(ATI) PC --> TV video playback

Started by sinterklaasje, May 24, 2003, 10:59:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sinterklaasje

Dag beste mensen,

ik heb onlangs mijn PC ge-upgrade met 512mb extra geheugen maar ik heb er ook een andere videokaart ingestopt. Ben van een Nvidia Geforce 4 460MX naar een ATI Hercules 9800 PRO gegaan.... een ENORME vooruitgang en ik ben er ook zeer tevreden mee.

Echter had ik tot aan gisteren niet echt de tijd ervoor om eens de video-playback kwaliteit (op de tv) van de nieuwe videokaart te testen. Ik heb altijd gelezen dat ATI based videokaarten een veel betere kwaliteit produceren (qua beeld) dan NVIDIA based kaartjes. Ik wil 't niet hebben over de kwaliteit van DIVX/XVIDs.. maar puur de kwaliteit van 't beeld op de tv.

Voorheen gebruikte ik altijd TVTOOL - maar dat werkt (geloof ik) niet met ATI kaarten. Dus gebruik ik nu gewoon de standaard opties die met de ATI drivers worden meegeleverd... werkt in principe goed, maar over de kwaliteit op de tv ben ik niet echt te spreken... het beeld is veels te licht (kun je maar in geringe mate bijstellen) en ik zie een vertikale lichte streep in 't midden van 't scherm lopen... zwaar irritant dus... is hier wat aan te doen of is er een applicatie (zoals Tvtool voor nvidia) dat ik hiervoor kan gebruiken om betere resultaten te krijgen?

alvast bedankt!
mischa ???

Erik

Hoi, ben geen expert, maar heb mijn ati8500 aangesloten via een svideo kabel op de tv ben erg tevreden over de kaart.
Is alleen wel wat meer gegoochel dan mijn mijn matrox om alles goed te krijgen. Maar heb wel een goed beeldje, zonder ruis en streep in het midden. Enige probleem wat ik nooit heb weggekregen is een zwarte balk onder en boven het beeld (ongeveer 1,5 cm).
Dus rommel eens wat met de instellingen en zorg voor een goede svideo kabel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sinterklaasje

Ik heb een PROFIGOLD svideokabel en heb er altijd goede (voor mijn normen dan) kwaliteit mee behaald... voor de rest is er niets veranderd behalve de videokaart.. vandaar mijn vraag  :)