Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Inmiddels aangesloten op het LFE kanaal, high level doe ik vanmiddag even. De sub afgesteld met een dB meter en 'pink noise' (en de rest van de set ook weer nagelopen) en alles nogmaals nagelopen met de AVIA test DVD. Daarna even Avatar er in gedaan en genoten van een stukje film. De dB meter even op tafel laten liggen en op rond de 75dB film zitten kijken. Op pieken komt hij net onder de 80dB uit en dus een goede filmbeleving vind ik zelf. Ook de surround bubble klopt dus voor 5.1 is hij goed afgesteld.

Vanmiddag volgt er een moeilijker klusje, het afstellen op high level. Wil hem wel graag intregreren bij de fronts voor Stereo weeergave. We zullen zien hoe dat af loopt.

Foto's:

Totaal overzicht van de opstelling.


De KEF IQ50 met daarnaast de BK Gemini II


Deze had ik een tijdje geleden ook nog gekocht.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Erg mooi zo! :)

Blijft toch mooi zo'n DF kubus sub.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Net nog even een stukje van Quantum of Solace zitten kijken (met name de openingsscene) en wat kritischer zitten luisteren naar de sub. Wat mij opviel is dat hij niet zo overheersend aanwezig is en dat was mijn oude JBL wel. Dit is een erg prettige ervaring. Je merkt dat het een snelle en acurate sub is die eigenlijk naadloos aansluit waar mijn fronts te kort komen, precies wat een subwoofer moet doen. Het laag is gewoon super strak en knalt wanneer het nodig is zonder dat er een hoop gedreun door de kamer gaat. Ik heb hem uiteindelijk nog 20cm naar voren geschoven zodat hij wat meer van de muur af staat en dit bracht een positief effect met zich mee. Kortom, een goede aanwinst en een hele grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige subwoofer. :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Net de ultieme test gehad: Quantum of Solace op, DTS-HD Master en het volume flink (-20, en meestal kijk ik op -35 films) hard. Bij de buren aangebeld en vragen of ze er last van hadden. Je hoort nu een heel klein beetje geluid maar absoluut geen enkele trilling als je daar om de bank zit. Heb sinds de 2 jaar dat ik er woon eigenlijk nooit contact met de buren gehad op 1 incident na, de trillende subwoofer waar ze een keer last van hebben gehad. Het blijken ook nog eens hele aardige mensen te zijn. Sindsdien altijd de sub flink zachter gehad maar nu met de nieuwe sub hebben ze nergens geen last van. Ik ben blij, want nu kan ik eindelijk weer op fatsoenlijk volume film kijken  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

Kijk dat zijn goede berichten, is het al gelukt met de high level aansluiting ?
In de praktijk heb ik dan meestal de gain maar 1/4 open staan bij een Gemini II.
X-over net onder de -3 db van je fronts en met de fase aan de slag en een db meter.

Martijnst1990

Goed om te horen. Films blijven toch het mooiste met een redelijk volume, je hebt al dat moois natuurlijk niet voor niets  O0

Moet mij eigenlijk ook is gaan verdiepen in het goed afstellen van de sub, schijnt dus het best te gaan met een DB meter? Ben nog steeds niet helemaal tevreden met het laag bij mij.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ziet er lekker strak uit. De sub integreert mooi in je kamer :thumbs-up:

En een goed afgestelde zware sub met een tegel eronder geeft wel de drukopbouw maar zonder dat de muren meetrillen. Daarom kan je de film ook op een hoger volume luisteren.

Dat wordt alle films opnieuw kijken en dus veel... :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: RA SUBS on September  2, 2010, 18:48:37
Kijk dat zijn goede berichten, is het al gelukt met de high level aansluiting ?
In de praktijk heb ik dan meestal de gain maar 1/4 open staan bij een Gemini II.
X-over net onder de -3 db van je fronts en met de fase aan de slag en een db meter.

Ben er vanmiddag niet aan toe gekomen helaas. Heb de kabel wel ff voorzien van een mooi jasje zodat hij bij de rest van de kabels past.
Thnx voor je tips, zal er eens mee gaan stoeien zodra ik tijd heb. Het meubel moet aan de kant en de receiver de kast uit, dat is in de praktijk geen pretje.

Maar komt goed  ;)

Quote from: Martijn90 on September  2, 2010, 18:48:49
Goed om te horen. Films blijven toch het mooiste met een redelijk volume, je hebt al dat moois natuurlijk niet voor niets  O0

Moet mij eigenlijk ook is gaan verdiepen in het goed afstellen van de sub, schijnt dus het best te gaan met een DB meter? Ben nog steeds niet helemaal tevreden met het laag bij mij.

Ja ik ervaar de films zo een stuk beter. Een goed afgestelde sub is zeker goud waard en een dB meter is daarbij een must. Ik heb ook de AVIA DVD en daar staan ook subwoofer testen op. Zo kom je een heel eind.

Quote from: HTip on September  2, 2010, 19:57:20
Ziet er lekker strak uit. De sub integreert mooi in je kamer :thumbs-up:

En een goed afgestelde zware sub met een tegel eronder geeft wel de drukopbouw maar zonder dat de muren meetrillen. Daarom kan je de film ook op een hoger volume luisteren.

Dat wordt alle films opnieuw kijken en dus veel... :popcorn:

Ik ben ook erg blij met het resultaat zo! En idd, dat word een hoop films opnieuw bekijken te beginnen met The Dark Knight morgen  ;D
Tevens morgen even een netkabel in elkaar knutselen (ga morgen even langs Erik) zodat hij ook lekker veel stroom krijgt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Voor het afstellen van een sub kan je een dB-meter gebruiken, maar je moet rekening houden met correctie. Ik heb het een keer ergens gelezen dat er een tabel voor bestaat. Kon het even zo snel niet vinden...

Een test DVD kan je goed gebruiken. Ik heb ook nog de CARA DVD. Erg goed voor het instellen van niet alleen het volume, maar ook fase, x-over, etc...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on September  2, 2010, 20:34:15
Een test DVD kan je goed gebruiken. Ik heb ook nog de CARA DVD. Erg goed voor het instellen van niet alleen het volume, maar ook fase, x-over, etc...

Heb je hier misschien een linkje van ofzo? Kan niets over die DVD vinden....klinkt wel interessant namelijk. Ook die tabel moet je even een keer opzoeken als je wilt. ;)

Wil me toch wel wat meer gaan verdiepen in het goed instellen van mijn apparatuur. Zoals het nu is klinkt het goed, maar het kan volgens mij altijd wel wat beter.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mimic

Wat fijn dat hij zo goed bevalt. Leuk om te lezen en dan ook gelijk DE reden om binnen het forum te verkopen!

Zeg, jij gaf aan zo tevreden te zijn over een bepaalde W&M kabel, wat was dat ook al weer?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Robbert54

Quote from: mimic on September  2, 2010, 21:48:31
Wat fijn dat hij zo goed bevalt. Leuk om te lezen en dan ook gelijk DE reden om binnen het forum te verkopen!

Zeg, jij gaf aan zo tevreden te zijn over een bepaalde W&M kabel, wat was dat ook al weer?
Alle? :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: mimic on September  2, 2010, 21:48:31
Wat fijn dat hij zo goed bevalt. Leuk om te lezen en dan ook gelijk DE reden om binnen het forum te verkopen!

Zeg, jij gaf aan zo tevreden te zijn over een bepaalde W&M kabel, wat was dat ook al weer?

Quote from: The Vampire on September  2, 2010, 21:51:53
Alle? :D

Dat dus!!!  ;D

Ik heb zelf een AC-02 interlink gemaakt met zilveren RCA's. Erg lekkere kabel. Maar ook de HDMI's zijn gewoon prettig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

En de tornado's! Erg goed voor het geld en ook nog eens een erg mooie kabel! Kijk bij Erik s. maar eens naar de gewone en de all black versie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September  2, 2010, 22:01:09
En de tornado's! Erg goed voor het geld en ook nog eens een erg mooie kabel! Kijk bij Erik s. maar eens naar de gewone en de all black versie

Dan heb ik toch liever een Belden netkabel met W&M Shuko en IEC. Vind die kabel veel voller klinken dan een W&M. Maargoed, das misschien ook wel persoonlijk!

Idd bestellen bij Erik en je hebt een goede kabel  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

Madhouse

Quote from: mimic on September  2, 2010, 22:15:51
Ik doelde op je LS kabel :)

Owja, die heb ik ook nog  ;D

Ik heb de W&M Black Magic (The Vampire heeft die ook). Ben erg tevreden over deze kabel. Helaas is de Black Magic niet meer te krijgen maar W&M heeft nu de LS-03 als vervanger, die schijnt nagenoeg gelijk te zijn. Erik S. heeft dit gewoon op de rol liggen. Even afmonteren met een sierkous en een paar locking banana's (Heb ik ook van W&M) en je hebt een prachtige kabel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje


Madhouse

Quote from: denoontje on September  2, 2010, 22:39:28
nice ugrade die bk

feli

Thnx, ben er erg tevreden mee zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on September  2, 2010, 20:42:16
Heb je hier misschien een linkje van ofzo? Kan niets over die DVD vinden....klinkt wel interessant namelijk. Ook die tabel moet je even een keer opzoeken als je wilt. ;)

Wil me toch wel wat meer gaan verdiepen in het goed instellen van mijn apparatuur. Zoals het nu is klinkt het goed, maar het kan volgens mij altijd wel wat beter.

Die tabel heb ik nog steeds kunnen vinden, maar over de CARA DVD kan je hier terecht:
http://www.cara.de/GER/index.php?load=cara-test-dvd.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Hele nette opstelling!

Gefeliciteerd met de BK sub. Net even dat laag erbij wat de IQ50 niet kan leveren.


HTip

Quote from: Madhouse on September  2, 2010, 22:18:48
Owja, die heb ik ook nog  ;D

Ik heb de W&M Black Magic (The Vampire heeft die ook). Ben erg tevreden over deze kabel. Helaas is de Black Magic niet meer te krijgen maar W&M heeft nu de LS-03 als vervanger, die schijnt nagenoeg gelijk te zijn. Erik S. heeft dit gewoon op de rol liggen. Even afmonteren met een sierkous en een paar locking banana's (Heb ik ook van W&M) en je hebt een prachtige kabel.

Ik heb nog W&M Black Magic over ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive