Denon afstel- en aansluittopic (Receiver en DVD)

Started by Snowmaster, September 7, 2008, 18:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Brimme

ik heb audyssy gedaan, en ben best tevreden met het geluid maar ben even aan het kijken wat ik het beste met de crossover kan doen en of ik de speakers op large of small moet zetten.

Ik heb mijn speakers ook bi-amp aangesloten en audyssy (of de denon zelf) zet de speakers op 40hz, verder zet hij ze ook op large.
en stel LFE + main in op 80hz.

nu lees ik op het audyssy topic dat je beter je speakers op small kan zetten en de crossover naar 80 moet doen en LFE+main op 120.

heeft iemand hier ervaring mee ? en geld dit ook voor als je je speakers hebt gebiamped?

verder kan ik je de audyssy calibratie zeker aanraden en dan met 8metingen op en rondom je hotspot.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Sol

Quote from: Brimme on November 23, 2008, 18:59:30
nu lees ik op het audyssy topic dat je beter je speakers op small kan zetten en de crossover naar 80 moet doen en LFE+main op 120.

Hier valt uiteraard geen algemene regel voor op te maken, dit is allemaal volledig afhankelijk van je versterker / receiver en speakers.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snowmaster

#52
Quote from: Sol on November 23, 2008, 17:24:51
Ik ben nog steeds aan het experimenteren, binnenkort denk ik dat ik uitgebreid ga experimenteren met Audyssey. Heb dit al eens eerder gedaan, maar toen maar 2 meetpunten gebruikt ( even snel snel, je kent het wel ). Binnenkort gewoon de volle 8 proberen. ;D

Snel, snel, snel..... ::).   Doe maar eens over en gebruik het maximum aantal inmeetpunten. JE zult direct verbetering merken. Wel is het goed om je menu goed te checken, want soms zitten er onvolkomenheden in.
Verspreid deze inmeetpunten niet over alle zitplaatsen en hele huiskamer anders doe je een enorme concessie aan je hoofzitplaats. Meet direct in op je hoofdzitplaats (driezitbank) b.v. 2x en de beide plaatsen ernaast en vlak naast of vlak voor de bank met een statief. 
Dus echt rondom je eigen zitplek !  In dat geval word je zitplek een echte hotspot en beleef je daar alles het intenst.
Het duurt even voordat nieuwe Denonapparatuur lekker los is en een mooie surroundbubble creëert.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Brimme

Hier staat de Mother off all Audyssy guide,
staat uitvoerig uitgelegd hoe je alles instelt.!
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#post14456895



Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Snowmaster

Quote from: Brimme on November 23, 2008, 18:59:30
ik heb audyssy gedaan, en ben best tevreden met het geluid maar ben even aan het kijken wat ik het beste met de crossover kan doen en of ik de speakers op large of small moet zetten.
Ik heb mijn speakers ook bi-amp aangesloten en audyssy (of de denon zelf) zet de speakers op 40hz, verder zet hij ze ook op large.
en stel LFE + main in op 80hz.
nu lees ik op het audyssy topic dat je beter je speakers op small kan zetten en de crossover naar 80 moet doen en LFE+main op 120.
heeft iemand hier ervaring mee ? en geld dit ook voor als je je speakers hebt gebiamped?
verder kan ik je de audyssy calibratie zeker aanraden en dan met 8metingen op en rondom je hotspot.

Als Audyssey iets inmeet moet je snappen waarom hij daarvoor kiest. In dat geval weet je ook of het klopt.
Eerder moest ik altijd handmatig inmeten en daar leer je veel van. Hierdoor herken ik fouten nu direct.

Als je vloerstaanders hebt, is crossover van 40hz normaal. Crossover voor sub staat dan inderdaad vaak op 80 HZ in hetzelfde menu.  Draai voor het inmeten wel de crossover achter op je sub helemaal open, want de receiver neemt dan het werk over. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ramius

Hey thnx, ga ik deze week eens grondig inkijken want mijn interesse is ook gewekt. ;D

Beter laat dan nooit >:D

De grootste reden is dat ik die upgrade zou willen downloaden en vooral dan Dynamic EQ en Dynamic Volume... maar dan moet ik eerst zeker zijn dat alles prima klinkt met Audyssey aan... anders heeft het geen nut. ;)


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Quote from: Brimme on November 23, 2008, 21:00:19
Hier staat de Mother off all Audyssy guide,
staat uitvoerig uitgelegd hoe je alles instelt.!
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#post14456895

Ik ga er a.s.a.p. uitvoerig mee aan de slag! ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ramius

Quote from: Sol on November 23, 2008, 22:23:20
Ik ga er a.s.a.p. uitvoerig mee aan de slag! ;D

En asap verslag uitbrengen graag   >:D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Brimme

Deze guide maakte bij mij al een wereld van verschil, vooral het gebruiken van 8 meetposities  op de goede plekken scheelt heel erg veel.uit dit topic blijkt ook dat audyssey flat de beste resultaten geeft. hier ben ik het ook mee eens, klinkt net wat strakker.

ben nu nog even aan het fine tunen met mijn cross over settings om te kijken wat het beste resultaat geeft. volgens mijn specs gaan mijn monitor audios rs6 tot 40hz idd en daar zet mijn versterker hem ook op.Maar lees toch veel verhalen dat het beter is om je speakers op small te zetten en de crossover naar 80 te brengen bv.

hoor graag jullie ervaringen hier mee.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Ramius

Ik denk wel dat small goed is voor de RS6 maar de crossover zou ik misschien op 60Hz eens proberen, lijkt mij doenbaar. :D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Brimme

heb hem hier nu op ingesteld en ga deze week maar even goed luisteren of het bevalt dan, heb LFE+main maar op 120 gezet.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Sol

Vanavond maar eens op mijn gemak aan de slag gaan met Audyssey.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Met mijn huidige instellingen ben ik ook al wel tevreden, maar ben benieuwd wat de Auto Setup me te bieden heeft. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snowmaster

Quote from: Brimme on November 24, 2008, 09:50:50
ben nu nog even aan het fine tunen met mijn cross over settings om te kijken wat het beste resultaat geeft. volgens mijn specs gaan mijn monitor audios rs6 tot 40hz idd en daar zet mijn versterker hem ook op.Maar lees toch veel verhalen dat het beter is om je speakers op small te zetten en de crossover naar 80 te brengen bv.

hoor graag jullie ervaringen hier mee.

Je kunt het verschil horen met een beetje oefenen.
Maar waarom twijfel je aan Audyssey als dit met je specs overeenkomt  ???
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Brimme on November 24, 2008, 16:20:30
heb hem hier nu op ingesteld en ga deze week maar even goed luisteren of het bevalt dan, heb LFE+main maar op 120 gezet.

Dan denk ik dat je met beide gewijzigde settings iets gaat missen.
Misschien niet nu, maar wel als alles lekker is ingespeeld (> 200 uur )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ramius

Quote from: Snowmaster on November 24, 2008, 19:44:43
Dan denk ik dat je met beide gewijzigde settings iets gaat missen.
Misschien niet nu, maar wel als alles lekker is ingespeeld (> 200 uur )

Ik zou Audyssey toch niet blindelings volgen! ;) Bij mij gaf ie ook een crossover van 40 Hz aan voor mijn center terwijl deze maar tot 50Hz kan weergeven ::)
En als je speakers tot 40Hz gaan dan moet je daar altijd een stuk gaan boven zitten met de crossover omdat deze de freq niet 100% afsnijdt op dat punt maar geleidelijk afbouwt vanaf deze freq met een gegeven aantal db per octaaf.

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Brimme

Quote from: Snowmaster on November 24, 2008, 19:42:20
Je kunt het verschil horen met een beetje oefenen.
Maar waarom twijfel je aan Audyssey als dit met je specs overeenkomt  ???

omdat Audyssey dit niet insteld de crossover maar denon zelf. verder lees ik dat het alleen maar voordelen heeft om je speakers op small te zetten en je sub meer werk te laten doen dan je fronts.

QuoteDan denk ik dat je met beide gewijzigde settings iets gaat missen.
Misschien niet nu, maar wel als alles lekker is ingespeeld (> 200 uur )

denk dat mijn versterker nu al aardig is ingespeeld. staat bijna de hele dag aan dus gaat hier vrij snel :D
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Sol

Gisteravond in alle rust de Audyssey Guide doorlopen, alles is prima verlopen.
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat: het geluid is openener, dynamischer en detailrijker geworden.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog aan een ander moet knutselen, ik heb nog niet met crossovers e.d. gespeeld.
Dat zal ik wel moeten gaan doen denk ik, want de bass is opeens ook een stuk minder aanwezig. Wat ik erg jammer vind, muziek en films mogen wat mij betreft best wat beuken. :D
Ook in het hoog en midden is iets veranderd: hoge tonen zijn net een tikkeltje minder 'irritant' geworden, en het midden klinkt nu ook lekker gecontroleerd.

Nu dat ik dit getyped heb, meteen even de crossover voor de fronts op 40 gezet, en het geluid is nu naar mijn smaak perfect bij muziek.
Films heb ik nog niet gekeken met Audyssey, maar dat zal vanavond gaan gebeuren. Keuze zal vallen uit I Am Legend of Iron Man of 1408, alledrie op BD.

Ook heb ik gezien dat Audyssey mijn linker front een boost geeft van +2dB, en de rechter front +1dB. De rears hebben beide -1.5dB gekregen ( heb tijdelijk el cheapo rears neergezet ).

Binnenkort alles nog maar eens nalopen en wat knutselen, maar op het moment ben ik uitermate tevreden. Want één ding weet ik zeker: met de hand had ik dit resultaat nooit kunnen krijgen. :D

Toevallig net Candy Dulfer op de radio met "Lily was here". Op zich een mooi referentiepunt, dit nummer heb ik immers vaker gehoord op de radio. Er zitten ook mooie stukjes sax, akoestische gitaar e.d. in, waar dit keer de Denon er echt goed mee om wist te gaan. Niet te schel, maar ook niet te gedempt. Gewoon lekker neutraal, het was bijna of ik bij een live concert aanwezig was.

Maar goed, binnenkort de vuurdoop: dan gaan we met wat hardere en zachtere muziekstukken experimenteren. Van CCR tot Nirvana en van Cat Stevens tot RATM. Ik ben benieuwd, to be continued... ^-^

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Brimme

fijn dat je tevreden bent !audyssey heeft gewoon een goede handleiding nodig voordat het goed klinkt!.
ik ben ook nog steeds met mijn crossovers aan het rotzooien. heb nu de fronts (RS6) op 60hz gezet en speakers op small en LFE+Main op 120hz. kan je ook zeker de Audyssey ugprade aanraden want dynamic eq klinkt echt geweldig !.

zou vanavond maar eens iron man kijken , is wel een goede referentie film
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Snowmaster

Quote from: Brimme on November 25, 2008, 19:33:31

zou vanavond maar eens iron man kijken , is wel een goede referentie film

Is op dit moment de referentie voor geluid volgens AreaDVD.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Helaas, gisteravond geen tijd meer gehad om Iron Man te kijken. Dus dan wordt ie maar verschoven naar vanavond. :D

Ik heb al wel één 'probleempje' ontdekt na het inregelen met Audyssey. Eerst had ik de bas wat omhooggeschroefd door de crossover op 40Hz te zetten. Daarna was ik nog niet helemaal tevreden over de bassweergave, dus na een beetje zoeken kwam ik erachter dat Audyssey geen SUB had toegewezen. Is ook logisch, want ik heb er geen. Maar zodra ik de subinstellingen op LFE+Main zet, dan gaat het logootje van Audyssey uit op mijn Denon.

Als ik nog iets verder kijk, zie ik wel dat-ie nou op Audyssey: Manual staat. Maar hier gaan de inmetingen van Audyssey toch niet?

Ik merk wel dat het geluid weer ietje 'inzakt' zodra er over wordt geschakeld naar Manual. Beste oplossing zou dus gewoon een sub worden. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

danielo

Quote from: Sol on November 26, 2008, 09:10:26
Helaas, gisteravond geen tijd meer gehad om Iron Man te kijken. Dus dan wordt ie maar verschoven naar vanavond. :D

Ik heb al wel één 'probleempje' ontdekt na het inregelen met Audyssey. Eerst had ik de bas wat omhooggeschroefd door de crossover op 40Hz te zetten. Daarna was ik nog niet helemaal tevreden over de bassweergave, dus na een beetje zoeken kwam ik erachter dat Audyssey geen SUB had toegewezen. Is ook logisch, want ik heb er geen. Maar zodra ik de subinstellingen op LFE+Main zet, dan gaat het logootje van Audyssey uit op mijn Denon.

Als ik nog iets verder kijk, zie ik wel dat-ie nou op Audyssey: Manual staat. Maar hier gaan de inmetingen van Audyssey toch niet?

Ik merk wel dat het geluid weer ietje 'inzakt' zodra er over wordt geschakeld naar Manual. Beste oplossing zou dus gewoon een sub worden. ;D

Als je geen sub heeft is dat ook een vreemde optie. Indien je geen sub heeft zal hij altijd de LFE in je mains doen (immers die staan dan op large). Wat denk je dat ik mist als je dat zo laat ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Meeuwtje

#71
Goedemorgen, ik ga mij ook even mengen in dit goede topic.
Ik ben ihbv een Denon 3808 + Denon 3910.
Nu heb ik sinds kort een Pana Full HD (85) en wilde dus mijn dvd speler even instellen op de tv met dve.
Of er is iets aan de hand met mijn dvd-ert of de disc zelf is niet goed meer.
Ik krijg als ik brightness en of contrast in wil stellen, de laatste diepzwarte balk (below reference black) niet via mijn dvd speler op de tv.
De dvd speler is via hdmi aan de reciever aangesloten. Ook heb ik de speler rechtstreeks op de tv aangesloten en met verschillende hdmi kabels (qed)
De speler is ook meerdere keren ingesteld met hdmi RGB of YBC, :-X zelfs de resolutie's zijn gewijzigd.

De disc zelf heb ik ook even in mijn Pana bluray (dmb30) gedaan en daar is de below zwart wel goed zichtbaar.(dus het is de Denon 3910 die zo raar doet)

Weet misschien iemand iets over dit probleem? ???

Alvast bedankt.

Bas


Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Sol

Quote from: danielo on November 26, 2008, 10:00:25
Als je geen sub heeft is dat ook een vreemde optie. Indien je geen sub heeft zal hij altijd de LFE in je mains doen (immers die staan dan op large). Wat denk je dat ik mist als je dat zo laat ?

Daniel.
Heb je helemaal gelijk in. Zelf zet Audyssey de crossover op Advanced en wijst geen sub aan ( heb ik ook niet ). Maar omdat ik de bassweergave iets te laag vind, zet ik de crossover op 40Hz en stel ik een sub in, met de optie LFE+Main.
Zelf geeft de Audyssey ook LFE+Main aan, maar op 120Hz. Lager kan ik hem ook niet instellen in Audyssey?

Maar waar het me dus eigenlijk om ging: Behoud ik gewoon de ingemeten waarden van Audyssey als ik LFE+Main handmatig op 40Hz zet ( en dus Audyssey: Manual op mn scherm krijg ) ?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Quote from: Meeuwtje on November 26, 2008, 10:04:16
Goedemorgen, ik ga mij ook even mengen in dit goede topic.
Ik ben ihbv een Denon 3808 + Denon 3910.
Nu heb ik sinds kort een Pana Full HD (85) en wilde dus mijn dvd speler even instellen op de tv met dve.
Of er is iets aan de hand met mijn dvd-ert of de disc zelf is niet goed meer.
Ik krijg als ik brightness en of contrast in wil stellen, de laatste diepzwarte balk (below reference black) niet via mijn dvd speler op de tv.
De dvd speler is via hdmi aan de reciever aangesloten. Ook heb ik de speler rechtstreeks op de tv aangesloten en met verschillende hdmi kabels (qed)
De speler is ook meerdere keren ingesteld met hdmi RGB of YBC, :-X zelfs de resolutie's zijn gewijzigd.

De disc zelf heb ik ook even in mijn Pana bluray (dmb30) gedaan en daar is de below zwart wel goed zichtbaar.(dus het is de Denon 3910 die zo raar doet)

Weet misschien iemand iets over dit probleem? ???

Alvast bedankt.

Bas




De kleurinstellingen van je DVD, Receiver en TV moeten uiteraard wel overeenkomen.
Als je je DVD speler dus op RGB Full Range hebt staan, dan moet je 3808 hier ook op staan.
Dat doe je als volgt: Menu ==> Manual Setup ==> HDMI Setup ==> Color: RGB / RGB: Enhanced.

Alles op RGB Full Range is in dee meeste gevallen de beste optie, om je hier verder in te verdiepen, kun je hier even kijken.

En de reden dat je BD speler het dus wel 'goed doet', is omdat deze waarschijnlijk xvYCC uitstuurt, ofwel Deep Color. En indien al je apparaten in de keten Deep Color ondersteunen ( zo even snel gespiekt is dat bij jou het geval ) wordt dit dus gebruikt, welke alle instellingen v.w.b. RGB danwel YCbCr 'overriden'.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

chulin

Sorry Sol maar ik kan het niet volgen

Standard definition DVDs, Blu-ray discs and HD signals are all YCbCr 16-235 range native. Always set your source to YCbCr mode (not RGB) when calibrating your black and white levels on your display.

Bron: http://www.audioholics.com/tweaks/calibrate-your-system/hdmi-black-levels-xvycc-rgb

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare