aanbod huurfilms

Started by SV..S, September 20, 2008, 22:37:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

ik vraag mezelf af, kopen jullie de meeste films, of huren jullie ook regelmatig?

ik liep net in de videotheek en kreeg een platenzaak gevoel.

nog niet zo heel lang geleden kon je uren zoeken tussen de lp's op zoek naar een leuke plaat voor je verzameling, tegenwoordig is het meer spelletjes, gadgets, films en enkele cd's.

in de videotheekwas de uitzoek ook matig.wel een heel nieuw rek ingericht met verkoop blue-ray.

soms kan ik geen fatsoenlijke film vinden om te huren. ::)

hoe is dat bij jullie?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Harry HT

Quote from: SV..S on September 20, 2008, 22:37:05
ik vraag mezelf af, kopen jullie de meeste films, of huren jullie ook regelmatig?

ik liep net in de videotheek en kreeg een platenzaak gevoel.

nog niet zo heel lang geleden kon je uren zoeken tussen de lp's op zoek naar een leuke plaat voor je verzameling, tegenwoordig is het meer spelletjes, gadgets, films en enkele cd's.

in de videotheekwas de uitzoek ook matig.wel een heel nieuw rek ingericht met verkoop blue-ray.

soms kan ik geen fatsoenlijke film vinden om te huren. ::)

hoe is dat bij jullie?
Hi,

LP's? lp's zijn net sacd's, komt al jaren niks meer van uit.

Bij welke videotheek ga je dan langs? Vaak kun je op de website zien welke films zijn uitgekomen.

Gr

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

johnhifi

#2
Quote from: Harry HT on September 21, 2008, 08:02:05
Hi,

LP's? lp's zijn net sacd's, komt al jaren niks meer van uit.



errr.... kom jij wel eens buiten?  ;D

Maar on topic: ik huur al jaren geen films meer. Het is tekenend dat een Videoland bij ons in de stad de helft van zijn toch best ruime zaak opgeofferd heeft aan partijen handel ('alles voor een euro'). De videotheken in Nederland hebben het moeilijk. Het downloaden maar ook het grote aanbod van goedkope koop-DVD's zorgen ervoor dat ze naar andere bronnen van inkomsten moeten zoeken. Er zijn er al heel wat over de kop gegaan. Ik weet nog, lang geleden, toen ikzelf nog videotheek eigenaar was, dat het heel anders in elkaar zat. Toen had je nog geen snel internet, films downloaden bestond gewoon nog niet en op TV was ook maar weinig. Er was toen sprake van een termijn waarin nieuwe films enkel maar verhuurd mochten worden en niet verkocht; dat was dacht ik zes maanden. Tevens had je een termijn van twee jaar voor een film op tv verscheen. De videotheken hadden dus altijd exclusives en dat merkte je in de omzet. Tegenwoordig bestaat dat niet meer en alles komt vrijwel tegelijkertijd uit op huur- en koop dvd. En al na korte tijd op tv. Digitale distributie zal de uiteindelijke nekslag zijn voor de hele handel.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Brimme

heb ook al heel leang geen film meer gehuurd.
Vraag me af wat het tegenwoordig kost om een blu ray te huren?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

celerontje

Ik denk ca. 4 รก 5 Euro.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

SV..S

Quote from: Harry HT on September 21, 2008, 08:02:05
Hi,

LP's? lp's zijn net sacd's, komt al jaren niks meer van uit.

Bij welke videotheek ga je dan langs? Vaak kun je op de website zien welke films zijn uitgekomen.

Gr

Harry

ik gaf als voorbeeld lp's als in 1980 :-X   >:D

volgens mij is echter de lp weer aan een come back bezig, maar dan niet met zo'n assortiment als vroeger. ;)


de videotheek is videoland, en zoals johnhifi al zei, er wordt steeds meer ruimte vrijgemaakt voor de verkoop. ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Quote from: SV..S on September 22, 2008, 09:01:25

de videotheek is videoland, en zoals johnhifi al zei, er wordt steeds meer ruimte vrijgemaakt voor de verkoop. ;)

Ze zullen wel moeten, net zoals Free R Shop heeft gedaan, anders hebben ze echt geen bestaansrecht meer.
Rebuilding my HT

beunky

Ik kom al zeker 5 jaar niet meer in de videotheek om de simpele reden dat het aanbod niet geweldig is en de prijs wel stevig is.
Bovendien kan ik bij de fitness ook gewoon dvd's lenen zonder dat me dat extra geld kost (even afgezien van het risico op een boete). Zo af en toe doe ik dat dan ook.
Maar verreweg het meeste download ik. Dan kijk ik het en als ik het de moeite vind om te kopen dan brand ik het om het later te vervangen door de originele dvd.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

ferdi

ik huur nog wel heel vaak, zowel dvd als blu-ray, die laatste vind ik nog te duur om te kopen.
het aanbod bij mijn videoland is best goed, deze eigenaar/ pachter zorgt ook voor apartere art en filmhuis films.
ik spreek em vaak, het gaat slechter met de zaak, ik zou het echt heel jammer vinden als ie over de kop ging.

uit principe wil ik niet downloaden, maar door de prijs van blu-ray krijg ik wel de neiging (een paar keer gedaan om "te testen"...:-)
maar ja, het verschil tussen een hd download of een echte blu-ray zie ik duidelijk.

marz01

Ik heb hier thuis filmnet wat dus goed is voor dagelijks 5 kanalen filmplezier.
En sinds de ps3 heb ik een externe harde schijf van 1 tb waar inmiddels 80 avchd films op staan, door deze hd-films is het een genot om dit opnieuw te beleven op een 42inch scherm en dts geluid over de stereo.

Aanbod van videotheken heb ik al vaak op dvd liggen en soms al op hd.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

ferdi

marz,
hoe doe jij grote avchd op die externe disc zetten? files zijn gelimiteerd tot 4 gig toch?

Raphie

Quote from: beunky on September 22, 2008, 12:17:37

Maar verreweg het meeste download ik. Dan kijk ik het en als ik het de moeite vind om te kopen dan brand ik het (om het veel later te misschien nog eens ooit vervangen door de originele dvd.
;D

Zie hier de moraal van de gemiddelde nederlander: Wel sloten met geld uitgeven aan een gevulde boekenkast met credible titels, maar DVD's kopen ho maar, je download toch ook geen Ebooks?  ;D
JBL PRX Power!

beunky

Quote from: Raphie on October 17, 2008, 17:18:52
;D

Zie hier de moraal van de gemiddelde nederlander: Wel sloten met geld uitgeven aan een gevulde boekenkast met credible titels, maar DVD's kopen ho maar, je download toch ook geen Ebooks?  ;D

Lol, gelukkig ben ik geen gemiddelde Nederlander ;)
Ik koop met regelmaat dvd's. En ik brand bijna niets.
Als ik een film wil zien, dan download ik hem of ik ga naar de bioscoop.
Als het me bevalt, dan koop ik hem wel op den duur.
Ik koop dan ook zelden boeken die ik nog niet gelezen heb (of ik moet vanuit mijn omgeving hebben gehoord dat ze goed zijn).

Ik download geen Ebooks, maar wel audioboeken voor in de auto, telt dat ook? ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

marz01

Quote from: ferdi on October 17, 2008, 16:55:10
marz,
hoe doe jij grote avchd op die externe disc zetten? files zijn gelimiteerd tot 4 gig toch?
tsmuxer splits dit voor je/
kijk voor meer info op ps3avchd.net
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

remon123

ik doe alles met moviemile
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

ferdi

Quote from: marz01 on October 28, 2008, 06:52:28
tsmuxer splits dit voor je/
kijk voor meer info op ps3avchd.net

krijg je een hikje bij de overgang?
ik stream/copy ze trouwens over een netwerk van mijn mac naar de ps3

SisterOfMercy

Enige videotheek die ik ken, dat een beetje de moeite waard is/was (ben er al even niet geweest) is de filmfreak. Daar hebben ze allemaal rare films waar je nooit van hebt gehoord. Cultshizzle en zombiefilms, altijd wel lachen. In ieder geval een stuk boeiender als de zoveelste 13 in het dozijn hollywood-actiefilm.
The kissing and the colour come crashing down