Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Dat is vrij eenvoudig te verklaren:
Dat heet bedrijfslogica. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

#1026
Quote from: fugazi_2009 on September 23, 2010, 15:32:41
Je Pana kostte minder, maar of die ook goedkoper was is maar weer de vraag  ;) Duur versus goedkoop gaat natuurlijk niet om de absolute getallen (daar gaat het om bij kosten), maar om wat je er voor krijgt. Dus als je het puur over de prijs van 800 hebt dan kan je hem teveel vinden kosten, maar of die duur of goedkoop is staat daar los van. Wat Nooff zegt over de vergelijking met de US prijs is natuurlijk wel een punt. Hoewel je je daar ook niet om moet verkijken, voordat die vanuit de US hier staat komt er ook nog wel het een en ander bij.

Laat ik het dan zo zeggen: Ik vind de aanschafprijs van een Oppo gewoon te hoog!

Quote from: celerontje on September 23, 2010, 15:39:22
JVB is gewoon duur. ;)
Als je 'm bij Living Cinema besteld en de regiomod er zelf inzet, scheelt dat ca. 100 euro! (en dan heb je de SE versie!)

Je hebt gelijk!  ;)

Maar:

Bij JvB
Oppo BDP-83 incl. regiomod € 799.-

Bij Livingcinema
Oppo BDP-83 RS232 incl. regiomod € 712.-

Scheelt dus geen € 100.- en je hebt er al helemaal geen SE voor....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#1027
Hmmmmm tegenvallertje: Mijn subwoofer bromt zodra ik hem aan zet. Net alle kabels los gekoppeld maar hij blijft brommen. Ook een andere voedingskabel geprobeerd en de stekker zelfs omgedraaid maar hij blijft brommen. Het is een hele irritante zachte brom die duidelijk uit de amp van de subwoofer komt. Iemand nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Edit: Net ook de subwoofer op een ander stopcontact aangesloten van een andere groep, maar daar bromt hij ook. Dit even getest om uit te sluiten dat het aan mijn stekkerblok of storende elementen op de groep ligt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: Madhouse on September 23, 2010, 15:43:40
Maar:

Bij JvB
Oppo BDP-83 incl. regiomod € 799.-

Bij Livingcinema
Oppo BDP-83 RS232 incl. regiomod € 712.-

Scheelt dus geen € 100.- en je hebt er al helemaal geen SE voor....
Oeps, ik haalde de RS-232 en de SE versie door elkaar.
En ik zei CIRCA 100 euro! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on September 23, 2010, 21:12:06
Oeps, ik haalde de RS-232 en de SE versie door elkaar.
En ik zei CIRCA 100 euro! ;)

Je hebt ook gelijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Quote from: CoSo on September 23, 2010, 15:40:13
Dat klopt maar waarom is een Pronto dan goedkoper in US terwijl die in BE gemaakt worden.

Dan heb je het over een product dat zowel op de amerikaanse als europese markt wordt aangeboden, dan gaan er weer heel andere dingen gelden. De oppo wordt hier niet verkocht, dus dan heb je de keus van of zelf importeren of hem bij een bedrijf kopen die hem voor je importeert.

Quote from: Madhouse on September 23, 2010, 21:08:12
Hmmmmm tegenvallertje: Mijn subwoofer bromt zodra ik hem aan zet. Net alle kabels los gekoppeld maar hij blijft brommen. Ook een andere voedingskabel geprobeerd en de stekker zelfs omgedraaid maar hij blijft brommen. Het is een hele irritante zachte brom die duidelijk uit de amp van de subwoofer komt. Iemand nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Edit: Net ook de subwoofer op een ander stopcontact aangesloten van een andere groep, maar daar bromt hij ook. Dit even getest om uit te sluiten dat het aan mijn stekkerblok of storende elementen op de groep ligt.

Zit de subwoofer interlink er goed in, die al eens losgetrokken om te kijken of de brom verdwijnt?

En anders antennekabel als eens losgetrokken? Wil ook nog wel eens voorkomen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on September 23, 2010, 21:24:04
Zit de subwoofer interlink er goed in, die al eens losgetrokken om te kijken of de brom verdwijnt?

En anders antennekabel als eens losgetrokken? Wil ook nog wel eens voorkomen.

Allemaal al geprobeerd. Zelfs de sub alleen met voedingskabel aangesloten op een ander stopcontact van een andere stroomgroep.

Dus aan interlinks ed. ligt het niet. Lijkt echt de amp te zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Quote from: Madhouse on September 23, 2010, 21:28:43
Allemaal al geprobeerd. Zelfs de sub alleen met voedingskabel aangesloten op een ander stopcontact van een andere stroomgroep.

Dus aan interlinks ed. ligt het niet. Lijkt echt de amp te zijn.

Da's k
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Quote from: fugazi_2009 on September 23, 2010, 21:33:33
Da's k

Idd k....Heb Ralf al een PM gestuurd om te kijken of hij iets weet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mimic

Noumoe!

probleemloos mee gedraaid!
KEF LS50W - Velodyne DD12

Marsh

Dat heb ik ook ooit een keer meegemaakt, maar dan praat ik over 10 jaar geleden met een goedkope "cat" subwoofer.
Geen idee eigenlijk wat er toen is gebeurd, ben benieuwd wat Ralf je hierover kan zeggen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Heb al het e.a. getest gisteren avond en ga van het weekend sowieso nog proberen uit te sluiten dat het aan mij ligt. Ralf is in iedergeval niet moeilijk en ik kan de subwoofer probleemloos naar hem toe sturen voor garantie. Gaat dus wel goed komen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Da's balen Roy! Maar wel goed Ralf het sowieso gaat oplossen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#1039
Quote from: HTip on September 24, 2010, 08:37:23
Da's balen Roy! Maar wel goed Ralf het sowieso gaat oplossen :thumbs-up:

Ja zeker balen! Het is een soort sissend/brommend/storend geluid, moeilijk te omschrijven. Niet heel hard maar als je bij de subwoofer in de buurt staat hoor je het wel, het lijkt echt uit de amp te komen. En volgens mij hoort de amp gewoon stil te zijn?

Maar gaat wel goedkomen, eerst van het weekend nog het e.a. uit proberen te sluiten en dan kan ik Ralf altijd nog inschakelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

gaat goed komen, vervelend is het wel.
Nog even e.a. testen om uit te sluiten dat de oorzzaak niet een vervuiling, aardlus of iets dergelijks is.

Marsh

Quote from: Madhouse on September 24, 2010, 08:39:20
Ja zeker balen! Het is een soort sissend/brommend/storend geluid, moeilijk te omschrijven. Niet heel hard maar als je bij de subwoofer in de buurt staat hoor je het wel, het lijkt echt uit de amp te komen. En volgens mij hoort de amp gewoon stil te zijn?

Maar gaat wel goedkomen, eerst van het weekend nog het e.a. uit proberen te sluiten en dan kan ik Ralf altijd nog inschakelen.

Blijft hij dat geluid maken als hij ook op een andere ondergrond staat dat je weet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on September 24, 2010, 08:50:56
Blijft hij dat geluid maken als hij ook op een andere ondergrond staat dat je weet?

Jep! Heb hem gisteren zelfs in de keuken om het aanrecht gezet en daar maakt hij dat geluid.

Morgen ga ik hem even op zolder aansluiten omdat dat een stroomgroep is waar nauwelijks iets op aangesloten is wat invloed zou kunnen hebben.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Quote from: Madhouse on September 24, 2010, 08:52:54
Jep! Heb hem gisteren zelfs in de keuken om het aanrecht gezet en daar maakt hij dat geluid.

Morgen ga ik hem even op zolder aansluiten omdat dat een stroomgroep is waar nauwelijks iets op aangesloten is wat invloed zou kunnen hebben.

Mocht het iets zijn als vervuiling, had je het geluid al eerder moeten opmerken lijkt me.
Ben benieuwd!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Quote from: Marsh on September 24, 2010, 09:31:30
Mocht het iets zijn als vervuiling, had je het geluid al eerder moeten opmerken lijkt me.
Ben benieuwd!

Ja idd en dan had ik het misschien ook uit andere apparatuur moeten merken, maar dat klinkt gewoon loep zuiver en hoor niets.

Maar ga van het weekend gewoon alles uitsluiten en ligt het idd aan de subwoofer dan word dat netjes opgelost door Ralf!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DVDGuy

Vervelend Roy; maar zoals je zelf al aangaf: het gaat goed komen  :popcorn:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Quote from: DVDGuy on September 24, 2010, 09:37:03
Vervelend Roy; maar zoals je zelf al aangaf: het gaat goed komen  :popcorn:

Jij hebt ook een Gemini II he, ik neem aan dat jouw amp van de subwoofer gewoon stil is, ook als je met je oor er op ligt als hij aan staat?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DVDGuy

#1047
Quote from: Madhouse on September 24, 2010, 10:38:01
Jij hebt ook een Gemini II he, ik neem aan dat jouw amp van de subwoofer gewoon stil is, ook als je met je oor er op ligt als hij aan staat?

Compleet stil; heb n.a.v. jouw ervaring vanochtend nog maar eens mijn oor te luisteren gelegd  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Quote from: DVDGuy on September 24, 2010, 11:47:57
Compleet stil; heb n.a.v. jouw ervaring vanochtend nog maar eens mijn oor te luisteren gelegd  :D

Thnx voor je input, dat maakt het wat makkelijker voor mij  ;D

Van het weekend alleen nog even aansluiten om een ander stopcontact om het definitief uit te sluiten!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo