CANON EOS40D EF-S17-85 of CANON EOS450D + EF-S 18-55 IS

Started by Sk, September 22, 2008, 21:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Hallo Allemaal,

Zo heel af en toe leen ik eens een camara van een vriend de Canon 350D om wat te hobby'en. Ik vind het altijd erg jammer als ik de camara weer terug moet brengen. Uiteindelijk leer je er wel weer mee leven :D Totdat ik vandaag het Mediamarkt krantje opensloeg en de CANON EOS450D + EF-S 18-55 IS KIT tegenkwam. Het begon weer meteen te kriebelen en was al in staat om hem morgen op te gaan halen. Gelukkig ben ik verstandig genoeg om eerst internet te raadplegen maar blijf toch met een aantal vragen zitten.

Zou de 18-55 mm lens voldoende zijn voor een beginner? De lens schijnt vrij goed te zijn. (beetje door de buurt lopen om mee te beginnen en dagjes uit om te oefenen.
Macro foto's maken vind ik leuk om te doen. Welke lens zou hier goed voor zijn? (bloemen, beestjes etc) mag best wat kosten!

OF

Gaan voor de CANON EOS40D EF-S17-85 KIT en dan wat langer sparen voor een macro lens?
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ik wil in iedergeval wel een leuke set hebben waar ik een tijd mee vooruit kan.

Alvast bedankt voor de reacties.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Spacebass


Sk

Quote from: Spacebass on September 22, 2008, 21:21:22
Weet waar je aan begint ;D

Ik zat al de hele tijd te F5ven tot er een smile op me gezicht kwam omdat ik jouw naam in mijn topic zag  ;D

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Spacebass


Spacebass


Spacebass


Sk

Quote from: Spacebass on September 22, 2008, 21:28:08
Betreft geheugenkaarten je hebt CF kaarten nodig  ;)

Had mijn vorige post al verwijderd..  ;)

Zit sterk te denken aan de CANON EOS40D EF-S17-85 KIT. Heb hier toch meer mogelijkheden mee.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

En die zijn redelijk duur.
Al kun je ze goedkoop vinden als je er een beetje moeite voor doet ;)
Het is in ieder geval een hobby die redelijk uit de klauwen kan lopen in ieder geval ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Quote from: Christiaan S on September 22, 2008, 21:30:52
En die zijn redelijk duur.
Al kun je ze goedkoop vinden als je er een beetje moeite voor doet ;)
Het is in ieder geval een hobby die redelijk uit de klauwen kan lopen in ieder geval ;)

Ik wil in iedergeval een leuke basis hebben waar ik veel kanten mee op kan. Qua mogelijkheden en lenzen  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Spacebass

#10
De 40D heeft mijn voorkeur ondanks dat deze iets ouder is. Vaak zie dat hoe meer MP's gepropt worden op
zo'n kleine sensor, hoe heftiger de kwaliteit met grote sprongen achteruit gaat.

Kijk anders ff op dpreview naar tests van beide camera's.
Er zijn ook tests reviews te vinden van objectieven.
Ik dacht dat de 18-55 er wel goed uit kwam.


Quote from: Sk on September 22, 2008, 21:32:09
Dat is erg mooi geprijsd. Alleen weet je niks van eventuele gebruikssporen etc neem ik aan?
Nope, dan zou je hen moeten bellen of het liefst langsgaan.

ps
Objectieven zijn het meest waarde en technologie vast.

ps2
Heb je ook gekeken of Nikon wat voor je is?
Je maakt nu wel een belangrijke systeem keuze. Je kan je beter nu bedenken dan later als je al veel geinvesteerd hebt
in zowel camera systeem kennis als apparatuur.

VlisChris

QuoteDe 40D heeft mijn voorkeur ondanks dat deze iets ouder is.
Dat is met de huidige MP'oorlogen toch juist een voordeel ;D ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Spacebass on September 22, 2008, 21:35:31
De 40D heeft mijn voorkeur ondanks dat deze iets ouder is. Vaak zie dat hoe meer MP's gepropt worden op
zo'n kleine sensor, hoe heftiger de kwaliteit met grote sprongen achteruit gaat.

Dit was inderdaad 1 van de redenen om voor de 40D te gaan.

Quote
Kijk anders ff op dpreview naar tests van beide camera's.
Er zijn ook tests reviews te vinden van objectieven.
Ik dacht dat de 18-55 er wel goed uit kwam.

Doe ik! Thx

Quote
Nope, dan zou je hen moeten bellen of het liefst langsgaan.

ps
Objectieven zijn het meest waarde en technologie vast.

ps2
Heb je ook gekeken of Nikon wat voor je is?
Je maakt nu wel een belangrijke systeem keuze. Je kan je beter nu bedenken dan later als je al veel geinvesteerd hebt
in zowel camera systeem kennis als apparatuur.

Ik heb enkele maanden geleden al eens het een en ander uitgezocht en blijf bij mijn keus voor Canon. Ook aangezien mensen in directe omgeving een Canon hebben en je zodoende je wel eens lenzen kunt lenen  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Als ik hier kijk http://www.kamera-express.nl/index.php?page=subsubtypes&subsubtype=472 Zie ik door de bomen het bos niet meer  :-X De Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 is volgens mij dezelfde als degene die bij de 450D zit van de MM. Kan iemand dit bevestigen?

Wat houdt verder AF, EF, EF-S in?
Wie kan mij verder heel globaal uitleggen wat de mogelijkheden zijn met de lensen op die pagina?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Dat klopt.
AF = autofocus
EF = lensmount voor de professionele lenzen.
EF-s = lensmount voor de xxxD en xxD camera's. Is niet compatible met EF.
De 17-85 is op zich geen slechte lens, als je weet waar je op moet letten kun je je gaan ergeren aan sommige zaken. De 18-55 IS is een lens die vooral qua bouwkwaliteit niet echt heel ver bovenaan de lijsten zal staan. Maar ik zie meer dan genoeg foto's voorbijkomen met die lens waar mensen terecht trots op kunnen zijn 8) En ze zijn nog eens scherp ook ;)
Voor perspectief: thuis ligt er een 30D + 17-85. De 30D en 40D zijn verschillend, maar geen werelden uit elkaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 22, 2008, 22:12:53
Dat klopt.
AF = autofocus
EF = lensmount voor de professionele lenzen.
EF-s = lensmount voor de xxxD en xxD camera's. Is niet compatible met EF.
De 17-85 is op zich geen slechte lens, als je weet waar je op moet letten kun je je gaan ergeren aan sommige zaken. De 18-55 IS is een lens die vooral qua bouwkwaliteit niet echt heel ver bovenaan de lijsten zal staan. Maar ik zie meer dan genoeg foto's voorbijkomen met die lens waar mensen terecht trots op kunnen zijn 8) En ze zijn nog eens scherp ook ;)
Voor perspectief: thuis ligt er een 30D + 17-85. De 30D en 40D zijn verschillend, maar geen werelden uit elkaar.

op dpreview zie ik voor zowel de 450D als 40D het volgende:

Lens thread         Canon EOS EF, EF-S mount

Wil dit nu zeggen dat ik naar zowel EF als EF-S lenzen kan kijken? Verder lijkt mij AF op een lens eh.. noodzakelijk? Anders moet ik met de hand alles scherp draaien?

Kun je voor mij een top 3 of 5  maken wat betreft allround lenzen? Ik zie b.v. een 17-55 mm lens staan die 795 euro zou moeten kosten. Wat er nou zo speciaal aan is weet ik ook niet maar dat zal eerder aan mij liggen dan aan die lens  ;D

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Fxck. Ik schrijf het inderdaad verkeerd om op.
EF-s camera's kunnen zowel EF als EF-s aan.
EF camera's kunnen alleen EF aan. Excuses.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Quote from: Christiaan S on September 22, 2008, 22:28:20
Fxck. Ik schrijf het inderdaad verkeerd om op.
EF-s camera's kunnen zowel EF als EF-s aan.
EF camera's kunnen alleen EF aan. Excuses.


Dan is dit duidelijk!

Zou je mijn andere vragen ook willen/kunnen beantwoorden? hoeft niet percee nu hoor.. mag ook over 2 minuten  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

aMUSEd

Zelf ook met deze vraag gezeten enkele maanden terug.
Uiteindelijk voor de 450D icm 18-55mm kitlens gegaan ipv 40D icm 18-75mm omdat het een aantal honderd euro scheelde en ik eerst wel eens wat ervaring wilde opdoen. Daarbij schijnt de 18-75mm niet erg goed te zijn bij groothoekopname.. behoorlijke vertekening.
De camera bevalt prima en heb geen spijt van m'n beslissing.
De 18-55mm bevalt prima alleen het zoombereik is mij niet groot genoeg.
Voor 550 euro lijkt het me een nobrainer.

Spacebass

Kijk anders zelf ff op

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-Lens-Reviews.aspx

Hier vind je een aantal uitgebreide tests (Beetje zoeken vanaf het begin en je kan er ook nikon lens tests vinden)

http://www.fredmiranda.com/reviews/
is ook handig.

Tis natuurlijk niet verantwoord om je uiteindelijke beslissing alleen hierop te baseren  ;D  ;)
maar zie het als een hulpmiddel.

Sk

Genoeg leesvoer om voorlopig toch nog even af te zien van de aanschaf van een camera. Moet me eerst maar eens meer gaan verdiepen in alle materie.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

Je kunt inderdaad zowel naar EF als naar EF-s lenzen kijken.
AF is bijzonder handig, en in veel gevallen eigenlijk onmisbaar, maar in combinatie met het goede matglas in je cam is handmatig scherpstellen ook erg fijn. Tijdje geleden met een analoge Nikon mogen spelen, en daarbij kon je alleen maar handmatig scherpstellen. Eigenlijk geen foto's gehad waarbij de focus verkeerd lag.
Een top 3 met allroundlenzen? Die kan ik je niet geven. Ik kan je mijn favo lenzen noemen, maar of dat voor jou van toepassing is is een tweede. De een wil alleen maar primes (vast brandpunten), de ander wil alleen maar zoomlenzen. De één wil vooral groothoek, en minder tele, en de ander net andersom ;)
Persoonlijk ben ik nogal fan van groothoek. Dus een lens die ik erg graag wil hebben is de EF 16-35 2.8 L. Eventueel mag een 17-40 4.0 ook wel ;) Qua bereik met brandpunten is de 17-85 mijn absolute favoriet. Technisch minder, maar het bereik is subliem. Mocht je fullframe gaan is de 24-70 ook een erg bekende lens. Met recht. Vraag maar aan Space of het wat is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Sk on September 22, 2008, 22:51:33
Genoeg leesvoer om voorlopig toch nog even af te zien van de aanschaf van een camera. Moet me eerst maar eens meer gaan verdiepen in alle materie.
YES!!! Doel bereikt!  ;D  8)

Het is net als met HT/Stereo allemaal niet zo simpel. Je hebt er gewoon het meest aan om zelf onderzoek te plegen.

eric_audio

Het kan absoluut geen kwaad om met een kitlens te beginnen. Ten slotte moet je nog gaan ondervinden in welk bereik jouw behoefte ligt. Waar de een vooral meer tele wil, gebruikt de ander voornamelijk groothoek. Heeft te maken met je stijl van fotograferen.

In ieder geval is er met goede objectieven de meeste kwaliteitswinst te halen. Als je een echte goede lens koopt zal je dat veel meer merken dan als je van zeg maar 10 megapixels gaat naar 15.

Een heel goede en nog enigszins betaalbare lens is de 24-105L. Maar ja, dat vind ik meer een bereik voor een full frame sensor (5DmkII met 24-105L is natuurlijk jummie jummie, maar niet echt een instap setje).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Sk

Ik heb net even met een collega over gehad die ook fotografeert en we denken dat de volgende lens een erg leuke is om mee te beginnen voor op de 40D

Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25499

Graag zie ik nog even jullie reacties tegemoet  :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9