Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Madhouse on May 15, 2010, 18:44:27
Als we hem op de BD ingang zetten dan speelt de sub mee en op CD spelen alleen de fronts. Toch klinkt het Analoog vele malen beter als digitaal was onze conclusie. Ik was al een fan van Analoog en dat werd nu weer mooi bevestigd.  ;D
...of misschien moet je gewoon de sub nog wat beter geïntegreerd krijgen  :D             (lees; beter inregelen, misschien niet enkel softwarematig maar mogelijk ook mbt plaatsing ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Madhouse

Quote from: Dynky on May 15, 2010, 18:49:58
...of misschien moet je gewoon de sub nog wat beter geïntegreerd krijgen  :D             (lees; beter inregelen, misschien niet enkel softwarematig maar mogelijk ook mbt plaatsing ;))

Zou idd ook kunnen maar de sub hier is geen blijvertje omdat ik een BK Gemini II aan wil schaffen in de toekomst en deze beter in te regelen is in combinatie met het analoge gedeelte. Plaatsing is geen optie hier, hij kan alleen maar staan waar hij nu staat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on May 15, 2010, 18:44:27
Zo weer ff wat te melden. De onderlegschijfjes zijn vandaag binnen gekomen dus de speakers gelijk weer op spikes gezet. Wat me trouwens opvalt is dat de speakers en LS kabels na 2 weken inspelen steeds beter beginnen te klinken en met name in het laag zit een grote vooruitgang. Vanmiddag ook even samen met mijn vriendin muziek zitten luisteren en even zitten switchen tussen de BD ingang (HDMI op Stereo) en de CD ingang (Analoog op Pure Direct). Als we hem op de BD ingang zetten dan speelt de sub mee en op CD spelen alleen de fronts. Toch klinkt het Analoog vele malen beter als digitaal was onze conclusie. Ik was al een fan van Analoog en dat werd nu weer mooi bevestigd.  ;D
Moet je wel eerlijk vergelijken :D

BD via HDMI op stereo mét bassmanagement en CD via analoog op Pure Direct zonder bassmanagement. Probeer BD ook eens Pure Direct. Heb je nog verschil gehoord met de spikes er weer onder?

Het inspelen is eenvoudig te verklaren. Het rubber van de conussen is het begin niet zo soepel. Na een paar weken wordt dat steeds soepeler en kan de speaker makkelijker bewegen. Wat kabels betreft, dat is nu eenmaal zo, al wil ik niet in jouw topic een discussie triggeren >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May 15, 2010, 18:54:38
Moet je wel eerlijk vergelijken :D

Heb je wel een punt!

Quote from: HTip on May 15, 2010, 18:54:38
BD via HDMI op stereo mét bassmanagement en CD via analoog op Pure Direct zonder bassmanagement. Probeer BD ook eens Pure Direct. Heb je nog verschil gehoord met de spikes er weer onder?

Ja kwam eigenlijk net pas (toen ik mijn verhaal typte) tot de conclussie dat BD ook op Pure Direct kan, zal het morgen eens gaan proberen. Maar ik blijf een Analoog fan, klinkt in mijn beleving toch wat rauwer allemaal.

Quote from: HTip on May 15, 2010, 18:54:38
Het inspelen is eenvoudig te verklaren. Het rubber van de conussen is het begin niet zo soepel. Na een paar weken wordt dat steeds soepeler en kan de speaker makkelijker bewegen. Wat kabels betreft, dat is nu eenmaal zo, al wil ik niet in jouw topic een discussie triggeren >:D

Inspelen snap ik wel ja, maar vind het echt een behoorlijk verschil wat er tevoorschijn komt. Ook met spikes merkte ik een hoop verschil, het geluidsbeeld werd behoorlijk ruimtelijker. Tja en wat kabels betreft, op analoog gebied valt er behoorlijk wat winst te boeken d.m.v. andere kabels, op digitaal gebied valt er ook wel winst te boeken maar de verschillen zijn toch minimaal. Maargoed, deze discussie gaan we niet aanwakkeren hier  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Even een Poll toegevoegd aan mijn topic.

Als ik ga upgraden wil ik graag een center aan gaan schaffen of een nieuwe sub, maar welke eerst? Welke van de 2 optie's zal ik in eerste instantie het meeste winst gaan boeken? Beiden staan natuurlijk op mijn verlanglijstje wil het wel in stappen gaan doen. Het is geen upgrade die ik meteen aan ga schaffen maar ik wil graag weten in welke volgorde.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Ik denk dat het erg afhankelijk is hoeveel je naar muziek luistert en naar films kijkt. Luister je meer muziek de sub, meer films wellicht de center maar een sub is dan ook fijn. :D
Kortom mijn keuze zou de sub zijn. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Ik heb ook voor de sub gestemd. Je hebt beide al, maar ik denk dat je met een dedicated sub die goed geïntegreerd is met je fronts veel aan beleving zal winnen. Zowel bij film áls bij muziek.

Of je spaart wat langer door en je koopt beiden tegelijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: Valkyrie on May 17, 2010, 14:05:25
Ik denk dat het erg afhankelijk is hoeveel je naar muziek luistert en naar films kijkt. Luister je meer muziek de sub, meer films wellicht de center maar een sub is dan ook fijn. :D
Kortom mijn keuze zou de sub zijn. ;)

Film/Muziek is hier 30/70 ongeveer. Heb ook veel radio aanstaan op de achtergrond.

Quote from: HTip on May 17, 2010, 14:34:02
Ik heb ook voor de sub gestemd. Je hebt beide al, maar ik denk dat je met een dedicated sub die goed geïntegreerd is met je fronts veel aan beleving zal winnen. Zowel bij film áls bij muziek.

Of je spaart wat langer door en je koopt beiden tegelijk :D

Beiden tegelijk kan ik niet, daar heb ik het geduld niet voor. Je moet eens in de zoveel tijd gewoon een nieuw speeltje hebben. Als ik beiden heb kan ik wel mijn oude 5.1 set verkopen en dan de rears kopen. Maar moet ergens beginnen he. Center word waarschijnlijk wel een 2e hands exemplaar als ik die tegen kom. Sub zal ik nieuw moeten kopen omdat deze bijna niet 2e hands te krijgen zijn.

Blijft een moeilijke keus, maar tot nu toe is het:

center: 0 stemmen
sub: 3 stemmen

Even blijven afwachten dus  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Als het een makkelijke keus zou zijn geweest had je geen poll hoeven maken :D

Maar ik zou het ook moeilijk vinden... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May 17, 2010, 14:44:35
Als het een makkelijke keus zou zijn geweest had je geen poll hoeven maken :D

Maar ik zou het ook moeilijk vinden... :music:

Idd waar  ;D

Keuze's maken is altijd lastig. Normaal luister ik wel naar mijn gevoel maar dat zegt op dit moment ook Center en Sub  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on May 17, 2010, 14:50:31
Idd waar  ;D

Keuze's maken is altijd lastig. Normaal luister ik wel naar mijn gevoel maar dat zegt op dit moment ook Center en Sub  ;D
:D

Had je dan toch maar gereageerd op die KEF Center :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May 17, 2010, 15:17:15
:D

Had je dan toch maar gereageerd op die KEF Center :tongue2:

Bewust niet gedaan omdat ik er toch 1 wil hebben uit de IQ serie. Die hier stond was een Q versie. Een Q6C om precies te zijn.

De beste versie schijnt nog steeds de IQ6C of de IQ60C te zijn, dus die hoop ik nog eens tegen te komen 2e hands. Nieuw kost de IQ60C rond de € 350.-

KEF IQ6C


KEF IQ60C (nieuwste versie)


KEF Q6C
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Imposante center speaker. Maar ik vind die Q6C eerlijk gezegd mooier. Los van hoe die klinkt, want dat is moeilijk te zien op een foto ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May 17, 2010, 16:24:55
Imposante center speaker. Maar ik vind die Q6C eerlijk gezegd mooier. Los van hoe die klinkt, want dat is moeilijk te zien op een foto ;)

Het is ook moeilijk te bepalen hoe hij klinkt. Als ik af moet gaan op internet is dat de IQ6C. Maar eigen gehoor is natuurlijk anders en misschien vind ik de Q6C ook wel beter klinken. Maar dat is moeilijk te testen aangezien ze 2e hands aangeboden moeten worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robke

Ik vind de Q6C ook erg lekker klinken al heb ik nooit een IQ6C gehoord.
Ik zou wel eerst de subwoofer upgraden, dat is toch een erg belangrijk onderdeel in een HT. :)

Robbert54

ik zou ook eerst voor de sub gaan. ik draai hier soms ook wel eens stereo en dan verbaast het me echt wat voor een geluidsbubbel er dan nog kan ontstaan. soms denk ik echt dat ik de center nog gewoon aan heb staan.  :D iig denk ik dat een sub wat dat betreft veel meer zal toevoegen aan je set.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Robke on May 17, 2010, 18:52:43
Ik vind de Q6C ook erg lekker klinken al heb ik nooit een IQ6C gehoord.
Ik zou wel eerst de subwoofer upgraden, dat is toch een erg belangrijk onderdeel in een HT. :)

Ik ga puur op ervaringen af die ik her en der lees. Heb de IQ60C wel gehoord en die klonk lekker, maar de andere 2 ook nog nooit gehoord.

Quote from: The Vampire on May 17, 2010, 19:22:47
ik zou ook eerst voor de sub gaan. ik draai hier soms ook wel eens stereo en dan verbaast het me echt wat voor een geluidsbubbel er dan nog kan ontstaan. soms denk ik echt dat ik de center nog gewoon aan heb staan.  :D iig denk ik dat een sub wat dat betreft veel meer zal toevoegen aan je set.

Ken het ja, ik heb ook wel eens dat ik het idee heb dat de center nog meespeelt, maar het komt echt uit de 2 fronts. Jij hebt nog geen sub toch?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on May 17, 2010, 19:43:10
Ik ga puur op ervaringen af die ik her en der lees. Heb de IQ60C wel gehoord en die klonk lekker, maar de andere 2 ook nog nooit gehoord.

Ken het ja, ik heb ook wel eens dat ik het idee heb dat de center nog meespeelt, maar het komt echt uit de 2 fronts. Jij hebt nog geen sub toch?
ik heb een hele kleine philips sub. :-X niet vergelijkbaar met een Velodyne of BK natuurlijk :D maar mis toch echt wel wat wanneer die uitstaat. en ik (kan het mis hebben) heb het gevoel dat wanneer de sub in stereo meespeelt er wat druk van de speakers af wordt gehaald.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on May 17, 2010, 19:46:34
ik heb een hele kleine philips sub. :-X niet vergelijkbaar met een Velodyne of BK natuurlijk :D maar mis toch echt wel wat wanneer die uitstaat. en ik (kan het mis hebben) heb het gevoel dat wanneer de sub in stereo meespeelt er wat druk van de speakers af wordt gehaald.

Laat je je sub(je) altijd meespelen op stereo? Ik draai nu 'pure direct' en dus puur alleen uit de fronts voor stereo. Een BK is met de neutrik kabel wel mooi te intregreren op stereo en met de normale kabel mooi te gebruiken in surround. Misschien toch maar eens een keer langs een forumlid die een BK heeft staan en goed geintregreerd om die ervaring te beleven. Iemand??

Anders een keer langs Ralph voor een demo ofzo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Quote from: Madhouse on May 18, 2010, 15:45:33
Laat je je sub(je) altijd meespelen op stereo? Ik draai nu 'pure direct' en dus puur alleen uit de fronts voor stereo. Een BK is met de neutrik kabel wel mooi te intregreren op stereo en met de normale kabel mooi te gebruiken in surround. Misschien toch maar eens een keer langs een forumlid die een BK heeft staan en goed geintregreerd om die ervaring te beleven. Iemand??

Anders een keer langs Ralph voor een demo ofzo.
Je mag hier gerust langs komen maar heb momenteel de sub alleen low-level aangesloten - schiet jij allicht niets mee op.
Ken wel een paar gasten hier uit het oosten van het land, die hun sub middels neutrik mee laten lopen in stereo (en dankzij Rob alias Stadium III goed geintegreerd) en daar erg content mee zijn. Ik zelf heb er echter niets mee, vind zelf een sub in stereo niet van toegevoegde waarde, zelfs verstorend betreft het geluidsbeeld.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: Madhouse on May 18, 2010, 15:45:33
Laat je je sub(je) altijd meespelen op stereo? Ik draai nu 'pure direct' en dus puur alleen uit de fronts voor stereo. Een BK is met de neutrik kabel wel mooi te intregreren op stereo en met de normale kabel mooi te gebruiken in surround. Misschien toch maar eens een keer langs een forumlid die een BK heeft staan en goed geintregreerd om die ervaring te beleven. Iemand??

Anders een keer langs Ralph voor een demo ofzo.
ja eigenlijk wel. heb het wel eens vergeleken. nu ook met de platenspeler, maar wanneer ik de sub mee laat lopen klinkt het geluid veel voller. en imho mooier.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Xander32 on May 18, 2010, 20:50:52
Je mag hier gerust langs komen maar heb momenteel de sub alleen low-level aangesloten - schiet jij allicht niets mee op.
Ken wel een paar gasten hier uit het oosten van het land, die hun sub middels neutrik mee laten lopen in stereo (en dankzij Rob alias Stadium III goed geintegreerd) en daar erg content mee zijn. Ik zelf heb er echter niets mee, vind zelf een sub in stereo niet van toegevoegde waarde, zelfs verstorend betreft het geluidsbeeld.


Sander.

Alleen low level schiet weinig op. Wil ook het liefst eens een BK Gemini II high level beluisteren in stereo ter ondersteuning van de fronts. Ik vind het geluidsbeeld nu wel compleet hoor en heb niet het gevoel dat ik iets mis. Maargoed, als ik hem gehoord heb dan denk ik daar misschien anders over. Als ik nu mijn sub mee laat spelen dan vind ik het te overheersend en niet mooi. Maar ook niet echt een goede vergelijking aangezien de BK high level op 'pure direct' mee kan spelen. Denk dat een BK sub wel een grotere vooruitgang is in surround, dan is stereo een mooie bijkomstigheid.

Quote from: The Vampire on May 18, 2010, 20:53:35
ja eigenlijk wel. heb het wel eens vergeleken. nu ook met de platenspeler, maar wanneer ik de sub mee laat lopen klinkt het geluid veel voller. en imho mooier.

Ik vind het bij mij nu niet voller, eerder overheersend en storend. Maar ik heb natuurlijk wel grotere speakers met een grotere klankkast dus dat kan het verschil zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Stand is:

Center: 3 stemmen
Sub: 9 stemmen

Argumenten om voor de center te kiezen heb ik eigenlijk nog niet gehoord.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Simpel: de sub.

Een center heb je een redelijk alternatief voor: phantom center. Een sub heb je geen alternatief voor. Jouw speakers zijn bij lange na niet fullrange ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Quote from: Blue-Eyes on May 18, 2010, 21:57:57
Simpel: de sub.

Een center heb je een redelijk alternatief voor: phantom center. Een sub heb je geen alternatief voor. Jouw speakers zijn bij lange na niet fullrange ;)

Even een n00b vraag: Phantom Center?

Idd mijn speakers zijn bij lange na niet fullrange, dus er kan zeker nog het e.a. verbeteren in combi met een nieuwe sub. Komt zowel stereo al surround ten goede  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub