Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Nog ff een uurtje genieten van de subwoofer en dan naar The Opposites toe  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

#1202
Vandaag een vrije dag gehad dus ik dacht laat ik mee eens ff nuttig maken!

- Even bij Marsh geweest vanmiddag om zijn subwoofer samen in te stellen, dat was hem tot nu toe nog niet gelukt omdat het laag niet door de hele ruimte in ging. Maar samen hebben we een geschikte plek gevonden voor zijn woofer en is het laag niet meer aan te wijzen!  ;)

- Eind van de middag begonnen met stroom. Ik hem nu op alle contacten de fase goed aangegeven met een rood stickertje zodat de geleiding optimaal is. Alle stekkers zitten nu op de juiste manier in de stopcontacten. Tevens mijn versterker voorzien van een nieuwe Belden 3.3mm2 netkabel met W&M Shuko en IEC. De 2.5mm2 belden met Oyaide clonen is nu verhuist naar de BD speler. Was allemaal weer ff wat uurtjes werk maar het is nu zoals het hoort en goed!

- Tevens had HTip 2 van mijn CD's behandeld met de Nespa om te kijken wat het bij mij doet. Resultaat: gecontroleerder laag, meer detail en het klinkt super zuiver. Ik ben overtuigd van een Nespa, maar hij is gewoon te duur om even zo aan te schaffen dus dat doe ik maar niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:37:17
- Even bij Marsh geweest vanmiddag om zijn subwoofer samen in te stellen, dat was hem tot nu toe nog niet gelukt omdat het laag niet door de hele ruimte in ging. Maar samen hebben we een geschikte plek gevonden voor zijn woofer en is het laag niet meer aan te wijzen!  ;)
Zie je nou, dat je me niet nodig hebt :thumbs-up:

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:37:17
- Eind van de middag begonnen met stroom. Ik hem nu op alle contacten de fase goed aangegeven met een rood stickertje zodat de geleiding optimaal is. Alle stekkers zitten nu op de juiste manier in de stopcontacten. Tevens mijn versterker voorzien van een nieuwe Belden 3.3mm2 netkabel met W&M Shuko en IEC. De 2.5mm2 belden met Oyaide clonen is nu verhuist naar de BD speler. Was allemaal weer ff wat uurtjes werk maar het is nu zoals het hoort en goed!
Je hebt mooie kabels gebouwd en als je dat in een half uur kan... :worship:

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:37:17
- Tevens had HTip 2 van mijn CD's behandeld met de Nespa om te kijken wat het bij mij doet. Resultaat: gecontroleerder laag, meer detail en het klinkt super zuiver. Ik ben overtuigd van een Nespa, maar hij is gewoon te duur om even zo aan te schaffen dus dat doe ik maar niet.
Gaaf dat je het effect ook hoort op je eigen set. De Nespa is niet goedkoop maar op de lange termijn wordt ie steeds goedkoper. De effecten zijn ook blijvend, dus nadat je al je schijfjes hebt gedaan (ca. 800 kan je op 1 lamp doen) en een nieuwe lamp hebt gekocht, kan je hem weer doorverkopen ;)

Maar ik zou hem inderdaad niet kopen. Je hebt al genoeg bloemetjesbehang :tongue2: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:02:06
Zie je nou, dat je me niet nodig hebt :thumbs-up:

Ik leer steeds meer, dus vond het erg leuk dat het ons gelukt is!

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:02:06
Je hebt mooie kabels gebouwd en als je dat in een half uur kan... :worship:

Ja DIY is inmiddels een beetje uit de hand gelopen hobby  :blush:

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:02:06
Gaaf dat je het effect ook hoort op je eigen set. De Nespa is niet goedkoop maar op de lange termijn wordt ie steeds goedkoper. De effecten zijn ook blijvend, dus nadat je al je schijfjes hebt gedaan (ca. 800 kan je op 1 lamp doen) en een nieuwe lamp hebt gekocht, kan je hem weer doorverkopen ;)

Maar ik zou hem inderdaad niet kopen. Je hebt al genoeg bloemetjesbehang :tongue2: ;D

Idd niet nog meer bloementjes behang hier! Eerst die XXLS400 FF er maar door krijgen hier!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Roy, post die ene SMS eens! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:45:47

Nou wordt ik wel heel erg nieuwsgierig :unsure: :D

Was die SMS waarin Femke schreef dat jullie me niet gek mochten maken  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Heeft zij ook dure hobbies?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 22:46:56
Was die SMS waarin Femke schreef dat jullie me niet gek mochten maken  :D
En we zijn heel braaf geweest en hebben dat niet gedaan :D Alleen ben je nu een prachtige (SA)CD rijker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:51:51
En we zijn heel braaf geweest en hebben dat niet gedaan :D Alleen ben je nu een prachtige (SA)CD rijker ;)

Dat valt binnen de perken toch.....

HTip

#1214
Quote from: Dirc I on October 11, 2010, 22:52:55
Dat valt binnen de perken toch.....
Zeker! Is minder erg dan een Nespa ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: erik s. on October 11, 2010, 22:49:01
ja,  bloemetjesbehang....  O0

:clapping: :D

Quote from: HTip on October 11, 2010, 22:51:51
En we zijn heel braaf geweest en hebben dat niet gedaan :D Alleen ben je nu een prachtige (SA)CD rijker ;)

Idd, en ik heb nog een andere CD besteld op aanraden van Beunky zaterdag  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Vanmiddag ff lekker aan het klooien geweest met de subwoofer. Het is wel duidelijk dat het nieuwe exemplaar het veel beter doet als de vorige. Ik heb nu het idee dat het erg goed klinkt maar ik heb nog wel pieken. Een XXLS400 FF zet ik maar even uit mijn hoofd voorlopig maar een antimode spookt er nog wel doorheen. Maar ik vind het zonde om er 1 aan te schaffen zonder dat ik weet of het echt helpt.

Nu is mijn vraag; is er iemand hier uit Arnhem en omstreken die een antimode heeft en eens langs wil komen met de antimode?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Quote from: Madhouse on October 15, 2010, 08:01:20
PM terug  ;)
Ik ben in het bezit van een AM, moet maandag de 1e november in Nijmegen zijn: kom dan 2 x langs Arhnem ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Quote from: Xander32 on October 15, 2010, 12:29:28
Ik ben in het bezit van een AM, moet maandag de 1e november in Nijmegen zijn: kom dan 2 x langs Arhnem ...

Sander.

Ik zal ff kijken of ik dan kan, ik laat het je nog weten! Thnx voor het aanbod!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo, net terug van een avondje Emmeloord. Frank is echt een vakman op het gebied van calibraties, want hij schrok van het beeld waar wij de afgelopen tijd hebben naar zitten kijken. Maar Frank zou Frank niet zijn als hij de puntjes wel even op de i zou zetten. Met als resultaat dat ik nu een ISF gecalibreerd scherm aan de muur heb hangen. Zwart is nu echt zwart en wit is nu echt wit, daarbij komen de kleuren gewoon levensecht over en is de scherpte gewoon echt top! Net even een stukje Avatar zitten kijken en wat me gelijk opviel is dat het beeld veel helderder is zonder dat je inlevert qua zwart waardes. Kortom, de beste investering die ik heb gedaan op LCD TV gebied!!!!! Vond het het echt 100% waard en kan het iedereen aanraden!!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on October 15, 2010, 23:18:25
Zo, net terug van een avondje Emmeloord. Frank is echt een vakman op het gebied van calibraties, want hij schrok van het beeld waar wij de afgelopen tijd hebben naar zitten kijken. Maar Frank zou Frank niet zijn als hij de puntjes wel even op de i zou zetten. Met als resultaat dat ik nu een ISF gecalibreerd scherm aan de muur heb hangen. Zwart is nu echt zwart en wit is nu echt wit, daarbij komen de kleuren gewoon levensecht over en is de scherpte gewoon echt top! Net even een stukje Avatar zitten kijken en wat me gelijk opviel is dat het beeld veel helderder is zonder dat je inlevert qua zwart waardes. Kortom, de beste investering die ik heb gedaan op LCD TV gebied!!!!! Vond het het echt 100% waard en kan het iedereen aanraden!!  :pompom:
goed om te horen! hoe heb je de tv daar gekregen? ik wil het ook doen, maar zie het echt niet zitten om de tv naar beneden te tillen, dan emmeloord heen en weer en dan weer de trap op naar boven :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#1223
Quote from: The Vampire on October 15, 2010, 23:23:40
goed om te horen! hoe heb je de tv daar gekregen? ik wil het ook doen, maar zie het echt niet zitten om de tv naar beneden te tillen, dan emmeloord heen en weer en dan weer de trap op naar boven :-\

Ik heb hem met mijn vader van de muur gehaald en 2 slaapzakken in de auto gelegd (neergeklapte achterbank) en een deken over de tv gelegd en toen in de auto gelegd. Was idd wel een volksverhuizing maar hij was het zeker waard. Mijn vader is overigens meegeweest maar bij Frank zijn ze niet te beroerd om te helpen. Je kunt ook Frank laten komen met de tours maar dan ben je wel meer geld kwijt! Maar hoe dan ook, het is de beste investering die ik ooit heb gedaan op beeld gebied. Tevens ook nog een setje special cleaning spul gekocht om mijn scherm goed schoon te kunnen maken (die van mij was op).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: The Vampire on October 15, 2010, 23:23:40
goed om te horen! hoe heb je de tv daar gekregen? ik wil het ook doen, maar zie het echt niet zitten om de tv naar beneden te tillen, dan emmeloord heen en weer en dan weer de trap op naar boven :-\
Als je nou snel op jezelf gaat wonen moet-ie sowieso in de auto. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!