony/Etc?
Wat doet je nu kiezen om toch (een dag nadat je schrijft je eerst te willen inlezen) meteen honderden euro's uit te geven?
Niet dat ik je niet snap hoor. Ik heb indertijd hetzelfde gedaan. Vraag SB maar hoe dat het eerste jaar gegaan is bij mij ;) :-X Ik hoop voor je dat je meteen de juist keus weet te maken. En dat krijg je niet voor elkaar door alleen maar hopelijik wijze woorden op internet te lezen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Dan vraag ik me af of je bij het wisselen van kaartjes:
Een grotere kans op corruptie hebt door de fysieke handeling?
Een grotere kans op verlies?
Een grotere kans om een verkeerd kaartje te formatteren?
Een grotere kans om een fotokans te missen?

Ennuh, groot... 8GB is instap tegenwoordig... ;D..... Er zijn 100GB compactflash kaarten.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 23, 2008, 22:17:24
Geen ervaring met die 2 accu's.


Ik had mijn vorige bericht gewijzigd. Toch maar voor de oplaadbare gaan denk ik?

Quote
Helaas space ;) Is die toch gaan bestellen...


Haha geweldig  ;D Als ik eenmaal iets in me hoofd heb is het er weer erg moeilijk uit te krijgen.

Quote
Maar, heb je de camera nu al in handen gehad? Heb je hem kunnen vergelijken met Nikon/Sony/Etc?
Wat doet je nu kiezen om toch (een dag nadat je schrijft je eerst te willen inlezen) meteen honderden euro's uit te geven?
Niet dat ik je niet snap hoor. Ik heb indertijd hetzelfde gedaan. Vraag SB maar hoe dat het eerste jaar gegaan is bij mij ;) :-X Ik hoop voor je dat je meteen de juist keus weet te maken. En dat krijg je niet voor elkaar door alleen maar hopelijik wijze woorden op internet te lezen ;)

Zoals in mijn vorige berichten al gezegd word het 100% een Canon. De camera heb ik enkele maanden geleden in mijn handen gehad en voelt gewoon erg robuust en goed aan.
Ik heb vandaag op het werk eigenlijk meer zitten lezen op internet over camera's als dat ik aan het werk ben geweest. Nu kan ik mezelf nog een leuk cadeautje geven, over een paar maanden hopen we ons eerste eigen koophuisje te hebben en dan kunnen dit soort dingen niet gauw meer  ;D

Hoe dan ook de Canon 40D is een erg leuke camera waar ik sowieso geen miskoop mee doe. Met de genoemde Canon lens kan ik voorlopig flink aan de slag mede dankzei de vele mogelijkheden die deze lens te bieden heeft.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

eric_audio

Quote from: Sk on September 23, 2008, 21:39:15
Voldoet dit geheugenkaartje? 8 GB Extreme IV

Jazeker. Maar net als de anderen zou ik voor 2 x 4 GB gaan. En de Extreme III is volgens mij snel genoeg...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Sk

Quote from: eric_audio on September 23, 2008, 22:34:28
Jazeker. Maar net als de anderen zou ik voor 2 x 4 GB gaan. En de Extreme III is volgens mij snel genoeg...

Scherp.. word nu 2X 4GB Extreme III

De tas word denk ik deze http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=22100

Dan ben ik compleet volgens mij. Ik heb nu

[Canon EOS 40D body    € 595,00   € 595,00   
[Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS, Nederlands]    Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS, Nederlands   € 489,00   € 489,00   
[Canon BP-511A, Oplaadbare Batterij]    Canon BP-511A, Oplaadbare Batterij   € 79,00   € 79,00   
[Canon 10EG, Deluxe Gadget Bag]    Canon 10EG, Deluxe Gadget Bag   € 59,00   € 59,00   
[Sandisk CF 4.0GB, Extreme III Compact Flash Card]     Sandisk CF 4.0GB, Extreme III Compact Flash Card    € 34,95   € 69,90

Mee eens?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

#37
De andere 2 accu's die je noemde zijn ook gewoon oplaadbare accu's hoor ;) Maar persoonlijk zou ik ook voor de Canon versie gaan. (sterker nog: heb ik ook gedaan ;D) Die 2 of 3 tientjes of wat is het zullen het ook niet meer zijn op zulke uitgaves, en ben toch altijd een beetje rustiger wanneer het gewoon een bekend merknaam is. Ook al is dat niet nodig om ongerust te worden van onbekende namen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 23, 2008, 22:52:19
De andere 2 accu's die je noemde zijn ook gewoon oplaadbare accu's hoor ;) Maar persoonlijk zou ik ook voor de Canon versie gaan. (sterker nog: heb ik ook gedaan ;D) Die 2 of 3 tientjes of wat is het zullen het ook niet meer zijn op zulke uitgaves, en ben toch altijd een beetje rustiger wanneer het gewoon een bekend merknaam is. Ook al is dat niet nodig om ongerust te worden van onbekende namen.

Heb je helemaal gelijk in! De andere accu's zullen ongetwijfeld ook goed zijn maar doe het gewoon voor de gemoedsrust ;) Ik mis alleen de flitser nog maar dat komt nog wel een keer. Voorlopig heb ik denk ik weer genoeg speelgoed  :)

Jongens.. allen hartelijk dank voor de hulp! En uiteraard kom ik mijn eerste foto'tje nog wel showen  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass


vtuinen

Quote from: Sk on September 23, 2008, 13:20:37
Ik heb net even met een collega over gehad die ook fotografeert en we denken dat de volgende lens een erg leuke is om mee te beginnen voor op de 40D

Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25499

Graag zie ik nog even jullie reacties tegemoet  :)

Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 40D met kitlens en er later een 70-200 f 4.0L bij kopen (eventueel een IS, maar die is meteen een paar honderd euro duurder).
Equipment check my avatar

vtuinen

Quote from: Christiaan S on September 23, 2008, 22:52:19
De andere 2 accu's die je noemde zijn ook gewoon oplaadbare accu's hoor ;) Maar persoonlijk zou ik ook voor de Canon versie gaan. (sterker nog: heb ik ook gedaan ;D) Die 2 of 3 tientjes of wat is het zullen het ook niet meer zijn op zulke uitgaves, en ben toch altijd een beetje rustiger wanneer het gewoon een bekend merknaam is. Ook al is dat niet nodig om ongerust te worden van onbekende namen.

Sorry maar het is redelijk nutteloos om voor 'Canon' batterijen te gaan. Canon maakt namelijk geen batterijen die koopt ze in bij firma X en plak er een stickertje Canon op. Alleen is dat stickertje schandalig duur. 79 euro voor een batterij die elders voor 11 euro te koop is ook 'iets' meer dan een paar tientjes. Bij twee accu's krijg je dan de grip 'gratis'. De garantie van Canon is echter niet beter dan de nonames. 
Equipment check my avatar

Spacebass

#43
Ik gebruik naast een roginal Canon ook 1 van Hama die een grotere capaciteit heeft dan de normale batterijen en langer mee gaan.
Canon heeft geen vervanger met een hogere capaciteit zover ik weet die dat ook kan.

Bart_M

Mijn ervaring met namaak is dat ze vanzelf snel leeglopen, ook al zouden ze een grotere capaciteit hebben...

Spacebass

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit uitgetest. Beide accu's gaan tegelijk in mijn grip. Ik gebruik ze zo al meer dan 3 jaar eigenlijk.
Testen is mij net iets te tijdrovend, dus als je ergens vergelijkingstests hebt, dan lees ik die graag  8)

Bart_M

Ik heb ze getest op vakantie.
Nadat mijn originele accu leeg was en ik een namaak plaatste, was deze helemaal leeg...
Dit terwijl ze 2 weken ervoor volledig opgeladen waren.

Sk

De camera is binnen en ben eigenlijk direct op pad gegaan om het één en ander uit te proberen. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat de kleuren op sRBG stonden inplaats van RGB... erg jammer achtergezien maargoed er zullen ongetwijfeld nog meer dingen verkeerd staan ;D Ik ben nu het boekje even aan het doorlezen.

De beste foto is overigens in het donker gemaakt. Het stelt allemaal nog niks voor maar vind hem opzich wel leuk.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Camera op aRGB zetten. En voor online foto's tonen een verkleinde versie omzetten naar sRGB.
Kleuren in aRGB zijn mooier. Alleen zijn er nog niet veel browsers die om kunnen gaan met kleurprofielen, en wordt het minder mooi. Daarom omzetten naar sRGB :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 25, 2008, 21:18:58
Camera op aRGB zetten. En voor online foto's tonen een verkleinde versie omzetten naar sRGB.
Kleuren in aRGB zijn mooier. Alleen zijn er nog niet veel browsers die om kunnen gaan met kleurprofielen, en wordt het minder mooi. Daarom omzetten naar sRGB :)

Camera staat nu op Adobe RGB. De goede CR2 files die er dan komen kan ik dan eventueel nog bewerken in photoshop. Maar je zegt omzetten naar sRGB.. is JPG op 12 kwaliteit (ofzoiets) niet beter?

Wat vind je overigens van de foto?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9