Vertraagd geluid

Started by DESMEV, September 12, 2008, 22:44:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DESMEV

De combinatie van CRT buis - Topfield 4000 sateliet en Geluidsinstallatie gaf nooit problemen met synchroon lopen  van beeld en geluid.

Nu ik echter de CRT heb vervangen door een plasma loopt het geluid iets achter.

Weet iemand wat hier aan te doen is?

xgabox

dit heeft niets met je plasma te maken,

ik heb het al eerder beschreven, waarschijnlijk gebeurt het tijdens het kijken naar een gecodeert programma op je TF 4000.
zet em maar eens op een FTA kanaal.
HIFI: Denon AVR3300 - dvd/sacd DVD 1400 - dcd755ar.g - Rotel rb990.Aurum5 front- MC 501 - MC 302 - Quadral ascent Base- Kimber LSc - Kimber interlinks.
Nubert aw850 subw.

Linux: Dreambox 7020s hdd120.- xbox executer.

TV, 32PW9527 pp1.
Camera Canon EOS 20D en 1000D

hifiman

Quote from: DESMEV on September 12, 2008, 22:44:13
Nu ik echter de CRT heb vervangen door een plasma loopt het geluid iets achter.
Had ik ook toen ik van CRT naar LCD ging. Is weinig aan te doen helaas  :-\

marconist

Quote from: DESMEV on September 12, 2008, 22:44:13
De combinatie van CRT buis - Topfield 4000 sateliet en Geluidsinstallatie gaf nooit problemen met synchroon lopen  van beeld en geluid.

Nu ik echter de CRT heb vervangen door een plasma loopt het geluid iets achter.

Weet iemand wat hier aan te doen is?

Wonderlijk, de rest van de wereld klaagt over het voorlopen van het geluid ......
Dit, doordat een vlakscherm een langere verwerkingstijd heeft dat een straight forward CRT.

Mocht je tot de ontdekking komen, dat het geluid toch voorloopt, dan zit er een eenvoudige voorziening in je HT apparatuur (delay) om dit probleem op te lossen. Je moet dan wel het geluid via een digitale ingang laten lopen.

Een andere oplossing is om gebruik te maken van de scart (RGB) uit. Je mag aannemen dat de Topfield het signaal synchroon uitgeeft. Het vlakscherm zorgt er zelf voor dat analoog geluid en beeld gelijk lopen.


hifiman

Quote from: marconist on September 18, 2008, 13:36:52
Wonderlijk, de rest van de wereld klaagt over het voorlopen van het geluid ......
Ehhhh foutje, je hebt gelijk uiteraard  ;D