Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

helaas niet in te korten, 78 cm is te hoog (31 inch)
Staan in de markt.

Madhouse

Pffff waarom is het allemaal zo lastig? Het is alleen maar consessies doen  :(

Soms denk ik er wel eens aan om gewoon terug naar Stereo te gaan. Maar surround blijft zo leuk...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Kantelen van de fronts heb ik geen ervaringen mee, maar theoretisch zou het kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe dan het effect is op het laag/midlaag.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:11:59
Kantelen van de fronts heb ik geen ervaringen mee, maar theoretisch zou het kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe dan het effect is op het laag/midlaag.

Ze staan heel iets naar achteren gekanteld omdat ze vrij klein zijn. Eerlijk gezegd nog nooit waterpas gezet, ben daar nu weer benieuwd naar.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Heeft KEF geen standaards die de IQ10 op zelfde hoogte brengt als IQ50? Want dat is toch ideaal.

Overigens het licht naar achteren kantelen van je center lijnt de speakers mooi uit en hoef je daar in ieder geval geen concessies te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 09:13:04
Ze staan heel iets naar achteren gekanteld omdat ze vrij klein zijn. Eerlijk gezegd nog nooit waterpas gezet, ben daar nu weer benieuwd naar.  ;D
En zo blijven we bezig met onze hobby ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:14:45
Heeft KEF geen standaards die de IQ10 op zelfde hoogte brengt als IQ50? Want dat is toch ideaal.

Overigens het licht naar achteren kantelen van je center lijnt de speakers mooi uit en hoef je daar in ieder geval geen concessies te doen.

Dat is dus het probleem, als ik ze op gelijke hoogte breng dan komen ze niet boven de bank uit, dus dat werkt niet.

Het center verhaal zat ik net ook al overna te denken, ga daar eens mee expirimenteren.

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:15:16
En zo blijven we bezig met onze hobby ;)

Het maakt het er op dit moment alleen niet leuker op....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

En de IQ50 op een lichte verhoging plaatsen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Bij kantelen van de luidsprekers kan je fase fouten krijgen op de luisterplek.
Het filter moet hier op aangepast zijn, bij luidsprekers die schuin zijn zoals Audio Physic,, is er een 6 tot 7 graden naar achter
staan toegepast.

Bij het berekenen van het filter voor mijn Scanspeak Ultimos is hier toen echt rekening mee gehouden.

Al zal dit met de tweeter en basmidden in de Kef wel mee vallen.
hoor je geen verschil, dan gewoon zo laten

Madhouse

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:18:22
En de IQ50 op een lichte verhoging plaatsen?

Dat wil de vrouw des huizes weer niet.....pffff word er allemaal niet makkelijker op....

Zit echt zwaar in twijfel om ze gewoon niet te kopen en lekker terug te gaan naar Stereo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Duidelijke uitleg en weer wat geleerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: RA SUBS on October 18, 2010, 09:19:19
Bij kantelen van de luidsprekers kan je fase fouten krijgen op de luisterplek.
Het filter moet hier op aangepast zijn, bij luidsprekers die schuin zijn zoals Audio Physic,, is er een 6 tot 7 graden naar achter
staan toegepast.

Bij het berekenen van het filter voor mijn Scanspeak Ultimos is hier toen echt rekening mee gehouden.

Al zal dit met de tweeter en basmidden in de Kef wel mee vallen.
hoor je geen verschil, dan gewoon zo laten

Idd heldere uitleg! Bedankt!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 09:20:06
Dat wil de vrouw des huizes weer niet.....pffff word er allemaal niet makkelijker op....

Zit echt zwaar in twijfel om ze gewoon niet te kopen en lekker terug te gaan naar Stereo.
Kunnen die IQ10's echt niet aan de achterwand opgehangen worden. Dat zie je toch ook wel eens en mits goed afgesteld kan dat prima klinken.

Je kan natuurlijk ook 3.1 blijven spelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:23:15
Kunnen die IQ10's echt niet aan de achterwand opgehangen worden. Dat zie je toch ook wel eens en mits goed afgesteld kan dat prima klinken.

Je kan natuurlijk ook 3.1 blijven spelen...

Ophangen zou wel kunnen maar de kabels zijn dan niet mooi weg te werken. En eerlijk gezegd vind ik het zelf ook niet mooi als ze hangen.

3.1 spelen is dan geen optie, dan alleen Stereo met 2 andere fronts  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

Grappig is dat ik bij mijn huidige xtz 99.25 monitors juist aan het testen ben met een 3 tot 5 graden achterover zetten van de
stands.
Ik wil zo kijken wat de bandtweeter doet, deze heeft een behoorlijk breed afstraal gedrag juist op het horizontale vlak.
Aangeraden wordt om teze bandtweeter op oorhoogte te plaatsen.

Ik wildus eigelijk van deze naar de onderste foto
wat verder vreemd is, dat 1 model groter in de serie van Kef met een extra woofertje, de luidspreker zo een 10 cm hoger is.

Madhouse

Quote from: RA SUBS on October 18, 2010, 09:30:30
wat verder vreemd is, dat 1 model groter in de serie van Kef met een extra woofertje, de luidspreker zo een 10 cm hoger is.

De KEF IQ90 bedoel je? (die mocht ik niet, waren te groot)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

precies, maar hoe hoog zit de tweeter/basmidden daar ?

Dirc

#1317
Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 09:24:49
Ophangen zou wel kunnen maar de kabels zijn dan niet mooi weg te werken. En eerlijk gezegd vind ik het zelf ook niet mooi als ze hangen.

3.1 spelen is dan geen optie, dan alleen Stereo met 2 andere fronts  ;)

Lekker slijpen in de muur en netjes aansmeren. Niemand die het ziet....













Madhouse

Quote from: RA SUBS on October 18, 2010, 10:01:35
precies, maar hoe hoog zit de tweeter/basmidden daar ?

Geen flauw idee...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Dirc I on October 18, 2010, 10:02:59
Lekker slijpen in de muur en netjes aansmeren. Niemand die het ziet....














Daar ga ik niet aan beginnen, alles is netjes gestuuced hier....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

81 cm tov 94,5 cm  , kef iq60  tov iq90

dus een goede 13 cm, kan net het verschil maken

Je kan bv 3 cm graniet nemen en Soundcare superspikes, zit je al 7 cm hoger, en of dat uitmaakt.

Meet voor de gein maar eens na met een rolmaat wat oorhoogte is als je op de luisterpositie zit.

Robbert54

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 09:20:06
Dat wil de vrouw des huizes weer niet.....pffff word er allemaal niet makkelijker op....

Zit echt zwaar in twijfel om ze gewoon niet te kopen en lekker terug te gaan naar Stereo.
Alleen omdat je geen optimale opstelling kunt krijgen? Dat gebeurt sowieso niet, al komen ze iets hoger dan is voorgeschreven, betekend niet dat je er dan niet meer van kunt genieten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: RA SUBS on October 18, 2010, 10:23:49
81 cm tov 94,5 cm  , kef iq60  tov iq90

dus een goede 13 cm, kan net het verschil maken

Je kan bv 3 cm graniet nemen en Soundcare superspikes, zit je al 7 cm hoger, en of dat uitmaakt.

Meet voor de gein maar eens na met een rolmaat wat oorhoogte is als je op de luisterpositie zit.

Granieten platen in combinatie met soundcare spikes gaat het ook niet worden. Persoonlijk vind ik dat geen gezicht en het blijft een woonkamer.  ;)

Ik weet het op dit moment ff niet meer.....

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hifi | Roderick


Madhouse

Quote from: The Vampire on October 18, 2010, 10:42:51
Alleen omdat je geen optimale opstelling kunt krijgen? Dat gebeurt sowieso niet, al komen ze iets hoger dan is voorgeschreven, betekend niet dat je er dan niet meer van kunt genieten

Hier heb je wel een punt  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub