Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Als je terug gaat naar stereo, doe je dan niet een enorme tekortkoming aan veel eerdere investeringen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: Etiennevh on October 18, 2010, 10:46:37
Als je terug gaat naar stereo, doe je dan niet een enorme tekortkoming aan veel eerdere investeringen?

Ja dat denk ik wel, dus eigenlijk ook geen optie...

Denk dat ik op het moment ook te kritisch ben waardoor ik het te moeilijk maak voor mijzelf.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

en een Subdude krijg je wel voor elkaar  :D

die moest hier beslist weg, al was de werking ervan prima

ja die eeuwige WAF

maar een feit blijft dat je met deze redelijk betaalbare tweaks ook een redelijk HT set naar een hoger niveau kan krijgen

Etiennevh

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 10:47:39
Ja dat denk ik wel, dus eigenlijk ook geen optie...

Denk dat ik op het moment ook te kritisch ben waardoor ik het te moeilijk maak voor mijzelf.
Ik denk dat je met die spikes al een redelijk eind komt.. Bovendien lijkt het mij er niet storend uitzien, maar dat is persoonlijke smaak.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: RA SUBS on October 18, 2010, 10:48:58
en een Subdude krijg je wel voor elkaar  :D

die moest hier beslist weg, al was de werking ervan prima

ja die eeuwige WAF

maar een feit blijft dat je met deze redelijk betaalbare tweaks ook een redelijk HT set naar een hoger niveau kan krijgen

Die subdude valt mooi weg onder de trap en er staat een plant voor. Maar idd die eeuwige WAF.....  ;D

Quote from: Etiennevh on October 18, 2010, 10:49:12
Ik denk dat je met die spikes al een redelijk eind komt.. Bovendien lijkt het mij er niet storend uitzien, maar dat is persoonlijke smaak.

Ze staan nu op spikes al kan ik daar nog wel een cm winnen...

Ga vanmiddag wel ff klooien...  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 10:47:39
Denk dat ik op het moment ook te kritisch ben waardoor ik het te moeilijk maak voor mijzelf.
Heeft toch hopelijk niets met de M&G te maken?

Zoals Robbert zegt, veel surroundopstellingen zijn een compromis. Zelfs in een dedicated ruimte moet je compromissen sluiten, maar wel wat minder. Koop voor de test een paar plantentafeltjes (lijken best op speakerstandaard en kan je daarna nog gebruiken om een plant voor Femke voor te kopen ;)) en zet daar de IQ10's op. Misschien klinkt het al super en ben je gelijk tevreden. Indien niet kan je altijd nog verder experimenteren met kantelen, e.d.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 18, 2010, 11:45:07
Heeft toch hopelijk niets met de M&G te maken?

Zoals Robbert zegt, veel surroundopstellingen zijn een compromis. Zelfs in een dedicated ruimte moet je compromissen sluiten, maar wel wat minder. Koop voor de test een paar plantentafeltjes (lijken best op speakerstandaard en kan je daarna nog gebruiken om een plant voor Femke voor te kopen ;)) en zet daar de IQ10's op. Misschien klinkt het al super en ben je gelijk tevreden. Indien niet kan je altijd nog verder experimenteren met kantelen, e.d.

Nee het heeft absoluut niets met de M&G te maken hoor!  ;)

Ik ben net even aan het expirimenteren geweest met de fronts. Ik heb ze waterpas gezet en de bovenkant van de front meet 87cm, dat betekend dat het hart van de tweeter op ongeveer 80/81cm zit. De center moet ik even wat op verzinnen qia verhoging van de voorkant, maar komt goed. Dat betekend dat als ik een 70cm hoge stand koop en de IQ10's er op zet dat de totale hoogte op 100cm ongeveer zit en dus de onderste 10cm van de IQ10 wegvalt achter de leuning en de driver/tweeter mooi boven de leuning uit zou komen, wat betekend dat de tweeter ongeveer op 93/94cm zit wat weer een compromis is van ongeveer 13cm, wat Roy acceptabel vind!  ;)

Qua plaatsing heb ik de fronts iets meer verschoven zodat ze mooi gericht zijn op de luisterpositie en ik het geluid nauwelijks nog kan plaatsen. Heb nu echt het idee dat de betreffende artiest voor me staat en dat is wat mij betreft goed!

Ik moet ook gewoon niet te kritisch zijn want ik moet nu eenmaal een compromis sluiten in een woonkamer.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 12:41:51
Ik moet ook gewoon niet te kritisch zijn want ik moet nu eenmaal een compromis sluiten in een woonkamer.

Helemaal correct.  Het ultieme kun je pas bereiken in een separate HT ruimte.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CoSo

Ik zie het grote probleem nu, jou armleuningen zijn bijna net zo hoog als de rugleuning

Madhouse

Quote from: ajbeefde on October 18, 2010, 13:00:05
Helemaal correct.  Het ultieme kun je pas bereiken in een separate HT ruimte.

Inderdaad! Was ff een wijs lesje vanmorgen  ;D

Quote from: CoSo on October 18, 2010, 13:00:54
Ik zie het grote probleem nu, jou armleuningen zijn bijna net zo hoog als de rugleuning

Ja dat is het probleem, maar met 70cm stands zou het probleem opgelost moeten zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

De Omnimount Cosmic is er alleen in een 24" en een 31" versie en laat ik nu net 28" (70cm) nodig hebben.

Iemand nog bekend met een vergelijkbare niet te kollosaale stand die wel in 70cm te krijgen is??
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Is het niet een idee om naar een andere bank te kijken? Vrouwen willen toch een keer in de zoveel tijd een vernieuwing in de huiskamer? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: Etiennevh on October 18, 2010, 13:20:56
Is het niet een idee om naar een andere bank te kijken? Vrouwen willen toch een keer in de zoveel tijd een vernieuwing in de huiskamer? :D

Nee die bank gaat niet weg, weet je hoe lekker hij zit!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 13:24:43
Nee die bank gaat niet weg, weet je hoe lekker hij zit!  ;)
Eigenlijk niet. Tijd voor een M&G? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: Etiennevh on October 18, 2010, 13:25:36
Eigenlijk niet. Tijd voor een M&G? :P

Wil ik best nog wel een keer houden maar zo spectaculair is het hier niet hoor  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

@Madhouse:
De Kef iQ10 luidsprekers kunnen ook met een muurbeugel aan de muur bevestigd worden. Is dit geen optie? Mooie kabelgoot eronder en je ziet geen kabels.
Zo kun je misschien toch op een acceptabele hoogte krijgen zodat het verschil niet al te groot worden.Deze muurbeugel is bij Kef apart te krijgen.http://www.kef.com/GB/Loudspeakers/Q-Series/IQ10 dan bij accessoires kijken.

Was het misschien niet slimmer geweest om voor de Kef 3005 te kiezen als rear. Deze kun je mooi stellen in verschillende posities.En ze verslaan ook niet veel ruimte.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

ajbeefde

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 14:00:30
Wil ik best nog wel een keer houden maar zo spectaculair is het hier niet hoor  :blush:

Dat wordt het dan wel....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo


Crissis

Ik gebruik de Atacama Nexus 7 (70 cm) als stands voor mijn Kef iQ1, imo een mooie oplossing en niet heel grof.

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Martijnst1990

Roy vond de voet van de Atacama niet mooi/te grof ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT