Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Alex Groningen on June 26, 2010, 19:39:12
Heb vroeger nog een blauwe maandag een metaal opleiding gehad, dus solderen lukt me nog wel. Ben alleen altijd bang dat ik mooie producten in de vernieling breng. ;D  Vind dit van die dingen die de hobby ook nog eens leuker maken.
:D ik ben eerder bang om mezelf weer in de vernieling te brengen :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Alex Groningen on June 26, 2010, 19:39:12
Heb vroeger nog een blauwe maandag een metaal opleiding gehad, dus solderen lukt me nog wel. Ben alleen altijd bang dat ik mooie producten in de vernieling breng. ;D  Vind dit van die dingen die de hobby ook nog eens leuker maken.

Same here, ook metaal opleiding gehad en werktuigbouwkunde (en nu ICT'er), dus dat zit wel goed. Maar gewoon doen, er kan niet veel fout gaan. En gaat het wel fout dan soldeer je de boel weer los, ga je ff een glaasje cola drinken (lees: frustraties wegwerken) en dan begin je weer opnieuw  ;D

Quote from: The Vampire on June 26, 2010, 19:41:18
:D ik ben eerder bang om mezelf weer in de vernieling te brengen :-X

Tja in jouw geval zou ik daar zeker bang voor zijn, voor je het weet heb je die soldeerbout ergens zitten waar je hem niet wilt hebben  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on June 26, 2010, 19:44:26
Same here, ook metaal opleiding gehad en werktuigbouwkunde (en nu ICT'er), dus dat zit wel goed. Maar gewoon doen, er kan niet veel fout gaan. En gaat het wel fout dan soldeer je de boel weer los, ga je ff een glaasje cola drinken (lees: frustraties wegwerken) en dan begin je weer opnieuw  ;D

Tja in jouw geval zou ik daar zeker bang voor zijn, voor je het weet heb je die soldeerbout ergens zitten waar je hem niet wilt hebben  ;D
als ik het zelf zeg klinkt het toch leuker :D :D  maar je hebt gelijk in mijn geval zou het bijna vreemd zijn wanneer het niet mis ging :D maar we gaan het ook maar eens proberen denk ik ;) begin wel eerst met nieuwe bedrading op de platenspeler
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on June 26, 2010, 19:58:25
als ik het zelf zeg klinkt het toch leuker :D :D  maar je hebt gelijk in mijn geval zou het bijna vreemd zijn wanneer het niet mis ging :D maar we gaan het ook maar eens proberen denk ik ;) begin wel eerst met nieuwe bedrading op de platenspeler

Was ook maar een geintje hoor, komt vast goed als jij het gaat doen  ;D

Hmmmm DIY word wel een nog grotere hype hier zeg  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Kijk maar uit met die soldeerbout, want voor je het weet is een eventuele kinderwens pure fantasie! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MerijnP

Ik ben toch wel heel benieuwd naar de opbouw van je DIY interlinks.
Heb zelf interlinks gemaakt met Silver bullets, 0,4 mm draad en teflon ( zoals ook in het topic van Sullivan)

Ben ook heel benieuwd naar een zilveren interlink met papier en katoen!

Leuk dat hier zoveel DIY'ers zitten!

Madhouse

Quote from: MerijnP on June 26, 2010, 22:25:37
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de opbouw van je DIY interlinks.
Heb zelf interlinks gemaakt met Silver bullets, 0,4 mm draad en teflon ( zoals ook in het topic van Sullivan)

Ben ook heel benieuwd naar een zilveren interlink met papier en katoen!

Leuk dat hier zoveel DIY'ers zitten!

Opbouw verklap ik nog niet, misschien heb ik wel wat unieks nu  ;)

DIY ben ik eigenlijk pas mee begonnen met LS kabels en zo volgt er steeds meer. Het is gewoon erg leuk en als het in mijn ogen oren niet goed genoeg is verkoop ik ze wel weer   ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Quote from: Madhouse on June 26, 2010, 23:49:07
...... als het in mijn ogen oren niet goed genoeg is verkoop ik ze wel weer   ;D

En ik maar denken dat verstandige mensen kabels met hun oren vergelijken :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Quote from: Blue-Eyes on June 26, 2010, 23:50:57
En ik maar denken dat verstandige mensen kabels met hun oren vergelijken :D :P

Bedacht me het net ook pas ja. Hmmmm correctie dus: ...... als het in mijn oren niet goed genoeg is verkoop ik ze wel weer ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Vandaag even een testdagje gehad met mijn DIY interlinks. Ik had een kabel gemaakt met Prefer MK106 met W&M vergulde pluggen en 2 kabels met een zilver legering er in met W&M vergulde pluggen en W&M zilveren pluggen. Welke kabel dat is houd ik voor mijzelf (is een amerikaanse kabel) omdat ik er misschien commercieël nog wat mee wil gaan doen. Dat plan ga ik nog even verder uitwerken. De basis van mijn vergelijking was een Audioquest G-snake en de acoustische CD van SEAL.

Als eerste de Prefer aangesloten en ik vond deze absoluut gelijkwaardig met de G-snake. Goede kabel voor weinig geld (kost 1/3 van de G-snake). Daarna de kabel met zilver legering aangesloten en bij deze hoorde ik gewoon veel meer detail op vooral laag volume. Dat bood perspectief voor de zelfde kabel maar dan met zilveren pluggen. Die eenmaal aangesloten en de CD van SEAL weer op play gedrukt hoorde ik eigenlijk nauwelijks verschil met de andere versie met de goedkopere pluggen. Kortom de pluggen maken geen verschil, de kabel die ik heb wel! Feit is dat de G-snake de deur uit gaat (zien jullie wel in de markt verschijnen) en de zilver legering kabel lekker aangesloten blijft. In heb elke kabel zo'n 45 minuten zitten beluisteren en merkte niet echt verschil met de eerste minuut en de laatste minuut. Misschien gaat de kabel nog wat meer verassingen brengen als hij wat langer staat de spelen, maar dat verwacht ik niet echt.

Kabels gebruikt:
- Audioquest G-snake
- Prefer MK106 met W&M Audio CS-1032
- Zilver legering kabel met W&M CS-1032
- Zilver legering kabel met W&M CS-208S

Aparatuur gebruikt:
- Marantz SR5004
- Panasonic BD80

Conclusie: De zilver legering kabel met de CS-208S en de CS1032 waren absoluut gelijkwaardig, de Prefer MK106 en Audioquest G-snake waren ook gelijkwaardig. Misschien dat mijn voorkeurskabel met een WBT of Eischmann Bullit plug nog verbeteringen met zich mee brengt (ga ik misschien nog wel een keer testen), maar zoals de kabel nu is ben ik erg tevreden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne


celerontje

Quote from: Madhouse on June 30, 2010, 21:19:01
Welke kabel dat is houd ik voor mijzelf (is een amerikaanse kabel) omdat ik er misschien commercieël nog wat mee wil gaan doen.
Zo zo, heb je de eurotekens in je ogen? :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on June 30, 2010, 23:15:27
Zo zo, heb je de eurotekens in je ogen? :devil:

En wat is daar verkeerd aan? Ik vind het ook gewoon leuk om te doen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Ja, maar je helpt andere forumleden er niet mee die graag dezelfde kabel willen maken. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on July  1, 2010, 13:50:56
Ja, maar je helpt andere forumleden er niet mee die graag dezelfde kabel willen maken. ;)

Want? Ik zie het probleem niet. Als ik het leuk vind om kabels te maken en te verkopen dan moet dat volgens mij geen probleem zijn. Als mensen zelf kabels willen maken dan doen ze dat echt wel, ik hoef hiervoor niet te verklappen wat voor kabel ik gebruik  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirk

Quote from: Madhouse on July  1, 2010, 13:55:28
Want? Ik zie het probleem niet. Als ik het leuk vind om kabels te maken en te verkopen dan moet dat volgens mij geen probleem zijn. Als mensen zelf kabels willen maken dan doen ze dat echt wel, ik hoef hiervoor niet te verklappen wat voor kabel ik gebruik  ;)
alles (willen) lezen is een vak  ;)
de ene zegt "als mensen zelf kabels willen maken..."
de ander zegt "als mensen dezelfde kabels willen maken..."
...zoek de verschillen   :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Madhouse

Quote from: Dynky on July  1, 2010, 14:22:49
alles (willen) lezen is een vak  ;)
de ene zegt "als mensen zelf kabels willen maken..."
de ander zegt "als mensen dezelfde kabels willen maken..."
...zoek de verschillen   :D

Ik geef toch ook aan dat ik niet hoef te verklappen welke kabel ik gebruik. Daarmee doelde ik op het stukje "dezelfde kabel". Dus had wel alles gelezen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Quote from: Dynky on July  1, 2010, 14:22:49
alles (willen) lezen is een vak  ;)
de ene zegt "als mensen zelf kabels willen maken..."
de ander zegt "als mensen dezelfde kabels willen maken..."
...zoek de verschillen   :D

Tja ik zou ook graag een Heineken brouwerij of coca cola fabriek willen oprichten, maar ze willen mij net niet vertellen hoe ik dat kan doen stap voor stap....wel vertelde ze mij dat ik op z'n minst lege flessen nodig heb....

Dirk

Quote from: celerontje on July  1, 2010, 13:50:56
Ja, maar je helpt andere forumleden er niet mee die graag dezelfde kabel willen maken. ;)
als ik bovenstaande opmerking van C las, dan denk ik niet dat ie bedoelde dat andere forumleden op basis van jouw informatie dezelfde kabel gaan maken met het oog op verkoop, maar wel dat ze misschien net zo'n kabeltje willen maken om er zelf wat mee aan de gang te gaan en te experimenteren in hun setup.
da's nou net het verschil met wat bvb Dirc aangeeft, want je gaat (hoop ik) geen brouwerij opstarten om enkel maar Heineken voor jezelf te maken.(ik wist trouwens niet dat Heineken bier maakt ? :D)
de nuance zit hem net in het feit dat het wel prettig zou zijn mocht je ervaringen mbt bvb materiaalkeuze delen (al was het maar via PM) met je mede forumleden, maar je geeft dus duidelijk aan dat je dat niet van plan bent...en op basis daarvan kan ik me toch ook niet van het gevoel ontdoen dat dat een beetje egoïstisch is.
dit is absoluut geen aanval, enkel maar een gevoel/vaststelling van mijn kant...en het gaat mijns inziens voor een groot stuk voorbij aan één van de hoofddoelen van een forum als dit, namelijk je ervaringen op vlak van een hobby/interesse uitwisselen met like minded people  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc


Dirk

Quote from: Dirc I on July  1, 2010, 19:04:45
Waar staat in mijn post "Bier"?
als ik aan een brouwerij denk, denk ik aan bier
...my mistake ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Als Madhouse overweegt zijn DIY kabel te gaan verkopen zou hij toch wel gek zijn om precies te vertellen welke materialen hij gebruikt en hoe hij het precies doet? Of hij moet patent hebben....

Ik neem aan dat hij echt niet te beroerd is zijn bevindingen te delen en zijn methode / probeersels te verklaren.

Dirc

Quote from: Dynky on July  1, 2010, 19:06:15
als ik aan een brouwerij denk, denk ik aan bier
...my mistake ?


Hmm daar heb je gelijk in. Maar als Heineken geen bier maakt, betekent het dus dat ze ook niet brouwen.....wat doen ze dan wel?

Dirk

Quote from: Dirc I on July  1, 2010, 19:07:19

Hmm daar heb je gelijk in. Maar als Heineken geen bier maakt, betekent het dus dat ze ook niet brouwen.....wat doen ze dan wel?
sommigen onder jullie blijkbaar toch doen geloven dat het bier is  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skoebiedoe