HT in Garage Xtra Small

Started by LP, September 12, 2008, 16:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hi,

Succes met de laatste loodjes.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raymond187

Gave ruimte die gebouwd  :thumbs-up:

Als je bij BB&G was heb je niet naar de Revel setup geluisterd? 4 x F208 en C208 center  :wub:

WickedGame

Het was al een gave ruimte, maar ben benieuwd wat de nieuwe ruimte gaat worden. Heel veel succes en we gaan dit volgen :D

Syphon

Heel vet! Wat voor bedrijf heb je thuis?

LP

Quote from: Harry HT on October 28, 2013, 08:12:12
Hi,

Succes met de laatste loodjes.

Gegroet,

Harry

Bedankt Harry. Laatste loodjes, maar zo voelt het niet. Weer wat grijze haren erbij vandaag. Heb heel wat ontwerpen per mail ontvangen maar nooit een idee gehad hoe het precies gebouwd ging worden. Dat zie ik nu. Ruimte voor de afvoer van de airco wordt wel heel erg moeilijk. Maar wel vrij essentieel. Dat moet de lucht in. Dus een extra pompje. Verlichtingsplan ben ik ook nog niet zo tevreden over. Vanavond 100 meter speakerkabel gelegd. 8 meter te weinig. Morgen alles klaar gaat zeker niet lukken. Vraag me zelfs af of woensdag wel haalbaar is.

Quote from: Raymond187 on October 28, 2013, 08:49:11
Gave ruimte die gebouwd  :thumbs-up:

Als je bij BB&G was heb je niet naar de Revel setup geluisterd? 4 x F208 en C208 center  :wub:

Bedankt. Wordt geen Revel maar JBL Synthesis. Zelfde als in de demo ruimte van BB&G (alleen bij mij iets minder speakers). Het mooiste vind ik dat alle speakers worden weggewerkt. In de nieuwe foto's kun je ook al de plaatsen van de drie front speakers zien. Op de grond tussen de front speakers komen twee subwoofers.

Quote from: WickedGame on October 28, 2013, 09:09:37
Het was al een gave ruimte, maar ben benieuwd wat de nieuwe ruimte gaat worden. Heel veel succes en we gaan dit volgen :D

Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe het gaat worden. De schetsen waren schitterend. De vormen zijn nu al wel te zien maar kan nog niet voorstellen hoe het geheel eruit komt te zien.

Quote from: Syphon on October 28, 2013, 10:41:49
Heel vet! Wat voor bedrijf heb je thuis?

Dank u. Ben ZZP'er (software engineer). Zit voornamelijk bij de klant maar werk ook wel redelijk vaak vanuit huis. En ben ook wel altijd met een eigen project bezig (maar daarover binnenkort meer). Zoals ik uitkijk naar mijn nieuwe HT, kijk ik er ook wel naar uit om mijn kantoor beneden in gebruik te nemen. Heb het er een beetje mee gehad om hele dagen op de zolder rond te brengen.

Hieronder enkele foto's zoals het er na vandaag uitziet. Eerste foto toont de voorwand, twee foto de rechterkant, derde foto de linkerkant en laatste foto de achterwand.








Harry HT

Hi LP,

Met de nieuwe foto's erbij herken er meer een HT in, ziet er al goed uit zo. Hoe groot is de ruimte?

De zijwanden zien er ook goed uit, er komen geen pilaren toch?

Gegroet,

Harry

Ps ga zo door !
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raymond187

Quote from: LP on October 28, 2013, 23:18:49

Bedankt. Wordt geen Revel maar JBL Synthesis. Zelfde als in de demo ruimte van BB&G (alleen bij mij iets minder speakers). Het mooiste vind ik dat alle speakers worden weggewerkt. In de nieuwe foto's kun je ook al de plaatsen van de drie front speakers zien. Op de grond tussen de front speakers komen twee subwoofers.

Ahh het wordt toch de JBL. Het complete systeem incl. processor en eind versterking?
Dat is sowieso weer een flinke klasse hoger dan de revels :D

Syphon

Quote from: LP on October 28, 2013, 23:18:49
Bedankt Harry. Laatste loodjes, maar zo voelt het niet. Weer wat grijze haren erbij vandaag. Heb heel wat ontwerpen per mail ontvangen maar nooit een idee gehad hoe het precies gebouwd ging worden. Dat zie ik nu. Ruimte voor de afvoer van de airco wordt wel heel erg moeilijk. Maar wel vrij essentieel. Dat moet de lucht in. Dus een extra pompje. Verlichtingsplan ben ik ook nog niet zo tevreden over. Vanavond 100 meter speakerkabel gelegd. 8 meter te weinig. Morgen alles klaar gaat zeker niet lukken. Vraag me zelfs af of woensdag wel haalbaar is.

Bedankt. Wordt geen Revel maar JBL Synthesis. Zelfde als in de demo ruimte van BB&G (alleen bij mij iets minder speakers). Het mooiste vind ik dat alle speakers worden weggewerkt. In de nieuwe foto's kun je ook al de plaatsen van de drie front speakers zien. Op de grond tussen de front speakers komen twee subwoofers.

Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe het gaat worden. De schetsen waren schitterend. De vormen zijn nu al wel te zien maar kan nog niet voorstellen hoe het geheel eruit komt te zien.

Dank u. Ben ZZP'er (software engineer). Zit voornamelijk bij de klant maar werk ook wel redelijk vaak vanuit huis. En ben ook wel altijd met een eigen project bezig (maar daarover binnenkort meer). Zoals ik uitkijk naar mijn nieuwe HT, kijk ik er ook wel naar uit om mijn kantoor beneden in gebruik te nemen. Heb het er een beetje mee gehad om hele dagen op de zolder rond te brengen.

Hieronder enkele foto's zoals het er na vandaag uitziet. Eerste foto toont de voorwand, twee foto de rechterkant, derde foto de linkerkant en laatste foto de achterwand.









Ziet er goed uit! Verder leuke beroep, in welke taal programmeer je je software? Alles qua hardware al gekocht of gebeurt dit later?

BuSpu


LP

Quote from: Harry HT on October 28, 2013, 23:42:04
Hi LP,

Met de nieuwe foto's erbij herken er meer een HT in, ziet er al goed uit zo. Hoe groot is de ruimte?

De zijwanden zien er ook goed uit, er komen geen pilaren toch?

Gegroet,

Harry

Ps ga zo door !

De ruimte is 510cm x 630cm. Er komen geen pilaren. Ik heb hieronder nog een schets van Mutrox geplaatst. Misschien geeft dat meer een idee hoe het eruit komt te zien.

Quote from: Syphon on October 29, 2013, 08:55:15
Ziet er goed uit! Verder leuke beroep, in welke taal programmeer je je software? Alles qua hardware al gekocht of gebeurt dit later?

Qua programmeertaal komt eigenlijk alles wel voorbij. Van Cobol tot Java. Heb ook niet echt een voorkeur voor een taal. Zolang 't maar een leuke opdracht is.

En qua hardware moet er nog heel wat komen. Heb nog geen speakers. En ook geen scherm. Ook heb ik nog geen versterking voor de subwoofers. Wat ik wel heb is een Oppo BDP-95, Marantz AV-8801, Mark Levinson 533h + 532h + 532h en nog een JVC RS20 beamer.

Quote from: Raymond187 on October 29, 2013, 08:01:58
Ahh het wordt toch de JBL. Het complete systeem incl. processor en eind versterking?
Dat is sowieso weer een flinke klasse hoger dan de revels :D

Voorlopig ga ik het eerst even zonder processor doen. Deze komt een paar maanden later. Anders liepen de kosten wel heel erg uit de klauwen.

Quote from: BuSpu on October 29, 2013, 10:19:49
Man wat een mooie ruimte  :worship:

Bedankt. Hieronder nog wat foto's van hoe het er na vandaag uitziet. Ook een schets van hoe het moet gaan worden. Veel gebeurd vandaag. Maar er is nog veel meer te doen. De planning van drie dagen gaan ze zeker niet halen. Morgen werken ze ook nog. Maar ook na morgen is het nog zeker niet klaar. Denk zelf dat ze na morgen nog twee dagen nodig hebben om alles af te werken. Bedenk net dat ik het mooiste van vandaag vergeten ben te fotograferen. De beamerkast. Komt die morgen.






larzie

Wauw! Dat gaat wel weer een bijzondere ruimte worden zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks! Ga je ook nog wat speciale dingen met verlichting doen?
Zag laatst de ruimte van de heren van BB&G met hun groene verlichting. Denk dat zoiets ook mooi in jouw ruimte zou zijn. Gifgroen met zwart vind ik ook altijd een strakke combinatie. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Apart ontwerp, maar wel erg gaaf! Jij zult in ieder geval geen last hebben van flutter ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LP

Quote from: larzie on October 30, 2013, 19:44:54
Wauw! Dat gaat wel weer een bijzondere ruimte worden zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks! Ga je ook nog wat speciale dingen met verlichting doen?
Zag laatst de ruimte van de heren van BB&G met hun groene verlichting. Denk dat zoiets ook mooi in jouw ruimte zou zijn. Gifgroen met zwart vind ik ook altijd een strakke combinatie. :)

Jij bent niet de enige die benieuwd is naar het eindresultaat. Collega's, vrienden, familie en vooral neefjes en nichtje. Allemaal willen ze langskomen. Maar zelf verlang ik nog het meest naar de nieuwe ruimte. Heb sinds maart geen enkele film meer gezien. Voordeel is wel dat ik sindsdien een enorme berg films bij elkaar heb verzameld. Genoeg om te kijken wanneer de ruimte eenmaal klaar is.

Het verlichtingsplan wat er ligt, ben ik nog niet tevreden over. Hier ben ik ook nog druk mee bezig. Een gehele ruimte verlichten met RGB lichtkabels vind ik niet zo mooi. Wordt voor mij snel te kitscherig. Maar hier en daar een kleuraccent met RGB spots is geen enkel probleem. De acht grondspots van de vorige ruimte, komen in deze ruimte weer terug. De hoofdverlichting wordt een viertal LED spots centraal in de ruimte. Verlichting naar beneden is er dus genoeg. Voor de verlichting omhoog denk ik er aan om drie of vier van onderstaande spots toe te voegen. Eventueel uitrusten met RGB spots. Ben wel zeer gecharmeerd van de Philips Hue lampen (van de prijs ben ik iets minder gecharmeerd). De gehele besturing van die lampen staat op het internet en ze zijn daardoor zeer eenvoudig te integreren in eigen software. Pech is wel dat de Philips lampen meer gloeilampen zijn dan spots. Geen lichtbundel en richten wordt dan moeilijk.



Quote from: HTip on November  2, 2013, 06:39:12
Apart ontwerp, maar wel erg gaaf! Jij zult in ieder geval geen last hebben van flutter ;D

Ik houd wel van apart. De ruimte werd inderdaad vrij droog toen de panelen er eenmaal in stonden. Maar niet het gevoel dat het te droog was. Ben ook zeer benieuwd naar de metingen die helemaal aan het eind worden uitgevoerd.

De drie dagen bouw, is niet gehaald. Vier ook niet (als je kijkt naar de uren die de heren hebben gemaakt dan waren het er eigenlijk vijf). Afgelopen woensdag is er ook nog gebouwd. Maar niet interessant genoeg voor een foto. Aanstaande woensdag komt het 'dream team'. Dan gaat het gebeuren en wordt alles afgebouwd. Zelf denk ik dat het heel erg moeilijk wordt. Maar deze dag zal ook zeker weer een hele lange worden.

HTip

Dat is toch wel snel hoor ;) Ik heb er iets langer over gedaan ;D

Ik bedoelde niet de korte RT60, maar meer op de wanden, waarvan geen enkele parallel loopt. Flutter ontstaat alleen bij parallelle harde oppervlakken en kan je met diffusie tegengaan om met jouw ontwerp :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Harry HT

Hi LP,

Hoe gaat het met de bouw?

Of zit je al lekker te genieten iedere avond?  :popcorn:

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

henkhifi

vond je small room al mooi maar dit word prachtig

ben hier wel een beetje  jaloers op had ook graag een grotere ruimte gehad maar ja je kan niet alles hebben
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

LP

Hoi Harry,

Was het maar waar dat ik van de ruimte aan het genieten ben. Daarvoor ontbreken nog een paar essentiële onderdelen. Maar de ruimte zelf is gelukkig al wel klaar. Alleen nog zonder speakers en scherm.

De bouw heeft iets langer geduurd dan de geplande drie dagen. Uiteindelijk zijn het vier dagen met twee man, één dag met vier man en twee dagen met vijf man geworden. En dat hebben we over een aantal weken uitgesmeerd. Het eindresultaat ziet er fantastisch uit.

De laatste twee weken is heel veel gebeurd en ben bijna klaar met de verbouwing. Gisteren zijn de airco-units aangesloten. Heb verwarming. Maakt de ruimtes gelijk een stuk behaaglijker.

Zal komend weekend wat foto's posten.

Lars


LP


Quote from: henkhifi on December 17, 2013, 19:59:21
vond je small room al mooi maar dit word prachtig

ben hier wel een beetje  jaloers op had ook graag een grotere ruimte gehad maar ja je kan niet alles hebben

Bedankt. Het is inmiddels prachtig. Bouw van de ruimte is voltooid.

Grotere ruimte is leuk maar ook in een kleine ruimte kun je een mooie HT maken. En zo enorm groot is mijn ruimte ook niet. In deze gaan ook niet meer dan drie stoelen. Ze staan wel iets ruimer dan in mijn oude ruimte maar meer zal ik er niet in kunnen krijgen.

Lord Elrond

#68
Wauwwwww :worship: :worship:

Alvast heeeeeeel veel kijk en luister plezier :) toe gewensts
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

LP

Quote from: Lord Elrond on December 29, 2013, 00:08:05
Wauwwwww :worship: :worship:

Alvast heeeeeeel veel kijk en luister plezier :) toe gewensts

Bedankt. Het kijk- en luisterplezier gaat helaas nog een tijdje duren. Maar heb nu al zo lang gewacht dat een paar maanden extra ook niet veel meer uitmaakt.

LP

Vandaag maar eens wat foto's gemaakt. Wat is het goed fotograferen van een donkere ruimte moeilijk. Ze doen de ruimte geen eer aan. Jullie moeten maar van mij aannemen dat ie in het echt er nog 100x beter uitziet.

Foto 1 : Deze foto is gemaakt vanuit mijn hal. Hier zat ooit een WC. Deze is gesloopt en ik heb hier een plek voor de jassen van gemaakt. Ook is hier een glazen wand geplaatst. Je kijkt naar de bijkeuken. Helemaal aan het eind is de deur naar de HT ruimte.
Foto 2 : Zicht vanuit de keuken naar de bijkeuken. Hier zat ooit een deur. Deze heb ik weg laten halen.
Foto 3+4 : Kantoor. Deze is op de plek gekomen van mijn vorige HT.
Foto 5 : Kastdeuren in het kantoor geopend. Achter deze deuren wordt alle apparatuur geplaatst.
Foto 6 : Deur naar het HT geopend.
Foto 7 : De stoelen uit de oude HT hebben hun plek in de nieuwe ruimte gevonden.
Foto 8 : De rechter zijwand. Ruimte is symmetrisch. Dus identiek aan de linker zijwand.
Foto 9 : De achterwand met bovenin de kast voor de projector.
Foto 10 : De  kast geopend en de projector naar buiten geschoven.




















frederick130391

Dat is allemaal heel mooi afgewerkt zo te zien. Echt netjes! Zo wil ik het later ook wel  ;D
De beamer schuift steeds tot op een vast punt veronderstel ik?
Projector: Epson TW-5910
Receiver:Marantz SR7007
Front-Speakers: B&W DM 603 S3 Center-Speaker: B&W LCR 60 S3 Rear-Spreakers: B&W DM 601 S3 Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Bronnen: PS3, Mac Mini (xbmc), digibox

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Joske007

Wauw, weer een referentie HT   :wub:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.