I tunes op de stereo set aansluiten

Gestart door neverywhere, september 14, 2008, 19:21:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neverywhere

In mijn hobby kamertje staat de computer met een draadje uit de geluidskaart aangesloten op een NAD versterker...en klinkt best leuk.. nu wil ik in de woonkamer , waar de ,,echte " stereo installatie staat dat eigenlijk ook wel hebben...vind dat I-Tunes best wel grappig en lekker snel...
Simpelweg ook een computer neer zetten en draadje naar versterker toe zou je zeggen...maar eerlijk gezegd stoort het lawaai van de koeling van de computer me nogal..
en ook het uiteindelijke geluid zou iets mooier mogen..

Vraagje van mijn kant dus...hoe kan ik dit het beste regelen...laptopje met een aparte DAC?   Barebone computer met los toestenbord? Speciale muziekserver?
Kortom: Hoe en wat?


Graag uw suggesties.

Ohja, helemaal ideaal is nutuurlijk als ik de hele boel kan aansturen vanaf de bank....zodat ik niet voor elk nieuw liedje op moet staan om om te zetten.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Alco

#1
CitaatOhja, helemaal ideaal is nutuurlijk als ik de hele boel kan aansturen vanaf de bank....zodat ik niet voor elk nieuw liedje op moet staan om om te zetten.

Dit vraagt om een Squeezebox.  8) 

(en met behulp van de hier getoonde losse voeding van CI Audio klinkt ie echt heel goed!)

Een SB koop je online voor maar € 199,- (279,- bij de meeste HiFi-winkels en bijv. Saturn)

Ik vind 't ideaal.  Zonder nog op de AB te hoeven kijken, (zo simpel en gaat zo op gevoel) kun je met 1 vinger (meestal duim ;D) door je gehele muziekcollectie browsen. Zodra je een album/titel voorbij ziet komen die je wilt beluisteren, druk je op 'play' en voila.

Heb 2 weken geleden m'n CD-speler verkocht, omdat ik 'm zelden meer gebruikte, sinds ik een SB heb!

Groet,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Of een airport express of appletv met een itouch als controller.

peter

fireman

Citaat van: )p( op september 14, 2008, 19:56:28
Of een airport express of appletv met een itouch als controller.

peter

Leg dit eens verder uit. Klinkt interessant. Ik heb nl een airport express met een powerbook. Waanzinnig goed. Alleen nog een iTouch nodig om als afstandbediening te gebruiken?

Wat kost zo'n iTouch tegenwoordig die daar voor geschikt is? En wat kan je er allemaal mee? Mijn powerbook uitlezen ( die bibliotheek )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Je hebt een 'Remote' programma voor de iPhone of iTouch waarmee je een Mac kunt bedienen waarop iTunes draait en de muziek via Airport Express kunt afspelen (naar keuze analoog of optisch digitaal). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2008, 20:06:19
(naar keuze analoog of optisch digitaal). 8)

Digitaal aangesloten op de DAC van mijn supernait  8)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2008, 20:06:19
Je hebt een 'Remote' programma voor de iPhone of iTouch waarmee je een Mac kunt bedienen waarop iTunes draait en de muziek via Airport Express kunt afspelen (naar keuze analoog of optisch digitaal). 8)

Is dus een soort wifi apparaat?? Maarre itouch kopen programma installeren en klaar?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

)p(

Citaat van: Fireman op september 20, 2008, 20:20:46
Is dus een soort wifi apparaat?? Maarre itouch kopen programma installeren en klaar?


programma is gratis :)

peter