newbee's gedeelte op site/forum??

Started by no1, May 24, 2003, 15:14:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

no1

Hi all,

Uhhh ja, ik ben zo iemand die eerst wel uitzoekt wat de mogelijkheden zijn voordat ie wat koopt en na aankoop niet meer bijhoud wat er allemaal gaande is op dat gebied. (ik hoef niet te weten dat mijn aanschaf alweer gehalveerd is in prijs na een jaar ;))

Zo ook met HT. Als je, zoals ik anderhalf jaar geleden, meer informatie wilt van wat er allemaal mogelijk is en waar je op moet letten bij aanschaf van HT kom je al gauw op deze site terrecht. (dat was anderhalf jaar geleden wel zo in ieder geval). Ik denk dat er meer bezoekers zijn die deze site met die instelling vinden. En als je de grootste en beste HT site van Nederland wilt worden (ik weet niet of er nog meer zijn) lijkt het me handig een plek op de site/forum te reserveren voor newbee's. (mocht ik gewoon weer es niet goed gekeken hebben.....sorry, wellicht prominenter in beeld..??)

Toen wij besloten hadden een thuisbioscoop aan te leggen bestond mijn informatiebehoefte voornamelijk aan de mogelijkheden en onmogelijkheden van projectoren. Ik kan me herinneren dat volgens mij Gramtz een artikel had geschreven met een introductie in projectorland. Die kon ik nu in ieder geval ff niet meer vinden en mogelijk was het ook een post in het forum (dat voor een newbee een te hoog "techtalk" gehalte heeft). Volgens mij scheelt een globale introductie op HT gebied een stapeltje dubbelgestelde vragen of mensen die de site verlaten vanwege de hoge mate van "techtalk".

Vragen die ik had en wat er in ieder geval in zou moeten volgens mij:
(ff projectoren only)

- Welke projectoren bestaan er en wat zijn de voor- en nadelen?
korte introductie in CRT en de verschillende soorten beamers

- Plaatsing en lichtsterkte?
korte introductie over de plaatsingsmogelijkheden en de benodigde lichtsterkte

- Welke signaalvormen (aansluitmogelijkheden) zijn er wat zijn de verschillen, pro's and cons.?
omschijving tulipje, S-VHS, verder weet ik het niet eens meer....r,g,b,v,h, ofzo...welke bronnen kunnen het aanbieden en welke projectoren kunnen het over het algemeen verwerken.

- Resolutie?
Wat heb je nodig voor de bioscoopervaring.....

- Beeldkwaliteit?
korte omschijving scalers en weet ik veel van wat er tegenwoordig allemaal weer is ter optimalisatie....

't is maar een ideetje....

Grtz,

J.A.F._Doorhof

#1
Hi,

Dat is er ook, en dat staat ook aangegeven in het forum.
Surf naar www.hometheater.nl en ga naar het Home Theater Web.

Je vindt daar een schat aan informatie onder de info pagina's.

MvrGr.
Frank

PS.
De thread staat 2 threads boven deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=3;action=display;threadid=5322
Bij vragen eerst dit doorlezen, FAQ etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

no1

Sorry voor deze late reaktie. Ik weet dat er over bijna alle onderwerpen wel wat te vinden is. Maar het ging mij meer over een algemeen introducerend overzichtelijk verhaal wat prominent in
beeld is ofwel makkelijk te vinden is. Gewoon voor bezoekers die dit forum voor het eerst bezoeken en nog niet zo bekend zijn met HT. Het niveau op dit forum is vrij hoog. Om dit gat tussen 0 HT-kennis en de gemiddelde topics enigzins te verkleinen zou je een inleidend artikel kunnen schrijven. Het maakt mij verder niet uit, maar dat zou ik in ieder geval doen als ik dit forum beheerde. Volgens mij worden er gewoon veel mensen die nieuw zijn in HT afgeschrikt door het hoge instapniveau en dat zou jammer zijn.....

p.s. mocht dit artikel al bestaan dan mag het zeker prominenter in beeld bij eerste bezoek..... ;D

Grtz,

No1

J.A.F._Doorhof

Hi,

Check de bovenstaande links naar het HTweb daar vindt je echt alles, als je wat mist laat me dat dan weten en dan schrijf ik er een artikel over.

Nog prominenter als sticky kan ik ze niet maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"