speakers/ receiver

Started by Nosoforos, May 23, 2003, 23:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Hallo allemaal!

Ik snuffel al een tijdje rond op dit forum en hebe me nu maar eens aangemeld dan maar. Jullie hebben mij het idee gegeven dat ik ook moet gaan beginnen met het opbouwen van een HT ;), maar ja daar heeft een student niet veel geld voor. Ik wil nu rustig beginnen en even flink sparen om een begin te maken.
Waar ik erg over twijfel is of ik nu beter wat duurdere luidsprekers kan kopen, of juist een duurdere receiver. Ik heb als maximum budget 1400 Euro (voor receiver en luidsprekers)
ik overweeg om eens te luisteren naar de Wharfdale diamond serie, en een Marantz. Heeft iemand tips?
Bij voorbaat dank!

DrBoom

Ik denk dat je met een budget van €1400 noch naar duurdere luidsprekers noch naar duurdere receivers zal moeten kijken ;)
Stel dat je een Marantz SR5300 neemt, kost je al gauw €600 - 700, koppel daar nog eens 2 paar speakers van €300 per paar aan (echt geen dure speakers dus) + centerspeaker en je zit al over je budget  :(
Tenzij die Wharfedale speakers zo goedkoop zijn, heb geen idee wat die kosten eigenlijk.
Begrijp me niet verkeerd, daar kan je een heel leuke set mee hebben natuurlijk, maar als je eenmaal gebeten bent door het HT virus zal je snel naar een betere verlangen. Believe me, i know.
'k heb m'n set Yamaha speakers en RX-V430 receiver nog maar net een jaar en ben al bezig met denken aan volledig nieuwe set omdat deze niet echt meer aan m'n verwachtingen voldoet, zeker voor muziek.
Heeft wel maar €850 gekost ook natuurlijk (speakers + receiver, geen sub)
Als je wat betere speakers wilt dan ga je toch zeker een budget van €2000 moeten opzij zetten vrees ik, daar is al wel wat mee aan te vangen.

plasmal

met dit budget kun je ook hele mooie gebruikte spullen kopen

gr alex

Scarp

Ja, 2e hands is zeker een goede optie. Er zijn zat mensen (zoals ik) die na een half jaar delen van hun set weer doorverkopen voor redelijke prijzen. Als je goed oplet op de goede 2e hands sites, kan je daar fantastische spullen kopen voor prijzen die vrij laag liggen. Natuurlijk altijd opletten op de staat van de spullen.

hifiman

Ik heb de volgende set en ben daar ZEER tevreden over:

Marantz SR-4300                          450,-
2x Wharfedale Diamond 8.3         360,-
3x Wharfedale Diamond 8.2         435,-
1x Wharfedale Diamond Center   200,-

Dan heb ik ook nog een subwoofer maar als je die even niet meerekent dan kom je aardig uit met 1400 euro en heb je nog een 6.0 (die subwooferr komt dan later) systeem :) !

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er voor dat geldt veel betere keuzes bestaan!

Groetjes,

Ronald

garmtz

Ik denk ook wel dat er met een budget van 1400 Euro wel goede spullen kunnen worden gekocht. Ik denk dan qua receiver aan een Marantz SR4300 en als speakers aan bijv. Mordaunt Short, Tannoy, Acoustic Energy, Mission, Wharfedale...

Nosoforos

Dank jullie wel voor jullie opmerkingen/ adviezen.
Ik moet nu even hard werken om het bij elkaar te krijgen, in de tussentijd zal ik even t een en t ander gaan beluisteren.
Je moet bedenken dat dit mijn allereerste set wordt, maar ik wil wel dat datgene waar ik mee begin, tenminste iets is.