Google Chrome, een revolutionaire internetbrowser?

Started by PjotrrrNL, September 2, 2008, 16:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Quote from: klinktbeter on September  4, 2008, 22:56:35
Het grootste nadeel is dat je door deze browser te gebruiken nog 0 privacy en 0 rechten hebt.
Stond zelfs in de kranten. Alle content die je aanmaakt via hun browser is volgens de SLA eigendom van google.

Dus als ik hier nu copyrighted research zou posten, dan sta ik alle rechten aan google af, als ik daarvoor hun browser zou gebruiken.

Dus ik blijf voorlopig toch maar firefox gebruiken...

Die snap ik nog niet helemaal?

stef662

Quote from: klinktbeter on September  4, 2008, 22:56:35
Het grootste nadeel is dat je door deze browser te gebruiken nog 0 privacy en 0 rechten hebt.
Stond zelfs in de kranten. Alle content die je aanmaakt via hun browser is volgens de SLA eigendom van google.

Dus als ik hier nu copyrighted research zou posten, dan sta ik alle rechten aan google af, als ik daarvoor hun browser zou gebruiken.

Dus ik blijf voorlopig toch maar firefox gebruiken...

Lijkt me ook typisch iets voor Google om al je surfgedrag in een database op te slaan. Privacy maakt ze niet veel uit ook niet de gevolgen als die info in verkeerde hoofden terecht komt  :(

VlisChris

Gelukkig voor de heren heeft Google de betreffende phrase volledig geschrapt uit de algemene voorwaarden. Met terugwerkende kracht ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ShellBeach

#53
Quote from: Christiaan S on September  4, 2008, 23:23:16
Gelukkig voor de heren heeft Google de betreffende phrase volledig geschrapt uit de algemene voorwaarden. Met terugwerkende kracht ;)

No kidding ? Ik dacht dat google net te lang naar de hifi.nl showcase gekeken had (naar de voorwaarden)
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

VlisChris

Afgezien van je flauwe en volkomen onzinnige opmerking over hifi.nl: ja. Ik las vandaag dat het stuk gewoon geschrapt is. Teveel commentaar op gekomen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ShellBeach

#56
Quote from: Christiaan S on September  4, 2008, 23:41:20
Afgezien van je flauwe en volkomen onzinnige opmerking over hifi.nl: ja. Ik las vandaag dat het stuk gewoon geschrapt is. Teveel commentaar op gekomen.

Hoezo flauw ...

QuoteDoor het toevoegen van informatie geeft de gebruiker automatisch aan dat de eigenaar van de door de gebruiker geplaatste content de gebruiker expliciet de toestemming heeft gegeven aan my.hifi om royalties-vrij, levenslang, onomkeerbaar en niet-uitsluitend deze informatie wereldwijd te gebruiken, reproduceren, modificeren, aan te passen, publiceren, vertalen, distribueren, presenteren en te weergeven in de volledige vorm of delen daarvan. En/of te incorporeren in andere werken, andere vormen en media of technologie die nu bekend is of later dan plaatsing ontwikkeld wordt.

Ik heb niks tegen hifi.nl, maar als ik 2 uur bezig ben met het maken van 1 foto, dan ga ik die niet onder dit soort voorwaarden aan hifi.nl zomaar afstaan. Nee dan maar liever geen showcase. Dit is toch 't zelfde principe.... maar dan op 1 site ipv het volledige internet als chrome zijn voorwaarden niet had aangepast.

Juridisch is dit 't zelfde.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

stef662

#57
Dit hieronder betekent dat je kleinkinderen nog zullen kunnen nagaan waar hun opa gesurfd heeft en ongetwijfeld anderen ook.

De OmniBox, de gecombineerde zoek- en adresbalk, van Chrome is hoogstwaarschijnlijk een feature die veel gebruikers handig vinden en dus zullen gebruiken. "We're worried that Chrome will be another giant conveyer belt moving private information about our use of the Web into Google's data vaults", aldus Peter Eckersley van de digitale burgerrechtenorganisatie EFF tegen CNet. "Google already knows far too much about what everybody is thinking at any given moment."

http://weblogs3.nrc.nl/klaver/2008/09/04/google-browser-chrome-is-slecht-voor-je-privacy/

Google heeft gezegd dat het bedrijf ongeveer twee procent van de zoek- en surfdata van gebruikers inclusief hun IP-adressen bewaard wordt.

Gelukkig is mijn ip altijd een proxy dus daar zullen ze weinig aan hebben  ;)

ShellBeach

#58
Quote from: bourne on September  5, 2008, 00:44:12
Gelukkig is mijn ip altijd een proxy dus daar zullen ze weinig aan hebben  ;)

Dream on ...

http://en.wikipedia.org/wiki/X-Forwarded-For

Dit feature staat default aan bij veel proxies zoals squid.

PS: ik heb ooit de hele proxy architectuur voor 10.000 end-users opgezet (eigen redundant design, grote telecom reus), dus ik weet waarover ik spreek ...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Rikske

Quote from: klinktbeter on September  5, 2008, 00:53:08
Dream on ...

http://en.wikipedia.org/wiki/X-Forwarded-For

Dit feature staat default aan bij veel proxies zoals squid.

PS: ik heb ooit de hele proxy architectuur voor 10.000 end-users opgezet (eigen redundant design, grote telecom reus), dus ik weet waarover ik spreek ...

10.000 end-users een grote telecom reus  ::)  ;D

ShellBeach

Quote from: Rikske on September  5, 2008, 10:15:01
10.000 end-users een grote telecom reus  ::)  ;D

Ze waren toen nog met 100.000 werknemers ik was dus verantwoordelijk voor de internet access van 1/10 van de totale groep :)
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

stef662

Dus ik voelde me al die tijd ten onrechte veilig achter mijn proxy ? :'(

Ken je niet een evt. niet te dure echt anonieme proxy met redelijke performance?

Audiofiel

Quote from: bourne on September  5, 2008, 00:44:12
Google heeft gezegd dat het bedrijf ongeveer twee procent van de zoek- en surfdata van gebruikers inclusief hun IP-adressen bewaard wordt.

Ik vind 2% juist extreem veel.... Die andere 98% was waarschijnlijk toch al dubbele informatie. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

stef662

Quote from: Audiofiel on September  5, 2008, 13:00:54
Ik vind 2% juist extreem veel.... Die andere 98% was waarschijnlijk toch al dubbele informatie. :-X

Inderdaad ik zou de Google browser dan ook een schaamteloze daad van privacy schending durven noemen. Het is duidelijk dat de resultaten voor eigen marketing worden gebruikt en verkocht zullen worden aan reclame bureaus en enkele megalomaniese sectes.


peterrr

ik vind het tot nu toe wel een heerlijke browser, die privacy op het net zal allemaal wel.
Maar daar lig ik niet wakker van. ;)

Ik hou ff erbij voor het geval dat, maar wat een snelheid heerlijk.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Frank.V

Inderdaad Peter, dat vind ik nou ook. De browser werkt tot nu toe echt heerlijk/perfect op mijn pc.. Alles gaan heerlijk snel. en ik heb ook geen problemen e.d. met het scrollen of wat dan ook.. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over.. :D

VlisChris

Enige dat ik wel mis is de naam van het topic dat nu niet meer volledig leesbaar is eigenlijk.
Ik zie nu in mijn tabblad Google Chrome, een revolu... staan. En moet zeggen dat me nu pas opvalt dat ik bovenin beeld even kijk hoe het topic heet waar ik in kijk. Maniertje om dat terug te krijgen? Of is dat niet mogelijk met GC?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ejorne

Quote from: Christiaan S on September  6, 2008, 08:22:05
Enige dat ik wel mis is de naam van het topic dat nu niet meer volledig leesbaar is eigenlijk.
Ik zie nu in mijn tabblad Google Chrome, een revolu... staan. En moet zeggen dat me nu pas opvalt dat ik bovenin beeld even kijk hoe het topic heet waar ik in kijk. Maniertje om dat terug te krijgen? Of is dat niet mogelijk met GC?

Tja, dat zal niet lukken vrees ik. Maar ik zie bovenaan elk antwoord in een topic de naam van dat topic terugkomen. Soms zie je dan een andere of aangepaste naam, maar dat is dan vaak juist nuttige info die bijvoorbeeld een mogelijke afdwaal of sub-onderwerp aangeeft.

Wellicht is het een optie om jezelf aan te leren daar de info over het huidige topic te vergaren...  :P

jowi

Chrome bevalt me wel. Het is nog lang niet af maar heeft zeker potentie. Inderdaad erg snel, al ben ik benieuwd wat daar van over blijft als alle features die we gewend zijn ook geimplementeerd zijn ;) zal wel meevallen denk ik. Dus alles aan adblocks popupkillers scriptmeuk mousegestures whatever.

Op mijn laptop inderdaad moeilijk scrollen met de touchpad, alleen naar beneden (in 1x zonder tussenstop) en naar boven ho maar. Ook wel leuk, kwam ik net achter, je kunt een tab lostrekken van de balk en dan half doorzichtig wegslepen haha.

Ook lastig dat je vaak van links naar rechts moet met je muis (ik dan tenminste) omdat rechts de favorieten zitten en links refresh/back etc. Dat is niet zo handig.

Ben erg benieuwd naar volgende versies.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Vampire

Na een tijdje op FF gedraaid te hebben, heb ik een tijdje geleden Opera geinstalleerd, en een paar maandjes naar volle tevredenheid gebruikt  :D
Zaten een aantal erg nuttige opties in... (vooral de optie om foto's aan te passen aan de grootte van het scherm gebruikte ik vaak op de desktop met veel te lage resolutie... Op mijn laptop met 1680*1050 valt dat wel weer mee ;D)

Heb nu net 10 minuutjes GC draaien, en tot nu toe zou ik toch liever Opera gebruiken, maar misschien is het gewoon even wennen.... We'll see  :D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

VlisChris

Terug op FF.
Het bekijken van de exif en eigenschappen van foto's is veel omslachtiger in GC. Jammer. Vind het een prettig programma in gebruik...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

QuoteMicrosofts nieuwste browser, die nu nog in bèta is, bevat een zelfde soort mechanisme om surfgedrag vast te leggen als Googles Chrome-browser.

Ook bij Internet Explorer 8 wordt die functionaliteit aangeboden om de gebruiker suggesties te doen voor mogelijk gezochte sites op basis van wat de gberuiker intoetst, zijn surfhistorie - die is opgeslagen op servers van Microsoft - en een speciaal algoritme van Microsoft.

Er is wel een belangrijk verschil met Googles Chrome: de functie staat standaard niet ingesteld. Maar Microsoft maakt er tijdens de installatieprocedure wel reclame voor. En het bedrijf is ook vaag over het gebruik dat het zelf maakt of van plan is te maken van de gegevens, hoe lang het gegevens bewaart en of het gegevens ook anonimiseert. Los daarvan: onder Amerikaans recht kan de de Amerikaanse overheid te allen tijde toegang eisen tot dergelijke gegevensbronnen.

Google kreeg vanwege deze functie een storm van kritiek over zich heen nadat het zijn Chrome-browser introduceerde. Analyse van iemands zoekgedrag kan immers een behoorlijke inbreuk op zijn privacy betekenen. Inmiddels heeft Google al een concessie gedaan: de gegevens die Chrome ophaalt, worden na 24 uur geanonimiseerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Ach je, als je niet door de een gen**kt wordt, dan wordt je wel door de ander gen**id... ;D
Computer/internet gebruik ik dus maar zoals het het beste bevalt, heb toch niet veel te verbergen, en Chrome bevalt me nog steeds prima!
Nog geen crashes of andere ongein meegemaakt, draait als een zonnetje...

Ejorne

Ik heb Chrome er weer af gegooid. Mijn hdd werd continu kort aangesproken, alsof er iets als spy/adware actief was.
Maar Spybot S&D, Superantispyware en Windhoos Defender vinden niets...

Nu weer terug bij FF en mijn schijf is weer stil...
Ik vond de bediening wel prettig van Chrome, ik denk dat ik het later nog eens probeer...