Yes! Canon 5D MarkII

Started by Spacebass, September 17, 2008, 20:13:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Wel jammer dat de Dollar prijs zo ongeveer gelijk is aan de Euro prijs. $2599 om 2399 E...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jimmy Conway

Dan ga je toch in de VS wonen... :D
Goedkoop krediet erbij en gaan! ;D

TheSpeedSkater

Quote from: Jimmy Conway on September 19, 2008, 12:40:07
Dan ga je toch in de VS wonen... :D
Goedkoop krediet erbij en gaan! ;D
Ik wil er nu wel een paar huizen kopen hoor, geen probleem! ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jimmy Conway


FrankB

Super zeg, eindelijk een update van de 5D. Het begint nu wel erg te kriebelen om 'm aan te schaffen. Ik laat 'm dan wel meenemen uit de States, scheelt weer een hoop geld (als de koers blijft zoals die nu is).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

manta


Jimmy Conway


FrankB

Quote from: Jimmy Conway on September 20, 2008, 21:59:46
Maar de rest niet!!!!!!!

Kun je niet ergens anders gaan bashen? Je hoeft de 5D II niet te omarmen, maar dit gaat nergens meer over.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

#58
Quote from: FrankB on September 21, 2008, 13:11:29
Kun je niet ergens anders gaan bashen? Je hoeft de 5D II niet te omarmen, maar dit gaat nergens meer over.
Hij zegt het wat ...  ;D,

Maar de jpeg foto's van deze beta versie zijn voor mij ook niet helemaal overtuigend:

-De 5DMKI lijkt veel meer "diepte" te hebben dan de nieuwe MKII (zien er erg vlak uit)
-In de schaduwpartijen zie ik veel detailverlies en "smear".
-Sommige kleuren lijken bijna uitgesmeerd te zijn waardoor ik detailverlies zie
-De scherpte is ook niet echt indrukwekkend te noemen.
-In cam filters lijken te sterk toegepast
-Kleuren zijn erg vlak
-Lagere ISO's lijken zelfs slechter te geworden dan de MKI

Positieve dingen die mij opvielen:
-Je kan net iets verder "pushen" met moeilijke te belichten opnames, maar komt misschien door een roll-off filter 8)
-ISO6400 MKII l lijkt in de buurt te komen van ISO1600MKI  8)
-ISO12800 MKII lijkt in de buurt te komen van ISO3200MKI  8)
-Dynamisch bereik lijkt toegenomen  8)


Nogmaals: dit is een beta versie en ff een snelle blik op gevoel en zonder daadwerkelijk uitgeprint te hebben
(pixelpeep modus)

Ik schiet nooit JPEG's dus ik ben benieuwd naar de RAW files.
(Dit doet niet af dat de jpeg's er ook subliem uit zouden moeten kunnen zien)
Verder is het afwachten wat de normale testfoto's van een productieversie doen bij
o.a. DPreview. Dan krijgen we ook meteen die vergelijkingsfoto's met de MKI ernaast.

Moet bekennen dat de de oude 5D en zeker de Nikon D3 de lat wel erg hoog hebben gelegd
voor mij.

ps.
heb ff zitten spelen met PS3 (camera RAW) en wat filters en sjez zelfs met jpeg kan je bij ISO12800 behoorlijk
ver komen 8)

Jimmy Conway

Quote from: FrankB on September 21, 2008, 13:11:29
Kun je niet ergens anders gaan bashen? Je hoeft de 5D II niet te omarmen, maar dit gaat nergens meer over.

Grappig dat je zo reageert.
De vorige post mag wel een positieve kreet geven, maar ik mag niet met een negatieve kreet reageren...

FrankB, wat vind jij zelf van de jpegs dan? Misschien moet je als referentie de oude 5D voorbeelden van DPreview erbij nemen.

FrankB

Quote from: Jimmy Conway on September 21, 2008, 14:48:34
Grappig dat je zo reageert.
De vorige post mag wel een positieve kreet geven, maar ik mag niet met een negatieve kreet reageren...

FrankB, wat vind jij zelf van de jpegs dan? Misschien moet je als referentie de oude 5D voorbeelden van DPreview erbij nemen.

Het is nog niet alleen maar jubelen, maar jouw negatieve commentaar heb ik al meer dan vier keer in dit topic gezien. Je punt is al duidelijk, herhaling is niet nodig!

Om te beoordelen of de 5DMKII de verwachtingen waar maakt zullen we toch moeten wachten totdat een productiemodel onder handen genomen wordt door een gerenomeerde site. Dat zal ergens eind oktober, november zijn vermoed ik. Tot dan ben ik erg nieuwsgierig, en kriebelt het om mijn 30D te vervangen. Maar of ik dat ga doen hangt natuurlijk af van de reacties. Het blijft een hoop geld, zeker omdat ik perse de grip met extra batterij wil. Dan komt er nog 400 Euro extra bij (prijzen van dit moment).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jimmy Conway

Quote from: FrankB on September 21, 2008, 16:49:26
Het is nog niet alleen maar jubelen, maar jouw negatieve commentaar heb ik al meer dan vier keer in dit topic gezien. Je punt is al duidelijk, herhaling is niet nodig!
Meer dan vier keer!!!! :D Jij kan ook chargeren! ;D
Misschien nog eens doorlezen en de kukkelekuu en smilies erbij lezen dat het allemaal niet zo serieus bedoelt is. ;)
Als ie echt goed is, dan koop ik hem gewoon.


QuoteOm te beoordelen of de 5DMKII de verwachtingen waar maakt zullen we toch moeten wachten totdat een productiemodel onder handen genomen wordt door een gerenomeerde site. Dat zal ergens eind oktober, november zijn vermoed ik. Tot dan ben ik erg nieuwsgierig, en kriebelt het om mijn 30D te vervangen. Maar of ik dat ga doen hangt natuurlijk af van de reacties. Het blijft een hoop geld, zeker omdat ik perse de grip met extra batterij wil. Dan komt er nog 400 Euro extra bij (prijzen van dit moment).
Gewoon een keer huren bij kamera-express en zelf lekker uitproberen of het wat is voor je, dat is beter dan andermans reacties. Er wordt zoveel onzin over camera's verteld op internet.


J.A.F._Doorhof

net even met de 5DII gespeeld, en de film modes is wel degelijk van goede kwaliteit.
Voorzover ik het kan beoordelen op een 42" TV ziet het er enorm strak uit, erg leuk is ook het feit dat je terwijl je filmt gewoon op volle resolutie ook een foto kan nemen.
Camera ligt ook lekker in de hand, dus hij komt er hier zeker :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Was het een productiemodel?
Heb je foto's gemaakt die je aan ons kunt tonen?

VlisChris

Dat is zeker wel erg mooi: dat je kunt filmen en fotograferen tegelijkertijd.
Ik zie hier een nieuw geintje voor de 1DmkIV opkomen ;) Meteen een leuke voor de redacteuren. Video en foto tegelijk. Dit kan fotografie, of beeldvastleggen eigenlijk een stuk interactiever maken uiteindelijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Dat kan op een sanyo hd cam van 350 euro ook  ;D

VlisChris

;D
En aangezien op veel nieuwssites kwaliteit niet boeiend is ;D
Over nieuws gesproken: joepie. Ben gevraagd of ik voor een lokale krant wil fotograferen ;D 8) Maar dat is even terloops genoemd hoor :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Christiaan S on September 22, 2008, 20:57:01
;D
En aangezien op veel nieuwssites kwaliteit niet boeiend is ;D
Over nieuws gesproken: joepie. Ben gevraagd of ik voor een lokale krant wil fotograferen ;D 8) Maar dat is even terloops genoemd hoor :P
ja ja...je zoekt gewoon een excuus voor een 5DII  ;D

gefeli trouwens!  8)

VlisChris

#68
Dank ;D
Een excuss zoeken voor de 5DII? Mwaah. Om eerlijk te zijn is het niet geworden wat ik had gehoopt. Ik heb niet de neiging gehad om mijn HT te verkopen om in november meteen naar de dealer te rennen ;) Als ik al upgrade in de nabije toekomst wordt het of hopelijk een mkI of een 1D of ik ga bij Nikon (D3 8))kijken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

VlisChris

#71
Machtig mooi 8) Dit zou voor mij de reden zijn om iets dergelijks te willen hebben. Moet je nagaan dat je ook maar in de buurt vna dit komt met je disneyland video's ;D 8)  Ik was eerst erg sceptisch over filmen met een DSLR, maar dit soort beelden kunnen me dus gewoon overhalen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Quote from: Jimmy Conway on September 23, 2008, 20:48:08
Video 5Dmk2:

http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2086

Heel fraai! 8) Hoewel ik ook de sporty action movies van de Nikon D90 al erg goed vond. ;)


We staan duidelijk wel weer aan de vooravond van een nieuwe ontwikkeling. Vooral de lenskwaliteit en de DOF is een 'eye-opener'. O0 ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Wel vreemd trouwens dat je nergens een bestand vind met de originele resolutie, alleen de 1/4 resolutie en de 'making of' in high def (maar dan met een conventionele videocam in plaats van een D-SLR). ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Misschien is dat een afspraak met de persoon die het filmpje gemaakt heeft?