GPS tracking en wet op privacy

Started by BernHardN, September 11, 2008, 10:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Zal het kort houden,

We krijgen binnenkort een telefoon met gps met tracking, dus op kantoor kunnen ze zien waar iedereen zich bevind.
dit is voor onze strakke planning.
Maar hoe zit dit met de wet op privacy, kunnen ze dit ongevraagd doen?





Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BOUBOU

Tijdens werktijd ben je toch van de baas?  >:D, waarom niet zo ik zeggen   ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

BernHardN

Ik ben geen "bezit" van iemand! ik heb ook niks te verbergen.
het gaat mij er gewoon om kan/mag dit zo maar?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

jantje112

Vast niet, we leven hier in nederland. Alles wat niet zou moeten mogen mag wel, en andersom

bmateijsen

Tijdens werktijd mag dit als je daarmee toestemt.
Overigens begrijp ik wel waarom in sommige bedrijfstakken dit wordt toegepast (waaronder koeriersdiensten)

Stem je overigens niet toe... dan zit je waarschijnlijk binnenkort zonder werk.
Maar tijdens werktijd zie ik het probleem niet zo ;). Immers als je achter je computer zit, en iemand wil dat zien, kunnen ze ook je IP adres gebruiken. (ervan uitgaande dat je jou username en password niet aan een ander uitleent)

Groet,

Bjorn

Quote from: BernHardN on September 11, 2008, 11:30:18
Ik ben geen "bezit" van iemand! ik heb ook niks te verbergen.
het gaat mij er gewoon om kan/mag dit zo maar?

BernHardN

Precies, er moet dus om toestemming gevraagd worden.
denk dat veel collega's dit niet zien zitten  >:D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ajbeefde

Quote from: BernHardN on September 11, 2008, 13:32:10
Precies, er moet dus om toestemming gevraagd worden.
denk dat veel collega's dit niet zien zitten  >:D

Ik zou zeker als ik jouw was gaan protesteren, op de barricaden en weg met die rare/vreemde zaken, is die werkgever helemaal besode..........

Misschien een handig linkje als je "klaar bent" met je werkgever....  http://www.uwv.nl/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

BernHardN

QuoteZo een telefoon kan ook uit....
klopt, maar dan zal er ook wel een trigger gaan bij planning  ::)

QuoteMisschien een handig linkje als je "klaar bent" met je werkgever....

in tegenstelling, vind het een zeer goede werkgever.
maar de grenzen worden zo wel verlegd en dankzij handige apparaten komen ze overal achter.
ze hebben ook een tooltje om te zien in welk postcode gebied er ingelogd word met de mobile internetkaart.
als je gewoon volgens de regels werkt is er niks aan de hand.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Tube-freak

Zo een GPS apparaat heeft nooit 100% deklking dat kan ik je nu al vertellen.  ALs je onder dichte bebossing rijd, een parkeergarage in, een tunnel in etc...   Dan doet ie het niet, net als met tomtom of een dergelijk aparaat.  Ik hoop dat je planning daar rekening mee houdt....
Met een beetje pech als je tussen smalle straatjes en hoge gebouwen rijd doet ie het ook al niet.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ShellBeach

#10
Ik zou me om deze simpele GPS tracking maar weinig zorgen maken, het blijft uiteindelijk tijdens je werk.
Tenzij je natuurlijk een slippertje maakt tijdens je uren en je iets te verbergen hebt voor de baas.

Waar ik wel even zou bij stilstaan is deze vorm van tracking:

Kijk naar
http://video.google.com/videoplay?docid=-8214667090776624474

skip naar 1:49:10 .
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

The New world Order.....

Wie had dat boek ook weer geschreven??   >:D  (was zeg maar de opvolger van dat boek over kamperen)....
Had ie niet zelf verzonnen hoor, dat was al 100 jaar daarvoor gaande.... 

De techniek heeft ook niet stilgestaan (reverse engineering van alien technologie ????).  Zo kan ik nog wel even doorgaan.












16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Jeroen V

Quote from: BernHardN on September 11, 2008, 13:32:10
Precies, er moet dus om toestemming gevraagd worden.
denk dat veel collega's dit niet zien zitten  >:D

Heb je ook een reden waarom je dit niet zou willen? Eerlijk gezegd kan ik me geen goede reden bedenken waarom ik niet zou willen dat mijn werkgever tijdens werktijd weet waar ik ben....

BernHardN

Ik niet, maar kan me wel een paar bedenken die daar niet zo happig op zijn

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Tube-freak

Als je pauze hebt zou het denk ik weer niet mogen... want dat is je eigen tijd.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Quote from: bmateijsen on September 11, 2008, 11:40:38
Overigens begrijp ik wel waarom in sommige bedrijfstakken dit wordt toegepast (waaronder koeriersdiensten)

Wilde net zeggen. Op de auto's bij ons (taxibussen) zit er ook gewoon gps. Wordt regelmatig gebeld dat ik nog ergens naartoe moet omdat ik de dichtsbijzijnde auto met tijd ben.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

squeek

ik ben schrijnwerker, en op een bepaald moment kwam de baas ons vertellen dat we allemaal een gps kregen ingebouwd. enkel, niemand reageerde erg vriendelijk, want voor hij bij ons kwam staan, had iemand van ons al gebabbeld met zo'n installateur. van hem wisten we dat er tracking bijkwam te zitten.

schaamtelijk moment vor de baas natuurlijk toen wij hem wisten te vertellen over de tracking  ;D anyway, ik heb er zelf niks last van, want als ik zin heb om tijdens de werkuren men broodje te gaan kopen, dan doe ik dat gewoon, heb na anderhalf jaar nog steeds geen reactie van gehad.

je moet er gewoon niet mee naar de baas zen huis rijden als zen vrouw thuis is he


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

tijse400

sommige mensen hebben ook een beroep waarvoor ze vaak de weg op moeten
of in het bos of iets dergelijks, en best wel zaken moeten die verkeerd zouden kunnen gaan
het is dan juist wel handig dat iemand ziet dat je gps al een half uur bewegingsloos is terwijl je eigenlijk onder weg zou moeten zijn, verder denk ik niet dat mensen iemand achter een pc zetten om hun oersoneel te controleren. en dat de gos dienst alleen voor de plaatsbepaling wordt gebruikt om daarmee een zakelijk voordeel te kunnen hebben en de juste beslissingen te kunnen maken.

als je te langzaam werkt of op verkeerde plaatsen komt dan komen ze daar ook zonder gps wel achter
het geeft dus waarschijnlijk wel een beetje een : er kijkt iemand mee of ik wel hard genoeg werk" maar in feite is kan dat ook zonder gps wel het geval zijn.

een riendin van mij heeft dat ook op de telefoom van het werk ( n95) maar dat programma kun ej gewoon uitzetten

jemoet het denk ik meer zien als een dienst die verkocht wordt aan bedrijven door moooie verkooppraatjes van meer winst en efficienter werken, en degene die er mee moet werken haalt nog niet half de extra voordelen eruit die je er mee zou kunnen halen, laat staan dat die de gps voor minder prettige doeleibnden zou gebruiken.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!