Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on September 13, 2010, 20:43:27
Dual x-over is een mooie feature. Weer wat geleerd over high-level ;)

Fase blijft moeilijk te bepalen. Heb je Michael Jackson al geprobeerd?

Ja zo leer je nog eens wat op het forum.  ;D

Michael Jackson heb ik niet geprobeerd omdat ik die CD niet heb. Het het geprobeerd met Eminem - Recovery, zit ook veel laag in. Wanneer de bass het hardst is dan staat de fase goed. Volgens mij staat hij nu wel redelijk goed. Fine tunen komt wel na de M&G  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on September 13, 2010, 20:47:40
Er bestaat ook nog zoiets als internet. ;)

Klopt, maar er gaat niets boven een originele CD  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 20:46:14
Ja zo leer je nog eens wat op het forum.  ;D
Absoluut. Meeste van mijn kennis heb ik opgedaan hier op het forum :thumbs-up:

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 20:46:14
Michael Jackson heb ik niet geprobeerd omdat ik die CD niet heb. Het het geprobeerd met Eminem - Recovery, zit ook veel laag in. Wanneer de bass het hardst is dan staat de fase goed. Volgens mij staat hij nu wel redelijk goed. Fine tunen komt wel na de M&G  ;D
:D

Dat is niet juist. Wanneer je de sub niet meer kunt aanwijzen staat de fase goed. Het loopje in MJ's nummer moet naadloos aansluiten op je fronts. X-over moet dan natuurlijk ook helemaal goed staan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 13, 2010, 20:52:51
Dat is niet juist. Wanneer je de sub niet meer kunt aanwijzen staat de fase goed. Het loopje in MJ's nummer moet naadloos aansluiten op je fronts. X-over moet dan natuurlijk ook helemaal goed staan.

Dat is wat ik her en der gelezen heb over de fase. De x-over staat nu op 45Hz op aanraden van Ralf. Mijn fronts gaan tot 40Hz (op papier) en de sub pakt het gedeelte van 20Hz tot 45Hz, mooie overlapping zo. Ik heb het idee dat dat wel 100% goed ingesteld staat zo. Met de sub niet kunnen aanwijzen heb ik wat meer moeite, omdat ik weet waar hij staat en daar onbewust ook op let. Dus de fase blijft bij mij het moeilijkst en heb daar een slecht getraint oor voor. Misschien MJ toch maar eens downloaden en kijken of het daar mee lukt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September 13, 2010, 20:59:44
hoe klinkt het intro van Cinderella-man nu bij jou?? :music:

VET! Die hele CD is gewoon gaaf, echt één van de beste CD's die ik gekocht heb dit jaar. Je moet er wel van houden natuurlijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 21:04:54
VET! Die hele CD is gewoon gaaf, echt één van de beste CD's die ik gekocht heb dit jaar. Je moet er wel van houden natuurlijk.
hij is wel weer terug in zijn oude vorm, maar dan wat volwassener, nog steeds lekker agressief dat wel. nummer van hem wat mij altijd kippenvel zal blijven geven is Stan. en when I'm gone eigenlijk ook wel. blijf het verbazend vinden hoeveel rhyms die man in 1 lied weet te proppen. Had overigens totaal niet verwacht dat jij naar Eminem luisterde :D

maar voel je de Gemini bij het intro van Cinderella man een beetje??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September 13, 2010, 21:09:09
hij is wel weer terug in zijn oude vorm, maar dan wat volwassener, nog steeds lekker agressief dat wel. nummer van hem wat mij altijd kippenvel zal blijven geven is Stan. en when I'm gone eigenlijk ook wel. blijf het verbazend vinden hoeveel rhyms die man in 1 lied weet te proppen. Had overigens totaal niet verwacht dat jij naar Eminem luisterde :D

maar voel je de Gemini bij het intro van Cinderella man een beetje??

Hij is zeker terug op zijn oude niveau. Live optredens pakt hij ook veel volwassender aan, niet meer die HipHip style kleding maar meer normale kleding en gewoon doen waar hij goed in is. En ja, je moest eens weten waar ik nog meer naar luister. Mijn muziek smaak is heel erg breed, ik hou erg van nederlandse HipHop, maar niet de commerciële zooi en ik zet net zo lief een CD op van katie Melua, U2, Ilse de Lange of Michael Buble.

De intro voel je wel maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo goed naar geluisterd, het was meer spelen met de instellingen. Ik ga morgen ochtend de Gramma ophalen bij Erik en daarna zal ik Cinderella man even serieus voor je draaien. Ik zeg er wel bij dat ik de sub niet echt boemie heb afgesteld, maar echt als aanvulling. Dat hele boemie laag hou ik niet zo van.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

super ben benieuwd! ik hou zelf ook niet van het boemerige, maar bij een nummer als Cinderella-man mag je toch wel wat voelen :D

was mij ook al opgevallen ja, flink weer wat afgevallen, normale haarkleur, normale kleding. en nog steeds ontzettend explosief, maar dan op een goede manier. ha toevallig! Michael Buble vind ik ook super. Ilse de Lange af en toe. luister heel veel John Mayer de laatste tijd, Katie Melua heb ik op de laptop staan maar nog niet geluisterd. alleen Nederlandse Hiphop :nopompom: op de opposites na.. :crazy: en brainpower natuurlijk, maar daar hoor je niks meer van.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September 13, 2010, 21:27:51
super ben benieuwd! ik hou zelf ook niet van het boemerige, maar bij een nummer als Cinderella-man mag je toch wel wat voelen :D

was mij ook al opgevallen ja, flink weer wat afgevallen, normale haarkleur, normale kleding. en nog steeds ontzettend explosief, maar dan op een goede manier. ha toevallig! Michael Buble vind ik ook super. Ilse de Lange af en toe. luister heel veel John Mayer de laatste tijd, Katie Melua heb ik op de laptop staan maar nog niet geluisterd. alleen Nederlandse Hiphop :nopompom: op de opposites na.. :crazy: en brainpower natuurlijk, maar daar hoor je niks meer van.

Eminem heeft ook veel meegemaakt de afgelopen jaren, Proof zijn maatje werd doodgeschoten, coke en heroïne verslaving. Hij heeft zich er bovenop gevochten door zijn 3 dochters en niet zo te willen eindigen als Proof. Wat mij betreft is hij sterker dan ooit teruggekomen.

Onder Nederlandse HipHop versta ik Opgezwolle, Fakkelbrigade en Opposites bijv. Ik ga 8 oktober toevallig naar de Opposites in Luxor Arnhem.

Maargoed gewoon een brede muzieksmaak  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 21:30:34
Eminem heeft ook veel meegemaakt de afgelopen jaren, Proof zijn maatje werd doodgeschoten, coke en heroïne verslaving. Hij heeft zich er bovenop gevochten door zijn 3 dochters en niet zo te willen eindigen als Proof. Wat mij betreft is hij sterker dan ooit teruggekomen.

Onder Nederlandse HipHop versta ik Opgezwolle, Fakkelbrigade en Opposites bijv. Ik ga 8 oktober toevallig naar de Opposites in Luxor Arnhem.

Maargoed gewoon een brede muzieksmaak  ;D

Dat is dus per direct een admin minder :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Quote from: Blue-Eyes on September 13, 2010, 21:38:11
Dat is dus per direct een admin minder :D

Hmmmmm we leven toch in een vrij land, dan mag ik toch ook vrije keus van muzieksmaak hebben?  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 21:30:34
Eminem heeft ook veel meegemaakt de afgelopen jaren, Proof zijn maatje werd doodgeschoten, coke en heroïne verslaving. Hij heeft zich er bovenop gevochten door zijn 3 dochters en niet zo te willen eindigen als Proof. Wat mij betreft is hij sterker dan ooit teruggekomen.

Onder Nederlandse HipHop versta ik Opgezwolle, Fakkelbrigade en Opposites bijv. Ik ga 8 oktober toevallig naar de Opposites in Luxor Arnhem.

Maargoed gewoon een brede muzieksmaak  ;D
vergeet z'n vrouw niet. echt een droomvrouw :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Vanmorgen even bij Erik geweest om een Auralez Gramma op te halen. Net er onder gelegd en wat een wereld van verschil tegenover de hardstenen plaat. Bij de hardstenen plaat had ik het gevoel dat de bas erg afgekapt werd, dit is met een Gramma helemaal niet zo. De bas word niet afgekapt maar vloeit gewoon mooi weg. Dit is echt een hele grote verandering in positieve zin! Het afstellen ben ik ook nog even aardig mee bezih geweest en ik heb nu echt het gevoel dat de subwoofer heel mooi intregreerd in het geluidsbeeld.

Kortom: De hardstenen plaat gaat lekker in de verkoop en ik ga een Auralex Subdude aanschaffen!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Bij mij was het juist andersom.
De hardstenen plaat laat de sub veel meer tot z'n recht komen.

Trouwens ik vond de auralex ook niet mooi....

Madhouse

Quote from: Dirc I on September 14, 2010, 14:19:32
Bij mij was het juist andersom.
De hardstenen plaat laat de sub veel meer tot z'n recht komen.

Trouwens ik vond de auralex ook niet mooi....

Die situatie is ook bij iedereen anders. Ik heb idd ook verhalen gelezen dat een hardstenen plaat beter zijn werk doet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 14, 2010, 14:20:27
Die situatie is ook bij iedereen anders. Ik heb idd ook verhalen gelezen dat een hardstenen plaat beter zijn werk doet.
Of een Gramma of een hardstenen plaat de oplossing is hangt ook van de ruimte af. Werkt het een niet dan het ander, maar één werkt meestal ;)

Feli alvast met je SubDude 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 14, 2010, 17:14:26
Of een Gramma of een hardstenen plaat de oplossing is hangt ook van de ruimte af. Werkt het een niet dan het ander, maar één werkt meestal ;)

Feli alvast met je SubDude 8)

Vanavond moet eerst de Gramma nog door de keuring van 'het oog wil ook wat'. Heb haar al verteld dat een subdude kleiner is. Dus als hij goedgekeurd word dan ga ik een subdude bestellen.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 14, 2010, 17:25:23
Vanavond moet eerst de Gramma nog door de keuring van 'het oog wil ook wat'. Heb haar al verteld dat een subdude kleiner is. Dus als hij goedgekeurd word dan ga ik een subdude bestellen.  ;D
:D

Of een SubDude HD. Is wel iets duurder, maar veel mooier afgewerkt. HD staat dan voor Home Design :D

http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude_hd.asp
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 14, 2010, 17:28:10
:D

Of een SubDude HD. Is wel iets duurder, maar veel mooier afgewerkt. HD staat dan voor Home Design :D

http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude_hd.asp

Die had ik idd ook al gezien, maar dat vind ik toch te duur. Het moet wel leuk blijven  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 14, 2010, 17:30:12
Die had ik idd ook al gezien, maar dat vind ik toch te duur. Het moet wel leuk blijven  ;)
Is ook leuk :D Vind 'm in verhouding ook erg duur voor die velours, want dat kan je ook zelf aanbrengen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 14, 2010, 17:32:36
Is ook leuk :D Vind 'm in verhouding ook erg duur voor die velours, want dat kan je ook zelf aanbrengen ;)

Idd, zo denk ik er ook over. Kan hem zelfs roze voor haar maken!  ;D

De tecker ligt al klaar in de schuur, dus mocht het nodig zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September 14, 2010, 17:33:34
Idd, zo denk ik er ook over. Kan hem zelfs roze voor haar maken!  ;D

De tecker ligt al klaar in de schuur, dus mocht het nodig zijn.
:clapping: :laugh:

Dat lijkt me nou heeeeeeeel erg mooi. Je brengt me bijna op een idee :baaa:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September 14, 2010, 17:40:01
:clapping: :laugh:

Dat lijkt me nou heeeeeeeel erg mooi. Je brengt me bijna op een idee :baaa:

Laat haar dit maar niet lezen. Ik zal vandeweek ook wel even een foto plaatsen van het compromis wat ik heb moeten sluiten voor de fronts  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub