Blu ray: The Gladiator

Started by Wuppy32, September 3, 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

#175
ik ben hem ondertussen gaan halen, en het is zoals ik gevreesd had. de doemverhalen zijn veel erger dan de beeldkwaliteit.

ik vind het ten eerste een GIGANTISCHE vooruitgang van de DVD , dus hem niet gaan halen omdat je bvb de superbit al hebt, het verschil is wel degelijk groot genoeg om dat wel te doen. maar je moet een film natuurlijk niet dubbel kopen als je daar geen zin in hebt.

wat ik wel zie is wat veel sharpening met als gevolg edge enhancement hier en daar (zeker tegen bvb een egale achtergrond). en door de sharpening zie je
inderdaad een soort korrelvorm ook (ik vermoed oversharpened filmgrain) maar dit vind ik TOTAAL niet storend.

ook dat gedoe over onduidelijke huiddetails (textures) en wat is het allemaal zie ik helemaal niet. ik ben er dus heel tevreden mee, en waarschijnlijk had heel de internet heisa niet bestaan, dan was me zelfs niets bijzonder opgevallen.

ik ben er dus heel tevreden mee en vind het zeker een aanrader

Gaeje

ik wou eigenlijk zelf alleen maar stukjes bekijken, maar toen ik begonnen was heb ik hem maar helemaal uitgezien

Shane One

ik heb zelf de dvd versie ,superbit versie en de blu ray in mijn bezit

de blu ray is toch met grote voorsprong de winnaar wat beeld en geluid betreft
als ik zelf de blu ray had gezien zonder de internet reviews
waren de bekende problemen mij ook niet opgevallen
terwel ik toch kijk op één scherm van 260 cm breed op één jvc
full hd beamer

Starred

Maar het blijft natuurlijk spijtig dat de satelliet versie mooier is dan de BD  ;)

celerontje

Maar de toegevoegde extended scenes zijn echt van referentiekwaliteit, terwijl de rest een stuk minder is.
Men heeft simpelweg niet de volledige moeite gedaan voor het meest optimale beeld, ondanks dat er prima te kijken valt naar hoe de film nu op BD is gezet.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

maximus79

#180
Quote from: Shane One on October 11, 2009, 20:06:22
ik heb zelf de dvd versie ,superbit versie en de blu ray in mijn bezit

de blu ray is toch met grote voorsprong de winnaar wat beeld en geluid betreft
als ik zelf de blu ray had gezien zonder de internet reviews
waren de bekende problemen mij ook niet opgevallen
terwel ik toch kijk op één scherm van 260 cm breed op één jvc
full hd beamer

Dan zit je heel ver weg van je scherm zeker? ;)

Ik vond de beeldkwaliteit echt tegenvallen. Ik had ook de hdtv versie op me pc staan, die is echt een stuk beter van kwaliteit. En dan weet je dat ze echt hebben lopen klooien met het beeld. Verder blijft het een schitterende film natuurlijk.  "what we do in life... echoes in eternity!!"
Ik trouwens vind ik dat je geen dvds met blu-ray's moet vergelijken. Blu-ray's staan op zichzelf het hebben 99% van de gevallen beter beeld als dvd, al is het maar door de veel hogere resolutie.  
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Shane One

Quote from: maximus79 on October 11, 2009, 22:44:09
Dan zit je heel ver weg van je scherm zeker? ;)

Ik vond de beeldkwaliteit echt tegenvallen. Ik had ook de hdtv versie op me pc staan, die is echt een stuk beter van kwaliteit. En dan weet je dat ze echt hebben lopen klooien met het beeld. Verder blijft het een schitterende film natuurlijk.  "what we do in life... echoes in eternity!!"
Ik trouwens vind ik dat je geen dvds met blu-ray's moet vergelijken. Blu-ray's staan op zichzelf het hebben 99% van de gevallen beter beeld als dvd, al is het maar door de veel hogere resolutie.  


misschien als ik de hdtv versie heb gezien dat ik er dan anders over denk
je heb gelijk je moet geen dvd met blu ray vergelijken natuurlijk
alleen wordt er net gedaan of de blu ray versie volkomen k*t is
dat vind ik helemaal niet het geval
al wil ik natuurlijk ook de beste kwaliteit ,wat je ook zou moeten krijgen bij blu ray
en dat is één gemiste kans   

Starred

Quote from: Shane One on October 12, 2009, 06:13:00
alleen wordt er net gedaan of de blu ray versie volkomen k*t is

Wat imho volkomen K is, is dat men de fans van deze film niet heeft verwend met een BD met de best mogelijke visuele kwaliteit.  Het wil dus niet zeggen dat de kwaliteit van de huidige BD zwaar bagger is, maar het is zeker niet de gehoopte referencedisc.
En dat is gewoon bijzonder jammer.

Kjelt

Quote from: Starred on October 13, 2009, 09:14:35
Wat imho volkomen K is, is dat men de fans van deze film niet heeft verwend met een BD met de best mogelijke visuele kwaliteit.  Het wil dus niet zeggen dat de kwaliteit van de huidige BD zwaar bagger is, maar het is zeker niet de gehoopte referencedisc.
Precies en aangezien ik beeldkwaliteit DE belangrijkste feature van Blueray vind (en met mij denk ik velen) is het zaak dit soort praktijken zoveel mogelijk te ontmoedigen. Anders denkt dadelijk iedere filmmaatschappij dat ze een paar amateurtjes voor een weekje een BD disc kunnen laten masteren. Dan krijgen we net als destijds bij dvd, films van geupscalede VHS kwaliteit  :devil:
Gewoon meteen herrie schoppen op het internet zodat ze weten dat ze er niet mee weg kunnen komen en in het vervolg een goede kwaliteit afleveren. Een kwaliteit dat mensen voor een prijs van dik €20 ook mogen verwachten.

celerontje

Quote from: Starred on October 13, 2009, 09:14:35
Wat imho volkomen K is, is dat men de fans van deze film niet heeft verwend met een BD met de best mogelijke visuele kwaliteit.  Het wil dus niet zeggen dat de kwaliteit van de huidige BD zwaar bagger is, maar het is zeker niet de gehoopte referencedisc.
En dat is gewoon bijzonder jammer.
Kort en bondig uitgelegd, is dit precies wat ik bedoel! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: Starred on October 11, 2009, 21:31:10
Maar het blijft natuurlijk spijtig dat de satelliet versie mooier is dan de BD  ;)

Hoeveel mensen hebben die versie gezien? Overigens is dat verschil met de satteliet versie ook niet zo groot als dat men doet overkomen, ik heb em zelf ook gezien namelijk.

Universal en Paramount kijken maar naar 1 ding en dat zijn de verkoopcijfers. Gladiator is overal waar ik geweest ben totaal uitverkocht. MM Groningen had een flink aantal ingekocht bij release, binnen 2 dagen op. Saturn had een flink aantal gekocht voor de actie van afgelopen week, binnen 2 dagen op. We kunnen nu weer discussies gaan voeren over hoe klein de aantallen zijn die er verkocht worden, maar het blijft een feit dat ze gewoon allemaal verkocht worden.

Die verbeterde versie kunnen we wel een paar jaar naar fluiten  ;)

Gaeje

Quote from: Kjelt on October 13, 2009, 12:07:09
Dan krijgen we net als destijds bij dvd, films van geupscalede VHS kwaliteit  :devil:


nu overdrijf je wel denk ik. gladiator ziet er niet uit als een geupscalede DVD. in tegenstelling tot bvb een Hero, die ik ook gekocht heb, dat zou je echt kunnen zien als een hele hele goeie dvd. Maar bij gladiator zie je toch duidelijk dat het HD resolutie is.

en inderdaad, ik heb toch ook efkes moeten zoeken eer ik er nog eentje vond, zo snel gaan ze de deur uit

squeek

no offense dude, diene hero ziet er ni eens uit als een goeie dvd! en ik heb nog dvd's hier van in den beginnen en die lijken idd op vhs transfers. ace ventura is daar een goed voorbeeld van.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

jaja, hero wel, maar gladiator nie, en tis hier nog altijd gladiator topic.
het ziet er HD uit, tis nie de beste blu ray, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem moet gaan omwisselen

Kjelt

Quote from: Gaetan on October 13, 2009, 22:15:05
tis nie de beste blu ray
Dat is toch het hele punt van de elite reeks blu rays, zoals dat ook was voor superbit dvd's?
Hoeveel geef je hem op beeldkwaliteit van 1-10 schaal? 

Gaeje


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Gaeje

tjah... Er zit wel een mooi doosje bij en veel extra's (nog niet gekeken) en dat voor maar 20 euro. vindt het allemaal wel meevallen

Robbert54

Quote from: Gaetan on October 14, 2009, 15:51:22
tjah... Er zit wel een mooi doosje bij en veel extra's (nog niet gekeken) en dat voor maar 20 euro. vindt het allemaal wel meevallen
ja dat kan mij dus echt niet boeien. gaat mij om de kwaliteit van de film. heb al een mooie doosje van de dvd versie ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Vind de transfer toch wel een 8. Er zitten behoorlijk goeie scenes tussen en iets mindere scenes, net als dat de dvd ook nooit echt geweldig is geweest (Ja ik heb de 3 Disc versie ook). Een score van 8 naar 10 zit hem vaak in de kleine details, en daarvoor laat hij een aantal steken vallen. Op een TV (Plasma/LCD) is de kwaliteit meer dan goed. Op een Projector wellicht niet, maar die heb ik ook niet dus boeit het me ook niet verder  ;)

Als ik het verschil moet aangeven tussen de Blu-ray en de Satteliet versie, dan is dat verschil waarschijnlijk een kleine 0,5-0,7 punten alleen omdat er gebruik is gemaakt van Edge Enhancement en DNR. 

stevefilmfreak54

Vraag is, is deze bluray het geld qua beeld en geluids kwaliteit waar?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kjelt

Quote from: stevefilmfreak54 on October 15, 2009, 09:48:12
Vraag is, is deze bluray het geld qua beeld en geluids kwaliteit waar?
Dat is dus zeer persoonlijk, de een vind van wel de ander van niet. Het hangt oa af hoe groot je beeldscherm is, hoe kritisch je bent, hoe groot je verwachtingen waren, hoe groot gladiator fan en hoeveel je zowiezo een film waard vind.

Nooff

Quote from: stevefilmfreak54 on October 15, 2009, 09:48:12
Vraag is, is deze bluray het geld qua beeld en geluids kwaliteit waar?

€ 19,99 vind ik een vrij normale prijs gezien het geheel. Ik heb em voor € 14,99 gekocht bij Saturn (inruilactie) dus ik klaag niet. Het is in ieder geval nog steeds beter dan vele andere catalogusfilms die voor 25 - 35 euro in de schappen belanden.

Starred


jaco

Hij was toch wel slecht als de geruchten waar zijn dat er een nieuwe versie komt lijkt me  ;)

http://www.blu-ray.com/news/?id=4141