Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

ik kan me niet voorstellen dat CA met KEF een goede match is. ik verwacht dat dat veel te kil wordt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Er gaat voorlopig geen BK XXLS400 FF komen hier. Ralf had me wel een aanbod gedaan voor een ruil met bijbetaling maar ik kan dat bedrag op het moment niet betalen (al had ik heel graag een upgrade gedaan naar de XXLS400 FF). De Gemini II komt dus gewoon terug op zijn vertrouwde plekkie zodra hij gerepareerd is. Zat vanmiddag nog even muziek te luisteren maar het klinkt toch "minder" zonder subwoofer. Ik mis hem!  :(
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Ach upgraden kan altijd nog, de Gemini blijft gewoon een mooie sub voor zijn prijs en formaat :) Nu alleen hopen dat je hem snel terug hebt, kan me goed voorstellen dat je hem mist ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Marsh

Quote from: Madhouse on October  3, 2010, 21:21:14
Er gaat voorlopig geen BK XXLS400 FF komen hier. Ralf had me wel een aanbod gedaan voor een ruil met bijbetaling maar ik kan dat bedrag op het moment niet betalen (al had ik heel graag een upgrade gedaan naar de XXLS400 FF). De Gemini II komt dus gewoon terug op zijn vertrouwde plekkie zodra hij gerepareerd is. Zat vanmiddag nog even muziek te luisteren maar het klinkt toch "minder" zonder subwoofer. Ik mis hem!  :(

Ach, zie het zo.. straks geniet je extra beter.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

dan doet de gemini toch iets goed als je hem mist ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October  3, 2010, 22:15:14
Ach upgraden kan altijd nog, de Gemini blijft gewoon een mooie sub voor zijn prijs en formaat :) Nu alleen hopen dat je hem snel terug hebt, kan me goed voorstellen dat je hem mist ;)

Idd upgraden kan altijd nog. Hoop idd ook dat hij snel weer terug komt, maargoed dat hangt van Ralf en BK af waarschijnlijk.  ;)

Quote from: Marsh on October  3, 2010, 23:26:47
Ach, zie het zo.. straks geniet je extra beter.

Zo is het ook weer. Zat gisteren avond F1 te spelen en dan mis je de sub ook wel hoor, klinkt toch allemaal net een stuk lekkerder met sub.

Quote from: The Vampire on October  3, 2010, 23:35:46
dan doet de gemini toch iets goed als je hem mist ;)

Idd, het is een mooie toevoeging op Stereo. Maargoed even geduld hebben.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Even stoppen met de hobby totdat je hem weer terug hebt.. dan ga je er alleen nog maar meer naar uitkijken.. en daarnaast heb je dan weer eens tijd voor uhh.. de administratie, de vrouw of elk andere zaak wat ook zeurt om aandacht.  ;D :angel:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  4, 2010, 10:07:45
Even stoppen met de hobby totdat je hem weer terug hebt.. dan ga je er alleen nog maar meer naar uitkijken.. en daarnaast heb je dan weer eens tijd voor uhh.. de administratie, de vrouw of elk andere zaak wat ook zeurt om aandacht.  ;D :angel:

Ik kom al tijd te kort de afgelopen week en deze week. Dus veel luisteren zal er niet in zitten. Hooguit nog even een race rijden in F1 2010, maar thats it.

Maargoed, ik kan wel ff zonder hoor, alleen de kat is zijn totem kwijt  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on October  4, 2010, 10:11:16
Ik kom al tijd te kort de afgelopen week en deze week. Dus veel luisteren zal er niet in zitten. Hooguit nog even een race rijden in F1 2010, maar thats it.

Maargoed, ik kan wel ff zonder hoor, alleen de kat is zijn totem kwijt  ;D

Koop zo'n krab-paal voor m.. dat vinden ze geweldig.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  4, 2010, 10:17:51
Koop zo'n krab-paal voor m.. dat vinden ze geweldig.  ;D

Hmmmmm de meeste katten wel ja, maar die van ons niet! En ik hoef ook niet zo'n lelijke paal in huis te hebben.
Voor de duidelijkheid, we hebben een Britse Korthaar van 8kg die denk dat hij een tijger is en lekker doet waar hij zelf zin in heeft.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on October  4, 2010, 10:27:20
Hmmmmm de meeste katten wel ja, maar die van ons niet! En ik hoef ook niet zo'n lelijke paal in huis te hebben.
Voor de duidelijkheid, we hebben een Britse Korthaar van 8kg die denk dat hij een tijger is en lekker doet waar hij zelf zin in heeft.  ;)

Oohh... oke. Dan is een bak lasagna genoeg dus. Das makkelijk.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  4, 2010, 12:16:25
Oohh... oke. Dan is een bak lasagna genoeg dus. Das makkelijk.

Garfield  :D (hij heeft enigzins de zelfde kleur)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Komt me bekend voor, hier ook een dikke, luie, veel vretende en chagrijnige rode kat ;)

Ik speel F1 2010 over het algemeen nog steeds zonder sub, gek genoeg merk ik ook maar heel weinig van de sub als hij wel aanstaat. Misschien speel ik wel met een te laag volume ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October  4, 2010, 15:36:16
Komt me bekend voor, hier ook een dikke, luie, veel vretende en chagrijnige rode kat ;)

Ik speel F1 2010 over het algemeen nog steeds zonder sub, gek genoeg merk ik ook maar heel weinig van de sub als hij wel aanstaat. Misschien speel ik wel met een te laag volume ;)

Alleen mijn kat is niet chagerijnig  :D

Maar ik mis de sub wel hoor bij F1 2010 en zo hard heb ik hem ook niet staan. Die aankondigingen practise, qualify en race (zwarte schermen) daar hoor je toch een behoorlijke boom!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

ja dat is waar, daar wel inderdaad. Ook met bv een flashback, klinkt wel lekker met sub. Alleen heb ik de sub met schakelen nog niet echt gehoord, zoals jij in Htip's topic toen aangaf.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October  4, 2010, 15:44:11
ja dat is waar, daar wel inderdaad. Ook met bv een flashback, klinkt wel lekker met sub. Alleen heb ik de sub met schakelen nog niet echt gehoord, zoals jij in Htip's topic toen aangaf.
`

Was bij mij omdat ik erg laag boven de grond reed en de grondplaat de grond raakt tijdens het schakelen, lag dus niet aan het schakelen  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

#1141
Ah duidelijk ;) Snapte het al niet, hoe kan een ander nou een lekker diep geluid krijgen bij iets wat bij mij echt flets is ;D

Trouwens Roy, jij hebt jou Pana BD speler ook analoog aangesloten voor als je hem voor cd's gebruikt toch? Dit doe je gewoon met 2 analoge interlinks, dus stereo neem ik aan. Is dit volgens jou een erg groot verschil vergeleken met HDMI?

Ben namelijk zelf ook ineens druk bezig met CD's luisteren via de Pana, klinkt toch wel erg lekker. Maar vroeg me af hoeveel meerwaarde het heeft om hem voor cd's analoog aan te sluiten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Oops, blijkbaar was de laatste post nog van mij  :-\
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on October  4, 2010, 19:46:51
Oops, blijkbaar was de laatste post nog van mij  :-\
Is volledig afhankelijk van je set. is de DAC in je cd speler beter dan die van je receiver?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Poeh, geen idee ;D

Pana DMP-BD35 en Pioneer VSX-919AH, zal is uit gaan zoeken welke DAC's er gebruikt worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

gewoon kabeltje aansluiten en vergelijken op gehoor ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Martijn90 on October  4, 2010, 19:57:40
Poeh, geen idee ;D

Pana DMP-BD35 en Pioneer VSX-919AH, zal is uit gaan zoeken welke DAC's er gebruikt worden.

De BD35 kan je alleen via HDMI aansluiten. In stereo worden de 5.1 kanalen gemixed naar 2.0 en dat is niet wat je wil. Voor analoge aansluiting heb je een BD55/80/85 nodig die een 7.1 analoog kan uitsturen en heb je dus 6 of zelfs 8 interlinks nodig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#1147
Lijkt me inderdaad het beste, net even gezocht en heb een mooie dropveter gevonden ;D
Als ik HDMI gebruik word de DAC van de receiver gebruikt en via analoog word de DAC van de speler gebruikt geloof ik?

Zelfs in zulke korte tijd lijkt analoog al beter te klinken (of het zit tussen de oren ;D) lijkt meer rust en toch ook meer detail in te zitten en dat met simpele dropveter. Gek is dat, dat ik nu pas echt geniet van muziek, speelde voorheen alles via de PC af, maar dit is toch echt een wereld van verschil.

Quote from: HTip on October  4, 2010, 20:05:13
De BD35 kan je alleen via HDMI aansluiten. In stereo worden de 5.1 kanalen gemixed naar 2.0 en dat is niet wat je wil. Voor analoge aansluiting heb je een BD55/80/85 nodig die een 7.1 analoog kan uitsturen en heb je dus 6 of zelfs 8 interlinks nodig.

De analoge uitgang zou alleen voor CD's gebruikt worden, voor BD's blijft de HDMI aangesloten ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: HTip on October  4, 2010, 20:05:13
De BD35 kan je alleen via HDMI aansluiten. In stereo worden de 5.1 kanalen gemixed naar 2.0 en dat is niet wat je wil. Voor analoge aansluiting heb je een BD55/80/85 nodig die een 7.1 analoog kan uitsturen en heb je dus 6 of zelfs 8 interlinks nodig.

Je bent me net voor. Maar idd is met de BD35 niet mogelijk, daarom heeft ikke ook een BD80 gekoopt  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October  4, 2010, 20:06:29
Zelfs in zulke korte tijd lijkt analoog al beter te klinken (of het zit tussen de oren ;D) lijkt meer rust en toch ook meer detail in te zitten en dat met simpele dropveter. Gek is dat, dat ik nu pas echt geniet van muziek, speelde voorheen alles via de PC af, maar dit is toch echt een wereld van verschil.

IK ben echt gek op dat analoge geluid, vind het veel puurder overkomen dan digitaal.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub