Sony VPL-HW10 Review. Avs

Started by kermit, September 14, 2008, 01:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sonic Circle

Samen met de Epson TW5000 een serieus interessante optie voor later dit jaar.

reza

Quote from: Sonic Circle on September 14, 2008, 12:29:42
Samen met de Epson TW5000 een serieus interessante optie voor later dit jaar.



Ennnn de HC7000 niet te vergeten of de HC65000 ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

De sony gaat rond de 2000 euro kosten ( als het goed is )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sonic Circle

Quote from: reza on September 14, 2008, 14:04:54

Ennnn de HC7000 niet te vergeten of de HC65000 ;)

Klopt. En de Panny EA-3000 schijnt ook zeker het bekijken waard te zijn :)

Robke

De HW10 is te bestellen met een adviesprijs van €1999,-.
Mooi apparaat om te zien en echt fluisterstil. 8)

reza

Quote from: Robke on October 24, 2008, 18:31:20
De HW10 is te bestellen met een adviesprijs van €1999,-.
Mooi apparaat om te zien en echt fluisterstil. 8)


Ik heb hem al goedkoper voorbij zien komen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

frankly

deze of de Panny AE-3000
afhankelijk of er een kelder komt
of het in de huiskamer blijft.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

larsie

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

larsie

iemand misschien ook al een ervaring?
ik kan niks vinden over de levensverwachting van de lamp?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

reza

Zal wel rond de 2 a 3000 uur zitten zoals de meeste.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Sony zet meestal niet een officieel getal bij de levensduur van de lampen. Toch is het een normale lamp en mag je verwachten dat deze 2000 uur mee gaat.

Waar is die dan al te koop Reza? Op sony.nl zijn de nieuwe sony projectoren er nog niet. Op Sony.com is de hw10 er wel, maar de vw70 staat daar nog op pre-order.

reza

Ik stuur je over de mail wel even de linken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

#15
Ook al gaan sommige lampen 2000 uur mee, houdt er rekening mee dat je na 1000 uur hem vaak wilt vervangen ivm de teruggelopen lichtopbrengst.

larsie

ik heb ook al zitten loeren maar zie nergens voorraad?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71


bmateijsen

De Sony HW10 wordt op dit moment al geleverd. Ik heb laatst in een voorpresentatie de VW80 al mogen zien.
De VW70 wordt in NL niet gevoerd.

De line-up van Sony wordt, HW10, VW80 en VW200.

Groet,

Bjorn

Quote from: riwi on October 29, 2008, 00:53:27
Sony zet meestal niet een officieel getal bij de levensduur van de lampen. Toch is het een normale lamp en mag je verwachten dat deze 2000 uur mee gaat.

Waar is die dan al te koop Reza? Op sony.nl zijn de nieuwe sony projectoren er nog niet. Op Sony.com is de hw10 er wel, maar de vw70 staat daar nog op pre-order.

riwi

Quote from: bmateijsen on November  8, 2008, 19:37:18
De Sony HW10 wordt op dit moment al geleverd. Ik heb laatst in een voorpresentatie de VW80 al mogen zien.

Wat vond je van de VW80? Zit ie dicht bij de VW200 of is het een lichte verbetering van de VW60? Of kan je dat van de voorpresentatie nog niet zeggen?
Ik begrijp van wat ik op avs lees over de HW10 dat er een nieuwe digitale aansturing van de SXRD panelen is met de nieuwe generatie Sony projectoren, wat een duidelijke verbetering van de beeldscherpte zou opleveren. Verder vond ik de motionflow op de VW200 wel OK. Ik neem aan dat deze verder verbeterd is in de VW80, ook met de komst van het nieuwe dark-frame-insertion hoewel ik me niet goed een voorstelling kan maken hoe het toepassen van donkere tussen-frames de film beleving kan verbeteren.

Of denk je al bij voorbaat dat de iris-loze JVC 350 en 750  zowiezo beter zullen zijn, dankzij het hogere native contrast?

bmateijsen

Quote from: riwi on November 11, 2008, 20:52:04
Wat vond je van de VW80? Zit ie dicht bij de VW200 of is het een lichte verbetering van de VW60? Of kan je dat van de voorpresentatie nog niet zeggen?

Moeilijk te zeggen, omdat het een algemene presentatie was. Ik vind de VW200 erg goed op zijn kleuren vanwege de Xenon. De VW80 heeft een UHP lamp.

QuoteIk begrijp van wat ik op avs lees over de HW10 dat er een nieuwe digitale aansturing van de SXRD panelen is met de nieuwe generatie Sony projectoren, wat een duidelijke verbetering van de beeldscherpte zou opleveren. Verder vond ik de motionflow op de VW200 wel OK. Ik neem aan dat deze verder verbeterd is in de VW80, ook met de komst van het nieuwe dark-frame-insertion hoewel ik me niet goed een voorstelling kan maken hoe het toepassen van donkere tussen-frames de film beleving kan verbeteren.

Door de black frame insertion werdt het extreem vloeiend (te was mijn mening). Tijdens de presentatie wilde ik graag wel wat meer licht hebben van de projector op het scherm, maar die mening kan totaal weer anders zijn in onze ruimte.

QuoteOf denk je al bij voorbaat dat de iris-loze JVC 350 en 750  zowiezo beter zullen zijn, dankzij het hogere native contrast?

JVC's heb ik nog niet gezien, dus moeilijk om daar ook iets over te zeggen.
De Sony heeft een prijs van boven de 6000 Euro, en met de JVC750 op net onder de 6000 Euro, ben ik wel benieuwd om ze beiden naast elkaar te zien..

Groet,

Bjorn

roland p

Ik denk dat je bij dark-frame insertion geen smearing meer hebt tijdens de transitie van het ene frame naar het volgende frame.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

riwi

Quote from: roland p on November 12, 2008, 11:15:21
Ik denk dat je bij dark-frame insertion geen smearing meer hebt tijdens de transitie van het ene frame naar het volgende frame.

smearing is wel een LCD artifact. Ik heb dat op de SXRD panelen nog niet gezien, tenminste niet dat me is opgevallen. Zie jij dat wel op de Dila panelen? iedere vorm van onscherpte bij beweging komt volgens mij meer voort uit de 24Hz techniek op zich, ik zie die onscherpte in de bioscoop namelijk ook.

roland p

#23
Quote from: riwi on November 12, 2008, 14:04:00
smearing is wel een LCD artifact. Ik heb dat op de SXRD panelen nog niet gezien, tenminste niet dat me is opgevallen. Zie jij dat wel op de Dila panelen? iedere vorm van onscherpte bij beweging komt volgens mij meer voort uit de 24Hz techniek op zich, ik zie die onscherpte in de bioscoop namelijk ook.

Die smearing is mij ook niet opgevallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er ook nooit druk om heb gemaakt aangezien bewegingsonscherpte volgens mij ook inherent is aan de 24Hz techniek.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

theshadow

Volgens vele is deze projector al leverbaar. Als ik op zoek ga zie ik alleen maar niet op voorraad. Heeft iemand deze projector al? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd naar zijn/haar  :) bevindingen. Raar om zoveel projector liefhebbers bij elkaar te hebben (hier op het forum  ;)) en niemand die meldt dat ie hem heeft en wat de bevindingen zijn.