Test 4 high-end CD spelers

Started by Starred, August 26, 2008, 20:37:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


ajbeefde

Krijg een virus mededeling op deze pagina....  ???
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sk

Quote from: ajbalmere on August 26, 2008, 21:01:44
Krijg een virus mededeling op deze pagina....  ???

Je hebt toch wel op installeren geklikt he?

Ik heb overigens nergens last van.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

WickedGame

Grappig is wel te vermelden dat de Classé CDP-102 word gezien als een mindere CD-Speler dan zijn voorganger de Classé CDP-100. Dit mede door het gebruik van de DAC die de CDP-102 heeft, de Cirrus Logic welke minder presteert als de vorige Burr Brown Dac.

Laat nu ook de Burr Brown dac in de Moon zitten. En deze als winnaar uit de test komen.  ;D

Joris1971

Die Moon ziet er alleen niet uit... lijkt wel een ruimteschip.  :-X

WickedGame

Quote from: Joris1971 on August 26, 2008, 21:44:22
Die Moon ziet er alleen niet uit... lijkt wel een ruimteschip.  :-X

Een verbanning dan maar naar de maan?  ;D

ShellBeach

Oei, Plinius komt er als een beetje processed uit:

Ultimately it was felt that the Plinius did suffer from a hint of changing the character of voice and instruments with the Classé marginally less so, though they are both still excellent players. This leaves the Naim and the Moon which can be both recommended without hesitation. The Naim has a highly appealing fullness and warmth to the sound whereas the Moon can be more acute in its presentation

Nochtans veel Plinius fanboys hier op htf (ik heb zelf de M8 pre-amp).... en een aantal lyrische eigenaars van de CD101.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

reMC

Plinius CD101 is een mooie speler vind ik. Wel een tikje analytisch maar niet 'pingelig' zoals sommige (veel) duurdere spelers wel zijn.

Pjotr27

QuotePlinius CD101 is een mooie speler vind ik.

Daar ben ik het mee eens, opvallend vind ik dat de Plinius erg gevoelig is voor de gebruikte netkabel en daar lees je vreemd genoeg niets over in de test. Het maakt echt heel veel uit. Ik heb zelf de Plinius CD101 en ben er nog steeds erg enthousiast over.
Het zal best wel beter kunnnen maar dan kost dat ook erg veel geld....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ajbeefde

Quote from: Sk on August 26, 2008, 21:11:18
Je hebt toch wel op installeren geklikt he?

Ik heb overigens nergens last van.

;D

Het is nu gelukt... pagina kwam niet door mcfee heen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ShellBeach

#10
Quote from: Pjotr27 on August 27, 2008, 09:00:19
Daar ben ik het mee eens, opvallend vind ik dat de Plinius erg gevoelig is voor de gebruikte netkabel en daar lees je vreemd genoeg niets over in de test. Het maakt echt heel veel uit. Ik heb zelf de Plinius CD101 en ben er nog steeds erg enthousiast over.

Ik ken de discussie rond de Plinius CD101 en de tweaks op powercord niveau (waaronder een aantal subtopics over voodoo connectoren). Na mijn eigen research rond randaarde heb ik het volgende ontdekt:

De kleuring waarover ze spreken kan evengoed een dubbel pad zijn tussen de CD-speler en de (voor)versterker, op voorwaarde dat ze beide geaard zijn is dit perfect mogelijk: dan volgt de helft van het audiosignaal een dubbel pad:

1) via de aarde van je powercables
2) via de retourdraad en/of mantel van je interlink.

De signaaldraad is een enkel pad. Met een XLR kabel heb je deze issue niet. De Plinius voorversterker heeft trouwens een knopje om de randaarde aan of in te schakelen, ze laten het aan de gebruiker over om te beslissen wat het beste klinkt. Slimme zet ... daarmee verbreek je het dubbel pad.

Randaarde op alle toestellen is volgens mij de reden waarom een rhodium 220V stekker of zelfs een gewone Marinco stekker beter kan klinken dan een goedkope 2 EUR IEC variant :

- door de massa van zo'n 220V stekker gaat een veel groter deel van het retoursignaal dan door het interlink zelf. Electriciteit volgt de weg van de minste weerstand: een aardedraad in een powercable van 3x2,5mm vervoert relatief veel meer signaal dan een 0,8mm zilverdraad in een interlink. Elke goede of slechte transitie in een powercord/stekkerblok/stekker gedraagt zich dan net zoals een goede/slechte cinch stekker.

- een goede netkabel heeft niet als doel om audio te transporteren, wel om RF/EMC troep van buitenaf ook buitenaf te houden, en om voldoende stroom te kunnen geleiden zodat onder belasting de kabel niet spontaan gaat uitgloeien. Denk je nu echt dat de koperdraden van de wijktransformator tot aan je huis van het beste OFC zijn ?

Quote from: Pjotr27 on August 27, 2008, 09:00:19
Het zal best wel beter kunnnen maar dan kost dat ook erg veel geld....

Maar nee ... er zijn zeer goede netkabels voor weinig te koop. En met een beetje achtergrond kennis sta je ook veel slimmer. Op dit punt zijn mensen helaas niet goed geinformeerd.
Als netkabels zouden gebruikt worden waarvoor ze eigenlijk dienen, dan krijg je weer een heel andere discussie. Nu worden ze vaak gebruikt als verdoken interlink. En nu weet je ook waarom.

Er komt hier nog wel eens een Plinius CD101 op test, dan ga ik deze problematiek eens deftig aanpakken.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Pjotr27

QuoteIk ken de discussie rond de Plinius CD101 en de tweaks op powercord niveau (waaronder een aantal subtopics over voodoo connectoren).

Waar kan ik die topics vinden? Lijkt me erg leuk om eens te lezen.

QuoteRandaarde op alle toestellen is volgens mij de reden waarom een rhodium 220V stekker of zelfs een gewone Marinco stekker beter kan klinken dan een goedkope 2 EUR IEC variant :

Ik speel nu inderdaad ook met Rhodium stekker ( zie mijn topic) en die doen het gewoon erg goed.

www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34752.0

QuoteHet zal best wel beter kunnnen maar dan kost dat ook erg veel geld....


Nee ik bedoelde hier niet de netkabel maar een cd speler.

QuoteEr komt hier nog wel eens een Plinius CD101 op test, dan ga ik deze problematiek eens deftig aanpakken.


Ben benieuwd, ga het zeker volgen!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Nice!
Hoe kunnen meningen dan verschillen.
Echt grappig.

Goed idee om nog eens een mooie shootout te doen ;).
Ik heb een CDP-100 van Classe, dus helemaal eerlijk zal het dan niet worden ;).
Destijds hadden we ook al een paar verschillen ontdekt tussen de Classe en de Plinius, tijdens een shootout bij mij thuis.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on August 28, 2008, 08:59:01
Nice!
Hoe kunnen meningen dan verschillen.
Echt grappig.

Goed idee om nog eens een mooie shootout te doen ;).
Ik heb een CDP-100 van Classe, dus helemaal eerlijk zal het dan niet worden ;).
Destijds hadden we ook al een paar verschillen ontdekt tussen de Classe en de Plinius, tijdens een shootout bij mij thuis.

We zouden nog eens jouw CDP-100 met mijn CDP-300 vergelijken ;)

Ooit ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2008, 10:26:49
We zouden nog eens jouw CDP-100 met mijn CDP-300 vergelijken ;)

Ooit ;D

Ben ik ook wel eens benieuwd naar deze vergelijking.

blue-eyes

Quote from: WickedGame on August 28, 2008, 10:29:42
Ben ik ook wel eens benieuwd naar deze vergelijking.

Laat je oppikken door Rens en kom langs ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2008, 10:26:49
We zouden nog eens jouw CDP-100 met mijn CDP-300 vergelijken ;)

Ooit ;D

Ooit! ;)
Lijkt mij echt wel een goed idee.
Ik heb de laatste software erop zitten (heb hem laatst geupdate), dus daar zal het niet aanliggen.
Ff datumpje prikken dan maar!
Wordt wel oktober, want nu druk met vakantie en samenwoonperikelen met Maartje (je kent dat wel, ouwe meuk verkopen, opruimen, stortrijden, schilderen, etc ;) )...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on August 28, 2008, 11:53:50
Ooit! ;)
Lijkt mij echt wel een goed idee.
Ik heb de laatste software erop zitten (heb hem laatst geupdate), dus daar zal het niet aanliggen.
Ff datumpje prikken dan maar!
Wordt wel oktober, want nu druk met vakantie en samenwoonperikelen met Maartje (je kent dat wel, ouwe meuk verkopen, opruimen, stortrijden, schilderen, etc ;) )...

Mooi he die kleurtjes die je nu kan instellen op je CD-speler  ;D

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on August 28, 2008, 12:54:20
Mooi he die kleurtjes die je nu kan instellen op je CD-speler  ;D

Ja vet zeg!
;)
Heb hem nu standaard op zilver staan.
Is weer eens wat anders...
Hij leest nu echt veel sneller in en ook beter.
Heb niet echt het idee dat het geluid beter is geworden (nog beter ;) ).
Maar dat zijn marges waarschijnlijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on August 28, 2008, 14:35:50
Heb niet echt het idee dat het geluid beter is geworden (nog beter ;) ).

Ik denk dat het geluid alleen beter wordt als je een hele goede externe DAC gaat gebruiken. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Lucky.L

Wel grappig als er blind word getest,wat toch regelmatig gedaan is, er geen concrete verschillen aangewezen kunnen worden en anders kunnen ze ook niet TOEgewezen worden!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Peerless Monster

Quote from: Lucky.L on August 29, 2008, 13:25:29
Wel grappig als er blind word getest,wat toch regelmatig gedaan is, er geen concrete verschillen aangewezen kunnen worden en anders kunnen ze ook niet TOEgewezen worden!

Mvg

Laatst mijn vriendin nog.
Ze wist niet dat ik een andere CD-speler had aangesloten...
Ze hoorde meteen dat er iets anders was.
Hoe "blinder" kan je testen ... Met een vrouw...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2008, 12:01:38
Hoe "blinder" kan je testen ... Met een vrouw...

Dat is het hele punt. De dames horen over het algemeen veel meer dan de heren, het interesseert de meeste echter heel weinig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ShellBeach

#23
Quote from: Peerless Monster on August 30, 2008, 12:01:38
Laatst mijn vriendin nog.
Ze wist niet dat ik een andere CD-speler had aangesloten...
Ze hoorde meteen dat er iets anders was.

Paar dagen terug 't zelfde. Ik zit samen met een bevriende dealer naar de Mystery te luisteren. Zijn vrouw staat in de keuken, hoort onmddelijk dat hun test CD met klassieke muziek anders klinkt en begint de verschillen op te noemen. Dat is dan vanuit de keuken, met de achterkant vd speakers naar haar gericht, en met nog een opening tussen de luisterruimte en de keuken met gordijnen erin.

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2008, 12:01:38
Hoe "blinder" kan je testen ... Met een vrouw...

O0
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Peerless Monster

Quote from: Enno on August 30, 2008, 12:08:08
Dat is het hele punt. De dames horen over het algemeen veel meer dan de heren, het interesseert de meeste echter heel weinig.

Oh maar ik gebruik haar ook referentie.
Maar uiteindelijk zijn het ook mijn oren die verbeteringen moeten waarnemen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler