Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: CoSo on September 24, 2010, 11:51:25
Das flink balen :-\

Idd, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Inderdaad erg vervelend :(

Maar wel een hele geruststelling dat is in ieder geval goedkomt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Vandaag met de subwoofer door heel het huis gelopen en zo'n beetje elk stopcontact de subwoofer op aangesloten. Het geluid in de amp blijft en ik heb Ralf al op de hoogte gesteld, volgende week gaat de subwoofer terug naar Ralf om nagekeken te worden. Word vervolgt dus....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on September 25, 2010, 20:09:22
Vandaag met de subwoofer door heel het huis gelopen en zo'n beetje elk stopcontact de subwoofer op aangesloten. Het geluid in de amp blijft en ik heb Ralf al op de hoogte gesteld, volgende week gaat de subwoofer terug naar Ralf om nagekeken te worden. Word vervolgt dus....
lijkt me idd een amp of aansluitingsprobleempje.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Quote from: Madhouse on September 25, 2010, 20:09:22
Vandaag met de subwoofer door heel het huis gelopen en zo'n beetje elk stopcontact de subwoofer op aangesloten. Het geluid in de amp blijft en ik heb Ralf al op de hoogte gesteld, volgende week gaat de subwoofer terug naar Ralf om nagekeken te worden. Word vervolgt dus....

Ben benieuwd wat Ralf voor je kan betekenen. Als hij een nieuwe moet bestellen ben je denk ik weer 4 weken verder...?  :confused:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


yorkie13

Als het om de amp gaat, zeker korter dan 4 weken.

Ralf

Madhouse

Liever 4 weken zonder subwoofer en daarna weer goed dan dat ik met een irritante brom blijf zitten! Heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo, een hele kleine upgrade te melden: Ik heb van Blue Eyes 2 setjes Vibrapods Model 1 overgenomen voor onder de CD spelert en onder de UPC decoder (die staat op de CD speler). Eerste indrukken: Erg goed, maar ik moet nog wel ff wat meer luisteren of ik het echt een verbetering vind. Een achteruitgang is het zeker niet en de spelers staan lekker stabiel zo!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 28, 2010, 21:42:38
Zo, een hele kleine upgrade te melden: Ik heb van Blue Eyes 2 setjes Vibrapods Model 1 overgenomen voor onder de CD spelert en onder de UPC decoder (die staat op de CD speler). Eerste indrukken: Erg goed, maar ik moet nog wel ff wat meer luisteren of ik het echt een verbetering vind. Een achteruitgang is het zeker niet en de spelers staan lekker stabiel zo!

Kleine maar effectieve upgrade. Mijn spelers staan ook op Vibrapods. Zelfs de receiver staat erop, wel model 4 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 28, 2010, 21:46:27
Kleine maar effectieve upgrade. Mijn spelers staan ook op Vibrapods. Zelfs de receiver staat erop, wel model 4 ;)

Receiver zit ik ook nog aan te denken, maar zal ook wel Model 4 moeten hebben dan.

Kon deze voor een zacht prijsje overnemen, dus was het proberen waard.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Kijk, dat zijn leuke kleine upgrades die toch wel verschil moeten gaan uitmaken.  O0
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on September 28, 2010, 21:49:29
Kijk, dat zijn leuke kleine upgrades die toch wel verschil moeten gaan uitmaken.  O0

Verschil is er sowieso, iets meer rust in het geluid. Maar moet er morgen echt ff voor gaan zitten om te horen of het een "flinke" verbetering is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

#1062
Quote from: Madhouse on September 28, 2010, 21:51:20
Verschil is er sowieso, iets meer rust in het geluid. Maar moet er morgen echt ff voor gaan zitten om te horen of het een "flinke" verbetering is.

heb je echt al zoveel verschil gemerkt? Hmm, ook toch maar eens naar kijken dan.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

Simpelste is er gewoon mee kappen, de heilige graal vindt je toch nooit! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: Marsh on September 28, 2010, 21:52:50
Maakt dat echt zoveel verschil dan? Hmm.. ook maar eens naar kijken dan.  ;D

Ik stond er best sceptisch tegenover, maar wilde het wel eens geprobeerd hebben. Vind er tot nu toe wel verschil in zitten.

Maar zo stond ik ook tegenover stroomkabels en mijn mond viel open van verbazing wat een groot verschil dat met zich meebracht.

Quote from: celerontje on September 28, 2010, 21:53:36
Simpelste is er gewoon mee kappen, de heilige graal vindt je toch nooit! :D

Klopt! Net zoals dat perfectie niet bestaat. Maar dat verwacht ik ook helemaal niet, vond het gewoon leuk om eens te proberen.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: celerontje on September 28, 2010, 21:53:36
Simpelste is er gewoon mee kappen, de heilige graal vindt je toch nooit! :D

Je gaat niet schelden he?  :P
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Quote from: Madhouse on September 28, 2010, 21:54:56
Ik stond er best sceptisch tegenover, maar wilde het wel eens geprobeerd hebben. Vind er tot nu toe wel verschil in zitten.
Ik ook, maar ik hoorde ook meteen verschil. Het is ook redelijk eenvoudig te verklaren. Apparatuur kan trillen door geluid geproduceerd door speakers. En dan kunnen er fouten in het lezen optreden, waardoor de foutcorrectie wordt geactiveerd. En hoe minder correctie hoe zuiverder het geluid. Daarom is ook de Nespa zo effectief. Het schijnt zelfs door te werken in het signaalpad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik ben subloos  :(

Net de subwoofer naar Ralf gebracht (aardige kerel trouwens) in Voorthuizen. Ralf was daar toch bij familie en zo hoefde ik een stuk korter te rijden.

Als troost heb ik mijzeld vandaag een RadioShack dB meter kado gedaan en nieuwe powerkabel. De kabel is een Belden 3.3mm2 met W&M vergulde Shuko en IEC. Aangezien ik de Panasonic nog een keer wilde voorzien van een betere kabel heb ik voor de Receiver de nieuwe gekocht en de dunnere Belden kabel kan nu op op de Panasonic.

Nu is het afwachten of Ralf idd een defect gaat vinden in de subwoofer (waarschijnlijk de amp) en is dit het geval dan zal deze onder garantie vervangen worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#1068
Trouwens met Ralf nog over een XXLR400 Front Fire gehad, maar weet nog niet of ik dat uberhaubt ga doen.  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on October  2, 2010, 20:30:43
Trouwens met Ralf nog over een XXLR400 Front Fire gehad, maar weet nog niet of ik dat uberhaubt ga doen.  :blush:

WEL!  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Quote from: Madhouse on October  2, 2010, 20:30:43
Trouwens met Ralf nog over een XXLR400 Front Fire gehad, maar weet nog niet of ik dat uberhaubt ga doen.  :blush:
haha! dat wou ik je nog vragen :D kun je niet zolang een demo krijgen?? tot je Gemini weer terug is?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Quote from: The Vampire on October  2, 2010, 21:10:00
haha! dat wou ik je nog vragen :D kun je niet zolang een demo krijgen?? tot je Gemini weer terug is?


Dan wil hij de Gemini niet meer terug  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Quote from: Marsh on October  2, 2010, 21:11:28
Dan wil hij de Gemini niet meer terug  ;D
heeft een ander weer voordeel van :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Gevaarlijke ontwikkelingen :D

Die dB-meter ga je veel plezier van hebben. Ik gisteren van Bjorn weer wat geleerd. Ik deed het bijna goed. Ik zal je volgende week uitleggen hoe je het optimaal moet doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October  2, 2010, 23:39:45
Gevaarlijke ontwikkelingen :D

Die dB-meter ga je veel plezier van hebben. Ik gisteren van Bjorn weer wat geleerd. Ik deed het bijna goed. Ik zal je volgende week uitleggen hoe je het optimaal moet doen...

Denk voorlopig geen gevaarlijke ontwikkelingen hoor  ;)

Ben benieuwd wat je me gaat uitleggen volgende week. Ik ga de RadioShack meter samen met de REW software gebruiken en kijken of ik via de EQ van mijn receiver een mooie curve kan creëren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub