Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

Quote from: Dirc I on July  1, 2010, 19:07:19

Hmm daar heb je gelijk in. Maar als Heineken geen bier maakt, betekent het dus dat ze ook niet brouwen.....wat doen ze dan wel?

peerdepis heet dat hier in de achterhoek...  >:D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: Dynky on July  1, 2010, 19:03:37
als ik bovenstaande opmerking van C las, dan denk ik niet dat ie bedoelde dat andere forumleden op basis van jouw informatie dezelfde kabel gaan maken met het oog op verkoop, maar wel dat ze misschien net zo'n kabeltje willen maken om er zelf wat mee aan de gang te gaan en te experimenteren in hun setup.
da's nou net het verschil met wat bvb Dirc aangeeft, want je gaat (hoop ik) geen brouwerij opstarten om enkel maar Heineken voor jezelf te maken.(ik wist trouwens niet dat Heineken bier maakt ? :D)
de nuance zit hem net in het feit dat het wel prettig zou zijn mocht je ervaringen mbt bvb materiaalkeuze delen (al was het maar via PM) met je mede forumleden, maar je geeft dus duidelijk aan dat je dat niet van plan bent...en op basis daarvan kan ik me toch ook niet van het gevoel ontdoen dat dat een beetje egoïstisch is.
dit is absoluut geen aanval, enkel maar een gevoel/vaststelling van mijn kant...en het gaat mijns inziens voor een groot stuk voorbij aan één van de hoofddoelen van een forum als dit, namelijk je ervaringen op vlak van een hobby/interesse uitwisselen met like minded people  ;)

Ik zie dit niet als egoïstisch, maar je mag natuurlijk je eigen mening hebben. Ik heb gewoon een goede kabel gevonden die voor een goede prijs aangeboden kan worden, daarbij vind ik het leuk om met kabels bezig te zijn en ze zelf te maken. Ik hoef dan toch niet te verklappen wat voor materiaal ik gebruik. Van der Hul, Audioquest en nog vele andere merken geven toch ook niet exact prijs wat ze gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet!

Quote from: erik s. on July  1, 2010, 19:41:21
peerdepis heet dat hier in de achterhoek...  >:D

En zo is het! ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne


Madhouse

Quote from: Onne on July  1, 2010, 20:57:16
Madhouse Cables Inc. (kan best)

;)

Zou best kunnen maar denk dat die naam al beschermd is...(film, clubmadhouse)

Maargoed eerst maar eens een plan uitwerken  ;D

Wel een mooi logo  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Leuk idee. Dan heb je er wel écht plezier in. Veel succes met je plannen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: Madhouse on July  1, 2010, 21:22:37
Klinkt zeker goed  ;D
om Blue-eyes perikelen te voorkomen raad ik je aan je plannen voor de rest lekker voor jezelf te houden :D ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: HTip on July  2, 2010, 10:52:40
Leuk idee. Dan heb je er wel écht plezier in. Veel succes met je plannen!

Ja Roy houd wel van een beetje knutselen  ;D

Quote from: The Vampire on July  2, 2010, 11:53:41
om Blue-eyes perikelen te voorkomen raad ik je aan je plannen voor de rest lekker voor jezelf te houden :D ;)

Thnx voor de tip! Je hebt helemaal gelijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Interficior

Quote from: Dirc I on July  1, 2010, 19:07:19

Hmm daar heb je gelijk in. Maar als Heineken geen bier maakt, betekent het dus dat ze ook niet brouwen.....wat doen ze dan wel?
Ze brouwen wel, maar ze maken pils.

En pils is nu eenmaal geen bier. ;D

@Madhouse: Wanneer ga je zelf speakers maken?

P.S. Ik geloof dat er wel vraag is naar katoenen/linnen kabelhoeskabels.
Take it or lease it

Madhouse

Quote from: Interficior on July  2, 2010, 12:07:01
@Madhouse: Wanneer ga je zelf speakers maken?

P.S. Ik geloof dat er wel vraag is naar katoenen/linnen kabelhoeskabels.

Speakers maken heb ik geen ruimte voor, maar het lijkt me wel gaaf om te doen! Maar dan zou ik eerst een sub maken denk ik. Maargoed, misschien in de toekomst  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

Quote from: Madhouse on July  1, 2010, 19:50:19
Ik zie dit niet als egoïstisch, maar je mag natuurlijk je eigen mening hebben. Ik heb gewoon een goede kabel gevonden die voor een goede prijs aangeboden kan worden, daarbij vind ik het leuk om met kabels bezig te zijn en ze zelf te maken. Ik hoef dan toch niet te verklappen wat voor materiaal ik gebruik. Van der Hul, Audioquest en nog vele andere merken geven toch ook niet exact prijs wat ze gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet!

Wanneer je echt van plan bent om een bedrijfje te beginnen (en dus belasting gaat betalen), snap ik je insteek wel. Wanneer je echter een beetje gaat knutselen en doorverkopen heb ik er een nare smaak bij. Dit gaat mijns inziens in tegen het doel van dit forum.

Madhouse

Quote from: JeKa on July  2, 2010, 14:10:28
Wanneer je echt van plan bent om een bedrijfje te beginnen (en dus belasting gaat betalen), snap ik je insteek wel. Wanneer je echter een beetje gaat knutselen en doorverkopen heb ik er een nare smaak bij. Dit gaat mijns inziens in tegen het doel van dit forum.

Dan snap je mijn insteek wel  ;)

Zijn langere termijn plannen hoor, maar alles komt op zijn tijd  :bigsmile:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

Quote from: Madhouse on July  2, 2010, 14:16:27
Dan snap je mijn insteek wel  ;)

Zijn langere termijn plannen hoor, maar alles komt op zijn tijd  :bigsmile:

Prima en begrijpelijk dan. Succes alvast!

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on July  2, 2010, 14:16:27
Dan snap je mijn insteek wel  ;)

Zijn langere termijn plannen hoor, maar alles komt op zijn tijd  :bigsmile:
Je moet ook ergens je bruiloft én upgrades van betalen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on July  2, 2010, 14:23:31
Je moet ook ergens je bruiloft én upgrades van betalen :D

Hahahahaha dat is gelukkig niet de insteek. Ik zou het willen doen omdat ik het leuk vind, maar het is nog niet gezegd dat het doorgaat allemaal.

@ de rest: Mocht alles niet doorgaan dan wil ik best vertellen wat voor onderdelen in heb gebruikt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on July  2, 2010, 14:28:14
Hahahahaha dat is gelukkig niet de insteek. Ik zou het willen doen omdat ik het leuk vind, maar het is nog niet gezegd dat het doorgaat allemaal.

@ de rest: Mocht alles niet doorgaan dan wil ik best vertellen wat voor onderdelen in heb gebruikt.

en anders kan Roy voor mij kabels solderen... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

celerontje

Quote from: Madhouse on July  1, 2010, 19:50:19
Ik zie dit niet als egoïstisch, maar je mag natuurlijk je eigen mening hebben. Ik heb gewoon een goede kabel gevonden die voor een goede prijs aangeboden kan worden, daarbij vind ik het leuk om met kabels bezig te zijn en ze zelf te maken. Ik hoef dan toch niet te verklappen wat voor materiaal ik gebruik. Van der Hul, Audioquest en nog vele andere merken geven toch ook niet exact prijs wat ze gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet!
Maar als je de kabels gaat verkopen zal er vast iemand zijn die 'm open gaat knippen en het ''geheim'' deelt. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

erik s.

Quote from: celerontje on July  2, 2010, 16:40:43
Maar als je de kabels gaat verkopen zal er vast iemand zijn die 'm open gaat knippen en het ''geheim'' deelt. ;D
op veel materiaal is geen enkele info te vinden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Madhouse on July  2, 2010, 14:28:14
Hahahahaha dat is gelukkig niet de insteek. Ik zou het willen doen omdat ik het leuk vind, maar het is nog niet gezegd dat het doorgaat allemaal.
Dat is nog een veel betere reden.

Ik speel zelf wel eens met het idee om 1 dag minder te werken en op die dag mensen helpen bij het in-/afstellen van hun audioset, met eventueel akoestisch advies (samenwerking met Toine). Maar ja, het is tot nu toe alleen bij een idee gebleven... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: celerontje on July  2, 2010, 16:50:58
Bij Madhouse z'n kabels lukt dat wel! ;D

Staat geen enkele info op de kabels, dus succes  ;)

Quote from: HTip on July  2, 2010, 19:32:38
Dat is nog een veel betere reden.

Ik speel zelf wel eens met het idee om 1 dag minder te werken en op die dag mensen helpen bij het in-/afstellen van hun audioset, met eventueel akoestisch advies (samenwerking met Toine). Maar ja, het is tot nu toe alleen bij een idee gebleven... :unsure:

Als je de ruimte hebt om het te kunnen moet je het zeker doen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo weer een mooie upgrade te melden:

Een mooi Alu stekkerblok 8-voudig waarvoor dank Erik  ;D
Met een 3.3mm2 Belden netkabel en een haakse shuko en mooi afgewerkt met een mantel.




Ook nog 2 meter AC-02 van W&M bij Erik vandaan en afgemonteerd met W&M locking Alu RCA pluggen en een ViaBlue redline mantel.
De 2e kabel moet ik nog solderen maar daar had ik ff geen zin meer in, dus even een foto van de 1e kabel. Kabel is 1cm doorsnede!!  ;D

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Weer prachtig afgewerkte kabel :thumbs-up:

Heb je al verschil kunnen horen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive