Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: skank1 on June  5, 2010, 14:35:09
ik vind het gewoonweg prachtig, maar ik heb het waarschijnlijk al eens gezegd, volledig mijn stijl qua looks ! als het nu nog zo klinkt ook ben ik jaloers :)

Dit ben ik volledig met je eens, wat een gave set heb je zo! :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje


DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Thnx heren!  ;D

Verder niet zoveel te melden, behalve dat ik voor mijn LS kabels locking banana's van W&M heb overgenomen van een forumgenoot omdat mijn andere banaan pluggen net niet goed in de terminals zitten. Kan ze nog niet aan sluiten omdat ik de uiteinden van mijn LS kabels wil voorzien van een adereindhuls, hier heb ik inmiddels een krimptang voor gekocht op MP en via Erik een zooitje adereindhulzen heb besteld (komen hopelijk morgen binnen).

Deze liggen nu te wachten om aangesloten te worden.


Tja en aan het sparen voor een nieuwe sub en de rears zodat ik mijn set compleet kan maken. Het zijn hoogst waarschijnlijk geen lange termijn plannen  :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zeker mooie bananas. Sluiten erg goed en blijven dan ook zitten. Heb ze op de inakustik LS-kabels en zie geen reden voor upgrade ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Mooi hoor, gebruik ze inderdaad ook, wellicht van dezelfde forum genoot ;) Werkt prima.

En leuke upgrade plannen hoor, dacht al wel dat het niet zo lang zou duren  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: HTip on June 13, 2010, 20:46:16
Zeker mooie bananas. Sluiten erg goed en blijven dan ook zitten. Heb ze op de inakustik LS-kabels en zie geen reden voor upgrade ;)

Ik heb had ze ook al voor de center kabel en vond ze erg prattig zitten. Ze passen ook veel beter in de terminal. Al met al, kleine maar mooie upgrade  ;D

Quote from: Martijn90 on June 13, 2010, 21:37:24
Mooi hoor, gebruik ze inderdaad ook, wellicht van dezelfde forum genoot ;) Werkt prima.

En leuke upgrade plannen hoor, dacht al wel dat het niet zo lang zou duren  8)

Idd van de zelfde forumgenoot  ;)

Het jeukt enorm om te gaan upgraden. Als het goed is komen er de aankomende weken een paar leuke klusjes aan die eventueel mijn upgrade's kunnen bekostigen. Ben er qua sub al wel uit, alleen met de rears nog niet aangezien die aan muurbeugels moeten komen te hangen omdat ze met stands niet boven de bank uit komen (we hebben een vrij hoge bank) en mijn vriendin wil liever geen labels zien. Genoeg om overna te denken dus.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Omdat ik toch graag DIY projectjes doe wilde ik een keer een interlink in elkaar zetten. Wat spulletjes besteld en in elkaar zetten maar. Heb geen foto's van het bouw proces, maar wel 2 foto's van de in elkaar geknutselde versie. De RCA pluggen zijn van W&M en alles geslodeerd met zilver soldeer, maar wat er onder de huls zit hou ik nog even geheim. Ben heel benieuwd wat deze kabel gaat doen in mijn set. De signaal richting heb ik in de plug gemarkeerd met een zwart puntje.



Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Onne

Dat zijn mooie stekers,
Ik heb zelf een tijd geleden ook interlinkjes gemaakt zonder sierkous, ook leuk werk !!

12 euro voor een set (zelfbouw)

Ben benieuwd naar jouw gebruikte kabel !!!  ;)

Madhouse

Quote from: Onne on June 25, 2010, 13:28:15
Dat zijn mooie stekers,
Ik heb zelf een tijd geleden ook interlinkjes gemaakt zonder sierkous, ook leuk werk !!

12 euro voor een set (zelfbouw)

Ben benieuwd naar jouw gebruikte kabel !!!  ;)

Merkte je verschil met andere kabels? Of heb je dat niet getest?

Ik kan de mijne volgende week pas aansluiten (heb hem net wel ff getest op een klein stereo torentje op zolder), maar meubel moet aan de kant.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne

Bass werd beter! TOV

Heb er ook mijn subwooferkabel van gemaakt.

Nahpets

Quote from: Onne on June 25, 2010, 13:37:58
Bass werd beter! TOV

Heb er ook mijn subwooferkabel van gemaakt.

Ah lekker, dropveters.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Quote from: Onne on June 25, 2010, 13:37:58
Bass werd beter! TOV

Heb er ook mijn subwooferkabel van gemaakt.

Ik heb nu een Audioquest G-snake tussen mijn Panasonic en SR5004 zitten, ben benieuwd of ik daar verschillen in ga horen. Zelfde geld ook voor mijn sub, daar zit nu een Monster tussen en wil ook die kabel nog eens gaan vervangen voor een DIY exemplaar en kijken of ik daar verschil tussen hoor. Welke kabel heb jij voor je sub gebruikt? Ook een de zelfde Prefer?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Nahpets on June 25, 2010, 13:39:54
Ah lekker, dropveters.

Heb hier vast nog wel wat liggen, kom maar langs dan mag je ze opeten  :tongue2: (krijg je er nog wel een glaasje drinken bij hoor)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne

Ja ook gewoon de Prefer MGK 18 kabel als subkabel. Afscherming is mooi geregeld en als interlink deed ie het goed.
Dan maar een paar meter extra en je hebt een subkabel!

celerontje

Quote from: Madhouse on June 25, 2010, 13:41:29
Heb hier vast nog wel wat liggen, kom maar langs dan mag je ze opeten  :tongue2: (krijg je er nog wel een glaasje drinken bij hoor)
:clapping: :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on June 25, 2010, 13:17:35
Omdat ik toch graag DIY projectjes doe wilde ik een keer een interlink in elkaar zetten. Wat spulletjes besteld en in elkaar zetten maar. Heb geen foto's van het bouw proces, maar wel 2 foto's van de in elkaar geknutselde versie. De RCA pluggen zijn van W&M en alles geslodeerd met zilver soldeer, maar wat er onder de huls zit hou ik nog even geheim. Ben heel benieuwd wat deze kabel gaat doen in mijn set. De signaal richting heb ik in de plug gemarkeerd met een zwart puntje.

Mag ik vragen wat je nou ongeveer kwijt bent voor zo'n DIY setje? Ik wil namelijk kijken wat mijn Pana BD speler doet als ik hem stereo analoog aansluit voor cd's.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

erik s.

voor de DIY-liefhebbers heb ik W & M AC-02 interlink op de rol. kost 7.90 per meter.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June 25, 2010, 15:25:22
Mag ik vragen wat je nou ongeveer kwijt bent voor zo'n DIY setje? Ik wil namelijk kijken wat mijn Pana BD speler doet als ik hem stereo analoog aansluit voor cd's.

Ik geloof alles bij elkaar nog geen 15 euro. Je moet wel een goede soldeerbout hebben, anders heb je er 1 voor 20 euro bij conrad.

Kabels heb je veel soorten van: W&M, ViaBlue, Prefer, van Sommer of gewoon 99,8% zilver gebruiken ;)

Ben van plan er in de toekomst nog wel meer te gaan maken (oa. 5.1 analoog en voor vrienden)  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Onne on June 25, 2010, 14:38:20
Ja ook gewoon de Prefer MGK 18 kabel als subkabel. Afscherming is mooi geregeld en als interlink deed ie het goed.
Dan maar een paar meter extra en je hebt een subkabel!

Heb je bij de sub kabel ook de afscherming vast gesoldeerd aan 1 kant?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Ah, solderen ook. Dat heb ik nog nooit gedaan en heb dus ook geen soldeerbout. Misschien maar gewoon een kant en klare kabel kopen is ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June 25, 2010, 15:43:47
Ah, solderen ook. Dat heb ik nog nooit gedaan en heb dus ook geen soldeerbout. Misschien maar gewoon een kant en klare kabel kopen is ;D

Tja solderen moet je ff onder de knie krijgen maar is wel leuk. Voor 35 euro (incl. soldeerbout) heb je een leuke DIY interlink, dat betaal je ook voor een beetje goede interlink. Ik hou wel van een beetje knutselen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Wat een onwijs mooie kabels heb je gemaakt!!! :worship: :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster