Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Gefeliciteerd met de KEF Center, en uiteraard ook nog met je verjaardag! ;)
Ga je dit weekend nog groots feest houden met het lekkere weer, of heb je dat al achter de rug?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Madhouse

Quote from: Sol on June  2, 2010, 18:55:37
Gefeliciteerd met de KEF Center, en uiteraard ook nog met je verjaardag! ;)
Ga je dit weekend nog groots feest houden met het lekkere weer, of heb je dat al achter de rug?

Heb ik afgelopen zondag al gedaan met het slechte weer  >:(

Hou ieder jaar een tuinfeestje maar dit jaar voor het eerst slecht weer gehad. Gelukkig was het niet minder gezellig.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sol

Quote from: Madhouse on June  2, 2010, 19:30:14
Heb ik afgelopen zondag al gedaan met het slechte weer  >:(

Hou ieder jaar een tuinfeestje maar dit jaar voor het eerst slecht weer gehad. Gelukkig was het niet minder gezellig.  ;)
Gelukkig, zolang het maar gezellig is, toch? :)
En anders doe je het dit weekend gewoon nog even dunnetjes over. O0
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

tv op positie en dan geen foto..........................dit kan toch niet!

Madhouse

Quote from: denoontje on June  2, 2010, 20:13:22
tv op positie en dan geen foto..........................dit kan toch niet!

Goed lezen, ik zou vanavond foto's plaatsen!  ;D


Tv 3 cm hoger met de center op zijn plek. (beetje donkere foto en een beetje vertekend beeld, het meubel lijkt een beetje in elkaar gedrukt in de lengte)


Deze spullen liggen te wachten op de LS kabel voor de center.


De Belden netkabel
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on June  2, 2010, 21:22:38
netjes!!!

Thnx! Ben ook erg blij met het resultaat (wat zijn die haakse shuko's lastig zeg)  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on June  2, 2010, 21:23:21
Thnx! Ben ook erg blij met het resultaat (wat zijn die haakse shuko's lastig zeg)  ;D

ja, dat is wel ff prutsen. met de Wattgate-hoek gaat het beter, maar die kost ook wel wat meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

ziet er wel heel mooi uit!!

is die grotere W&M banaan nu ook beter te bevestigen dan die kleinere?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Madhouse on June  2, 2010, 21:21:42
Goed lezen, ik zou vanavond foto's plaatsen!  ;D


Tv 3 cm hoger met de center op zijn plek. (beetje donkere foto)


Deze spullen liggen te wachten op de LS kabel voor de center.


De Belden netkabel

Het wordt steeds mooier! Maar nu heb je vrijdag niets meer te doen :D Kabel is onderweg en zal waarschijnlijk morgen bezorgd worden. Ik heb je PM gestuurd met de code. Kan je het pakket volgen.

Veel plezier met het monteren en ik ben benieuwd of je verbetering hoort met de center.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: erik s. on June  2, 2010, 21:43:30
ja, dat is wel ff prutsen. met de Wattgate-hoek gaat het beter, maar die kost ook wel wat meer.

Misschien een volgend project  ;D

Quote from: The Vampire on June  2, 2010, 22:01:36
ziet er wel heel mooi uit!!

is die grotere W&M banaan nu ook beter te bevestigen dan die kleinere?

Die andere zijn locking banana's en past tot 9mm kabel in. In de kleine past net een 4mm2 kabel dus heb er maar 2 lockings bij gehaald. Of ze beter zijn weet ik niet, dat merk ik vanzelf wel.

Quote from: HTip on June  2, 2010, 22:02:17
Het wordt steeds mooier! Maar nu heb je vrijdag niets meer te doen :D Kabel is onderweg en zal waarschijnlijk morgen bezorgd worden. Ik heb je PM gestuurd met de code. Kan je het pakket volgen.

Veel plezier met het monteren en ik ben benieuwd of je verbetering hoort met de center.

Ja word idd steeds mooier. Ben erg blij met de upgrade's. Stuk voor stuk allemaal een flinke verbetering. Vrijdag kan ik mooi de kabel bende gaan ordenen en dan is dat ook eindelijk goed, dus nog genoeg te doen.  ;D

Ik heb je PM gezien! Nogmaals thnx!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo, de LS kabel voor de center is ook gereed




Alles ligt klaar voor morgen, dan ga ik het meubel verschuiven en de kabels aansluiten  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Erg mooie kabel hoor :) Word een mooi geheel zo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June  3, 2010, 20:05:50
Erg mooie kabel hoor :) Word een mooi geheel zo.

Ben zelf ook blij met het resultaat. Hopen dat het net zo lekker klinkt als dat hij er uit ziet  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Zo, vanmorgen begonnen met het meubel aan de kant te trekken en begonnen met het vervangen van sommige kabels. In had nog 2 W&M HDMI's liggen die aangesloten moesten worden, dus nu is alle apparatuur (4 stuks) voorzien van zo'n kabel. Ook de Belden netkabel aangesloten op de receiver en de W&M Black Magic LS kabel voor de center aangesloten, en verder alles een beetje netjes weggewerkt achter het meubel. Daarna begonnen met de juiste afstanden invoeren op de receiver en toen de dB meter er bij gepakt om alles correct af te stellen. Hierna Transformers 2 in de BD speler gedaan en maar eens gaan genieten. Ik kwam er voor mijn gevoel achter dat de center iets harder moest staan zodat het geheel net wat beter klonk en meer op mij af kwam. De center 2dB harder gezet in de receiver en voor mijn gevoel is de surround bubble nu perfect.

Tja de center, wat een geweldige vooruitgang. Ik had hem vandeweek al even aangesloten gehad met een standaard dun kabeltje maar nu de W&M er op aangesloten zit klinkt het nog veel beter. Stemmen komen nog beter op je af en eigenlijk klinkt hij net zo lekker als de KEF fronts. Ondanks dat het een Q versie is en de fronts IQ versie's matched hij erg lekker. Het verlangen naar een andere sub en rears begint steeds meer te groeien. Maar dat zijn lange termijn plannen aangezien er ook een bruiloft aan komt volgend jaar.

Ten slotte nog even de Belden netkabel. Vind echt wel dat deze kabel wat veranderingen met zich mee brengt in positieve zin. Als eerste merkte ik dat het geluid veel gecontroleerder uit de speakers komt. Het hoog, midden en laag was al lekker uit de speakers, maar met name het laag is nu veel rustiger aanwezig. Ik ervaar dit als erg positief. Nooit geloofd dat een netkabel zoveel uit kon maken want stroom is tenslotte stroom, maar ik werd toch nieuwsgierig om het eens te proberen en ik ben erg verrast. Wil binnenkort toch ook maar eens een Belden naar de BD speler leggen en kijken of dit ook zoveel positiefs met zich mee brengt.

Al met al ben ik weer een tevreden mens ;D

De wishlist is voorlopig:
- Wil graag nog een ander stekkerblok. De versie's die Erik S. verkoopt wil ik graag mee aan de gang en gaan ster bedraden.
- De wens voor KEF's IQ1/10 is er incl. de muurbeugels zodat ik ze mooi op oorhoogte kan hangen (we hebben een vrij hoge bank en stands zullen hier niet bovenuit komen).
- Tenslotte nog graag een nieuwe sub incl. een dikke 5cm hardstenen plaat of een auralex gamma.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Klinkt goed allemaal  8)

Word echt een heel mooi geheel, zeker als de sub en surrounds er komen tegen die tijd!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June  4, 2010, 13:42:01
Klinkt goed allemaal  8)

Word echt een heel mooi geheel, zeker als de sub en surrounds er komen tegen die tijd!

Klinkt zeker goed ;D

Vind het ook een mooie geheel. Nooit gedacht dat ik dit allemaal bij elkaar kon krijgen in zo'n korte tijd (4maanden). Sub en surrounds moet ik gewoon tegen een 2e hands exemplaren aanlopen, en anders kan ik ze later eventueel toch nieuw kopen. Ik zie wel wat er op mijn pad komt, ben ook erg tevreden met wat ik nu heb. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Kan ik me goed voorstellen, alles op zijn tijd. Ik moet zelf ook ooit nog is matchende surrounds kopen, maar vind het nu ook al goed klinken, maakt de upgrade drang toch iets kleiner en dat scheelt ook weer voor de portemonnee ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June  4, 2010, 13:49:38
Kan ik me goed voorstellen, alles op zijn tijd. Ik moet zelf ook ooit nog is matchende surrounds kopen, maar vind het nu ook al goed klinken, maakt de upgrade drang toch iets kleiner en dat scheelt ook weer voor de portemonnee ;)

Ik moet ook zeggen dat de upgrade drang minder is geworden. Dat was al minder nadat ik de fronts had aangeschaft....toen kwam mijn vriendin ineens met een center aanzetten. Doe ik het niet, doet zij het wel  :laugh:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Erg leuk om te lezen hoe tevreden je bent. De voorkant van je bubble is nu (bijna) helemaal homogeen en dat hoor je.

En wat de stroom betreft, gevaarlijke ontwikkeling. Is was voordat ik met de HT begon ook sceptisch, maar na de aanleg van de aparte audiogroep met audiograde componenten was ik om en zie wat dat in mijn set allemaal teweeg heeft gebracht :D

En die sub en rears komen nog wel. Heb je nog wat om naar uit te kijken.

Veel luister- en kijkplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: Martijn90 on June  4, 2010, 17:16:05
Ach, zo erg is het ook weer niet  :P

Dat is waar  :tongue2:

Quote from: HTip on June  4, 2010, 17:18:49
Erg leuk om te lezen hoe tevreden je bent. De voorkant van je bubble is nu (bijna) helemaal homogeen en dat hoor je.

En wat de stroom betreft, gevaarlijke ontwikkeling. Is was voordat ik met de HT begon ook sceptisch, maar na de aanleg van de aparte audiogroep met audiograde componenten was ik om en zie wat dat in mijn set allemaal teweeg heeft gebracht :D

En die sub en rears komen nog wel. Heb je nog wat om naar uit te kijken.

Veel luister- en kijkplezier :music:

Dat hoor je zeker ja!

Die sub en rears komen vast nog wel eens...alles op zijn tijd  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

ik vind het gewoonweg prachtig, maar ik heb het waarschijnlijk al eens gezegd, volledig mijn stijl qua looks ! als het nu nog zo klinkt ook ben ik jaloers :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

Quote from: skank1 on June  5, 2010, 14:35:09
ik vind het gewoonweg prachtig, maar ik heb het waarschijnlijk al eens gezegd, volledig mijn stijl qua looks ! als het nu nog zo klinkt ook ben ik jaloers :)

Thnx en zo klinkt het ook  :tongue2:

Maar het heeft wel even sparen gekost voordat ik alles kon kopen, maar het is wel mijn droom set. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub