Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc


Madhouse

THNX Allemaal! Voel me niet zo jarig omdat ik gisteren mijn feestje al heb gehad en gisteren al ben overladen met cadeau's  ;D

Ga vanavond wel even naar Erik S. toe om een netkabel voor de Marantz uit te zoeken en voor banaanpluggen voor de kabel voor de center.  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik kon het niet laten dus heb ik net de center even aangesloten. Wel met een simpel kabeltje van de oude center (erg dun ding). Ook verder niet afgesteld ofzo maar gewoon even luisteren hoe het klonk. The Dark Knight er in gedaan en de IMAX openings scene afgespeelt op Dolby Thrue HD. Eerste indruk: wat een verschil zeg. Stemmen komen veel duidelijker op je af en alles is veel gedetaileerder met deze center. Ook hoorde ik geluiden die ik nooit eerder gehoord had bij deze scene (terwijl ik hem aardig goed ken). Geluid is veel opener en het geluidsbeeld klopt veel meer. Eerste indruk was dus behoorlijk positief en ik denk met de andere kabel en beter afgesteld dat er nog veel meer uit te halen valt. De Q center matched in iedergeval lekker met de IQ fronts.

Mijn vriendin heeft me nu wel het foute voorbeeld gegeven met upgrade's. Dit vraagt om nog meer en ik denk dat ik binnenkort (heeft geen haast) het JBL setje incl. de stands maar in de verkoop doe zodat ik misschien de sub en de rears aan kan gaan schaffen. Pffffff upgraden is wel vermoeiend voor je portomonee....  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en upgrade !! :pompom:

Kan je aanstaande vrouw even met mijn vrouw bellen ??
Ik wil graag surroundspeakers en een blurayspeler en eigenlijk ook een pre/pro combi, maar dat mag ook uitgesmeerd worden over 2 verjaardagen en vaderdag  :clapping:
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Quote from: Jason B. on May 31, 2010, 17:03:00
Nog gefeliciteerd met je verjaardag en upgrade !! :pompom:

Kan je aanstaande vrouw even met mijn vrouw bellen ??
Ik wil graag surroundspeakers en een blurayspeler en eigenlijk ook een pre/pro combi, maar dat mag ook uitgesmeerd worden over 2 verjaardagen en vaderdag  :clapping:

Thnx!

Ja ze kan wel ff bellen denk ik maar ze is geen toverfee  ;) (al ziet ze er wel zo uit  :wub:)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robke

Gefeliciteerd met je verjaardag, gelukkig hoef ik het nu niet meer geheim te houden. ;D

Ik zei toch al dat hij lekker klonk? :P
Veel plezier met de center. :)


Madhouse

Quote from: Robke on May 31, 2010, 17:29:06
Gefeliciteerd met je verjaardag, gelukkig hoef ik het nu niet meer geheim te houden. ;D

Ik zei toch al dat hij lekker klonk? :P
Veel plezier met de center. :)

Thnx! Was het moeilijk om het geheim te houden?

Klinkt idd lekker ;) ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robke

Ik moest er af en toe wel rekening mee houden de afgelopen 2 weken ja. ;D

Robbert54

Gefeliciteerd!!! fijne dag toegewenst!


:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: HAPPY BIRTHDAY TOE JOE!!! HAPPY BIRTHDAY TOE JOE!! HAPPY BIRTHDAY, HAPPY BIRTHDAY, HAPPY BIRTHDAY TOE JOOOOEEEE :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Robke on May 31, 2010, 17:43:45
Ik moest er af en toe wel rekening mee houden de afgelopen 2 weken ja. ;D

Ik vond het een mooie actie! Ik zat stiekem al een beetje te balen dat hij verkocht was, zat steeds te twijfelen of ik het moest doen of niet. Nu staat hij hier gelukkig  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Crissis

Gefeliciteerd! :) Je set begint aardig op die van mij te lijken! Prima center speaker trouwens, heb 'm ook! Gaaf van je vriendin! En straks de iQ1 als rears?
Wat betreft de sub... ik heb ook een tijd met de gedachte van een Gemini rond gelopen, totdat ik een gelijkwaardige sub van mijn broer te leen had.. Toen wist ik het zeker... Het moest en zou een BK XXLS 400 worden... Ik vond de Gemini niet een ernorme toevoeging... Ik zou er maar goed over nadenken en misschien een jaartje wachten ;)
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Madhouse

Quote from: Crissis on May 31, 2010, 19:12:29
Gefeliciteerd! :) Je set begint aardig op die van mij te lijken! Prima center speaker trouwens, heb 'm ook! Gaaf van je vriendin! En straks de iQ1 als rears?
Wat betreft de sub... ik heb ook een tijd met de gedachte van een Gemini rond gelopen, totdat ik een gelijkwaardige sub van mijn broer te leen had.. Toen wist ik het zeker... Het moest en zou een BK XXLS 400 worden... Ik vond de Gemini niet een ernorme toevoeging... Ik zou er maar goed over nadenken en misschien een jaartje wachten ;)

Mijn set begint inderdaad vormen van die van jou aan te nemen ja. Je hebt alleen een zwaardere receiver  ;D

Wat betreft de sub, alles is denk ik een verbetering van mijn huidige JBL. Maar ik wil het liefst een kleine sub (De XXLS400 is te groot) dus viel mijn oog op de Gemini II. Is een kleine en snelle sub met goede prestaties en voor het geld is er denk ik niets beters. Wil er ook niet meer voor uitgeven eigenlijk en het formaat is precies wat ik zoek, vandaar mijn eventuele keuze voor de Gemini II.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Crissis

En ik heb de Q5 ipv de iQ5 ;) Ik zou gewoon een keer naar Ralf gaan om de verschillende subs te beluisteren.. En ach... ik dacht als ik de Gemini neem dan ben ik over een jaar weer de wormvormig aanhangsel... klote virus ;) Had je nu al rears trouwens?
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo


Madhouse

Quote from: Crissis on May 31, 2010, 19:54:41
En ik heb de Q5 ipv de iQ5 ;) Ik zou gewoon een keer naar Ralf gaan om de verschillende subs te beluisteren.. En ach... ik dacht als ik de Gemini neem dan ben ik over een jaar weer de wormvormig aanhangsel... klote virus ;) Had je nu al rears trouwens?

Ik heb zelfs de IQ50  ;D

Rears heb ik nu nog van mijn 5.1 setje van JBL, maar worden ooit een keer KEF´s. Waarschijnlijk de IQ1/10 ofzo....we zien wel  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

een late proficiat!! leuk gedaan van je vriendin en complotmensen  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Madhouse

@ Squeek, het is nooit te laat he  ;)


Net even bij Erik S. langs geweest en een belden stroomkabel gehaald incl. haakse shuko en een mooie IEC en een ferrietkern. De mantel heb ik nog liggen. Ook nog 2 locking banana's van W&M gehaald voor de W&M LS kabels zodat ik op de receiver kant 2 kabels (2x 4mm2) bij elkaar kan doen in 1 banana en op de center elke kabel appart. Woensdag weer lekker knutselen  ;D

Leuke vent trouwens Erik. Even genoten van zijn luisterruimte (ondanks zijn laag probleem). Erg indrukwekkend.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Hey Roy,

Beter laat dan niet ;). Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom: :pompom: :pompom:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

haythijs

Leuk te lezen hoe je je set een upgrade geeft. De center die je hebt aangekocht, is ook voor mij een optie. Nu gebruik ik 1 van de kefeitjes als center, maar ik denk dat daar nog wel verbetering valt te halen. Ik ben trouwens ook benieuwd of de belden kabel een verbetering brengt, ook daar zit ik over te dubben om een dergelijke kabel aan de receiver vast te maken.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Madhouse

Quote from: Jean Sibelius on June  1, 2010, 12:29:50
Hey Roy,

Beter laat dan niet ;). Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom: :pompom: :pompom:

Groeten, Jan

Thnx Jan! Beter laat dan nooit toch ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: haythijs on June  1, 2010, 12:39:50
Leuk te lezen hoe je je set een upgrade geeft. De center die je hebt aangekocht, is ook voor mij een optie. Nu gebruik ik 1 van de kefeitjes als center, maar ik denk dat daar nog wel verbetering valt te halen. Ik ben trouwens ook benieuwd of de belden kabel een verbetering brengt, ook daar zit ik over te dubben om een dergelijke kabel aan de receiver vast te maken.

Ben ook wel erg blij met de upgrades van de afgelopen tijd, ik geniet er echt van. Mijn eerste indruk van de center was erg positief en was voor mij echt een hele verbetering. Ga vanavond of morgen (ben ik vrij) even de belden kabel in elkaar zetten. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of het verbetering met zich mee brengt. als ik de verhalen moet geloven zou dat wel moeten. De bevindingen zal ik hier zeker posten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

feli hoor, wat een zet!



Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo, project: Roy hangt de tv 3cm hoger is inmiddels uitgevoerd. Net even samen met mijn vader de tv van de muur af gehaald en de beugel iets hoger gehangen. De center past er nu mooi onder en ik moet zeggen, het staat echt geweldig. Ik zal vanavond even foto's posten. Ook mijn netkabel heb ik in elkaar gezet en heb hem even aangesloten op de computer om te kijken of hij het doet. Het meubel wegtrekken om hem op de receiver aan te sluiten was geen optie omdat ik als het goed is morgen de W&M Black Magic LS kabel binnen krijg voor de center en ik dan vrijdag alles in één keer doe, anders moet ik het meubel twee keer weghalen en daar word je niet vrolijk van. De kabel word bi-wire met pluggen aangesloten op de center en op de receiver doe ik twee 4mm2 kabeltjes bij elkaar.

De looks zijn nu in orde!  :wub: Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat klinken met de nieuwe netkabel en de goede LS kabel :music:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub