Google Chrome, een revolutionaire internetbrowser?

Started by PjotrrrNL, September 2, 2008, 16:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PjotrrrNL

#25
Quote from: Erik on September  3, 2008, 14:51:55
ook even getets, hij vroeg bij installatie of hij alles van FF moest overnemen (FF is mijn primaire/voorkeurs browser) meenemen.
Ik heb de nieuwste FF en hij heeft echt alles maar dan ook alles meegenomen incl historie.

Ik zie echter niets waardoor ik denk weg met FF, ik heb bv weer reclame in mijn vensters. Crashes zijn voor FF ook allang geen probleem meer. alles staat er weer na opstarten indien nodig.

Wat wel grappig is, is plaatjes van laatst bezochte of veel bezochte pagina's. wat niet in alle gevallen handig is als iemand anders achter de computer kruipt ;D

Dus ik hou het op FF

;D ;D ;D

Echter, dit kun je voorkomen door het openen van een link in een 'incognito window':  8)


'You've gone incognito. Pages you view in this window won't appear in your browser history or search history, and they won't leave other traces, like cookies, on your computer after you close the incognito window. Any files you download or bookmarks you create will be preserved, however. '


ShellBeach

Met zowat alle versies van firefox staat de reclamestrook te stutteren en pakt 30% cpu op een 2,16 Ghz Pentium-M.
Vandaar dat ik hem adblock, pakt te veel CPU zeker op batterij. Met chrome rond de 20% en perfect vloeiend.

De javascript performance is ook vele malen sneller met chrome.

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

PjotrrrNL

#27
Aan de Javascript performance is ook veel aandacht besteed.
Minder CPU en resources gebruik is ideaal voor laptops, ga Chrome dan ook zeker installeren op de Asus Eee PC900 'netbook' die volgende week komt...  :D

De optie dat je een 'tab' er uit kan slepen als een apart browservenster en vice versa is ook mooi verzorgd!

mikeske

zodra deze er is voor apple ga ik hem ook wel eens testen  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

-madison-

Net geïnstalleerd, en het werkt erg lekker tot nu toe :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sk

Hier ook net geeinstaleerd. Htforum gaat echt rete snel.. Ik klik en het is er  :D

Edit: Het scrollen gaat overigens wel schokkerig vergeleken met Firefox en al helemaal bij plaatjes.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

stef662

#31
Perfecte browser, ik ben over!  ;D

Eindelijk een browser die niet afleid van wat je aan het doen bent en dat wat je doet perfect onthoud en organiseert. Het downloaden van een nzbtje b.v. niet meer steeds ok klikken. Alleen daarom al  :)

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

SpeedyAndré

Hij staat op m'n laptop en dat gaat best goed, afgezien van de Adobe flash zut die hij wel 3 keer moest installeren  ::)
Op m'n server staat nog XP sp1 en dat gaat dus niet  >:(

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ejorne

Quote from: Dirc on September  3, 2008, 08:46:49
Kan trouwens wel omlaag scrollen (met touchpad) maar niet omhoog.

Dat had ik hier ook. Ik had een wat nieuwere (misschien niet de meest recente) versie van synaptec. Maar in ieder geval een nieuwere als die van de HP driver website. Ik heb toen die van de hp site gedownload en daarmee wilde het scrollen helemaal niet meer lukken. Na het uninstallen van die versie gebruik ik nu helemaal geen synaptics software meer. En zo zonder die software werkt het perfect.  8)

Erik

Quote from: PjotrrrNL on September  3, 2008, 16:04:51
;D ;D ;D

Echter, dit kun je voorkomen door het openen van een link in een 'incognito window':  8)

'You've gone incognito. Pages you view in this window won't appear in your browser history or search history, and they won't leave other traces, like cookies, on your computer after you close the incognito window. Any files you download or bookmarks you create will be preserved, however. '
Yep maar dna moet je dat altijd doen, dat vind ik weer niet handig. Bovendien had hij al mijn historie ook geimporteerd van de laatste maanden dus die kan ik niet mer incognito maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


Bornin7ty2

Ik vind het maar een kale boel. Firefox blijft voor mij toch wel dé browser, vooral vanwege alle plug-ins.

Groet,

72

stef662

Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is wel dat hij de grotere font instellingen van vista niet overneemt. Exploder doet dat wel.

dijle

Quote from: bourne on September  4, 2008, 11:39:53
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is wel dat hij de grotere font instellingen van vista niet overneemt. Exploder doet dat wel.

Enige nadeel wat ik tot nu toe (deze morgen maar vlug geïnstalleerd na het lezen van dit topic, en het aanhoren van enthousiaste collega's) heb kunnen ontdekken, is het ontbreken van de google toolbar.

Langs de andere kant, het is een (naar het schijnt te vroeg 'uitgelekte') beta-versie, dus wat niet is, kan/zal nog komen?  ;)

PS:  merk bij het schrijven van deze reply nog iets anders:  het post preview venstertje is ongeloofelijk laag en zodoende dus niet erg bruikbaar  >:(

BernHardN

je adres regel is de google toolbar  ::)

bij mij chrased hij steeds als ik een reply wil doen op div. fora  ???

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

dijle

Quote from: BernHardN on September  4, 2008, 13:38:44
je adres regel is de google toolbar  ::)

De adres regel kan idd als search box gebruikt worden, maar ik mis de buttons, 'Word find' en "Highlight search terms"

PjotrrrNL

Quote from: bourne on September  4, 2008, 11:39:53
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is wel dat hij de grotere font instellingen van vista niet overneemt. Exploder doet dat wel.

Exploder?  ;D >:D ;D

maxtrash

voordat ik het installeer: ik gebruik zelf roboform binnen IE7 om mijn logins/passwords te beheren. Werkt erg gemakkelijk. Is er ook iets dergelijks voorzien voor CHrome?

BernHardN

Quote from: maxtrash on September  4, 2008, 20:18:20
voordat ik het installeer: ik gebruik zelf roboform binnen IE7 om mijn logins/passwords te beheren. Werkt erg gemakkelijk. Is er ook iets dergelijks voorzien voor CHrome?

Ja, alleen bij FF kon ik eindeloos ingelogd blijven en bij GC moet ik elke keer opnieuw inloggen, de gegevens staan wel in de velden.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

bart_nl


stef662

#46
Quote from: PjotrrrNL on September  4, 2008, 18:47:52
Exploder?  ;D >:D ;D

Was nog een grapje van vroeger ;D Windhoos Exploder heette het dan.... ;D

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik

Nu nog een goede addblocker en we komen een heel eind
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ShellBeach

Quote from: bourne on September  4, 2008, 11:39:53
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is wel dat hij de grotere font instellingen van vista niet overneemt. Exploder doet dat wel.

Het grootste nadeel is dat je door deze browser te gebruiken nog 0 privacy en 0 rechten hebt.
Stond zelfs in de kranten. Alle content die je aanmaakt via hun browser is volgens de SLA eigendom van google.

Dus als ik hier nu copyrighted research zou posten, dan sta ik alle rechten aan google af, als ik daarvoor hun browser zou gebruiken.

Dus ik blijf voorlopig toch maar firefox gebruiken...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n