Google Chrome, een revolutionaire internetbrowser?

Started by PjotrrrNL, September 2, 2008, 16:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PjotrrrNL

Het is in elk geval een frisse aanpak op browsergebied volgens het volgende 'stripje':



Voor de andere 37 pagina's:
http://www.google.com/googlebooks/chrome/

Een testversie voor Windows wordt de komende 24 uur verwacht...


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#2
Oei, heb hem gedownload, en ik vermoed nu al na een paar minuten dat hij FF gaat vervangen bij mij.
Veel rustiger ontwerp, en razendsnel in gebruik. De manier van navigeren bij eerder bezochte pagina's bevalt me ook erg goed.
Je klikt een nieuw tabblad aan om te openen, en je krijgt een overzicht van de meest recent bezochte pagina's. Kun je meteen aanklikken en meteen naar toe navigeren. Werkt erg fijn :D
Pagina opbouw gaat overigens ook razendsnel....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik merk alleen wel dat ik even moet uitzoeken of ik ergens kan instellen hoe snel het scrollen gaat als je met een mousepad werkt. Dat gaat nu eigenlijk nog te snel. Maar goed.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Google Chrome is inderdaad heel snel. Het is gebaseerd op dezelfde webkit als Apple's Safari. ;)

De Linux en Mac versies komen er ook aan, maar daar zullen we nog even op moeten wachten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirc

Werkt inderdaad tot nu erg prettig op de melding: "kan niet importeren van Mozilla Firefow" na ;D

Erg snel en eindelijk echt fullscreen zonder 20 statusbalken enzo.

Dirc

Kan trouwens wel omlaag scrollen (met touchpad) maar niet omhoog.

Erik

Quote from: Audiofiel on September  3, 2008, 08:11:20
Google Chrome is inderdaad heel snel. Het is gebaseerd op dezelfde webkit als Apple's Safari. ;)

De Linux en Mac versies komen er ook aan, maar daar zullen we nog even op moeten wachten.
hm ik las gister nog FF en een beetje S, wat logischer lijkt aangezien FF sneller is dan S (volgens testen)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Safari en Firefox zijn beide mede ontwikkeld met Webkit..  ;)

Audiofiel

Quote from: Erik on September  3, 2008, 11:00:55
hm ik las gister nog FF en een beetje S, wat logischer lijkt aangezien FF sneller is dan S (volgens testen)

Safari is op de Mac sneller dan Firefox. Véééééél sneller. Hoe het onder Windows is, weet ik niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL

Quote from: Audiofiel on September  3, 2008, 11:11:10
Safari is op de Mac sneller dan Firefox. Véééééél sneller. Hoe het onder Windows is, weet ik niet. ;)

Onder Windows is Safari langzamer dan Firefox...

Robbo

#11
Vanochtend geinstalleerd.

Eerste indruk: ziet er goed uit.  Simpel en snel, daar hou ik van.


Echter er zijn nog steeds internet en intranet pagina's die ik gebruik waar Chrome niet alles toont (buiten de web standaard gebouwd?). Bijvoorbeeld Topdesk en een pagina met Adobe Robohelp navigatie frame.   Daarnaast is ook webbased Outlook minder fraai, maar dat idem met Firefox.

Twee browser door elkaar gebruiken vind ik niks, dus voorlopig blijf ik op mijn werk bij IE7.   Thuis ga ik het waarschijnlijk wel gebruiken.

reMC

Quote from: Audiofiel on September  3, 2008, 11:11:10
Safari is op de Mac sneller dan Firefox. Véééééél sneller. Hoe het onder Windows is, weet ik niet. ;)

Inderdaad, en nóg veel sneller dan de nieuwe Firefox (had ik 'm maar niet gedownload; ook al mijn favorieten kwijt zonder daar iets over te vragen) :(!

PjotrrrNL

Quote from: Robbo on September  3, 2008, 11:24:05
Vanochtend geinstalleerd.

Eerste indruk: ziet er goed uit.  Simpel en snel, daar hou ik van.


Echter er zijn nog steeds internet en intranet pagina's die ik gebruik waar Chrome niet alles toont (buiten de web standaard gebouwd?). Bijvoorbeeld Topdesk en een pagina met Adobe Robohelp navigatie frame.   Daarnaast is ook webbased Outlook minder fraai, maar dat idem met Firefox.

Twee browser door elkaar gebruiken vind ik niks, dus voorlopig blijf ik op mijn werk bij IE7.   Thuis ga ik het waarschijnlijk wel gebruiken.


En daarom is het ook een testversie... ;)

Robbo

Ik denk dat het niet alleen een kwestie is van aanpassingen op Chrome, maar ook aanpassingen de applicaties en webpagina die op Chrome draaien.   Maw de ontwikkelaars bij Adobe zullen er waarschijnlijk ook nog eens goed naar moeten kijken. De fout hoeft niet bij Chrome te liggen.

BernHardN

Quote from: reMC on September  3, 2008, 11:24:19
Inderdaad, en nóg veel sneller dan de nieuwe Firefox (had ik 'm maar niet gedownload; ook al mijn favorieten kwijt zonder daar iets over te vragen) :(!

Bij mij vroeg hij netjes of ik alles wilde importeren ook wachtw. had je mischien FF nog open staan?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Dirc


Xstream

#17
Ik ga hem zo ook 's proberen.

Mijn ervaringen op browser gebied:

Maxthon
Absoluut de nr 1 als het gaat om werking en opties. Dit is een browser waar je echt je eigen ding van kunt maken. Gaat gewoon net een stapje verder als FF en andere browsers.
Nadeel is alleen dat de browser niet bijzonder snel is.

Tablane
Al een tijdje niet meer naar gekeken, omdat deze nog in ontwikkeling was, maar goeiedag, als je een snelle browser wilt, dan is dit echt de Nr. 1 ... tenzij Chrome nog sneller gaat, maar ik betwijfel het.

IE
Heel simpel: ik haat het op zoveel vlakken dat ik er verder geen woord aan vuil wil maken.

FF
Gebruik ik momenteel omdat het sneller is dan Maxthon, maar toch, hoewel ik er nu al maanden op werk mis ik nog steeds de intuiviteit van Maxthon.

Safari
Gebruik het weleens op de mac, maar ik vind het gewoon niet lekker werken. Dan werk ik liever met FF die voor m'n gevoel net zo snel is.

Nou, zo 's kijken hoe Chrome het doet :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

NeonKnight

Is misschien best een goede browser (nog niet beschikbaar onder Mac os x?), maar waar hebben ze in #$%@^naam die "dame" vandaan die de voice-over doet van de korte filmpjes? Ik krijg spontaan de neiging om mijn - laatste - haren uit mijn hoofd te trekken!  :-\
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

PjotrrrNL

#19

Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen

Voor Chrome, Googles nieuwe browser, is een eerste exploit opgedoken. De test die van de ontdekte kwetsbaarheid in de browser gebruik maakt, laat de hele browser crashen in plaats van alleen het uitvoerende tabblad.

De kwetsbaarheid van de Chrome-browser lijkt zijn oorzaak te vinden in de manier waarop onbekende protocol handlers worden behandeld. Als in een uri een onbekend protocol direct wordt gevolgd door een procentteken, crasht Chrome. Een tikfoutje van de gebruiker of zelfs een zogeheten 'hover' over een hyperlink die op de gewraakte manier is opgemaakt, kan al leiden tot een algehele browsercrash. De kwetsbaarheid bevindt zich in versie 0.2.149.27 van de bibliotheek chrome.dll, die in de huidige bèta van de Windows-browser gebruikt wordt.

Er zijn nog geen aanwijzingen dat het lek door kwaadwillenden misbruikt kan worden. Anders dan Google bij de introductie van de op opensourcebrowser Webkit beloofde, crasht echter niet alleen het tabblad waarin de 'kwaadaardige code' wordt uitgevoerd. Google beweerde dat één van de veiligheids- en stabiliteitsfeatures van Chrome juist was dat elk tabblad een geïsoleerd proces was, en dat die processen elkaar niet zouden beïnvloeden. De nu opgedoken bug laat echter alle open Chrome-processen crashen. De browser geeft de geest met de melding "Whoa! Google Chrome has crashed. Restart now?" of "O Jee! Google Chrome is vastgelopen. Nu herstarten?". Na een klik op 'OK' wordt de browser weliswaar herstart, maar open tabs worden niet hersteld.

Ondertussen bouwt Google al aan versies van Chrome voor OS X en Linux. Hiervoor zou de gehele browsercode opnieuw worden geschreven. Vooralsnog meldt Google in het Mac Blog dat er pas enkele losse modules voor de browser gereed zijn. Ook werkt Google aan een port van Chrome naar het ARM-platform. Volgens Google-topman Sergey Brin zou zijn bedrijf de browser, of delen daarvan, binnen enkele maanden op mobiele apparaten met ARM-processors kunnen laten draaien.

http://tweakers.net/nieuws/55465/bug-in-google-chrome-laat-alle-tabs-crashen.html

Xstream

Nou, net even kort getest. Het is nog Beta, dus zegt nog niet zoveel natuurlijk.

Positief:
- Erg clean!
- Geen nutteloze tools!
- Erg snel bij bepaalde sites!

Negatief:
- Scrollen gaat wat traag
- Zie nog geen features die zich onderscheiden van de rest
- Sommige sites erg traag
- Import FF werkt niet

We zullen zien wat het gaat worden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

PjotrrrNL

#21
Import Firefox werkt prima indien Firefox als programma gesloten is...
Scrollen gaat hier razendsnel, eerste indrukken zijn prima.
In Minor Tweaks>Languages>SpellingChecker kun je de spellingcontrole in het Nederlands (of elke willekeurige andere taal) zetten!

Erik

ook even getets, hij vroeg bij installatie of hij alles van FF moest overnemen (FF is mijn primaire/voorkeurs browser) meenemen.
Ik heb de nieuwste FF en hij heeft echt alles maar dan ook alles meegenomen incl historie.

Ik zie echter niets waardoor ik denk weg met FF, ik heb bv weer reclame in mijn vensters. Crashes zijn voor FF ook allang geen probleem meer. alles staat er weer na opstarten indien nodig.

Wat wel grappig is, is plaatjes van laatst bezochte of veel bezochte pagina's. wat niet in alle gevallen handig is als iemand anders achter de computer kruipt ;D

Dus ik hou het op FF
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rikske

Quote from: Erik on September  3, 2008, 14:51:55
ook even getets, hij vroeg bij installatie of hij alles van FF moest overnemen (FF is mijn primaire/voorkeurs browser) meenemen.
Ik heb de nieuwste FF en hij heeft echt alles maar dan ook alles meegenomen incl historie.

Ik zie echter niets waardoor ik denk weg met FF, ik heb bv weer reclame in mijn vensters. Crashes zijn voor FF ook allang geen probleem meer. alles staat er weer na opstarten indien nodig.

Wat wel grappig is, is plaatjes van laatst bezochte of veel bezochte pagina's. wat niet in alle gevallen handig is als iemand anders achter de computer kruipt ;D

Dus ik hou het op FF

LOL  ;D ;D ;D

Ejorne

Ik heb Chrome ook maar even zojuist geïnstalleerd.

Maar is het ook mogelijk om je favorieten uit de baldwijzerbalk te halen en permanent bij de adresbalk in te zetten?
Ik kan nu kiezen om de bladwijzerbalk te laten zien maar ik vind die balk nogal groot en alleen voor de functie van de favorieten zou ik die graag gebruiken...