Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on July 31, 2010, 18:23:23
Weer prachtig afgewerkte kabel :thumbs-up:

Heb je al verschil kunnen horen?

Ik heb ze nog niet aangesloten, ga ik morgen ff doen  ;)

Ben heel benieuwd of er verschil te horen valt. Ik verwacht echter van wel aangezien een andere netkabel al een behoorlijk verschil met zich meebracht.
De interlinks ga ik even vergelijken met mijn DIY prefer interlinks, ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Met een stekkerblok heb ik zelf tot op heden geen verschil ervaren, met netsnoeren zeer zeker wel.
Ben benieuwd of jij verschil gaat ervaren. Ziet er in ieder geval robuust uit.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Quote from: Xander32 on July 31, 2010, 18:57:52
Met een stekkerblok heb ik zelf tot op heden geen verschil ervaren, met netsnoeren zeer zeker wel.
Ben benieuwd of jij verschil gaat ervaren. Ziet er in ieder geval robuust uit.

Sander.

Bij de ene hoor je het wel en bij de andere weer niet. Ik heb er geen verklaring voor maar ik ben benieuwd. ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Vanmorgen even het stekkerblok aangesloten. Grootste voordeel is dat ik nu 1 blok voor al mijn apparatuur heb liggen en geen 2 stekkerblokken meer onder het meubel, lekker opgeruimd nu. Qua geluid merk ik wel iets, het klinkt bij lager volume iets voller zeg maar. Ik vond stroomkabels een behoorlijke vooruitgang en met die zelfde verwachtigen heb ik ook het stekkerblok aangesloten. De vooruitgang was niet zo groot als met andere stroomkabels maar vind het wel een positieve vooruitgang. Heb nu lekker een CD van SEAL opstaan en luister er met veel plezier naar.

De W&M interlink heb ik nog niet aangesloten (had vanmorgen geen zin om te solderen) dus dat moet maar even wachten. Ook een klein beetje bewust gedaan omdat ik eerst wilde weten wat voor vooruitgang het stekkeblok met zich meebracht. Zal vandeweek even de interlink afmaken en dan aansluiten. Ben benieuwd hoe die zich gaat meten met de Prefer DIY interlink waar ik nog steeds vol lof over ben.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Iemand hier een verklaring voor?

Had mijn sub altijd stand-by (gebruik hem niet op pure direct) staan en ik ging gisteren muziek luisteren en had toevallig de sub eens helemaal uitgezet. Allemachtig zeg wat een verschil was dat zeg. Net of de sub altijd dat beetje extra heeft afgesnoept als hij stand-by stond. Het laag was ineens veel strakker uit de fronts. Iemand een idee hoe dat kan?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on August  2, 2010, 10:16:49
Iemand hier een verklaring voor?

Had mijn sub altijd stand-by (gebruik hem niet op pure direct) staan en ik ging gisteren muziek luisteren en had toevallig de sub eens helemaal uitgezet. Allemachtig zeg wat een verschil was dat zeg. Net of de sub altijd dat beetje extra heeft afgesnoept als hij stand-by stond. Het laag was ineens veel strakker uit de fronts. Iemand een idee hoe dat kan?

probeer eens of het ook uit maakt als er geen signaalkabel tussen sub en versterker zit.
dan weet je of het komt door de stroomvorziening of omdat de versterker de sub niet meer "ziet".
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on August  2, 2010, 10:33:43
probeer eens of het ook uit maakt als er geen signaalkabel tussen sub en versterker zit.
dan weet je of het komt door de stroomvorziening of omdat de versterker de sub niet meer "ziet".

Goede tip! Ga ik vanavond even mee spelen. Ik had zelf ook al bedacht dat het door 1 van de 2 zou kunnen komen maar had er ff niet bij stil gestaan om de signaalkabel er even uit te trekken. Heb het ook nog niet getest met het nieuwe stekkerblok, dus ben benieuwd of dat ook helpt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Hoogst waarschijnlijk komt er nog wel een nieuwe sub hier in huis. Ik neig nog steeds naar een BK Gemini II en wil gelijk ook een goede onderplaat aanschaffen omdat wij een houten vloer hebben. Maar wat is nu het beste? Een Auralex Gramma (is wel wat groot), een Auralex Subdude of toch gewoon een hardstenen op maat gemaakte plaat van 5cm dik? Weet iemand het verschil tussen die 3 en wat voor voordelen brengen ze onderling?

Auralex Gramma

58.42 x 38.1 x 6.985 cm

Auralex Subdude

38.1 x 38.1 x 6.35 cm
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

het verschil tussen de Auralex is alleen de afmetingen. op een laminaatvloer is een Auralex eigenlijk een must. je mag wel een Gramma van me lenen om te proberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on August 16, 2010, 11:05:54
het verschil tussen de Auralex is alleen de afmetingen. op een laminaatvloer is een Auralex eigenlijk een must. je mag wel een Gramma van me lenen om te proberen.

We hebben een 1,5cm dikke houten vloer, dus zou idd een must moeten zijn. Ga eerst lekker 2 weken op vakantie en daarna eens flink over een sub nadenken.
Mooi aanbod van je, ga ik zodra ik een andere sub heb zeker gebruik van maken. Thnx!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

yorkie13

Een Gemini II past op een 30 x 30 cm stoeptegel, dus eenvoudig uit te proberen.
Wel weer terug plaatsen na afloop :D

Madhouse

Quote from: RA SUBS on August 16, 2010, 13:02:00
Een Gemini II past op een 30 x 30 cm stoeptegel, dus eenvoudig uit te proberen.
Wel weer terug plaatsen na afloop :D

Ik heb geen 30x30 stoeptegels, ik heb waaltjes hier liggen  ;D. Anders maar ff uit de gemeentetuin trekken  :tongue2:

Eerst de Gramma maar eens proberen, als dat gewoon bevalt (en de buren hebben ook geen last van de sub) dan word het gewoon een Gramma/Subdude.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Altijd leuk, een upgrade ;D

Vanwaar de keuze om een BK Gemini te nemen trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on August 16, 2010, 16:56:13
Altijd leuk, een upgrade ;D

Vanwaar de keuze om een BK Gemini te nemen trouwens?

De Gemini heb ik gekozen puur kwaliteit prijsverhouding en omdat het een lekker kleine sub is met grote prestaties. Wil niet zo'n kolosaal blok in mijn huiskamer hebben vandaar.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Toch weer een upgrade :P

Feli met je nieuwe sub. Ik zou ook zeker voor de SubDude gaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Heb je de Gemini er al staan ¿
Enne: wat zijn dan jouw eerste indrukken ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Quote from: Xander32 on August 26, 2010, 12:51:34
Heb je de Gemini er al staan ¿
Enne: wat zijn dan jouw eerste indrukken ¿


Sander.

hij is op vakantie...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Was idd 2 weken op vakantie, lekker naar Egypte geweest. Ik heb de sub nog (sorry als ik die intentie gewekt heb) niet staan en weet ook eerlijk gezegd niet wanneer hij er komt. Weet wel 100% zeker dat het een Gemini gaat worden. Volgende week beginnen de drukke weekjes weer op het werk en heb wat andere prioriteiten, maar komen zal ie er wel een keer  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Welcome back!! Egypte wil ik ook nog een keer naar toe. Maar ja, ik wil nog zoveel... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

We zijn naar Hugarda geweest, erg toeristisch met veel resorts en veels te warm om iets te doen. Als je gaat moet je in de winter periode gaan en dan kun je tenminste met fatsoenlijke temperaturen naar Cairo of Luxor. Wij hebben alleen gesnorkelt en verder relaxed gedaan, denk dat Cairo (moesten wij 700km voor reizen) of Luxor (moesten wij 300km voor reizen) veel mooier is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on August 30, 2010, 18:46:05
We zijn naar Hugarda geweest, erg toeristisch met veel resorts en veels te warm om iets te doen. Als je gaat moet je in de winter periode gaan en dan kun je tenminste met fatsoenlijke temperaturen naar Cairo of Luxor. Wij hebben alleen gesnorkelt en verder relaxed gedaan, denk dat Cairo (moesten wij 700km voor reizen) of Luxor (moesten wij 300km voor reizen) veel mooier is.

je zat waarschijnlijk in Hurghada. daar ga je heen om te duiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on August 30, 2010, 19:03:41
je zat waarschijnlijk in Hurghada. daar ga je heen om te duiken.

Dat bedoelde ik ook. Duiken kan ik niet (gaat in trommelvlies en dus 5m diepte maximaal) maar wel lekker gesnorkelt. Enige nadeel was de hoeveelheid russen (aso volk) en all-inclusive is ook niets voor ons. Maar verder een leuke vakantie gehad....lekker uitgerust  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Egypte :worship: ik ben jaloers. wil daar ook ooit nog een keer heen

(all-inclusive en Russen gaan helaas niet zo goed samen, nieuw geld, oude gewoontes helaas)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

ik heb eens een week cruise gedaan op de Nijl (alles bezocht , zelfs Karnak)
Vervolgens vliegtuig genomen naar cairo voor 3 dagen en daarna terug naar Hurghada voor een week
En ik kan alleen maar zeggen, aanrader voor iedereen !
Zelfs die cruise, ik zat er als twintiger en helemaal niet alleen voor oude mensen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super reis was het!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii