Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

gelegd als in "plat"??  Hem laten komen via een tour is me veel te duur. voor dat geld heb ik een kallibratie en een blu-ray speler :D

maar mooi dat je er zo tevreden mee bent :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on October 15, 2010, 23:28:09
gelegd als in "plat"??  Hem laten komen via een tour is me veel te duur. voor dat geld heb ik een kallibratie en een blu-ray speler :D

maar mooi dat je er zo tevreden mee bent :thumbs-up:

Ja gewoon plat gelegd, maar ik heb een LCD he, die kunnen gewoon plat liggen. Plasma zul je in de doos moeten vervoeren denk ik!

Maar Avatar is nu  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Een ISF calibratie is een wereld van verschil. Gefeliciteerd met je nieuwe beeld :thumbs-up:

Calibratie heeft hetzelfde effect voor het beeld als akoestiek voor je geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 16, 2010, 07:44:46
Een ISF calibratie is een wereld van verschil. Gefeliciteerd met je nieuwe beeld :thumbs-up:

Calibratie heeft hetzelfde effect voor het beeld als akoestiek voor je geluid ;)

Hij is er ff een tijdje mee bezig geweest (mijn tv was blijkbaar lastig) maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

Vandaag nog maar eens flink wat BD's gaan bekijken  O0
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 08:56:44
Hij is er ff een tijdje mee bezig geweest (mijn tv was blijkbaar lastig) maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

Vandaag nog maar eens flink wat BD's gaan bekijken  O0
Ga je van genieten  :pompom:

Madhouse

Quote from: CoSo on October 16, 2010, 11:05:28
Ga je van genieten  :pompom:

Sterker nog, vanmorgen even Monsters Inc. op BD gekeken en ik had grote uitpuilende ogen, wat een beeld zeg.... :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar zo'n calibratie. :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 11:17:07
Sterker nog, vanmorgen even Monsters Inc. op BD gekeken en ik had grote uitpuilende ogen, wat een beeld zeg.... :D
Dat ga je nu nog veel vaker beleven 8) Wel oppassen voor glaucoom :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Martijn90 on October 16, 2010, 11:22:35
Nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar zo'n calibratie. :P
Gevaarlijke plek hè, zo'n forum? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October 16, 2010, 11:22:35
Nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar zo'n calibratie. :P

Eerlijk is eerlijk, het is het geld dubbel en dwars waard. Ik had eerst het idee dat ik naar goed beeld zat te kijken wat dus echt niet zo bleek te zijn, maar je went er gewoon aan. Nu heb ik echt het idee dat ik naar goed beeld zit te kijken! Dus ik zeg gewoon doen!  ;)

Quote from: HTip on October 16, 2010, 11:22:44
Dat ga je nu nog veel vaker beleven 8) Wel oppassen voor glaucoom :D

Ben er bang voor ja dat ik het nog veel vaker ga beleven! En glaucoom hoop ik idd niet op te lopen.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: HTip on October 16, 2010, 11:23:49
Gevaarlijke plek hè, zo'n forum? :D
Behoorlijk, er komen altijd weer dingen voorbij die erg interessant zijn :P Ben nu ook al tevreden gelukkig, maar zoals met zoveel, het kan altijd beter ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: HTip on October 16, 2010, 11:23:49
Gevaarlijke plek hè, zo'n forum? :D

Dit noemen we trouwens het AVAS! (Audio Video Aankoop Syndroom)!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Kijk maar uit voor AFAS, dat gaat pas geld kosten als ze je sue'n! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#1238
Quote from: Martijn90 on October 16, 2010, 11:31:10
Behoorlijk, er komen altijd weer dingen voorbij die erg interessant zijn :P Ben nu ook al tevreden gelukkig, maar zoals met zoveel, het kan altijd beter ;)
Heeeeeeeeeeel herkenbaar :D

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 11:46:09
Dit noemen we trouwens het AVAS! (Audio Video Aankoop Syndroom)!
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Quote from: celerontje on October 16, 2010, 13:19:00
Kijk maar uit voor AFAS, dat gaat pas geld kosten als ze je sue'n! ;D

AFAS brengt bij mij geld op....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 11:30:37
Eerlijk is eerlijk, het is het geld dubbel en dwars waard. Ik had eerst het idee dat ik naar goed beeld zat te kijken wat dus echt niet zo bleek te zijn, maar je went er gewoon aan. Nu heb ik echt het idee dat ik naar goed beeld zit te kijken! Dus ik zeg gewoon doen!  ;)

Ben er bang voor ja dat ik het nog veel vaker ga beleven! En glaucoom hoop ik idd niet op te lopen.  ;)
Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 11:17:07
Sterker nog, vanmorgen even Monsters Inc. op BD gekeken en ik had grote uitpuilende ogen, wat een beeld zeg.... :D
Quote from: HTip on October 16, 2010, 07:44:46
Een ISF calibratie is een wereld van verschil. Gefeliciteerd met je nieuwe beeld :thumbs-up:

Calibratie heeft hetzelfde effect voor het beeld als akoestiek voor je geluid ;)
:dry:


maak me gek. Stom forum.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Het verschil met een calibratie zie je inderdaad.

2 weken geleden is Frank hier geweest om mijn LX5090H te calibreren.
Ik dacht altijd dat de kleuren wel aardig goed stonden ..... maar dat bleek totaal niet het geval te zijn.
Het beeld oogt natuurlijker / rustiger, en dat had ik niet verwacht.

Het is een aardige duit geld, maar ik ben er erg tevreden mee.  ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: Martijn90 on October 16, 2010, 11:22:35
Nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar zo'n calibratie. :P

Hier idem ;). Een ritje Emmeloord is een eind rijden voor mij (Noord-Limburg) maar wanneer ik dit zo lees van Madhouse is dit inderdaad de moeite waard.
Ik lees op het forum sowieso hier en daar dat iedereen er wel over te spreken is zo'n ISF calibratie.

Ik ga er eens over nadenken.:D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirc

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 11:17:07
Sterker nog, vanmorgen even Monsters Inc. op BD gekeken en ik had grote uitpuilende ogen, wat een beeld zeg.... :D

Verschil hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het merk en type tv dat je hebt.
Sommigen zijn out of the box beter dan anderen.

Ik heb alleen mijn PJ ISF en mijn TV niet. Als ik een film kijk gaat de PJ aan en voor TV vind ik het niet zo belangrijk en dan is een kalibratie inderdaad veel geld.

CoSo

#1245
Quote from: Dirc I on October 16, 2010, 19:40:55
Verschil hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het merk en type tv dat je hebt.
Sommigen zijn out of the box beter dan anderen.

Ik heb alleen mijn PJ ISF en mijn TV niet. Als ik een film kijk gaat de PJ aan en voor TV vind ik het niet zo belangrijk en dan is een kalibratie inderdaad veel geld.
100,00 is toch niet veel voor een Calibratie  :-\

Dirc


Madhouse

Maar ik kijk ook film op mijn scherm, heb geen projector dus vind het het geld zeker waard!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Quote from: Madhouse on October 16, 2010, 22:39:06
Maar ik kijk ook film op mijn scherm, heb geen projector dus vind het het geld zeker waard!
Voor Tv vind ik het het geld al waard  ;) ;D

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub