Blu ray: The Gladiator

Started by Wuppy32, September 3, 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

In ieder geval dat het beeld OAR is.
Verder zal het detail ook wel iets toenemen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

Uiteraard wordt het OAR. Maar ik zie dat niet altijd als een voordeel op een 16x9 scherm

partyanimal

Denk zelf ook niet dat de kwaliteit veel mooier zal zijn, die HDTV versie was al super. Beter dan een aantal 1:1 BD-rips die ik heb gezien. Maar OAR zie ik in ieder geval zelf als een groot voordeel. Zo zie je de film zoals hij bedoeld is. Die zwarte balken neem ik dan op de koop toe, aan een paar cm minder boven en onder heb ik ook nog wel genoeg.

En als je liever fullscreen kijkt, kun je altijd zelf je de zijkantjes er af laten knippen.

celerontje

Quote from: Starred on June 24, 2009, 20:01:22
Uiteraard wordt het OAR. Maar ik zie dat niet altijd als een voordeel op een 16x9 scherm
Ahummmmm....? :devil: >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Doompie

Poeh nog 3 maanden wachten..

7 September staat als release datum..

Tinus_

Quote from: Doompie on June 25, 2009, 10:52:13
Poeh nog 3 maanden wachten..

7 September staat als release datum..

ach, we wachten al zo lang, nu kunnen die 3 maanden er ook wel bij.
Rebuilding my HT

Rhodanos

Quote from: riwi on June 23, 2009, 17:39:46
OK bedankt.

Op die R2 versie (waar je naar linkt op dvd.nl) was dus alleen de extended versie te zien. De R1 versie bevatte beide versies. Maar deze nieuwe BD die ik wel ga bestellen, staan ze gelukkig ook allebei op zodat je ook de originele door Ridley Scott bedoelde versie kan bekijken.

Hopelijk is de PQ van de BD ook goed :) De HDTV (16x9 gecropte) versie die al langer in omloop is was erg goed (20GB mpeg2 ts file). Hopelijk doet de BD daar nog een schepje bovenop :)

Inmiddels is er meer bekend over de beeldkwaliteit. O.a. op dvd.nl/forum zijn beelden te zien. Helaas is er geen goed nieuws. Veel DNR, met als resultaat dat zelfs beeldinformatie verloren lijkt te gaan, veel EE. Scenes van de Extended Edition met betere beeldkwaliteit dan die van de theatrical edition.

esre

Toch koop ik hem, ik zie het wel of het echt zo beroerd is als enkelen beweren.

svmnb

Quote from: Rhodanos on August 24, 2009, 19:08:03
Inmiddels is er meer bekend over de beeldkwaliteit. O.a. op dvd.nl/forum zijn beelden te zien. Helaas is er geen goed nieuws. Veel DNR, met als resultaat dat zelfs beeldinformatie verloren lijkt te gaan, veel EE. Scenes van de Extended Edition met betere beeldkwaliteit dan die van de theatrical edition.

Lekker dan; een van de films waar ik al lang naar uitkijk vernaggeld door prutswerk. Er is ook nog een 'Sapphire Edition', maar die is weer regio 1 only. >:(
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

esre

De 720P download ziet er top uit hoe kan dat dan?

bart_nl

Quote from: esre on August 25, 2009, 11:08:54
De 720P download ziet er top uit hoe kan dat dan?
het is maar net wat je referentie is, wat jij top vind kan nog best verpest zijn door edge enhancement en filtering. Ik geloof ook best dat dat de blu-ray er "goed" uit zal zien. Probleem is alleen dat de film referentie kwaliteit verdient. Als ik de diverse screenshots van de blu-ray bekijk is dat zeker niet zo en koop ik de blu-ray niet. Ik had de Gladiator bluray bij play.com al besteld en die voorbestelling gisteren geanulleerd.
Ik verwacht dat, wanneer wat de screenshots laten zien klopt, er nogwel een gecorrigeerde versie zal komen. Een bluray met overdadige EE en scenes met door NR verdwijnende pijlen is wat mij betreft prutswerk.

esre

Dus jij schat in dat hetzelfde ga gebeuren met DVD, een en al releases de een beter dan de ander met als hoogtepunt Blu Ray Superbit?  ;)
Ik zie dat niet gebeuren omdat Blu Ray helemaal niet populair is, de gemiddelde nederlander interesseert het helemaal niets, geef ze ongelijk je ziet DVD spelers liggen voor nog geen €25 euro.
DVD films in de grabbelbak voor € 2.00.
Blu Ray films die prijzig zijn geeft ook geen impuls, heeft niets te maken met een nieuw fenomeen want Blu Ray bestaat al een tijdje.

Trouwens zijn er al Ray releases die nogmaals  zijn uitgebracht?
Als dat zo is dan mogen ze Butch Cassidy the Sundance Kid wel is opnieuw uitbrengen wat een deceptie was dat. :devil:

Staaled

Quote from: esre on August 25, 2009, 11:48:51


Trouwens zijn er al Ray releases die nogmaals  zijn uitgebracht?
:
the 5th element
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

esre


Staaled

#39
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bart_nl

Quote from: esre on August 25, 2009, 11:48:51
Ik zie dat niet gebeuren omdat Blu Ray helemaal niet populair is, de gemiddelde nederlander interesseert het helemaal niets,
is volgens mij onzin. Wanneer ik het afmeet aan hoe de winkels de ruimte beschikbaar voor DVD / blu-ray indelen neemt het aandeel blu-ray wel degelijk toe. Dat de beeldkwaliteit de gemiddelde nederlander niets interesseert geloof ik direct want die kijkt tevreden naar een 720p download ;)

Het bestaansrecht van blu-ray is de kwaliteit. Een film als Gladiator, maar bijvoorbeeld straks ook de Lord of the Rings films, verdienen gewoon een goede blu-ray transfer. Ik verwacht ook dat de mensen die de rechten op de film bezitten en de regisseur niet blij zullen zijn met de huidige transfer. Alleen daarom al is het m.i. zelfs te verwachten dat er een gekorrigeerde versie komt.

Jimmy Conway


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robbo

De op AVSForum getoonde BR is de US versie.

Licenties voor buiten US liggen bij andere maatschappijen, dus er is een kans dat zij een andere master maken. 

Fingers crossed.   Want die US versie lijkt natuurlijk nergens op.   Je ziet bij de openingscene in Germanie de pijlen gewoon uit het beeld ge-DNRed   :-X      Niet eens de moeite van het downloaden waard, laat staan kopen.

celerontje

De EU versie zal vermoedelijk hetzelfde zijn.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

esre

Quote from: bart_nl on August 25, 2009, 12:24:25
is volgens mij onzin. Wanneer ik het afmeet aan hoe de winkels de ruimte beschikbaar voor DVD / blu-ray indelen neemt het aandeel blu-ray wel degelijk toe. Dat de beeldkwaliteit de gemiddelde nederlander niets interesseert geloof ik direct want die kijkt tevreden naar een 720p download ;)

Het bestaansrecht van blu-ray is de kwaliteit. Een film als Gladiator, maar bijvoorbeeld straks ook de Lord of the Rings films, verdienen gewoon een goede blu-ray transfer. Ik verwacht ook dat de mensen die de rechten op de film bezitten en de regisseur niet blij zullen zijn met de huidige transfer. Alleen daarom al is het m.i. zelfs te verwachten dat er een gekorrigeerde versie komt.


Ben ik op ook teruggekomen kom net van de media utrecht en zij hebben al aardig wat Home cinema op Blu ray staan een wand vol.
Gaat dus de goede kant op. :pompom:

Starred


Starred

QuoteGladiator Blu-ray sneak review preview....
We've just had advanced copy of the Gladiator Blu-ray in (on sale 7th September). Full review to follow, but initial impressions:

1) The DTA-MA HD soundtrack is sofa-shakingly good. The DTS soundtrack on the DVD was good, but this is a big step up - from action to the soaring score, it sounds awesome.

2) The picture is a clear step up from the DVD (eg detail in the costumes/on faces etc), though not that hyper-real experience some Blu-rays can offer. Very filmic, though.

3) The Blu-ray offers both the theatrical version and a new, extended edition. The latter - with an oddly lacklustre intro from Ridley Scott, explaining that this version offers more than a Director's Cut - adds both some totally new scenes plus some longer versions of existing scenes. The film feels both fresher and fuller for them, IMO.

4) The CGI has fared well in the transition to HD, though some poorer moments - notably the tigers  - haven't improved much (if at all) since the unconvincing original!

5) They haven't used the Blu-ray transfer as a reason to erase one of the film's infamous bloopers - a clearly visible crew member in blue jeans walking out of shot in one of the early army-camp scenes (when Maximus is in the stables - pictured here). Sure they could have taken him out - if Lowry could get rid of the classic snake-reflection in Raiders of the Lost Ark....

Haven't watched the second-disc extras yet, but so far i'm considering this an essential addition to my BD collection.


Clare Newsome is Editor-in-Chief of What Hi-fi? Sound and Vision

esre

Mijn Engels zal wel slecht zijn maar zo beroerd is het dus niet.
Tuurlijk zijn er betere maar ook veel slechtere releases.

celerontje

You read English very well, niet zo snel maar dat komt nog wel! :D ;)

Samenvatting in helder Nederlands:
De Blu-ray ziet er best aardig goed uit, alleen is het geen referentiekwaliteit qua beeld.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!