Ralph's woonkamer

Started by Ralph71, September 11, 2008, 09:16:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralph71

In 2000 begonnen met mijn eerste surroundset, bestaande uit Denon en Chario. Destijds gekocht bij Hanze HiFi te Zwolle. Aanvankelijk bestond de set uit:

Denon AVR-2800
Denon DVD-2800 MK II
Chario Syntar 100 Tower (front speakers, kleur kersen)
Chario Syntar 100 (surround speakers, kleur kersen)
Chario Syntar Dialogue (center, kleur zwart)

In 2002 toch maar eens een bijpassende subwoofer erbij gekocht:

Chario Syntar SW1 (actieve subwoofer, kleur kersen)

In 2007 begon het toch weer te kriebelen en was het de hoogste tijd om de versterker en dvd-speler te vervangen. Wederom bij Hanze HiFi aangeklopt. Aanvankelijk wilde ik graag binnen Denon hogerop. Nadat ik aangegeven had dat ik muziek minstens even belangrijk vond als film, werd er Arcam geadviseerd. Na deze thuis te hebben beluisterd, begreep ik waarom. Het werd:

Arcam AVR350
Arcam DV137

Aangezien plasma's nu ook eindelijk het gewenste niveau hadden bereikt, direct een Panasonic TH-42PY70 aangeschaft, welke ook gecalibreerd is door Hanze HiFi. Uiteraard een fraai meubel erbij van Real Spectral en het is een superstrak geheel.

Na korte tijd kwam steeds meer het besef dat de Chario-speakers toch echt tekort kwamen voor Arcam. Dus toen op zoek naar nieuwe luidsprekers:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71732.0

Na veel luisteren, uiteindelijk gekozen voor Velodyne en Wilson Benesch via Beter Beeld en Geluid. Nadat de Arc's door Bjorn als demo waren geplaatst, was de keuze snel gemaakt! Nu staat er dus:

Wilson Benesch Odyssey Arc
Wilson Benesch Odyssey Centre
Velodyne DD15

Inmiddels zijn alle interlinks en luidsprekerkabel vervangen door Nordost, wat het geluid zeker ten goede is gekomen!

Maart 2009: 2 Arc's erbij in schitterende eikenkleur afwerking en 5.1 is weer compleet!

April 2009: Panasonic DMP-BD80 aangeschaft, geweldig beeld en geluid!

September 2009: Harmony 1100 aangeschaft i.c.m. JB Light-Manager Pro

Oktober 2009: AC Ryan PlayOn HD aangeschaft

December 2009: Logitech Squeezebox Duet, QNAP TS-239 Pro Turbo NAS, iPod Touch 64GB en Nordost Moonglo aangeschaft

Nu dus ook volledig netwerk thuis, echt superhandig en geluid via Squeezebox klinkt erg goed!

April 2010: Humax iHDR-5050C aangeschaft, iPVR-9200C eruit. Met name HD-zenders zien er waarzinnig uit. Film1 HD zelfs 5.1 geluid!

September 2010: SBooster Squeeze-upgrade Best of Two Worlds Solution aangeschaft, zelfs digitaal een grote vooruitgang. Nu speelt de Duet echt op hoger niveau.

November 2010: HDI Dune Smart D1 met 2.000 GB harde schijf aangeschaft ter vervanging van de AC Ryan PlayOn HD. Voor de Ryan een wireless adapter erbij gekocht, zodat deze boven nu perfect dvd's kan afspelen. Blu ray's lukt uiteraard draadloos niet, maar daar is de Dune voor.

April 2011: Oppo BDP-95EU aangeschaft en Arcam DV137 verkocht

April 2011: Arcam AV9 en Arcam P7 aangeschaft. Arcam AVR350 verkocht

Maart 2012: Linn Majik DS aangeschaft, Squeezebox Duet en SBooster Squeeze-upgrade Best of Two Worlds Solution gaan de in verkoop. Eerste indruk is waanzinnig goed!

Mei 2012: Linn Silver interlink aangeschaft, aanzienlijke verbetering!

November 2012: Sennheiser RS 180 gekocht, ook heerlijk om in alle rust van muziek te genieten.

December 2012: Panasonic TX-P55ST50E aangeschaft, wat een geweldig beeld!

September 2013: QNAP TS-569L (incl 5 x 3000GB Western Digital Red) aangeschaft. Weer volop ruimte voor muziek, series en films.

Maart 2014: Linn Akurate DS/1 aangeschaft en Linn Majik DS verkocht. Erg groot verschil in geluidskwaliteit!

Maart 2014: Wilson Benesch ACT erin als frontspeakers, Wilson Benesch Arc verkocht. Wederom een flinke stap vooruit.  :)

Juli 2014: Nordost Frey speakerkabels aangeschaft, de Blue Heaven gaat in de verkoop. Verder fraaie blokjes van ebbenhout onder de spikes van de ACT's en het klinkt nog indrukwekkender!  :colgate:

Foto's:



















Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Seth__Gekko

Erg strakke set, mooi gecomplementeerd met het Spectral meubel. Die additionele luidsprekers om naar 5.1 te gaan zullen nog een extra dimensie gaan toevoegen.

Ralph71

Quote from: Seth__Gekko on September 11, 2008, 09:29:01
Erg strakke set, mooi gecomplementeerd met het Spectral meubel. Die additionele luidsprekers om naar 5.1 te gaan zullen nog een extra dimensie gaan toevoegen.


Daar ben ik ook van overtuigd, alleen heb ik een afspraak met mijn vrouw om voorlopig rustig aan te doen met investeren...  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Seth__Gekko

Quote from: Ralph71 on September 11, 2008, 09:30:35
Daar ben ik ook van overtuigd, alleen heb ik een afspraak met mijn vrouw om voorlopig rustig aan te doen met investeren...  ;)
Dat snap ik maar al te goed, de WB hakken er lekker in ;D ;D ;D

R

Erg mooi zeg. Ik ken alleen de Arc's, zijn die hetzelfde als de Odyssey Arc's? Ik heb ze ook bijna gekocht, ik had alleen niet het budget om zo'n mooie velodyne neer te zetten om ze aan te vullen!! Erg gaaf zo!

Ralph71

Quote from: R on September 11, 2008, 09:33:44
Erg mooi zeg. Ik ken alleen de Arc's, zijn die hetzelfde als de Odyssey Arc's? Ik heb ze ook bijna gekocht, ik had alleen niet het budget om zo'n mooie velodyne neer te zetten om ze aan te vullen!!

De WB Arc komt inderdaad uit de Odyssey-serie. Is dus dezelfde. Heb Odyssey maar toegevoegd, omdat de center verder geen naam heeft gekregen bij Wilson Benesch.

Quote from: R on September 11, 2008, 09:33:44
Erg gaaf zo!

Dank je wel!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

erg vet..

een mede wb liefhebber

El Penumbra


DJ-Foxx

magnifieke set! wow  :o alleen die staande lampen :-X erfstuk van oma zeker ?? ;)

Ghosty J

Zeer mooie set! ook mooie klinkende luidsprekers!

alleen je moet toch echt even met je vrouw gaan praten, want een plant op een sub dat kan natuurlijk echt niet.. ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ralph71

Quote from: Ghosty J on September 12, 2008, 01:05:47
Zeer mooie set! ook mooie klinkende luidsprekers!

Dank je wel. Wij zijn er ook zeer blij mee!

Quote from: Ghosty J on September 12, 2008, 01:05:47
alleen je moet toch echt even met je vrouw gaan praten, want een plant op een sub dat kan natuurlijk echt niet.. ;D

Dat was de voorwaarde van mijn vrouw dat er zo'n "grote" subwoofer in de woonkamer mocht staan, en volgens Bjorn was het geen enkel probleem...  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

Quote from: Ghosty J on September 12, 2008, 01:05:47
Zeer mooie set! ook mooie klinkende luidsprekers!

alleen je moet toch echt even met je vrouw gaan praten, want een plant op een sub dat kan natuurlijk echt niet.. ;D

let dan maar goed op met watergeven ... ;-)

Bornin7ty2

Quote from: Ralph71 on September 12, 2008, 08:20:31
Dat was de voorwaarde van mijn vrouw dat er zo'n "grote" subwoofer in de woonkamer mocht staan, en volgens Bjorn was het geen enkel probleem...  ;D

Volgens mij is dat bij veel meer mensen het geval, alleen is dit niet zichtbaar op de foto's. En het is natuurlijk niet cool om toe te geven :-X
Mijn vrouw was een stuk makkelijker tot nieuwe speakers te verleiden toen bleek dat er op deze plantjes konden staan 8), ik geloof niet dat het hoorbaar is trouwens  ;D

Mooie set hoor Ralph

groet,

72

Ralph71

#13
Quote from: Bornin7ty2 on September 12, 2008, 08:55:51
Volgens mij is dat bij veel meer mensen het geval, alleen is dit niet zichtbaar op de foto's. En het is natuurlijk niet cool om toe te geven :-X

Het blijft natuurlijk wel een woonkamer, ik ben al lang blij dat ze dit allemaal goedkeurt. Ik ken vrienden die het minder makkelijk hebben als het aankomt op aanschaf van dure apparatuur. Dan neem ik een potje graag voor lief (bovendien staat het ook iets aangekleder in de woonkamer)...  ;D

Quote from: Bornin7ty2 on September 12, 2008, 08:55:51
Mooie set hoor Ralph

Dank je wel!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Ralph71

Quote from: LexiconLogan on October  9, 2008, 17:51:22
Woow hele mooie set zeg!

Quote from: molle on October  9, 2008, 19:14:40
Zeer mooie set heb je daar kerel 8)

Quote from: -madison- on October  9, 2008, 19:48:53
Strak zeg 8)

Quote from: Magura on October  9, 2008, 21:09:25
Erg fraaie set zo!  8)

Hartelijk dank allemaal!


De Arc's beginnen ook steeds beter te klinken, je kan horen dat de "inspeelperiode" inmiddels redelijk verstreken is. Volgend jaar nog een paar zwarte Arc's voor een leuk prijsje (demo?) op de kop zien te tikken en de 5.1 opstelling is weer compleet.  :D

Ik wilde aanvankelijk voor 2 Curve's en dan de 2 Arc's naar achter, maar ik heb mijn twijfels of deze investering wel zoveel geld waard is. Immers moet er dan ook een nieuwe voor- en eindversterker komen, terwijl de AVR350 prima 4 Arc's kan aansturen en het geluid nu ook al zeer indrukwekkend is...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

R

Ik denk dat 4 Arc's op de 350 niet echt lekker zal werken. Ik zou er dan een stereo eindbak voor de fronts bijzetten.

Ralph71

Quote from: R on October 13, 2008, 09:51:07
Ik denk dat 4 Arc's op de 350 niet echt lekker zal werken. Ik zou er dan een stereo eindbak voor de fronts bijzetten.

Volgens Bjorn hoeft dit geen enkel probleem te zijn:

Citaat:
Uiteindelijk willen we toe naar een 5.1 opstelling met 4 Arc's en de bijpassende WB Center (ik neem aan dat de AVR350 dit kan trekken?).

Quote from: bmateijsen
De AVR350 die trekt dat wel, daar hoef je je geen zorgen over te maken.


Natuurlijk willen we op langere termijn weer een stap verder. Wellicht met 2 Curve's voor en 2 Arc's achter, maar 4 Arc's spreekt me ook nog steeds erg aan. Mogelijke merken voor de aansturing zouden kunnen zijn:

- Lexicon
- Chord
- Meridian
- Linn
- Naim

Wie heeft ervaring met deze merken in combinatie met Wilson Benesch? Of zijn er meer combinaties bekend die perfect samengaan met WB?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

R


garmtz

Quote from: R on November 27, 2008, 16:56:51
Chord - WB O0 O0

Moet je van houden... Kan zeker in een hardere kamer met Nordost wel eens 'mighty brighty' worden... ;)

Ultima01


LittleNinja

Tja... Wat kan ik er van zeggen. Ben nog steeds benieuwd hoe enorm goed deze combi moet klinken!! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"