Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Wat fijn dat ik daar ook bij ben!  :withstupid:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Quote from: Madhouse on October  2, 2010, 23:45:28
Denk voorlopig geen gevaarlijke ontwikkelingen hoor  ;)
Twijfel is in ons geval al een gevaarlijke ontwikkeling :D

Quote from: Madhouse on October  2, 2010, 23:45:28
Ben benieuwd wat je me gaat uitleggen volgende week. Ik ga de RadioShack meter samen met de REW software gebruiken en kijken of ik via de EQ van mijn receiver een mooie curve kan creëren.
Met name de uitgangssituatie is belangrijk en die had ik verkeerd geïnterpreteerd. De sub afstellen met een dB-meter is niet makkelijk vanwege de correctie die moet toepassen. Met roze ruis hoeft dat niet echt.

Misschien weet je al wat ik gisteren heb geleerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Marsh on October  2, 2010, 23:49:16
Wat fijn dat ik daar ook bij ben!  :withstupid:
:D Zo kunnen we van elkaar leren... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October  2, 2010, 23:50:39
Twijfel is in ons geval al een gevaarlijke ontwikkeling :D

Tja, das ook weer waar....  ::)

Quote from: HTip on October  2, 2010, 23:50:39
Misschien weet je al wat ik gisteren heb geleerd...

Ik denk het wel, maar ben heel benieuwd naar de bijbehorende uitleg!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: HTip on October  2, 2010, 23:51:20
:D Zo kunnen we van elkaar leren... :thumbs-up:

Indeed, lang leve M&G's!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  2, 2010, 23:53:35
Indeed, lang leve M&G's!

Worden er wel veel de aankomende tijd! Volgende week Htip, daarna bij jou (voor mij waarschijnlijk 2 keer).  :pompom: :popcorn:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on October  2, 2010, 23:54:31
Worden er wel veel de aankomende tijd! Volgende week Htip, daarna bij jou (voor mij waarschijnlijk 2 keer).  :pompom: :popcorn:

Indeed.. maar dat is ook alleen maar goe.d Ik snap niet dat ik niet eerder mensen heb uitgenodigd om samen dingen door te nemen en meningen uit te wisselen.
Je kan het aan iedereen om je heen laten zien en laten horen, en iedereen is er dan razend enthousiast over, maar veel tips om het te verbeteren heeft bijna niemand.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  2, 2010, 23:58:18
Indeed.. maar dat is ook alleen maar goe.d Ik snap niet dat ik niet eerder mensen heb uitgenodigd om samen dingen door te nemen en meningen uit te wisselen.
Je kan het aan iedereen om je heen laten zien en laten horen, en iedereen is er dan razend enthousiast over, maar veel tips om het te verbeteren heeft bijna niemand.

Dat is waar ja! Ik heb zelf ook nog nooit iemand thuis gehad behalve vrienden. Ze zeggen allemaal, goh klinkt lekker of goh wat klinkt dat zuiver zeg. Maar tips voor verbeteringen heb ik nooit gehoord. Maargoed in een huiskamer zijn akoestische aanpassingen lastiger te doen als in een deticated HT.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on October  3, 2010, 00:01:24
Dat is waar ja! Ik heb zelf ook nog nooit iemand thuis gehad behalve vrienden. Ze zeggen allemaal, goh klinkt lekker of goh wat klinkt dat zuiver zeg. Maar tips voor verbeteringen heb ik nooit gehoord. Maargoed in een huiskamer zijn akoestische aanpassingen lastiger te doen als in een deticated HT.

Wellicht wel, maar het blijft hetzelfde. Ik denk dat je in een deticated HT zelfs hogere eisen gaat stellen aan je set.
Althans, dat merk ik vooral bij mezelf heel erg, het moet steeds beter en ik kan maar niet genoeg krijgen van verbeter tips en andere zaken.
Dat is natuurlijk wel de hobby, maar ik begin ook te merken dat het bijna een obsessie begint te worden om overal maar aan te blijven sleutelen.
Ik had dat voorheen in de woonkamer veel minder.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on October  3, 2010, 00:03:22
Dat is natuurlijk wel de hobby, maar ik begin ook te merken dat het bijna een obsessie begint te worden om overal maar aan te blijven sleutelen.

Dit vind ik zelf altijd wel een punt van oppassen! Perfectie bestaat niet namelijk en ik denk dat je op een gegeven moment wel genoegen moet nemen met wat je hebt. Al blijft dit een moeilijk punt en zeker hier op het forum want iedereen loopt elkaar gek te maken hier!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Daar raken jullie een goed punt. Ik ben voor een aantal elementen in mijn set aan het eindstation gekomen, scherm (Stewart), sub (DD18), speakers (Notes) en LS-kabels (inAkustik). Akoestiek is bijna optimaal en dan moet het genoeg zijn.

Het gevaar van continu upgraden ligt inderdaad op de loer. Dat is het verrekte upgradevirus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Quote from: Madhouse on October  3, 2010, 00:06:04
Dit vind ik zelf altijd wel een punt van oppassen! Perfectie bestaat niet namelijk en ik denk dat je op een gegeven moment wel genoegen moet nemen met wat je hebt. Al blijft dit een moeilijk punt en zeker hier op het forum want iedereen loopt elkaar gek te maken hier!  ;)

Ja, klopt. Ik merk dat ook vooral aan mezelf. Het blijft een geweldig forum natuurlijk, maar je maakt jezelf wel helemaal gek door overal al die topic te lezen over mooiere en betere ht's.
Al ben je super blij met die van jezelf, je blijft het vergelijken en vergelijken, en betwijfelen of je wel de goede instellingen gebruikt.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Quote from: Marsh on October  3, 2010, 00:10:09
Ja, klopt. Ik merk dat ook vooral aan mezelf. Het blijft een geweldig forum natuurlijk, maar je maakt jezelf wel helemaal gek door overal al die topic te lezen over mooiere en betere ht's.
Al ben je super blij met die van jezelf, je blijft het vergelijken en vergelijken, en betwijfelen of je wel de goede instellingen gebruikt.
dat heb ik ook gemerkt. Forum kan ontzettend behulpzaam zijn, maar kan ook een valkuil worden wanneer je teveel gaat vergelijken. Wat me ook heel erg opvalt is dat bijna niemand zich hier aan zijn budget kan houden. Iedereen wil iets voor een bepaald bedrag, maar eindigt door alle meningen en argumenten vaak met iets heel anders :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Quote from: The Vampire on October  3, 2010, 00:21:55
dat heb ik ook gemerkt. Forum kan ontzettend behulpzaam zijn, maar kan ook een valkuil worden wanneer je teveel gaat vergelijken. Wat me ook heel erg opvalt is dat bijna niemand zich hier aan zijn budget kan houden. Iedereen wil iets voor een bepaald bedrag, maar eindigt door alle meningen en argumenten vaak met iets heel anders :D

Ik heb eigenlijk niet eens meer een budget...  :-\  .. in de zin; ik maak er niet eens meer een bepaald budget van.
Als ik zie of hoor wat ik wil spaar ik net zo lang door totdat ik het heb.. ik zal waarschijnlijk nooit een projector komen van 10K, maar het begint wel steeds meer te worden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Ik ben tevreden met mijn set zoals hij nu is. Ok, meer laag mag van mij wel in de vorm van een XXLS400 en ik zou nog graag rears van KEF willen hebben, maar genieten doe ik wel van mijn set zo  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Quote from: Madhouse on October  3, 2010, 08:51:19
Ik ben tevreden met mijn set zoals hij nu is. Ok, meer laag mag van mij wel in de vorm van een XXLS400 en ik zou nog graag rears van KEF willen hebben, maar genieten doe ik wel van mijn set zo  ;)

De nieuwe serie zag ik al in diverse advertenties als zijnde verkrijgbaar, dus nu opletten voor leuke aanbiedingen mbt de rears.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

yorkie13

#1091
Een Gemini II en een xxls400 FF.....................

DVDGuy

Quote from: RA SUBS on October  3, 2010, 10:53:46
Een Gemini II en een xxls400 FF.....................

:clapping: ......................... en straks geen vrouw meer  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ajbeefde

Quote from: DVDGuy on October  3, 2010, 11:04:21
:clapping: ......................... en straks geen vrouw meer  :D

:worship:

Wie zet nou zo een set in zijn of haar huiskamer....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

yorkie13

#1094
foto is gewoon even een snelle indruk , met een iphone geschoten

subwoofers nu wel even recht gezet  :D

maar is dus een Gemini II DF op  een xxls400 FF

Madhouse

Quote from: RA SUBS on October  3, 2010, 11:11:14
foto is gewoon even een snelle indruk , met een iphone geschoten

subwoofers nu wel even recht gezet  :D

maar is dus een Gemini II DF op  een xxls400 FF

XXLS400 FF  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Is inderdaad wel een hele mooie sub, de FF.

Word je er niet makkelijker op gemaakt, Roy ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on October  3, 2010, 12:16:27
Is inderdaad wel een hele mooie sub, de FF.

Word je er niet makkelijker op gemaakt, Roy ;)

Het nadeel is dat ik mijn Gemini II weer moet verkopen en er teveel bij moet leggen. Of Ralf moet een mooie deal kunnen maken  :unsure:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: ajbeefde on October  3, 2010, 10:00:07
De nieuwe serie zag ik al in diverse advertenties als zijnde verkrijgbaar, dus nu opletten voor leuke aanbiedingen mbt de rears.....  ;)

iEar verkoopt ze voor een mooie prijs, maar het is op het moment ff geen prio. Maybe een keer 2e hands.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

En anders moet een Gemini toch wel zo verkocht zijn denk ik, met de BK animo hier op het forum. Zeker als er weer een nieuwe amp in zit (of word hij gerepareerd?).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT