#IF(#BillingAddress)#BillingAddress#ENDIF

Started by reMC, August 26, 2008, 18:33:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Als het goed is trekt het onderwerp alleen mensen die hier iets van weten >:D :P

Mijn vraag is: weet iemand hoe ik hier nog in kan verwerken wat de code 'moet' weergeven als hij de BillingAdress gegevens uit de code NIET in de database vindt?

Jeroen V


reMC

Ok! Ik had dit geprobeerd maar waarschijnlijk niet goed uitgevoerd. Waar komt dit te staan dan? Ik wil zelf wel een voorzetje doen maar heb geen idee...

Jeroen V

Quote from: reMC on August 26, 2008, 20:21:54
Ok! Ik had dit geprobeerd maar waarschijnlijk niet goed uitgevoerd. Waar komt dit te staan dan? Ik wil zelf wel een voorzetje doen maar heb geen idee...

Welke omgeving is dit precies? Er zijn nogal wat omgevingen waar je dit kunt gebruiken....

reMC

Quote from: Jeroen V on August 26, 2008, 20:24:44
Welke omgeving is dit precies? Er zijn nogal wat omgevingen waar je dit kunt gebruiken....

In een nieuwsbrief komt het met het Webshop programma ePages.

Jeroen V

Quote from: reMC on August 26, 2008, 20:25:57
In een nieuwsbrief komt het met het Webshop programma ePages.
Ik ken ePages niet, maar volgens google zou op deze pagina de goede syntax moeten staan :)

reMC

Lijkt me een heel ander issue helaas? Kom er in ieder geval niet uit :(

reMC

Ik ben eruit!

Hij moet er zo uitzien:

#IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName#ELSE tekst#ENDIF

Bedankt voor je hulp, heeft geholpen!

reMC

Hmmm, level 2: hoe krijg ik nou 2x ELSE in zo'n syntax? Ik zou dit denken, maar dat werkt niet:

Beste #IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName#ELSE#DisplayName#ELSEtekst#ENDIF

oud_account_1

Quote from: reMC on August 26, 2008, 21:24:00
Hmmm, level 2: hoe krijg ik nou 2x ELSE in zo'n syntax? Ik zou dit denken, maar dat werkt niet:
Beste #IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName#ELSE#DisplayName#ELSEtekst#ENDIF

probeer eens:
Beste #IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName#ELSE#IF(#DisplayName)#DisplayName#ELSEtekst#ENDIF#ENDIF
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

reMC

Zag er logisch uit (zo probeer ik ook een beetje) maar het werkt niet helaas. Je krijgt dan namelijk dit als resultaat:

anton#ELSEtekst

Hier is anton de DisplayName.

Hij neemt dus alles na de DisplayName nog mee, maar ik weet niet hoe ik 'm kan afsluiten (#ENDELSE bijv. werkt niet)..

oud_account_1

Quote from: reMC on August 26, 2008, 21:36:55
Zag er logisch uit (zo probeer ik ook een beetje) maar het werkt niet helaas. Je krijgt dan namelijk dit als resultaat:

anton#ELSEtekst

Hier is anton de DisplayName.

Hij neemt dus alles na de DisplayName nog mee, maar ik weet niet hoe ik 'm kan afsluiten (#ENDELSE bijv. werkt niet)..
en met een spatie tussen #ELSE en tekst?
Beste #IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName#ELSE#IF(#DisplayName)#DisplayName#ELSE tekst#ENDIF#ENDIF
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

roland p

#12
...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

reMC


Jeroen V

#14
#IF(#BillingAddress.FirstName)#BillingAddress.FirstName
#ELSEIF tekst1
#ELSE tekst2
#ENDIF


edit: kleine tip, hou je code zo schoon mogelijk anders levert het later alleen maar problemen op :)