Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Heh heh en als je uitgemaakt wordt voor irritante puber is dat een statement / feit en geen bedreiging lijkt me.

By the way, stotter je wel eens? Het valt me op dat je graag herhaalt. :P

Madhouse

Quote from: celerontje on September  9, 2010, 15:33:54
Machtsmisbruik! >:(

Nee hoor, Celerontje pesten  ;D

Maar ik zal wel zeggen wat je wilt horen: Celerontje, wat zullen we toch zonder jou moeten op het forum  :wacko:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nu weer ff serieus:

Quote from: Madhouse on September  9, 2010, 15:31:06
Die Anti Mode 8033-C is op zich wel interessant, maar nu vraag ik me af: Is dit wel een goede combi samen met een BK Gemini II of is mijn sub daar gewoon te klein voor?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September  9, 2010, 15:31:06
Die Anti Mode 8033-C is op zich wel interessant, maar nu vraag ik me af: Is dit wel een goede combi samen met een BK Gemini II of is mijn sub daar gewoon te klein voor?

In principe kan elk EQ systeem (Velodyne SMS-1, SVS AS-EQ1, etc.) een verbetering zijn voor iedere sub. Echter niet iedereen kan zo'n systeem goed gebruiken. Voordeel van de AntiMode is dat ie volledig automatisch zijn werk doet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September  9, 2010, 15:47:32
In principe kan elk EQ systeem (Velodyne SMS-1, SVS AS-EQ1, etc.) een verbetering zijn voor iedere sub. Echter niet iedereen kan zo'n systeem goed gebruiken. Voordeel van de AntiMode is dat ie volledig automatisch zijn werk doet.

Dat viel mij ook al op ja dit ie het allemaal automtisch doet. Maargoed, of het een flinke verbetering met zich mee brengt is wat anders. Dus ff uit gaan zoeken of zoiets uberhaubt wel werkt bij mij, want zou zonde zijn als je er 1 aanschaft dat hij niet goed functioneerd bij mij.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on September  9, 2010, 15:49:51
Dat viel mij ook al op ja dit ie het allemaal automtisch doet. Maargoed, of het een flinke verbetering met zich mee brengt is wat anders. Dus ff uit gaan zoeken of zoiets uberhaubt wel werkt bij mij, want zou zonde zijn als je er 1 aanschaft dat hij niet goed functioneerd bij mij.

kun je die bij een dealer niet op proef krijgen?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on September  9, 2010, 15:50:54
kun je die bij een dealer niet op proef krijgen?

Geen idee, zover was ik nog niet gekomen. Ben me eigenlijk net pas gaan verdiepen in dat ding.

Het is (in mijn beleving) niet zo dat ik een laag "probleem" heb maar heb wel het idee dat er nog veel meer uit te halen valt. Echter door plaatsing zou ik ook nog een hoop kunnen verbeteren (staat nu onder een open trap) maar heb gewoon geen mogelijkheid om hem ergens anders te zetten.

Ga eerst maar eens testen met een goede afstel DVD, daarna zie ik wel verder.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Zo'n Antimode zou ik ook heel graag eens willen testen ja, ik heb volgens mij gewoon een erg slechte kamer qua laag weergave. Ralf verkoopt ze in ieder geval, maar vind hem gewoon te duur om hem te kopen en maar zien of het echt werkt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

OMD

Quote from: Madhouse on September  9, 2010, 15:35:01
Nee hoor, Celerontje pesten  ;D

Maar ik zal wel zeggen wat je wilt horen: Celerontje, wat zullen we toch zonder jou moeten op het forum  :wacko:

Ach, laat hem, hij heeft zowiezo een minderwaardigheidscomplex.

Hij zal nooit zo goed worden als zijn grote broer Pentium  ;D
Hij is en blijft altijd de op lange na niet variant.

nee hoor Celerontje  :P


En nog on-topic:

Heb de sub nu ook sinds een tijdje en ook ik ben er uitermate tevreden over, vooral met muziekweergave!
Met film kijken kan ik toch niet zo hard vanwege andere flatbewoners etc.

Madhouse

Quote from: Martijn90 on September  9, 2010, 16:33:32
Zo'n Antimode zou ik ook heel graag eens willen testen ja, ik heb volgens mij gewoon een erg slechte kamer qua laag weergave. Ralf verkoopt ze in ieder geval, maar vind hem gewoon te duur om hem te kopen en maar zien of het echt werkt.

Daar zit ik dus ook mee. Maargoed, misschien kan ik er ooit 1 lenen ofzo...

Quote from: OMD on September  9, 2010, 17:01:30
En nog on-topic:

Heb de sub nu ook sinds een tijdje en ook ik ben er uitermate tevreden over, vooral met muziekweergave!
Met film kijken kan ik toch niet zo hard vanwege andere flatbewoners etc.

Ik kan hem nu wat harder zetten, heb het met de buren getest en toen stond ie al aardig hard. Het is een lekker subje, klein maar grote prestaties.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Schiet je met een anti-mode je doel niet een beetje voorbij? Ik bedoel dan vooral ivm geld besparing voor jullie grote dag. En het ding is (dacht ik) duurder dan je sub is.. Vraag me af of hij het dan waard is..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September  9, 2010, 19:30:50
Schiet je met een anti-mode je doel niet een beetje voorbij? Ik bedoel dan vooral ivm geld besparing voor jullie grote dag. En het ding is (dacht ik) duurder dan je sub is.. Vraag me af of hij het dan waard is..

Geen idee of ik het doel voorbij schiet. Zag dat ding vanmiddag staan en soms moet je ideeën ff in de groep gooien natuurlijk. Niet gezegd dat ik hem ga kopen hoor. Eerst de sub goed afstellen met de CARIA DVD.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September  3, 2010, 09:25:41
Thnx! De tabel zien we dan wel een keer verschijnen  ;D

Heb de correctietabel gevonden :pompom:

Quote
Corrections to Radio Shack SPL Meter
When using a Radio Shack SPL meter, you need to adjust for the fact that it's not accurate at all frequencies. Add according to the numbers listed below. These frequencies are 1/6th octave apart.

10.0 hz: +20.0 db
12.5 hz: +16.5 db
16.0 hz: +11.5 db
20.0 hz: + 7.5 db
25.0 hz: + 5.0 db
31.5 hz: + 3.0 db
40.0 hz: + 2.5 db
50.0 hz: + 1.5 db
63.0 hz: + 1.5 db
80.0 hz: + 1.5 db

100.0 hz: +2.0 db
125.0 hz: +0.5 db
160.0 hz: -0.5 db
200.0 hz: -0.5 db
250.0 hz: +0.5 db
315.0 hz: -0.5 db
400.0 hz: +0.0 db
500.0 hz: -0.5 db
630.0 hz: +0.0 db
800.0 hz: +0.0 db

1.00 khz: +0.0 db
1.25 khz: +0.0 db
1.60 khz: -0.5 db
2.00 khz: -1.5 db
2.50 khz: -1.5 db
3.15 khz: -1.5 db
4.00 khz: -2.0 db
5.00 khz: -2.0 db
6.30 khz: -2.0 db
8.00 khz: -2.0 db
10.0 khz: -1.0 db
12.5 khz: +0.5 db
16.0 khz: +0.0 db
20.0 khz: +1.0 db

Daarom is roze ruis een goed testsignaal. Is een combinatie van  veel verschillende frequenties in en dan is de benodigde correctie nihil. Echter bij een zuiver subwoofer (LFE) testsignaal is de afwijking erg groot. Dus de sub niet te hoog afstellen, want wat je afleest is dus veel lager dan de werkelijkheid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Interficior

Quote from: HTip on September 10, 2010, 23:04:18
Heb de correctietabel gevonden :pompom:

Daarom is roze ruis een goed testsignaal. Is een combinatie van  veel verschillende frequenties in en dan is de benodigde correctie nihil. Echter bij een zuiver subwoofer (LFE) testsignaal is de afwijking erg groot. Dus de sub niet te hoog afstellen, want wat je afleest is dus veel lager dan de werkelijkheid ;)
Ik twijfel een beetje of dit wel bij élke RadioShack meter geldt, die afwijkingen. Ik denk dat je hier - net als bij beamers - niet alle modellen kunt kalibreren aan de hand van één voorbeeld.
Take it or lease it

HTip

Quote from: Interficior on September 11, 2010, 10:23:53
Ik twijfel een beetje of dit wel bij élke RadioShack meter geldt, die afwijkingen. Ik denk dat je hier - net als bij beamers - niet alle modellen kunt kalibreren aan de hand van één voorbeeld.

Je hebt helemaal gelijk. In dat artikel staat dat ook en zijn er 2 studies gedaan om dat aan te tonen. Was alleen de bron vergeten te vermelden :blush:. Hier staat het complete artikel: http://forum.blu-ray.com/receivers/38765-calibrating-your-audio-spl-meter.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Ik denk dat de grootte van de sub weinig verschil zal uitmaken betreft het "nut" van de AM. Is m.i. meer afhankelijk van jouw ruimte/akoestiek en hoe de Gemini daarin presteert.

Sander.
Quote from: Madhouse on September  9, 2010, 15:31:06
Die Anti Mode 8033-C is op zich wel interessant, maar nu vraag ik me af: Is dit wel een goede combi samen met een BK Gemini II of is mijn sub daar gewoon te klein voor?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

Elke subwoofer zal in meer of mindere mate dezelfde staande golven aanspreken, indien deze op dezelfde plaats staat.
Een anti mode kan zeker een (ver)beter(d) resultaat geven.
Zelf gebruik ik de anti mode wel met films op LFE, maar niet met high level voor stereo.

Madhouse

Quote from: Xander32 on September 11, 2010, 11:29:12
Ik denk dat de grootte van de sub weinig verschil zal uitmaken betreft het "nut" van de AM. Is m.i. meer afhankelijk van jouw ruimte/akoestiek en hoe de Gemini daarin presteert.

Sander.

Voorlopig ff zonder AM doen hier. Als er al een upgrade komt dan worden het toch rears, dan heb ik mijn set tenminste compleet. Ik ga eerst met de test DVD's proberen nog beter af te stellen omdat ik het idee heb dat het nog beter moet kunnen. Ben meer benieuwd hoe zo'n AM presteerd in mijn ruimte dan dat ik hem nodig denk te hebben. Denk dat het qua akoestiek wel goed zit hier want klagen over het geluid doe ik niet.

Quote from: RA SUBS on September 11, 2010, 13:25:43
Elke subwoofer zal in meer of mindere mate dezelfde staande golven aanspreken, indien deze op dezelfde plaats staat.
Een anti mode kan zeker een (ver)beter(d) resultaat geven.
Zelf gebruik ik de anti mode wel met films op LFE, maar niet met high level voor stereo.

Het is niet zo dat hij niet goed presteerd hier maar ik ben meer benieuwd wat een AM zou doen hier. Maargoed, eerst maar eens goed af gaan stellen, daar heb ik aankomende week mooi de tijd voor  ;D

Thnx voor je input!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo vanmorgen de subwoofer high level aangesloten en de kabel zooi een beetje geordend. Het meubel lekker naar voren getrokken, receiver er uit en alles even netjes aansluiten incl. de high level kabel en de nieuwe DIY subwoofer kabel.

Het mysterie met de ploppende DIY subkabel is ook opgelost, simpelweg gewoon de kabel omdraaien.  ;D

Daarna high level inregelen, en dat valt niet mee om het goed te krijgen zeg. Gain heb ik op aanraden van Ralf op 1/4 staan, hoger moet ook niet omdat de subwoofer dan zwaar gaat overheersen. De x-over staat op 70Hz en de massa op ongeveer 90. Het klinkt aardig zo en de subwoofer vult mijn KEF's mooi aan op Stereo. Echter ben ik nog niet echt 100% overtuigd. Dit komt mede door de twijfel of een hard stenen plaat wel goed zijn werk onder de subwoofer doet. Trillingen heb ik niet maar ik heb het idee (na veel lezen) dat een Auralex Subdude zijn werk beter zou moeten doen qua demping en weergave. Erik had me al aangeboden om een Auralex Gramma te lenen, daar wil ik graag even gebruik van gaan maken, kijken wat dat doet onder de sub. Daarna zou ik alsnog een Auralex Subdude aan kunnen schaffen.

Qua film klinkt het wel erg lekker, explosie's in The Dark Knight zijn ook echt explosie's en de subwoofer reageerd lekker snel en accuraat. De x-over voor films heb ik op 80Hz staan. Ook op stereo ga ik nog even spelen met 80Hz.

Straks toch nog maar even de AVIA DVD er in en kijken of er nog het e.e.a. verbeterd zou kunnen worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

De x-over kan veel lager dan 70 hz , denk ergens rond de 45 hz
Als je namelijk Pure Audio direct speelt, gooit je HT versterker de fronts op LARGE.
Je wil het laag aanvullen, daar wwar de fronts ophouden, ofwel hun -3db punt hebben.
voor de gebruikte kef fronts zou dit volgens de specificaties

Frequency Range   40Hz - 40KHz

40 hz is dus prima voor High level, dat is nu het mooie van de dual x-over.

Robbert54

Quote from: Madhouse on September 13, 2010, 10:26:40
Zo vanmorgen de subwoofer high level aangesloten en de kabel zooi een beetje geordend. Het meubel lekker naar voren getrokken, receiver er uit en alles even netjes aansluiten incl. de high level kabel en de nieuwe DIY subwoofer kabel.

Het mysterie met de ploppende DIY subkabel is ook opgelost, simpelweg gewoon de kabel omdraaien.  ;D

Daarna high level inregelen, en dat valt niet mee om het goed te krijgen zeg. Gain heb ik op aanraden van Ralf op 1/4 staan, hoger moet ook niet omdat de subwoofer dan zwaar gaat overheersen. De x-over staat op 70Hz en de massa op ongeveer 90. Het klinkt aardig zo en de subwoofer vult mijn KEF's mooi aan op Stereo. Echter ben ik nog niet echt 100% overtuigd. Dit komt mede door de twijfel of een hard stenen plaat wel goed zijn werk onder de subwoofer doet. Trillingen heb ik niet maar ik heb het idee (na veel lezen) dat een Auralex Subdude zijn werk beter zou moeten doen qua demping en weergave. Erik had me al aangeboden om een Auralex Gramma te lenen, daar wil ik graag even gebruik van gaan maken, kijken wat dat doet onder de sub. Daarna zou ik alsnog een Auralex Subdude aan kunnen schaffen.

Qua film klinkt het wel erg lekker, explosie's in The Dark Knight zijn ook echt explosie's en de subwoofer reageerd lekker snel en accuraat. De x-over voor films heb ik op 80Hz staan. Ook op stereo ga ik nog even spelen met 80Hz.

Straks toch nog maar even de AVIA DVD er in en kijken of er nog het e.e.a. verbeterd zou kunnen worden.
krijg je bij de Geminine nog echt dat boooooom effect? aangezien hij nog al klein is? zou voor mij ook een mooie optie zijn anders :satisfied: ik denk trouwens dat je bass schoner en strakker zal klinken met een gramma, dan op een hardstenenplaat.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: RA SUBS on September 13, 2010, 15:37:11
De x-over kan veel lager dan 70 hz , denk ergens rond de 45 hz
Als je namelijk Pure Audio direct speelt, gooit je HT versterker de fronts op LARGE.
Je wil het laag aanvullen, daar wwar de fronts ophouden, ofwel hun -3db punt hebben.
voor de gebruikte kef fronts zou dit volgens de specificaties

Frequency Range   40Hz - 40KHz

40 hz is dus prima voor High level, dat is nu het mooie van de dual x-over.

Hmmm daar had ik nog niet overnagedacht. Ik speel idd op Pure Direct en idd dan zou 40Hz prima moeten zijn. Ga ik zo nog ff mee spelen. Thnx!

Quote from: The Vampire on September 13, 2010, 15:46:08
krijg je bij de Geminine nog echt dat boooooom effect? aangezien hij nog al klein is? zou voor mij ook een mooie optie zijn anders :satisfied: ik denk trouwens dat je bass schoner en strakker zal klinken met een gramma, dan op een hardstenenplaat.

Je krijgt een aardig booooom effect hoor, maar voor nog meer boooom is de XXLS400 misschien meer geschikt. Maar net ff Iron Man 2 zitten kijken en nog wat stukjes The Dark Knight en dat boooomt toch aardig hoor.

Ik ga morgen even bij Erik een Gramma ophalen, als dat bevalt dan denk ik wel dat ik een Subdude ga bestellen. Morgen meer info dus  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: RA SUBS on September 13, 2010, 15:37:11
De x-over kan veel lager dan 70 hz , denk ergens rond de 45 hz
Als je namelijk Pure Audio direct speelt, gooit je HT versterker de fronts op LARGE.
Je wil het laag aanvullen, daar wwar de fronts ophouden, ofwel hun -3db punt hebben.
voor de gebruikte kef fronts zou dit volgens de specificaties

Frequency Range   40Hz - 40KHz

40 hz is dus prima voor High level, dat is nu het mooie van de dual x-over.

Inmiddels de x-over op 45Hz gezet, dit klinkt toch een stuk aangenamer dan de 70Hz die ik eerst had. Echter is het wel lastiger geworden om de fase goed in te stellen. Gain heb ik iets meer terug gedraaid (zal nu nog steeds ongeveer op 1/4 staan) om de boom er uit te halen, alleen de fase heb ik meer moeite mee. Die staat nu nog steeds op 90 (de helft). Nog tips om die goed af te kunnen regelen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Dual x-over is een mooie feature. Weer wat geleerd over high-level ;)

Fase blijft moeilijk te bepalen. Heb je Michael Jackson al geprobeerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive