Matrix Trilogie op BD

Started by sr7000, September 13, 2008, 17:19:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ed-S

Quote from: eddy135 on September 17, 2008, 23:15:12
Mooi, dan ga ik voor alleen deel 1, want heb al een 10 DVD box met ALLE extra's die er zijn. ;D

LOL, die heb ik ook. die met het beeld van Neo.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

This Game

Toevallig heb ik afgelopen weekend de 1080p hd-dvd rip gekeken en het viel me op dat het geluid een stuk minder was dan op de R1-dvd die ik heb. Met name de surround was amper hoorbaar, behalve in de lobby-scene wat schoten van achter. En als de chopper tegen de wolkenkrabber crashed vroeg ik me af of de sub misschien de geest had gegeven (of dat het een 5.0 mix was). Normaal kijk ik films tussen de 60-65 dB, nu stond ie op 75 en nog amper het idee dat het hard ging. DD-EX:on voegde ook niks toe, bij de dvd hoor je wel die wapenrekken van achter aankomen en de bullit-time effecten.
Ben daarom erg benieuwd of de BR-versie wel een goeie mix heeft, of dat ik beter volgende maand in de US de set mee kan nemen (net als de Blade Runner 5-disc die in Europa niet te krijgen is).
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Teejoo

Quote from: This Game on September 18, 2008, 20:05:27
Toevallig heb ik afgelopen weekend de 1080p hd-dvd rip gekeken en het viel me op dat het geluid een stuk minder was dan op de R1-dvd die ik heb. Met name de surround was amper hoorbaar, behalve in de lobby-scene wat schoten van achter. En als de chopper tegen de wolkenkrabber crashed vroeg ik me af of de sub misschien de geest had gegeven (of dat het een 5.0 mix was). Normaal kijk ik films tussen de 60-65 dB, nu stond ie op 75 en nog amper het idee dat het hard ging. DD-EX:on voegde ook niks toe, bij de dvd hoor je wel die wapenrekken van achter aankomen en de bullit-time effecten.
Ben daarom erg benieuwd of de BR-versie wel een goeie mix heeft, of dat ik beter volgende maand in de US de set mee kan nemen (net als de Blade Runner 5-disc die in Europa niet te krijgen is).
Lijkt me niet handig je oordeel te baseren op een rip...

This Game

Tis niet een klassieke rip naar een 700MB Divx en volgens mij was alleen het beeld gereencode met x264 naar 8.5GB en geluid 1 op 1 over. Het komt ook precies overeen met wat hier gezegd is over de Pal-dvd versie. Zo'n gebrek aan dynamiek kom ik niet vaak tegen, zeker bij The Matrix had ik het niet verwacht.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

jaco

Een normale dd geluidstrack is al de helft van die 700 MB als het niet meer is..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

sr7000

Bij loss-less zou je volgens mij alleen voor het geluid al op iets van 4GB uitkomen. (aangenomen dat het 7.1 is) Dus het lijkt me sterk dat ze bij een 8GB rip lossless gebruiken, aangezien je dan bijna geen ruimte voor het beeld over houdt.

Bron:http://www.avblog.nl/dolby-truehd-vs-dts-hd-wat-is-beter/

This Game

Zal waarschijnlijk de DD-track zijn geweest, maar volgens mij zitten die bij een DVD ergens tussen de 150 en 350 MB.
Whatever, zoals gezegd klinken andere "'rips" doorgaans beter.

Hopelijk komt de Onkyo 806 snel beschikbaar zodat ik ook de TRUE-HD variant mag gaan meemaken..
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e