Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on May  6, 2010, 22:03:03
Zo dat heb je snel gedaan :clapping: Pluggen (bananen) zijn ook beter om oxidatie van het koper tegen te gaan.

Als je geen sub hebt gedefinieerd komen als het goed is alle speakers op large. Small gebruik je om het x-over filter te gebruiken.

Pluggen zijn ook veel makkelijker in gebruik  ;D

Sub gebruik ik wel, maar alleen voor surround. Voor Stereo gebruik ik alleen de KEF's. Stereo/Film is 65/35% hier in huis. Wat is dan het meest verstandig om te doen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Dan is het redelijk eenvoudig ;)

- alle speakers instellen op small
- x-over op 1,5 x laagste freq van de IQ50
- afstanden goed en levels op 75 dB (kan alleen met een dB-meter)

Dat is altijd goed voor film en dus surround. Voor muziek zet je dan de Marantz op Pure Direct. Die negeert de small instelling en zet dan tijdelijk de fronts op large en EQ off.

Zou doe ik het ook met mijn SR9600.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Thnx!

Dus als ik het goed begrijp is de laagste frequentie van de KEF's 40Hz x 1,5 dan zet ik de x-over dus de LPF/HPF op 60Hz...
Pure direct moet ik ff uitzoeken of is dat het zelfde als Source Direct? Zo staat hij nu op de CD ingang.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on May  6, 2010, 22:37:48
Thnx!

Dus als ik het goed begrijp is de laagste frequentie van de KEF's 40Hz x 1,5 dan zet ik de x-over dus de LPF/HPF op 60Hz...
Pure direct moet ik ff uitzoeken of is dat het zelfde als Source Direct? Zo staat hij nu op de CD ingang.
60Hz is wat aan de lage kant. Ik zou voor 70Hz kiezen. Ik dacht dat alle Marantz receivers Pure Direct hadden, maar ik kan me vergissen. Ik zal even in je handleiding kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  6, 2010, 22:45:15
60Hz is wat aan de lage kant. Ik zou voor 70Hz kiezen.

Ok ga ik proberen! 40Hz staat op de site van KEF. Dus zal wel kloppen...

Quote from: HTip on May  6, 2010, 22:45:15
Ik dacht dat alle Marantz receivers Pure Direct hadden, maar ik kan me vergissen. Ik zal even in je handleiding kijken...

Gevonden! Net op de receiver gekeken en ik heb een knopje pure direct/source direct....ga ik hem op pure zetten  :pompom:

Handig zo'n forum  :clapping:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Op pag. 7 staat dat je als op de P.Direct knop drukt, je eerst Source Direct krijgt. Als je dat nog een keer doet krijg je Pure Direct. En dan worden alle onnodige zaken (ongebruikte versterkertrappen incl voedingen, electronica (DSP, EQ, etc.) en display) uitgeschakeld voor een zo puur mogelijke weergave van de bron.

EDIT: Je hebt het al gevonden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  6, 2010, 22:51:13
Op pag. 7 staat dat je als op de P.Direct knop drukt, je eerst Source Direct krijgt. Als je dat nog een keer doet krijg je Pure Direct. En dan worden alle onnodige zaken (ongebruikte versterkertrappen incl voedingen, electronica (DSP, EQ, etc.) en display) uitgeschakeld voor een zo puur mogelijke weergave van de bron.

EDIT: Je hebt het al gevonden :thumbs-up:

Ik ben benieuwd. Heb de afgelopen dagen op source direct zitten luisteren dus ben benieuwd of het nog verschil met zich meebrengt...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Optimus


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo alles terug geplaatst vandaag en de bananen pluggen op de LS kabels gemonteerd, gaat nu een stuk makkelijker! Ook alles afgesteld en de CD ingang op pure direct gezet....WAT EEN VERSCHIL qua geluid zeg, meer diepte, balans en veel levendiger als dat ik ze eerst ingesteld had staan. De x-over van de sub heb ik op 80 gezet, ik kon geen 70 kiezen, dus voor 80 gekozen. Ga morgen weer even verder spelen en dan even een paar BD scene's kijken. Hoop volgende week de onderlegplaatjes binnen te krijgen zodat ook de spikes er weer onder kunnen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Goed gedaan :clapping: Het is vaak een kwestie van iets meer kennis en je haalt veel meer uit je set.

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  7, 2010, 17:26:17
Goed gedaan :clapping: Het is vaak een kwestie van iets meer kennis en je haalt veel meer uit je set.

Veel luisterplezier :music:

Al doende (en hier op het forum vragen en lezen) leert men een hoop. Ben nog gelukkiger met de speakers dan ik al was. Ongelooflijk eigenlijk wat er uit de KEF IQ50 qua formaat uit komt, had wel verwacht dat ze lekker zouden klinken hier thuis maar zo lekker.....  ;D

Net even lekker Kenny G, Boys II Men en Seal zitten luisteren  :music:

Thnx voor je hulp!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nieuwe foto's (beetje sfeer foto's proberen te maken)

Totaal overzicht.


KEF IQ50, alleen de spikes moeten er nog onder.


Terminal met pluggen.



Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

JBL PRX Power!

Valkyrie

Mooie foto's!!! Moet ook wel met jouw uitrusting. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Raphie on May  8, 2010, 21:00:38
Ziet er goed uit!

Thnx!

Quote from: Valkyrie on May  8, 2010, 21:09:14
Mooie foto's!!! Moet ook wel met jouw uitrusting. ;)

Aan de uitrusting ligt het idd niet. Ben er blij mee zo  ;D

Quote from: Sol on May  8, 2010, 21:42:13
Mooie foto's, mooie spullen, lekker sfeertje! ;)

Sfeertje vinden wij ook heerlijk. De spullen ben IK vooral blij mee  ;D

Quote from: The Vampire on May  8, 2010, 22:24:18
werkelijk prachtig!! :worship:

Thnx!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

ruimte genoeg om een scherm op te hangen en te projecteren  :devil: :devil: :devil: :devil:

HTip

Jouw huiskamer ademt veel sfeer uit. De KEF's komen zo heel erg mooi uit :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Quote from: HTip on May  9, 2010, 08:26:32
Jouw huiskamer ademt veel sfeer uit. De KEF's komen zo heel erg mooi uit :thumbs-up:

idd knappe sfeer  :worship: maar volgens mij doet het nemen van een prachtige foto toch ook enorm veel aan de sfeer
ik bedoel maar, er kan enorm veel sfeer zijn in een kamer... maar als de foto dan genomen wordt door een leek , zal de sfeer zoek zijn...
bij deze dus ook een compliment voor jouw fotograafkunsten :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

Quote from: denoontje on May  9, 2010, 07:49:53
ruimte genoeg om een scherm op te hangen en te projecteren  :devil: :devil: :devil: :devil:

Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Als ik ooit ga projecteren dan zal het in deticated ruimte zijn en niet in de woonkamer. Maargoed, zeg nooit nooit he  ;D

Quote from: HTip on May  9, 2010, 08:26:32
Jouw huiskamer ademt veel sfeer uit. De KEF's komen zo heel erg mooi uit :thumbs-up:

Sfeer is van mijn vriendin (verloofde inmiddels) en ik zorg dat de apparatuur mooi uitkomt  :laugh:

Quote from: skank1 on May  9, 2010, 08:32:29
idd knappe sfeer  :worship: maar volgens mij doet het nemen van een prachtige foto toch ook enorm veel aan de sfeer
ik bedoel maar, er kan enorm veel sfeer zijn in een kamer... maar als de foto dan genomen wordt door een leek , zal de sfeer zoek zijn...
bij deze dus ook een compliment voor jouw fotograafkunsten :)

Ik voel me gevleid door je compliment, thnx!  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

Quote from: Madhouse on May  9, 2010, 09:18:02
Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Als ik ooit ga projecteren dan zal het in deticated ruimte zijn en niet in de woonkamer. Maargoed, zeg nooit nooit he  ;D

Sfeer is van mijn vriendin (verloofde inmiddels) en ik zorg dat de apparatuur mooi uitkomt  :laugh:



idem, mss komt er bij mij ook ooit een dedicated HT
Bovendien ben ik ook verloofd :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jean Sibelius

Mooie foto's en een mooie set-up! 8) Nog veel luisterplezier toegewenst :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Zo weer ff wat te melden. De onderlegschijfjes zijn vandaag binnen gekomen dus de speakers gelijk weer op spikes gezet. Wat me trouwens opvalt is dat de speakers en LS kabels na 2 weken inspelen steeds beter beginnen te klinken en met name in het laag zit een grote vooruitgang. Vanmiddag ook even samen met mijn vriendin muziek zitten luisteren en even zitten switchen tussen de BD ingang (HDMI op Stereo) en de CD ingang (Analoog op Pure Direct). Als we hem op de BD ingang zetten dan speelt de sub mee en op CD spelen alleen de fronts. Toch klinkt het Analoog vele malen beter als digitaal was onze conclusie. Ik was al een fan van Analoog en dat werd nu weer mooi bevestigd.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub