Blu ray: The Gladiator

Started by Wuppy32, September 3, 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

esre

Heeft iemand de NL blu ray al in het echt gezien?

celerontje

De USA versie is exact gelijk qua beeld en geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

Ik ga hem toch halen en ik zie het wel.
Wat ik wel vind is dat enkele reakties zwaar zijn overtrokken alsof dit het einde is van de wereld.
Ik ga nooit uit van reviews of whatever en enkele screenshots zijn voor mij niet bepalend.
Ik ga er ook niet uit van uit dat de Blu ray beroerder is dan de DVD.
Neemt niet weg dat ik er volledig naadt kan zitten. :D

celerontje

#78
Overtrokken? :o
Kunstmatige verscherping en een filter die zomaar voorwerpen in beeld voor artifacts aanziet, OVERTROKKEN? :o

Wees blij dat er reviews en screenshots zijn, anders moet je maar afwachten of je geen miskoop doet!

Sorry voor mijn felle reactie, maar ik blijf erbij dat deze BD veel beter had kunnen zijn! (zoals Braveheart, 5 jaar ouder, maar referentiekwaliteit!)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

goed lezen:

Neemt niet weg dat ik er volledig naast kan zitten  :D

celerontje

#80
 :D

Kijk, ik heb best relativeringsvermogen en verwacht ook niet dat elke BD van perfecte kwaliteit is, maar feit blijft wel dat de extended scenes er PERFECT uitzien!

Sterker nog, er is een paar jaar geleden een compleet nieuwe transfer gemaakt voor de 3 disc Extended DVD, maar daarvan hebben ze voor deze BD alleen de extended scenes gebruikt en voor de rest van de fiilm heeft men dezelfde transfer gebruikt als voor de eerste DVD uitgave gebruikt is, waarbij er voor deze BD release ook nog eens allerlei digitale processing overheen is gehaald. (daarom ziet de HDTV broadcast versie er beter uit, ondanks dat het dezelfde oude transfer is)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bart_nl

Quote from: esre on September  1, 2009, 12:30:10
goed lezen:
is meer dan je laatste zin. De strekking van je bericht is ook voor mij onzin en dan vooral dat voor jou reviews en screenshots niet bepalend zijn. Dat je hem uiteindelijk koopt moet ieder voor zich bepalen.

devkon

Kan het trouwens niet zijn dat ze de HDTV broadcast hebben bewerkt ofzo?

Quote from: bart_nl on September  1, 2009, 13:00:28
is meer dan je laatste zin. De strekking van je bericht is ook voor mij onzin en dan vooral dat voor jou reviews en screenshots niet bepalend zijn. Dat je hem uiteindelijk koopt moet ieder voor zich bepalen.

Hij mag toch zelf weten wat hij hanteert om tot de conclusie te komen of hij een BRD goed vindt of niet? Ik heb er ook ideeen over, prima toch!

Voor mij is dit ook niet het einde van de wereld, hooguit teleurstellend  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

celerontje

Quote from: devkon on September  1, 2009, 13:16:30
Kan het trouwens niet zijn dat ze de HDTV broadcast hebben bewerkt ofzo?
Hoe bedoel je?
De Blu-ray vertoont digitale artifacts die de HDTV broadcast niet heeft, dus ze ''dachten'' het beeld voor de Blu-ray beter te maken, terwijl het enkel slechter is geworden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

devkon

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 13:48:08
Hoe bedoel je?
De Blu-ray vertoont digitale artifacts die de HDTV broadcast niet heeft, dus ze ''dachten'' het beeld voor de Blu-ray beter te maken, terwijl het enkel slechter is geworden.

Ik bedoel dat ze de bron van de HDTV broadcast hebben gebruikt als basis, door wat digitale truucs heengehaalt, en dat als blu-ray uitgegeven. Ik weet niet of dat zo uberhaupt werkt.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

celerontje

Niet exact, de framing is bv. ook anders en er bestaat ook een 1:78:1 broadcast versie, maar uiteindelijk is het dezelfde scan naar digitaal.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bart_nl

Quote from: devkon on September  1, 2009, 13:16:30
Hij mag toch zelf weten wat hij hanteert om tot de conclusie te komen of hij een BRD goed vindt of niet? Ik heb er ook ideeen over, prima toch!
mijn bericht is een reaktie op esre's beide berichten en misschien is de term "onzin"wat overtrokken maar jouw konklusie is wat ik ook bedoel ;)

Nooff

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 12:12:12
De USA versie is exact gelijk qua beeld en geluid.

Hoe weet je dat?

esre

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 12:39:31
:D

Kijk, ik heb best relativeringsvermogen en verwacht ook niet dat elke BD van perfecte kwaliteit is, maar feit blijft wel dat de extended scenes er PERFECT uitzien!

Sterker nog, er is een paar jaar geleden een compleet nieuwe transfer gemaakt voor de 3 disc Extended DVD, maar daarvan hebben ze voor deze BD alleen de extended scenes gebruikt en voor de rest van de fiilm heeft men dezelfde transfer gebruikt als voor de eerste DVD uitgave gebruikt is, waarbij er voor deze BD release ook nog eens allerlei digitale processing overheen is gehaald. (daarom ziet de HDTV broadcast versie er beter uit, ondanks dat het dezelfde oude transfer is)

Laten we dan maar hopen dat er ooit een 2e wordt uitgebracht. ;)
Mijn grootste teleurstelling was Butch Cassidy and the sundance kid die was in mijn ogen schadalig slecht.
Ik hoop dat dat de Gladiator transfer niet op alle fronten teleurstellend is, screenshots zijn aardig maar het beeld beweegt dus naar mijn bescheiden mening hoeft het niet allemaal beroerd te zijn, de tijd zal het leren.

celerontje

Quote from: Nooff on September  1, 2009, 15:54:39
Hoe weet je dat?
Het is bevestigd dat Universal ook voor de USA Paramount uitgave heeft gezorgd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

Universal gaat er toch vanuit dat dit soort toppers toch wel worden gekocht door de grote massa die niet kritisch is. :'(

Gaeje

nee jullie gaan ervan uit dat universal ervan uitgaat dat...

zo blijf je bezig. dat er hem eens iemand hier koopt en dan laat weten wat hij wel of niet gezien heeft, want ik vind deze storm van reacties ook wat overdreven voor een film die eigenlijk (nog) niemand gekocht heeft

Nooff

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 17:37:39
Het is bevestigd dat Universal ook voor de USA Paramount uitgave heeft gezorgd.

Dat garandeerd niet dezelfde kwaliteit. De master mag dan gelijk zijn, dat betekent niet dat de uiteindelijke versie ook gelijkwaardig is  ;)

celerontje

#93
Quote from: Nooff on September  1, 2009, 17:46:33
Dat garandeerd niet dezelfde kwaliteit. De master mag dan gelijk zijn, dat betekent niet dat de uiteindelijke versie ook gelijkwaardig is  ;)
Ik weet bijna zeker dat het dezelfde encoding is.
En aangezien de master sowieso hetzelfde is, zal een eventueel andere encoding het verschil peanuts maken, want Universal maakt erg goede encodings.
Quote from: Gaetan on September  1, 2009, 17:45:38
nee jullie gaan ervan uit dat universal ervan uitgaat dat...

zo blijf je bezig. dat er hem eens iemand hier koopt en dan laat weten wat hij wel of niet gezien heeft, want ik vind deze storm van reacties ook wat overdreven voor een film die eigenlijk (nog) niemand gekocht heeft
Dat hoef ik niet te doen, want velen op AVSforum en daarbuiten hebben het beeld al uitgebreid geanalyseerd, waaronder ook The Digital Bits, een zeer gerenomeerde site!
En alsnog moet ik dat allemaal met een zak zout nemen? ;)

Quote from: esre on September  1, 2009, 17:41:55
Universal gaat er toch vanuit dat dit soort toppers toch wel worden gekocht door de grote massa die niet kritisch is. :'(
Tja...
Maar meestal zijn de Universal BD's van perfecte kwaliteit, sterker nog REFERENTIEKWALITEIT! :pompom:
En dan net bij zo'n grote geliefde Oscarwinnende titel gaan ze de fout in! :o >:(

Gek, dat wanneer er iets mis is met beeld of geluid, dat het dan vaak de blockbusters zijn... :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Hij komt hoe dan ook in huis, ongeacht de wat zwakkere scenes. Het beeld is sowieso 100% mooier dan DVD, wat ook geupscaled niet het niveau van HD haalt

celerontje

Alleen ga dan niet klagen over de vuurpijlen die op de DVD WEL te zien zijn! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 18:30:54
Alleen ga dan niet klagen over de vuurpijlen die op de DVD WEL te zien zijn! ;)

Ik ga met eigen ogen wel aanschouwen of ze er wel of niet zijn. Een screenshot kan daarover geen uitsluitsel geven aangezien je dan EXACT hetzelfde frame zou moeten vergelijken, en dat is met spoelen op een speler niet mogelijk.

esre

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 18:30:54
Alleen ga dan niet klagen over de vuurpijlen die op de DVD WEL te zien zijn! ;)

In dit geval, gelukkig hebben we de foto's nog. ;)
Ik dacht dat die vandaag uit zou komen maar ik heb mij een maandje vergist zei de verkoper. :(

celerontje

#98
7 september in het UK, met NL subs! :)

De USA versie komt vandaag officeel uit! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

#99
Quote from: Nooff on September  1, 2009, 18:44:06
Ik ga met eigen ogen wel aanschouwen of ze er wel of niet zijn. Een screenshot kan daarover geen uitsluitsel geven aangezien je dan EXACT hetzelfde frame zou moeten vergelijken, en dat is met spoelen op een speler niet mogelijk.
Ik heb een motion sample in M2TS formaat! ;)
En dan ook nog eens datzelfde stukje van de Broadcast versie.

Te vinden op AVSforum!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!